teknarin pitchin vaihto apua..

6 posts, 1 page, 1,624 views

Avatar
#1 • • sammy_g Guest
eli olen onnistunut taikomaan teknaristani pitchin rikki ja se tarvitsis vaihtaa.
Voisikohan joku tietäväinen antaa vinkkiä miten toi vaihtaminen helpoiten onnistuisi etten tuhoa koko vehjettä lopullisesti.
Siinä nolla kohdassa pitchi pysyy kohdallaan, ongelmia tulee kun muuttaa pitchia-->vonkuu ja vinkuu, nopeus menee edestakas. Syykin on tiedossa, olutta välissä.
Olen koolkatista ajatellut hankkia uuden palikan mutta ongelma tulee juurikin siinä vaiheessa, kun se pitäisi vaihtaa. Eli mitä pitää ruuvata auki, mihin ei saa koskea ja kannattaako edes itse vaihtaa vai viedä suosilla huoltoon a'100e.
Avatar
#2 • • Laite Guest
Pohjasta vaan auki, ruuvaa jalat pois ja sitten lähtee se alakansi pois. sen jälkeen katselet sopivia ruuveja ja ruuvaat ne pois. ruuveja on varmaankin 40-50kpl (en muista tarkkaan), mutta kyllä tuon saa vaihdettua jos jaksaa uhrata tunnin säätämiseen.

Jos sulla on esim maitokori, niin pistä teknari sen päälle makaamaan ylösalaisin niin, että äänivarsi ei pääse vääntymään. myös teknarin oma kansi ajaa saman asian :)
Muista, että et ruuvaa niitä kolmea ruuvia auki mitkä pitävät äänivarren kiinni (ne on siinä äänivarren juuren kohdilla toisella puolella) ;)
Avatar
#3 • • RandomPLAY Guest

Pohjasta vaan auki, ruuvaa jalat pois ja sitten lähtee se alakansi pois. sen jälkeen katselet sopivia ruuveja ja ruuvaat ne pois. ruuveja on varmaankin 40-50kpl (en muista tarkkaan), mutta kyllä tuon saa vaihdettua jos jaksaa uhrata tunnin säätämiseen.

Jos sulla on esim maitokori, niin pistä teknari sen päälle makaamaan ylösalaisin niin, että äänivarsi ei pääse vääntymään. myös teknarin oma kansi ajaa saman asian :)
Muista, että et ruuvaa niitä kolmea ruuvia auki mitkä pitävät äänivarren kiinni (ne on siinä äänivarren juuren kohdilla toisella puolella) ;)



..Jes tuohon lisäyksenä se, että joudut aukaisemaan myös "konepellin" siis levylautasen alta. Jos oikein muistan... niin Pitchin liitäntäjohto (tais olla vielä sellainen "latta" -liitin) menee sopivasti juuri sellaisesta raosta toiselle puolelle "deckiä", että kummatkin puolet pitää olla auki... ja samalla varottava tosiaankin tuota äänivartta!!!

Onhan tuossa urakkaa, mutta onse itse vaihettavissa.. jos on jonkinverran puuhastellut laitteiden parissa. Ruuveja niin hitosti ja eri kokoa, että hyvä pitää jonkinlaista kirjaa.. ja käyttää hyviä työkaluja!!!
Caro²

Posts: 5,301

#4 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tekisköhän joku joskus semmosen ruuvipenkin mikä on tarkotettu levareille... humps.
Avatar
#5 • • RandomPLAY Guest

Tekisköhän joku joskus semmosen ruuvipenkin mikä on tarkotettu levareille... humps.



Jep.. sellainenhan olisi kätevä "kolmaskäsi"... ei tarvis kuin asettaa levari "kelkkaan", jonka jälkeen jonkinlaiset kiinnitys laipiot... ja ei kuin kääntelemään ja "rukailemaan". :D

Itellä on aina ollu jotain köyhänmiehen "virityksiä"... tyyliin videokasetit ja koulukirjat hyötykäyttöön. :excellent:
Avatar
#6 • • sammy_g Guest
uusi vuosi on sitten hyvä aloittaa levarin pilkkomisella.
kiitoksia Laite ja RandomPLAY opastuksesta, kyselen teiltä siten lisää, jos onnistun säätämään jotain väärin.