Off-topic jatkot

152 posts, 8 pages, 18,787 views

#81 • • rhedlund Guest
raivasin just saunan taakse tilaa
#82 • • Digital Beat Guest

uskokaa jo että Digital Beat rulettaa :) vitutti se sitten tai ei :laugh:

:laugh:
mistä lähtien?

vaikka tästä lähtien :)

ei mitään, ainakin pitää nostaa pipoa miehelle yrittämisestä.

mutta siihen se hattujen nosto jääkin.

kiitos vaikka Platinumissa ei oo yleensä tapana olla kohtelias. yrittäs muutki kuitenki...
#83 • • Digital Beat Guest

rakennakkonää jottain sinne? :laugh:
#84 • • Taedium Guest

Eikös se sanonta mee:

"Saunan takana on vielä halkoja!"
#85 • • Remotion Guest

Eikö musatyyli millä alottaa riipu aika lailla kaveripiiristä ja luulisi että esim. juustokiksu on lähimpänä sitä NRJ-dancekamaa ja on siten helpoiten lähestyttävää ?

mutta esmes faija aina kiroilee kun jostain tuutista tulee jotain juustokiksuu "et miks tallasta tehdaan" mut jos sille soittaa vahan perushoussii nii se diggailee heti.

Se kiroilee koska sun faijas joutuu asuu tampereella, too bad. ps en oo radiosta kuullu kiksua vuoteen (nyt ei tietenkään lasketa teemaohjelmia..)

Tietkö mitä on kiksu, ja jos niin miksi.
IMO kermassa käy vaan kermaperseitä ja klubituksen hihhuleita. Ihme kyllä oon käynyt siellä usein itsekin vaikken edes tykkää haussista, kai se on sitten sitä kermapersilyä... :heart:

Tulipas ihmeellinen viesti kirjotettua. :panic:
#86 • • serotonot Guest

Eikös se sanonta mee:

"Saunan takana on vielä halkoja!"

No mut toihan on tylsää. Eikö sillä halkojalla ole sielä saunan takana ketään seurana? Miks se on tollaiseen paikkaan pistetty olemaan. Sanonnat on ilkeitä :(
#87 • • Remotion Guest

Vieläkö löytyis muutama klisee jostain takataskusta keskustelun laatua parantamaan? Tähän mennessä esitetyt on olleet ihan huippua matskua kaikessa kuluneisuudessaan.

luin tämän kommentin aluksi ja se tuntui negatiiviselta, mutta sitten lueskelin tarkemmin noita aiempia posteja ja todellakin kaikki kliseet on heitetty, sais jo riittää.

Miksi voidaan esim sanoa että jos jormassa käy 120 ihmistä vetkuttaa pehvaa huussin tahdissa ja polcca bileissä onkin 450 niin automaattisesti suurin osa polccaajista on turisteja koska eiväthän nyt oikeasti niin moni voi tykätä siitä kun minäkään en tykkää... :scared:
#88 • • Digital Beat Guest

Vieläkö löytyis muutama klisee jostain takataskusta keskustelun laatua parantamaan? Tähän mennessä esitetyt on olleet ihan huippua matskua kaikessa kuluneisuudessaan.

luin tämän kommentin aluksi ja se tuntui negatiiviselta, mutta sitten lueskelin tarkemmin noita aiempia posteja ja todellakin kaikki kliseet on heitetty, sais jo riittää.

Miksi voidaan esim sanoa että jos jormassa käy 120 ihmistä vetkuttaa pehvaa huussin tahdissa ja polcca bileissä onkin 450 niin automaattisesti suurin osa polccaajista on turisteja koska eiväthän nyt oikeasti niin moni voi tykätä siitä kun minäkään en tykkää... :scared:

sitä mieltä että housea ei jaksa tanssata kyllä ku puoli tuntia. Psykeä ja teknoa koko illan. House on huussista paitsi nyt Jori Hulkkonen.
#89 • • Daniel Braun Guest

sitä mieltä että housea ei jaksa tanssata kyllä ku puoli tuntia. Psykeä ja teknoa koko illan. House on huussista paitsi nyt Jori Hulkkonen.

Äp äp...
Jos sinä et jaksa tanssia housea kuin puol tuntia niin älä ajattele etteikö joku jaksais.

