magicdust - magnesium (psyke/goa)

3 posts, 1 page, 858 views

Avatar
#2 • • serotonot Guest
Saundien miksaamisessa ois parantamisen varaa ja muutenkin kuulostaa hieman "kotikutoiselta". Idiksiä sielt tosiaan kuitenki löyty. Taitaa olla GMS:n uudempi tuotanto käyty läpi?

Tai täs niinq yhdistyy rietttaasti suomalainen ja gms:mäinen saundi.

Rakenne ei mun mielestä oo ihan kohallaan, vaan haiskahtaa vahvasti sellaselta et luuppeja on liimailtu päällekäin. Varsinkin tos 2.27 toi pianojuttu tulee niinq ihan tyhjästä.

Yleensäkin mitä on ihmisten psykebiisejä kuunnellu, tuntuu siltä että se psykedelisyys haetaan lähinnä siitä että rakenteet lyödään ihan solmuun. Mun makuun sellainen ei yhtään istu, vaan biisissä pitäis mun mielestä olla se punainen lanka aina, riippumatta siitä mitä genreä kyseinen teos edustaa.

Kyllä täs biisis oli iha kivoi saundei ja idiksii, mut tuntu silt niinq siin ois kahta biisii vedetty crossfaderil välil edes takas. Sielt vaan jäi se tarina puuttumaan.

Ja saundit on mun mielestä psykessä ensiarvosen tärkeitä, eli niihin kannattais panostaa paljon.

Kickin ja bassolinjan miksaaminen ainakin on jotenki sekava. Onks sul basari-iskujen kohdalla bassolinjassa isku? Jos et jaksa pelleillä pitkään eq:lla, ota ainaki ne pois ni paranee toi, ku nyt se kick "heijaa" silleen oudosti, ja luulen et se johtuu tost bassolinjast. Ei voi tietää.

Mut jatka ihmeessä suoltamista. Kyl toi ihan kehityskelpoista matskua on, kun vaan jaksaa siihen rakenteeseen keskittyä
Avatar
#3 • • a98 Guest
joo kiitosta vaan :)

Saundien miksaamisessa ois parantamisen varaa ja muutenkin kuulostaa hieman "kotikutoiselta".


joo kotikutoistahan tuo onkin :) ei tullu tosiaan sen tarkemmin silmäiltyä voi olla että mixaus mene vituiks :)

Idiksiä sielt tosiaan kuitenki löyty. Taitaa olla GMS:n uudempi tuotanto käyty läpi?



empä ole GMS:ää kuullut.. lähinnä vaikutteina oli texas faggott hallucinogen ja se vakio infected mushroom, eli goa ja psykeä sekaisin..

Rakenne ei mun mielestä oo ihan kohallaan, vaan haiskahtaa vahvasti sellaselta et luuppeja on liimailtu päällekäin. Varsinkin tos 2.27 toi pianojuttu tulee niinq ihan tyhjästä.
Yleensäkin mitä on ihmisten psykebiisejä kuunnellu, tuntuu siltä että se psykedelisyys haetaan lähinnä siitä että rakenteet lyödään ihan solmuun. Mun makuun sellainen ei yhtään istu, vaan biisissä pitäis mun mielestä olla se punainen lanka aina, riippumatta siitä mitä genreä kyseinen teos edustaa.



no ei nyt ihan luuppeja limailtu, mutta tosiaan yritin saada lisäpsykedelisyytä vähän oudolla rakenteella. esim infected mushroomilla usein on aika monipuolisia biisejä ja jotkut kohdat ei niin kauheasti edes liity toisiinsa, itse kun olen tällainen amatööri niin en tietenkään osannut sitten tehdä sitä kunnolla..

Kyllä täs biisis oli iha kivoi saundei ja idiksii, mut tuntu silt niinq siin ois kahta biisii vedetty crossfaderil välil edes takas. Sielt vaan jäi se tarina puuttumaan.
Ja saundit on mun mielestä psykessä ensiarvosen tärkeitä, eli niihin kannattais panostaa paljon.



joo voi olla että tarina oli vähän kadoksissa, alku ideana oli tuo "orchestral synth" melodia ja sähkis päällekäin, mutta niitä ei sitten loppupeleissä tullut edes käytettyä niin paljon. kyllähän sitä yritetään soundeja ruuvailla, aina ei vaan tulosta tule :(


Kickin ja bassolinjan miksaaminen ainakin on jotenki sekava. Onks sul basari-iskujen kohdalla bassolinjassa isku? Jos et jaksa pelleillä pitkään eq:lla, ota ainaki ne pois ni paranee toi, ku nyt se kick "heijaa" silleen oudosti, ja luulen et se johtuu tost bassolinjast. Ei voi tietää.



ei mene bassolinja basarin iskuille, pitäisikö? paitsi muutamassa bd fillissä. tossa on 2 bassosoundia, ehkä ne puurottaa toisiaan sitten tai jotain.. bassot on kyllä leikattu 70hz alaspäin pois ja basaria korostettu lähinnä sieltä 50hz kohilta. kuulosti omaan korvaan ihan hyvältä parilla preview kerralla ennen kuin postasin niin ei tullut sitten tarkemmin tsekattua.. :/


Mut jatka ihmeessä suoltamista. Kyl toi ihan kehityskelpoista matskua on, kun vaan jaksaa siihen rakenteeseen keskittyä



joo kiitos