Jumalauta et ois siistii jos...

78 posts, 4 pages, 9,723 views

#21 • • A-E Guest
olis aina kaunis sää.
#22 • • Taedium Guest
... Satais rikkihappoa ja vetyperoksidia.
... Kaikki siivoais jälkensä.
... Kukaan ei sotkisi.
... Maapallo valettais sementtiin.
... Jätteet ammuttaisiin avaruuteen.
#23 • • JussiS Guest

vois syödä ja juoda loputtomasti eikä lihois tai tulis krapulaa.

Tota sanotaan nopeeks aineenvaihdunnaks. Ennen omasin tollasen, nykyään tarvii vaan miettii kaikkee suuhunpantavaa...

Tylsää vajota normaalien kuolevaisten tasolle. :crybaby:
#24 • • Bio Guest

vois syödä ja juoda loputtomasti eikä lihois tai tulis krapulaa.

Tota sanotaan nopeeks aineenvaihdunnaks. Ennen omasin tollasen, nykyään tarvii vaan miettii kaikkee suuhunpantavaa...

Tylsää vajota normaalien kuolevaisten tasolle. :crybaby:

No höh.. miksen mä omista nopeata metabolointia!! Meen suoranputken siirtolaikkeukseen :hah:
#25 • • LindaGP Guest
...jos ei pölyä muodostuisi.
#26 • • Hugo Guest
...jos Suomessa kesä olis 9kk pitkä ja syksy/talvi/kevät -ajanjakso 3kk (tai jopa vähemmän) :)
#27 • • JsL Guest

Nostas yli kymmenen kiloa painava, vahvaleukainen ja sätkivä hauki paljain käsin veneeseen... :)

iisi keissi... nostin frendin kalan 9,3 viimekeväänä yhdellä kädellä veneeseen. leuan alta saa käyevästi nostettua jeddan. tukeva ote, eikä pieni rimpuilukaan haittaa.

ps.Catch-and-release rules. :)

joo. täytyy vaan varoa, ettei sormet mene kiduksiin kyläilemään. sama efekti ku laittais kädet laatikkoon, joka on täynnä tylsiä puukkoja ja sit ravistelis.

Velipoika joutui yhtenä kesänä nostamaan noin 10 kg hauen paljain käsin. Vähän tuli naarmuja, mutta saivat kalan ylös.

Yhdellä kädellähän sen kalan saa kevyesti ylös. Ensin väsytetään kala, sitten vapa sivuun ja haavataan :D. Eriasia onkin sitten se, miten iso kala väsytetään yhdellä kädellä...

Ja kyllä, catch-and-release todellakin rulettaa!
#28 • • Edited Saskia Guest
Meni jo.
#29 • • Taedium Guest

Mä en ymmärrä. :confused:

Siis kalastetaan ja sitten se kala päästetään pois? Mitäs hyötyä sinne jonkhaan on mennä, jos ei aio kalastaa itselleen lounasta? Sama ku kasvattais lehmiä ja päästäis ne takasin vuonoille.

Susta ois varmaa tosi nastaa jos joku ihan harrastuksen vuoksi repis sun suun ja nielun riekaleiks, ottais valokuvan ja viskais takasin himaan.

Kämppis diggaa kalastuksesta ja roudaa mua mukaan jokien varsille. Se sentään syö mitä vesistä repii. (Tai söis jos nappais jotain joskus.)

Metsästystä ja kalastusta mä en oikee oo ikinä tajunnu harrastuksena. Mitä pahaa joku hirvi on tehny, että se pitää huvin vuoksi ampua? Kyllä mä sen ymmärrän, että joku diggaa kalastuksesta - meitä on moneen veneeseen - mutta se, ettei sitten aio syödä mitä kalastaa on mielestäni turhaa.

Kämppis sanoo, että on kiva "narrata" kaloja, kun pitää olla fiksumpi ku kala. Itse en ainakaan tarvitse oman älykkyyteni boostaamiseen minkään kalan narraamista. Mä en muutenkaan pidä kalaa niin hirveän suurena uhkana, että pitäisi ruveta kokeilee kumpi on fiksumpi (mä saattaisin kato hävitä) - ei se kala mun duunia tuu viemään kumminkaan.

