-Chez Dominique
39e lounasmenu on erittäin edullinen kahden tähden ravintolalle, mutta saako vatsa yhtään täytettä? Annoskoko ei ole paikan tunnetuin hyve.
Onhan tuo nyt lounaasta tosi tyly hinta, mutta imo kannattaa ilman muuta käydä testaamassa. Nälkä tossa ei välttämättä lähde, mutta kokemus on varsinkin ruokaa harrastavalle tosi hieno.
Mä oon käyny tuolla kerran ja silloin ruokien lisäksi mieleen jäivät myös viinit, vaikken niistä juuri mitään ymmärräkään. Chezin porukka käy pari kertaa vuodessa ranskassa kiertelemässä viinitiloja ja valitsee sieltä parhaita, joita ei taatusti löydä Alkosta. Kannattaa siis rohkeasti testata paria ravintolan suosittelemaa viiniä, useimpia saa myös laseittain.
-Palacenranta
Monen suosittelema, Terävä Innovations 7 ruokalajin ateria hintaan 59e ei tunnu kauhean pahalta.
Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa. Mä oon käynyt kerran ja silloin ruoat olivat kaikki todella loistavia.
Jos harrastat ruoanlaittoa enemmänkin, niin kannattaa ostaa Pekka Terävän kirja 'Keittiömestarin Vuodenajat', joka on ehkä tyylikkäin näkemäni keittokirja.