TOMTOM (percussiiivista technoa?)

9 posts, 1 page, 1,503 views

Avatar
#1 • • Edited sauce Guest
:roll:
Avatar
#2 • • master bator Guest
Aika köyhä basari ja soundit on liian puhtaat mun mielestä ainakin. Mutta shufflea on just sopivasti eli liikaa:) ja ihan hyviä kikkoja. Soundit vaatis vaan potkua ja räkää. Ehkä jonkun koukunkin vielä kaipaisi... Mutta muuten kyllä ihan ok.
Avatar
#3 • • sauce Guest

Aika köyhä basari ja soundit on liian puhtaat mun mielestä ainakin. Mutta shufflea on just sopivasti eli liikaa:) ja ihan hyviä kikkoja. Soundit vaatis vaan potkua ja räkää. Ehkä jonkun koukunkin vielä kaipaisi... Mutta muuten kyllä ihan ok.



joo, mä olen herännyt tähän basari-juttuun vasta tänä talvena. jotenkin olen aina vaan tyytynyt synapresetteihin, kun kickki on vaan ollu yykaakoonee-osa mulle. sinäänsä en tiedä mistä moinen julkinen herääminen johtuu, pitkään jengi diggas vaan perus909zettii. ehkä tää on sitä konemusiikin kehitystä, ollaanhan sentään jo 2000-luvun puolivälissä.

mut nytkun immeiset on mouhonnut niistä enemmänkin, niin otan onkeeni. eli seuraavissa tuotoksissa sitten joskus kiinnitän enemmän huomiota niihin.

puhtaudesta en tiedä, sellasenaan ne on vedetty purkkiin kun koneista lähtee. yhtään softa-päristintä ei kappaleessa ole.
Avatar
#4 • • master bator Guest

puhtaudesta en tiedä, sellasenaan ne on vedetty purkkiin kun koneista lähtee. yhtään softa-päristintä ei kappaleessa ole.



\o/ oikea meininki:) Teen itse kutakuinkin samalla meiningillä. Mutta kyllä softalla kannattaa kuitenkin ainakin edes tasot säätää kohdilleen ja muutenkin vähän masteroida. Ja eihän sitä softaa tarvi, että sais räkää/potkua soundiin. Kannattaa hommata särkijä ja kompressori;) Ja sillä köyhällä basarilla meinasin vaan sitä, että siitä puuttuu vaan jotenkin se potku ja se _basso_. Ei ysin basarissa oo mitään vikaa, jos vaan säädöt on kohdallaan:)
Avatar
#5 • • sauce Guest



\o/



juu, mutta kaikki mitä mä täällä nyt annan ulos tehty sellasella tietsikalla ettei sillä paljon masteroitu, hyvä kun midi:n pyöritti. nyt on pelit ja vehkeet;) tai ainakin pelit. vehkeistä en tiedä. :happyroll:
Avatar
#6 • • sauce Guest

_basso_. Ei ysin basarissa oo mitään vikaa, jos vaan säädöt on kohdallaan:)



hmmm... täytyy lisätä että kun himassa näitä olen tehnyt on suppari päällä ja kyllä silloin se basso on täristänyt. vaan enpä sitten tiedä miten se pitäisi tehdä... niinku "oikeaoppisesti"...
Avatar
#7 • • borg nagar Guest
Hyvänkuuloista meininkiä on joo, mutta jotaki räkäisyyttä ja omaleimaisuutta odottaisin. Kokonaisvaltainen, aika isolla oleva reverbi häiritsee paikkapaikoin.

hmmm... täytyy lisätä että kun himassa näitä olen tehnyt on suppari päällä ja kyllä silloin se basso on täristänyt. vaan enpä sitten tiedä miten se pitäisi tehdä... niinku "oikeaoppisesti"...



No oikeaoppisuudesta mun on turha puhua mitään, mutta sanoisin että kannattaa kuunnella biisi läpi mahdollisimman monella laitteistolla ja jopa paskimmilla nappikuulokkeilla jne mitä löydät, koska biisihän pitäisi sitten olla kuunneltavissa myös kaikenlaisilla surkeillakin vehkeillä, vai mitä?

-Borg Nagar
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest
Joo ei tässä kyllä bassoa ole muuta kun yläbassoa ja kuminaa. Mihin lie
kadonneet, jos manipulointeja ei ole tehty :) (paitsi sämpläys huonolla
äänikortilla lasketaan myös manipuloinniks, lähinnä äänen raiskaamiseks ;D)
Ihan kiva sekoilumeininki, tosin suffelit menee mielestäni liian laukaks,
omaa häröyttä tietty tuo lisää sekin. Koko hoitoa ei ois myöskään tarvinnu vetää
reverbin läpi, etenkään kun reverbistä ei oo leikattu bassoja veks.
En mä tiedä kantsiiks tähä mitään säröä lisätä, tulee vaan taas sitä samaa
soundia mitä kaikki muutki tekee (okei, haikka kuulostaa liian puhtaalta).
Jotain sämpleä ennemmim sekaan :) ja miksaus (eikä masterointi)
kuntoon että se basariki alkaa kuuluu jostain.
Avatar
#9 • • sauce Guest

Joo ei tässä kyllä bassoa ole muuta kun yläbassoa ja kuminaa. Mihin lie
kadonneet, jos manipulointeja ei ole tehty :) (paitsi sämpläys huonolla
äänikortilla lasketaan myös manipuloinniks, lähinnä äänen raiskaamiseks ;D)
Ihan kiva sekoilumeininki, tosin suffelit menee mielestäni liian laukaks,
omaa häröyttä tietty tuo lisää sekin. Koko hoitoa ei ois myöskään tarvinnu vetää
reverbin läpi, etenkään kun reverbistä ei oo leikattu bassoja veks.
En mä tiedä kantsiiks tähä mitään säröä lisätä, tulee vaan taas sitä samaa
soundia mitä kaikki muutki tekee (okei, haikka kuulostaa liian puhtaalta).
Jotain sämpleä ennemmim sekaan :) ja miksaus (eikä masterointi)
kuntoon että se basariki alkaa kuuluu jostain.



juups, kiitti kuuntelusta. kyllä siellä sellainen sub-basso on. oon siitä ihan varma. ja ainakin mä sen kuulen?!? tai sitten mun päässä on jotain vialla.

mutta juu, varsinainen basso linja on kadonnut jonnekin.

äänikortti oli tuolloin 2002 aivan paska. live platinium. kohisi kuin koski kevättulvilla.

kokopaskaan ei varmasti ole vedetty reverbbiä, sellaista kunnen omista niin en myöskään ole laittanut.

sufflee on vitusti ja paljon joo, taitaa mennä ylikin ok.

ehkä joskus jos jaksan niin teen kipaleen uusiksi näitä ohjeitanne noudattaen.