Harrastukset, joissa satutetaan toisia luontokappaleita on varmaa tosi siistejä. Tuntee olevansa iso ku saa satuttaa.
#30 • • Remotion Guest

Harrastukset, joissa satutetaan toisia luontokappaleita on varmaa tosi siistejä. Tuntee olevansa iso ku saa satuttaa.

Aivan. Mullekin tulisi hyvä olo kun saisin ajaa parin härkätaistelijan tai kettutytön yli. :mad:
#31 • • Wayne G Guest

Susta ois varmaa tosi nastaa jos joku ihan harrastuksen vuoksi repis sun suun ja nielun riekaleiks, ottais valokuvan ja viskais takasin himaan.

Yleensä jos kalastetaaan pyydä ja päästä menetelmällä siinä käytetään väkäsemättömiä koukkuja, haavia jossa on solmuton ja pienisilmäinen havas jolla pyritään minimoimaan kalalle aiheutuva damage.

Kyllä mä sen ymmärrän, että joku diggaa kalastuksesta - meitä on moneen veneeseen - mutta se, ettei sitten aio syödä mitä kalastaa on mielestäni turhaa.

Tiesitkö että kalastus saattaa jossain tapauksessa olla erittäin tomiva hoitomuoto esim. rehevöityneelle vesistölle, kun sieltä poistetaan kalastamalla esim. särkiä.

Perhokalastus on mulle paras tapa rentoutua. Se että saa olla yksin jossain koskella/merellä ja huomaa kalan jossain ruokailevan, pystyy määrittämään sen mitä kala syö, rasiastasi löytyy itse sitoma kalan ravintoa jäljittelevä sidos (oikea koko, väri ym..). Onnistut heittämään hyvin perhon kalan eteen, ettei se säikähdä ja häviä, vaan kiinnostuu juuri siitä sun perhosta...näet tärpin kun taimen ottaa pintakalvosta sun sitoman nro. 22 Nalle Puh:in, josta seuraa kiivas kamppailu (kumminkaan liikaa kalaa stressaamatta, sillä sehän päästetään takas) ja kun kala on väsähtänyt otetaan siitä mahdollisesti kuva, siten että se lepää haavissa(näin ei vahingoiteta kalaa) irroitetaan suonipihdeillä väkäsetön kokku kalan leuasta ja päästetään kala takaisin virtaan...

Noilla muistikuvilla meitsi jaksaa just ja just talven läpi.... :hearts:
#32 • • Taedium Guest

jolla pyritään minimoimaan kalalle aiheutuva damage.

Niin... fosforiluoteja ei saa käyttää elävään massaan, koska se aiheuttaa liikaa damagea myös.

Tiesitkö että kalastus saattaa jossain tapauksessa olla erittäin tomiva hoitomuoto esim. rehevöityneelle vesistölle, kun sieltä poistetaan kalastamalla esim. särkiä.

Tämä voi ollakkin hyvä juttu. En sitä sanokkaan. Eikä hyötykalastus ole huono juttu mitenkään. En ole mikään kettutyttö, joka haluaa kaikista kasvissyöjiä, vaan lähinnä huvin vuoksi luontokappaleita kiusaavia inhoava.

[sarcasm] Väkäsetön koukku... joo no eihän se sitten satu. Eihän ne kalat ainakaan huuda tuskasta, vai mitä? (No ei kai, ku ei oo äänihuulia...) [/sarcasm]
#33 • • pie Guest

Metsästystä ja kalastusta mä en oikee oo ikinä tajunnu harrastuksena. Mitä pahaa joku hirvi on tehny, että se pitää huvin vuoksi ampua? Kyllä mä sen ymmärrän, että joku diggaa kalastuksesta - meitä on moneen veneeseen - mutta se, ettei sitten aio syödä mitä kalastaa on mielestäni turhaa.