Ja kuten tossa ilmaiset "house on huussista paitsi nyt Jori Hulkkonen", olikos toi joidenkin skenepisteiden keräilyä ja perseidennuolentaa...? :D
Sun makuasi toi vain edustaa.
Ok, et tykkää housesta.
Mikäs siinä, ei moni muukaan tykkää.
Katsos, toiset ei tykkää psykestä... ;)

Mitä tohon tanssimisen kestoon ajallisesti vielä puuttumaan, mutta pakkohan tämä on sanoa...
Mun mielestä (siis vain mun henk.koht. mielipide) on se että toi tiukempi matsku ei vaadi turistilta juuri ajattelukykyä/tanssitaitoa.
Heilutaan kasvot kohti dj:tä, kädät heiluen sivuilla aivan kuin painoja nostelisi, nyrpeä polkkailme kasvoilla.
Jooh.
Mielikuvitustahan siihen tarvitaan.

Jos biitti tipahtaa ja huomaakin sen että "hei, tässä rytmissä onkin vaikea pysyä. Eip taida mulla rytmitajua olla" niin lopetetaan "tanssiminen" ja siirrytään vatkaamaan itseään sinne polkkapuolelle.

Yleistämistä tää nyt oli, mutta sitä nyt tulee harrastettua turhan usein...
#90 • • serotonot Guest

Äp äp...
Jos sinä et jaksa tanssia housea kuin puol tuntia niin älä ajattele etteikö joku jaksais.

Ja kuten tossa ilmaiset "house on huussista paitsi nyt Jori Hulkkonen", olikos toi joidenkin skenepisteiden keräilyä ja perseidennuolentaa...? :D
Sun makuasi toi vain edustaa.
Ok, et tykkää housesta.
Mikäs siinä, ei moni muukaan tykkää.
Katsos, toiset ei tykkää psykestä... ;)

Mitä tohon tanssimisen kestoon ajallisesti vielä puuttumaan, mutta pakkohan tämä on sanoa...
Mun mielestä (siis vain mun henk.koht. mielipide) on se että toi tiukempi matsku ei vaadi turistilta juuri ajattelukykyä/tanssitaitoa.
Heilutaan kasvot kohti dj:tä, kädät heiluen sivuilla aivan kuin painoja nostelisi, nyrpeä polkkailme kasvoilla.
Jooh.
Mielikuvitustahan siihen tarvitaan.

Jos biitti tipahtaa ja huomaakin sen että "hei, tässä rytmissä onkin vaikea pysyä. Eip taida mulla rytmitajua olla" niin lopetetaan "tanssiminen" ja siirrytään vatkaamaan itseään sinne polkkapuolelle.

Yleistämistä tää nyt oli, mutta sitä nyt tulee harrastettua turhan usein...

Ai sä Daniel väität et haussii on vaikeempi tanssia ku psykeä tai polkkaa?

eipä sillä taida olla hirveästi väliä että mitä musaa se on. Rytmissä siinä koitetaan (kai) kuitenkin pysyä. Ei se house sen ihmeemmin aivoja tarvi. Eli älä iloitse turhaan siitä että osaat sitä tanssia. Tai siis iloitse todella. Mutta älä sen enempää kuin siitä jos osaisit reivata polkkaa tai psykeä.

Eioikeestihei. Eipä taida olla väliä et mikä konemusiikin alalajeista on kyseessä. Tanssitaan silleen ku tuntuu kivalta. Ja sitä musaa mikä tuntuu kivalta.
#91 • • Daniel Braun Guest

Ai sä Daniel väität et haussii on vaikeempi tanssia ku psykeä tai polkkaa?

Ei ei ei...
Nyt et tajunnut.
Ei sitä nyt käytännössä ole vaikeampi tanssia, yhtälailla tanssit ihan mitä tahansa.
Tarkoitin sitä että tieukenpaan matskuun on helpompi lähtä heilumaan mukaan.
Tunnetusti nyt se näyttää enemmän siltä rivitanssilta kuin "tanssimiselta" joten mikäs siinä turistilla...
150bpm-> ja armoton heiluminen samaan tyyliin kuin kaikki muutkin siinä ympärillä.
"Helppoa" pysyä rytmissä, mitä hitaanpaa sitä enemmän joutuu harjaantumaton keskittymään.
Ei voi vain tampata hullunlailla...
Vertaa 115 bpm letkeilykaman miksaaminen/140+ bpm kaman miksaaminen.
Mitä hitaanpaa niin sitä hankalampaa se miksaaminen on (ainakin mun mielestä) nopeassa tavarassa biitin löytää nopeasti kohdalleen ja korjaukset ovat sellaisia nopeita "töks sinne töks tänne" korjauksia...

Ja ei, en minä osaa tanssia.
En tosiaankaan.
Siksi pousailenkin siellä nurkassa ja kittaan sitä alkomahoolia ja nautin korvillani siitä musiikista...
#92 • • Taedium Guest

Rytmissä siinä koitetaan (kai) kuitenkin pysyä.

Hä? Jätkät vai pysyy rytmissä? Oottekste jotain ammattilaisii?

