Kesä

72 posts, 4 pages, 9,947 views

#21 • • osm Guest
Häh vastahan se talvi tuli! Mä oon vasta kerran ehtiny käymään pulkkamäessä ja kerran luistelemassa, ei vielä saa tulla kesä. :)

Alkusyksy on kyl parasta.
#22 • • relaxcope Guest
Skimbaaja-lehdykäisen paidoissa tuodaan ikiaikaisia totuuksia julki. Tjeu mm. Kesä haisee! ja If I sleep with you tonight, it doesn't mean I'll ski with you tomorrow.
#23 • • Bio Guest

Olis jo vittu kesä.

aika lähel ollaan jo..
ellei tuu viel pieni ja nopee lumisade, joka sulaa melkein heti.. sit ottaa pattii
#24 • • frank Guest
Vappuna tulee lunta.
#25 • • vaavu Guest
Nyt on jo kesä! Uudet parvekekalusteet on jo parvekkeella ja yrtit kasvamassa. Vielä kun tulisi vähän lämpimämpää... :excellent:
#26 • • Keniro Guest
Kyl on mulle vähän liian lämpimät olosuhteet..
#27 • • Mrrshan Guest

Borrelioosipunkkeja jo koko maassa
Julkaistu 2.5. 21:02

Borrelioosi-tautia levittävia punkkeja on nyt jo koko Suomen alueella. Lymen borrelioosina tunnettuun tautiin sairastuneiden lukumäärää ei tarkkaan tiedetä, mutta uusia tartuntoja epäillään vuodessa löytyvän pienimmilläänkin tuhansia.
Samat punkit voivat levittää myös toista tautia, virusperäistä puutiaisaivokuumetta, joka tunnetaan Kumlingen taudin nimellä. Sitä esiintyy enimmäkseen Ahvenanmaalla ja Turun saaristossa.

Sulan maan aikana ihminen voi saada punkin kimppuunsa vaikkapa metsissä, niityillä, puistoissa tai uimarannoilla liikkuessaan, myös kaupungissa.
Pahimmillaan borrelioosi aiheuttaa vaikeita neurologisia oireita, kuten päänsärkyä, huimausta, vapinaa, tasapainohäiriöitä ja jopa halvauksen. Osa saa vain ihottuman ja lievää särkyä, mutta bakteeri voi piiloutua elimistöön lepäämään jopa vuosiksi.

Se ihanasta kesästä. :crybaby: :D
#28 • • rewind Guest
Kannattaa varoa myös salakavalia ja tappavia kyykäärmeitä. Ja leppäkertutkin purevat, perkeleet.
#29 • • Homegrove Guest
Kävin lenkillä enkä mene ennenkuin lokakuussa taas. Hirvee hiki ja hengenlähtö lähellä. Ei juopot saa kuntoilla helteillä.
#30 • • timppa^ Guest

Kannattaa varoa myös salakavalia ja tappavia kyykäärmeitä. Ja leppäkertutkin purevat, perkeleet.

Mä pelkään käärmeitä ihan neuroottisesti. Onneks niitä ei stadissa juuri ole.
#31 • • rewind Guest

Mä pelkään käärmeitä ihan neuroottisesti.

Ovat aika hiljaista poikaa kun sivaltaa rautalapiolla niskan seutuville.
#32 • • vaavu Guest
Kesässä inhottavia asioita:

- ampiaiset :panic:
- paarmat :panic: :panic:
- hikiset bussit ja autot

Kesässä mukavia asioita:

- kaikki muu :hearts:
#33 • • hiski Guest
Kerrankin toivon oikein _tositosi_ sateista ja kylmää kesää, että motivaatioo gradun tekemiseen löytyis.. :panic:
#34 • • okiru Guest

Kerrankin toivon oikein _tositosi_ sateista ja kylmää kesää, että motivaatioo gradun tekemiseen löytyis.. :panic:

Itse toivon samaa tuohon toukokuun loppuun saakka, että olisi mahdollisimman vähän häiriötekijöitä lukiessa pääsykokeita varten.
#35 • • Taedium Guest
Jee!
#36 • • Remotion Guest
Talvi turkki heitetty mereen eilen! :D
#37 • • vaavu Guest
Nyt se kesä meni jo. :sad:
#38 • • rewind Guest
Reilun kuukauden päästä rupeaa taas päivät lyhenemään. Repikää siitä.
#39 • • dope white Guest
Ois jo kesä.
#40 • • timppa^ Guest

Mä pelkään käärmeitä ihan neuroottisesti.

Ovat aika hiljaista poikaa kun sivaltaa rautalapiolla niskan seutuville.

No mä oon hiljasta poikaa jo käärmeen näkemisestä. Niiden ei tarvi lyödä mua rautalapiolla. Ts. ne on vähän voitolla.