En minäkään metsästyksestä innostu, mutta hirvien metsästys on ihan hyödyllistä puuhaa, koska jos hirvikanta kasvaisi suureksi, hirvikolareita alkaisi tulla turhan paljon. Ja hirviaidoilla asiaa ei voi ratkaista kuin paikallisesti. Samoin metsänomistajia harmittaa varmasti hirvituhot.

Ja hirvien metsästys tapahtuu Suomessa käsittääkseni organisoidusti seurojen avulla. Riistanhoitopiiri(?) tutkii hirvikantaa ja myöntää metsästysseuroille sen mukaan kaatolupia. Ja hirvenliha taitaa olla noissa metsästysseuroissa niin haluttua, että ne lihat myös syödään eikä ammuskella vain huvin vuoksi.

Toinen juttu sitten onkin esim. vesilintujen metsästys, jota en oikein ymmärrä tai siis halua ymmärtää. Mutta jos joku tuntee suurta riemua ja mukavuutta metsästämisestä niin siitä vain minun puolesta. Ja muutenkin metsästysporukat alkavat ukkoutua ja nuorisoa ei enää kiinnosta metsästää niin eiköhän se toiminta ala hiipumaan jossain määrin.
#34 • • Tapi T Guest

Toinen juttu sitten onkin esim. vesilintujen metsästys, jota en oikein ymmärrä tai siis halua ymmärtää. Mutta jos joku tuntee suurta riemua ja mukavuutta metsästämisestä niin siitä vain minun puolesta. Ja muutenkin metsästysporukat alkavat ukkoutua ja nuorisoa ei enää kiinnosta metsästää niin eiköhän se toiminta ala hiipumaan jossain määrin.

Vesilintujen metsästystäkin perustellaan pitkälti riistanhoidollisesti. Jokunen vuosi sitten suomessa ammutaan vuosittain yli 200 000 heinäsorsaa, mikä ei oikeastaan vaikuta lajin olemassaoloon tai lisääntymiseen millään tavalla.

Mutta näin harrastelijaornitologina minua jurppii suunnattomasti se, että suurin osa sorsien ampujista ampuu ensin ja tunnistaa lajin sitten. Havaintojeni mukaan suurin osa metsästäjistä ei todellakaan tunnista lintuja niin hyvin kuin pitäisi ja useat yksittäisetkin lajit menevät sekaisin.
#35 • • JsL Guest

Mä en ymmärrä. :confused:

Siis kalastetaan ja sitten se kala päästetään pois? Mitäs hyötyä sinne jonkhaan on mennä, jos ei aio kalastaa itselleen lounasta? Sama ku kasvattais lehmiä ja päästäis ne takasin vuonoille.

Vapakalastus on vaan niin rentouttavaa tai jotain. Eihän se kivaa ole nipistellä niitä fisuja koukuilla mutta... Ah sitä tunnetta kun vapa taipuu, räikkä huutaa ja taistelu alkaa :excellent:. Sitten kun vielä pääsee vapauttamaan kalan ehjänä jorpakkoon :hearts:.

Metsästyksessä taasen ei anneta eläimelle paljoa mahdollisuuksia. Useasti olenkin ajatellut metsästäväni metsästäjiä :D. Se olisi nautinto :angry:.
#36 • • Edited Taedium Guest

Useasti olenkin ajatellut metsästäväni metsästäjiä

Väli lapaluiden aina paras paikka ollut on.
Sieltä löytyy sydän, keuhkot - pää on kohde arvaamaton.
Jahtikauden avajaiset vuoden kohukohta on.
Riista kulkee poluillansa, mikä kiire sillä on?

Vääräkin näyttää oikealta, metsästyskiväärin piippua pitkin.
Syntisimmänkin takinselkään, kiikaritähtäin piirtää ristin...

linkki
#37 • • serotonot Guest
...jos ihmiset puhuis muustakin kuin kalastuksesta ja metsästyksestä.
#38 • • zAo Guest

...niin tai säästä. Olisi kyllä huomattavan siistiä, jos
ihmiset ei aina puhuisi säästä.
#39 • • vaavu Guest

Ite alotit! Nii!
#40 • • NS Guest
..jos ihmiset eivät uskoisi Illuminaatteihin, jumaliin yms. shittiin.