Eioikeestihei. Eipä taida olla väliä et mikä konemusiikin alalajeista on kyseessä. Tanssitaan silleen ku tuntuu kivalta. Ja sitä musaa mikä tuntuu kivalta.

Tän mäkin voin allekirjoittaa.

Siksi pousailenkin siellä nurkassa ja kittaan sitä alkomahoolia ja nautin korvillani siitä musiikista...

Hanki sinäkin oiva paita, harmaat housut ja sit voidaa olla yhdessä harmaata massaa bisset käsissä.
#93 • • Al Tapone Guest

Vertaa 115 bpm letkeilykaman miksaaminen/140+ bpm kaman miksaaminen. Mitä hitaanpaa niin sitä hankalampaa se miksaaminen on (ainakin mun mielestä) nopeassa tavarassa biitin löytää nopeasti kohdalleen ja korjaukset ovat sellaisia nopeita "töks sinne töks tänne" korjauksia...

Joo :) Tää on kyl taas niin tätä. Toi on todellakin sun mielipide, ite taas edustan sitä koulukuntaa, et mun mielestä tota letkeilyä on aivan helvetin helppo miksata. Ja millasia korjaukset on riippuu varmaan korjaajasta? Kannattaa myös muistaa, et nopeassa tavarassa epätarkkuus kostautuu nopeammin ku hitaassa. Ja nopeassa on yleensä rankempi basso ku hitaassa, eli senki suhteen tarkuutta pitää olla enempi, koska pienetki epätarkkuudet kuulee selvästi.
#94 • • JussiS Guest

Joo :) Tää on kyl taas niin tätä. Toi on todellakin sun mielipide, ite taas edustan sitä koulukuntaa, et mun mielestä tota letkeilyä on aivan helvetin helppo miksata. Ja millasia korjaukset on riippuu varmaan korjaajasta? Kannattaa myös muistaa, et nopeassa tavarassa epätarkkuus kostautuu nopeammin ku hitaassa. Ja nopeassa on yleensä rankempi basso ku hitaassa, eli senki suhteen tarkuutta pitää olla enempi, koska pienetki epätarkkuudet kuulee selvästi.

Samaa mieltä joo, soundillisesti yleensä tiukat bassot ja nopeet rytmit on vaikeempia miksata, kuin hidas biitti ja "pehmeet" soundit.

Tosin eipä noilla nyt niin kauheesti eroo oo.
#95 • • Juha Vilkamo Guest
"Mun musaa on vaikeampaa miksata kuin sun musaa" :D

Etitään niitä syitä oman itsensä ulkopuolelta aina viimeseen asti, eiks je?
#96 • • dixoff Guest
Mun mielestä se menee about näin

Itselle mieluisen genren tutut levyt: helppo miksata
Itselle vieraan genren oudot levyt: vaikea miksata

Käytännössä jokainen dj kehittää omiin levyihinsä sopivan miksaustyylin, joka ei välttämättä sovi kaikkeen musiikkiin. Teknisesti taitava ja musiikkituntemukseltaan/levyvalikoimaltaan riittävän laaja heppu sitten omaakin paremmat edellytykset soittaa helposti ja letkeästi ihan mitä vaan.
#97 • • Quu Guest

Otan veitsen esiin.

Se joka tykkää housesta, jaksaa sitä myös tanssia koko illan. That's it.

Sitäpaitsi mikä siinä Hulkkosessa on, että se mielestäsi eroaa koko houseskenestä?
#98 • • Quu Guest
Ja mitä tohon miksaamiseen tulee, niin helpompaa on jos raidassa on paljon rytmisiä elementtejä jotka toistuvat tahdeittain. Junkkaa on esim melko helppo miksata, koska siinä kuulee heti jos alkaa menemään reisille.
#99 • • Remotion Guest
mun musaa on oikeesti aika vaikee välillä miksata, sen takii miksailenkin vaan kerran pari viikossa... :heart:

eiku toistepäin.

mitä enemmän on yhteen sovitettavia asioita, raitoja (siis emlodiaa komppia, fxrolleja sälää, ofbeatteja 3/4sälää, erikoiset toistuvien patternien määrät jne jnee jneeeE!... miksattavana sitä haastavampaa se on.

Helpoin on tietysti juoda kaljaa ja katsoa vierestä kun joku muu sen tekee, tietysti väärin.
#100 • • Remotion Guest

House on huussista paitsi nyt Jori Hulkkonen.

Sitäpaitsi mikä siinä Hulkkosessa on, että se mielestäsi eroaa koko houseskenestä?

Hän on tunnetuin suomalainen house nimi, jos et paljoa tajuis haussista niin todennkäkösesti mainitsisit hänet massata poikkeavana, eikö. ;) :scared: