vanhaa träkkeriteknoa ladattavissa !

82 posts, 5 pages, 10,226 views

Avatar
#41 • • Laite Guest

An tiiä tuosta RD James:sta ku en oo kuullu, kai oon jääny jotain vaille?



Tunnetaan myös nimellä aphex twin.
Avatar
#42 • • radok Guest

paska on paskaa



tuommonen kommentointi on vammasta, turha vissiin välittää idiooteista



mikäs siinä jos sanon tosiasian. sehän se tekee musta idiootin :hah:
meitä on moneen lähtöön
Avatar
#43 • • radok Guest



negatiivista kritiikkiä on joskus ihan tervettä saada, mutta "paska on paskaa" kommentteja ei tarvis silti tulla. Antaa se vaan typerän kuvan palautteen antajasta ku kiroilee.



eihän tommonen bullshit oo mistään kotosin. paska on paskaa vaikka voissa paistas
Avatar
#44 • • Roz Guest


100% hittikama on asia erikseen, on musaa ja on hittejä. Onhan nuita vanhoja träkkerimuusikkoja esim lizardking ja dr. awesome (Lynne) jotka todellakin kehtaavat laittaa träkkeribiisit ihan cd:lle asti. An tiiä tuosta RD James:sta ku en oo kuullu, kai oon jääny jotain vaille?



Offtopiccia rajumman kautta...

Korjattakoon mahdollinen asiavirhe (lue:harrastettakoon pilkunviilausta), korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä..

Dr Awesome ja Lizard King ovat toki levyttäneet mutta epäilenpä vahvasti että levytetty tavara olisi trackerkamaa ollut. Melko pro-tason studiot molemmilla ollut käytössä ja biisit on kyllä tehty ihan sekkarilla.

Sen sijaan Urban Shakedown ja mikä-se-nyt-oli-se-hyvä-remixi Winkin Higher Statestä ovat kyllä trackerkamaa ja vieläpä hyvää sellaista!

Nyt meni kyllä vahvasti pätemisen puolelle.. tsori! Jatkakaa, tämä on hupaisaa seurattavaa ;)
Avatar
#45 • • Digital Beat Guest


100% hittikama on asia erikseen, on musaa ja on hittejä. Onhan nuita vanhoja träkkerimuusikkoja esim lizardking ja dr. awesome (Lynne) jotka todellakin kehtaavat laittaa träkkeribiisit ihan cd:lle asti. An tiiä tuosta RD James:sta ku en oo kuullu, kai oon jääny jotain vaille?



Offtopiccia rajumman kautta...

Korjattakoon mahdollinen asiavirhe (lue:harrastettakoon pilkunviilausta), korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä..

Dr Awesome ja Lizard King ovat toki levyttäneet mutta epäilenpä vahvasti että levytetty tavara olisi trackerkamaa ollut. Melko pro-tason studiot molemmilla ollut käytössä ja biisit on kyllä tehty ihan sekkarilla.

Sen sijaan Urban Shakedown ja mikä-se-nyt-oli-se-hyvä-remixi Winkin Higher Statestä ovat kyllä trackerkamaa ja vieläpä hyvää sellaista!

Nyt meni kyllä vahvasti pätemisen puolelle.. tsori! Jatkakaa, tämä on hupaisaa seurattavaa ;)



eipä mutta pilkunviilaus ny sikseen, onhan sillä Dr. Awesome:lla toki studio, tarkotin vaan että melko pro tason tekijä ja vanha träkkerimuusikko ;)

Ei tuossa mitään pätemistä ole, ihan hyvää faktaa :)
Avatar
#46 • • Digital Beat Guest



negatiivista kritiikkiä on joskus ihan tervettä saada, mutta "paska on paskaa" kommentteja ei tarvis silti tulla. Antaa se vaan typerän kuvan palautteen antajasta ku kiroilee.



eihän tommonen bullshit oo mistään kotosin. paska on paskaa vaikka voissa paistas



ei jaksa enää manata :crybaby:
Avatar
#47 • • Digital Beat Guest

An tiiä tuosta RD James:sta ku en oo kuullu, kai oon jääny jotain vaille?



