Joo :) Tää on kyl taas niin tätä. Toi on todellakin sun mielipide, ite taas edustan sitä koulukuntaa, et mun mielestä tota letkeilyä on aivan helvetin helppo miksata. Ja millasia korjaukset on riippuu varmaan korjaajasta? Kannattaa myös muistaa, et nopeassa tavarassa epätarkkuus kostautuu nopeammin ku hitaassa. Ja nopeassa on yleensä rankempi basso ku hitaassa, eli senki suhteen tarkuutta pitää olla enempi, koska pienetki epätarkkuudet kuulee selvästi.
Nopeassa tavarassa epätarkkuus korostuu kyllä nopsemmin, se on totta.
Mutta hitaamman matskun nopeuden paikalleen saaminen kestää kauemmin (ainakin mulla) kun taas nopeamman tavaran saa kohdilleen tosta vaan.
Viuh ja vauh säädetään vähän ja tossa on...
Korajukset on nopeita ja virheetkin saa korjattua nopeasti takaisin.
Kevyemmässä kamassa saattaa ikävästi tapahtua niin että jos korjailee erehdyksissä väärää levyä väärään suuntaan niin hups hei, kaikki menee päin vittua...
Tosin, kevyemmässä kamassa ei tartte kyllä pahemmin korjailla jos sen biitin on tarkasti kuunnellu kohdilleen.
Ja toisaalta asiaan vaikuttaa paljon sekin että millaisia vaihtoja kukakin arvostaa...
Toiset etsivät tarkkoja ja tyylikkäitä vaihtoja, toisille ne parhaat vaihdot ovat ne räkäiset "korjataan sinne tänne ja eq:n käytö on sitä basso pois/päällä" ;)
Nopsaa musiikkia voi soittaa kaameassa kännissäkin, mutta ~115bpm house + siitä hitusen ylöspäin tuottaa kyllä allekirjoittaneelle ongelmia jos on sellainen "nukun kolme minuuttia vaihtojen välillä" känni :scared:
Pieni humala vain lisää luovuutta ja uskallusta.
En mä tiedä, tää on vaan asia minkä mä olen huomannu.
Tosin, selvinpäin kevyemmän musiikin vaihdot sujuvat paljon paremmin kuin tiukemman.
Outoa...