Tunnetaan myös nimellä aphex twin.



no kyllähän mää tiedän, tekee ambientia ja idm tyylistä juttua :)
Avatar
#48 • • Digital Beat Guest

ihqusöpö vittuilutopicci :D
näitä lisää..

ainii vois niitä biisejäki kurkata

edit: ja kuuntelukommentteja..
jotenki just söpön "ruff on the edges" soundeja.
rouheita ja rumia, me likes :)
onko paljon toisten modeista ripattuja sampleja?
fiilis jees, biisirakenteet(ja melodiatkin) outoja



ei nämä biisit tietenkään kenenkään teknopuritaanin mielestä oo varmasti mistään kotosin. onhan nuita träkkeribiisejä nostalgiamielessä ihan hauska kuunnella, onhan seassa ripattuja sämplejä siinähän träkkeröinnin idea osaltaan juuri on ;) ainaki mun mielestä. Onhan nuita omiaki sämplejä tullu joskus tehtyä. Ei näitä kannata niin vakavasti tai raskaasti ottaa kuten täällä eräät... Ihan harrastuksen vuoksi oon näitä väsäilly joskus aikonaan.

Soundit on pahuksen rumia joissain biiseissä täytyy myöntää :D
Avatar
#49 • • radok Guest
voi :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: sun pikku tytön kanssa
Avatar
#50 • • Digital Beat Guest
argh :D ollaanpa jo iisisti :cool:
Avatar
#51 • • las Guest

saa täällä järkeäki käyttää tarpeen tullen, pitäs laittaa 12 linkkiä muuten...
mun mielestä siinä ei oo järkeä tässä tapauksessa.



no sitte sä oot vähän hölmö.

helpompi se jengille on tosta ekasta postauksesta ne klikkailla kun mennä erillisen sivun kautta sorkkimaan. ei se nykyään webissä niin tunnu onko niitä linkkejä rivissä 2, vai 12.

ei niitä sääntöjä turhaan kirjoiteta. obey, puny humon
Avatar
#52 • • Edited :t:c: : : Guest
Kyl niitä träckeribiisejä levylle asti (jopa vinyylille, esim Fat Detector) on mennyt ihan semi hiljattainkin teknologian rantautumisajankohtaan verraten... Ja vielä siten, et siellä PITÄÄ olla 8bit samplet käytössä etc :)

Ja sellanenkin fakta ois, et makuasioista ei voi kiistellä ja aina löytyy joku joka diggaa ja joku jota ei vois vähempää kiinnostaa -> ei kannata välittää. Palaute kandee silti ottaa vastaan, vaikka se olis mitä, koska aina siitä voi oppia jotain uutta.

edit:

Ja ton suoraanlinkityksen meininki on käsittääkseni myös sen takia tuollainen, että tää ei täyttyis sellaisista mp3.com/mikseri mainoksista, vaan et threadis aina käsiteltäisiin sitä yhtä biisiä. Ihan selkee rule joka selkeyttää tätä forumin käyttöö pirusti.
Avatar
#53 • • rhedlund Guest
hih, menee taas offtopic mutta olisi mukavaa jos seuraavaks quottaisit kaikki jutut samassa replyssä :)
Avatar
#54 • • Digital Beat Guest

saa täällä järkeäki käyttää tarpeen tullen, pitäs laittaa 12 linkkiä muuten...
mun mielestä siinä ei oo järkeä tässä tapauksessa.



no sitte sä oot vähän hölmö.

helpompi se jengille on tosta ekasta postauksesta ne klikkailla kun mennä erillisen sivun kautta sorkkimaan. ei se nykyään webissä niin tunnu onko niitä linkkejä rivissä 2, vai 12.

ei niitä sääntöjä turhaan kirjoiteta. obey, puny humon



pölijänä nakkasin linkin enkä muistanu nitä suoralinkki sääntöjä. Laitetaanpa edittiä niin pääsee porukat suoraan lataillee ;) Pitäs tosiaan ottaa ja lukia nuo säännöt kunnolla :)
Avatar
#55 • • Jukka I Guest

Ei näitä kannata niin vakavasti tai raskaasti ottaa kuten täällä eräät... Ihan harrastuksen vuoksi oon näitä väsäilly joskus aikonaan.



Mistä päästäänkin ydinkysymykseen, kannattaako moisia eilispäivän hengentuotteita ylipäätään laittaa julkiseen jakoon. Varsinkaan foorumilla joka on täynnä nipottavia puristeja, joille musiikki on henki ja elämä, ja joilla on ikävä tapa arvioida biisejä tiukasti nykystandardien mukaan. ;)

Jos kuitenkin luurankokaappiaan päättää raottaa, sopii varautua siihen että kaikki eivät tuota "nostalgia-arvoa" ymmärrä ja tuovat sen suoraan julki, kuten täällä (onneksi) tapana on. :)
Avatar
#56 • • Digital Beat Guest

Ei näitä kannata niin vakavasti tai raskaasti ottaa kuten täällä eräät... Ihan harrastuksen vuoksi oon näitä väsäilly joskus aikonaan.



Mistä päästäänkin ydinkysymykseen, kannattaako moisia eilispäivän hengentuotteita ylipäätään laittaa julkiseen jakoon. Varsinkaan foorumilla joka on täynnä nipottavia puristeja, joille musiikki on henki ja elämä, ja joilla on ikävä tapa arvioida biisejä tiukasti nykystandardien mukaan. ;)

Jos kuitenkin luurankokaappiaan päättää raottaa, sopii varautua siihen että kaikki eivät tuota "nostalgia-arvoa" ymmärrä ja tuovat sen suoraan julki, kuten täällä (onneksi) tapana on. :)



ei kai tuo haitanne, siinäpä lataa ja ihmettelee, sitä nostalgia-arvoa eivät tosiaankaan jotkut osaa arvostaa mutta meitä on moneksi. Nykystandardi on nykystandardi ja träkkerillä ei oo juuri muuta standardia kun mod ja xm formaatit yms. Jos HiFiä porukat halajavat niin uusiin biiseihin voi toki tutustua mun uudella mp3 sivulla: www.digitalbeat.trance.nu

Täytyy myöntää että täällä on aikamoista fanaattisuutta musan suhteen, en nyt tarkoita sua mutta yleensä ottaen. Se on sekä hyvä mutta samalla huono jos ei muuta elämää ole.
Avatar
#57 • • Digital Beat Guest

Kyl niitä träckeribiisejä levylle asti (jopa vinyylille, esim Fat Detector) on mennyt ihan semi hiljattainkin teknologian rantautumisajankohtaan verraten... Ja vielä siten, et siellä PITÄÄ olla 8bit samplet käytössä etc :)

Ja sellanenkin fakta ois, et makuasioista ei voi kiistellä ja aina löytyy joku joka diggaa ja joku jota ei vois vähempää kiinnostaa -> ei kannata välittää. Palaute kandee silti ottaa vastaan, vaikka se olis mitä, koska aina siitä voi oppia jotain uutta.

edit:

Ja ton suoraanlinkityksen meininki on käsittääkseni myös sen takia tuollainen, että tää ei täyttyis sellaisista mp3.com/mikseri mainoksista, vaan et threadis aina käsiteltäisiin sitä yhtä biisiä. Ihan selkee rule joka selkeyttää tätä forumin käyttöö pirusti.



kyllä uppoaa tommonen retroträkkerimeininki ihan kympillä, löytyyköhän tuota Fat Detectorin musaa vielä jostain ?
Avatar
#58 • • dab Guest
Dark Rave oli ihan ok trackerbiisiksi, mitä nyt ilmeisesti vähän liian monella kanavalla samaa soundia kun aika suttuiseksi menee paikoittain.

Electronic(a) Waste:ssa oli yllättävän hyvä soundi (samplejen laatu) muihin verrattuna. Ilmeisesti FT:llä tehty? Perus 90-luvun alkupuolen tracker-BPM-mättöä.

Muista en sano mitään, kun negatiivista kritiikkiä ei ilmeisesti saa antaa. ;)
Avatar
#59 • • :t:c: : : Guest

kyllä uppoaa tommonen retroträkkerimeininki ihan kympillä, löytyyköhän tuota Fat Detectorin musaa vielä jostain ?



Fat Detector on itseasiassa sen levyn nimi (Catalogue nro: PYSSY#002) ja veikkaanpa et eipä löydy mistään. Tai no, ainakaan kaupan hyllyltä siis.

Mut onhan täällä plattarinkin kätköissä vanhoja tracker skeneilijöitä piilossa! Searchin avulla voi löytää jotain keskusteluja.. Myös omat ekat 'musat' on tullu kans väännetty A500:n träckereil joskus siinä 88-89 alueella ja sit pitikin jo ruveta haaliin ihan 'oikeeta hardwaree'.
Avatar
#60 • • Lauri Leino Guest

Ja ton suoraanlinkityksen meininki on käsittääkseni myös sen takia tuollainen, että tää ei täyttyis sellaisista mp3.com/mikseri mainoksista, vaan et threadis aina käsiteltäisiin sitä yhtä biisiä. Ihan selkee rule joka selkeyttää tätä forumin käyttöö pirusti.



jotkut vaan tajuaa sen, jotkut ei.

edit : no, hyvä kun korjasit tilanteen..en ollut ihan lännen nopein.