DJ Satu? (Tälläistä jälkeäminulta) (arvostelkaa)

45 posts, 3 pages, 6,676 views

Avatar
#21 • • borg nagar Guest
:eek: :hearts: !!!

kyllä näissä on sitä jotain. siis esimerkiksi togda 2 mars:n marssikompin ja nopean hevikompin vaihtelu viehättää. vielä kun räkäinen miesääni toteaa välissä jotain "mai mai" tai ehkä "buy buy", en voi muuta kuin hymyillä ja ajatella miten tämä puettaisiin liveperformanssiksi saksalaisine lihaksikkaine äijineen.

jollain tasolla tulee mieleen ruotsalaisen cold meat industry levy-yhtiön sairaammat tuotannot. mutta silti jollain tasolla coilin aina yhtä hämärät äänimaisemat. toisaalta erittäin suuri pilke silmäkulmassa tai kieli poskessa saa minut ajattelemaan jotain roger that-vammailua.

todga 2 winterdrum viehättää alkunsa puolesta. winterdrum-soundi ei kuitenkaan pääse muiden alkupuolen mikseri.net-biisien tasolle.

kyllä näistä kuulee että näitä tekevä henkilö säveltää myös jotain muuta. esim täällä haukutun wank-biisin nerokkaat quirot ja kaiutetut clavet tamburiineineen ja sheikkereineen viestivät hyvästä perkussiosoittimien tuntemisesta. kun myöhemmin biisissä vuorottelevat kellopelimäiset syntsat ja ur-tyyliset bendatut leadit niin kyllä toimii!

should:n aloittava bassomelodia vie heti mennessään. rumpukomppi ei silti välttämättä ole tarpeeksi skarppi tai hämärä vaan jotain siltä väliltä. biisin katkaisevat rutinat ja röpellykset ovat loistavaa vaihtelua. myöhempien osien progetunnelmat ja sekavat äänikuvat tekevät hyvän siirroksen last ninja tunnelmiin biisin loppuosissa, jonka katkaisevat herkät, ja sitten funkahtavat sähkökitarat. helvetin hyviä tunnelmanvaihdoksia! (missähän olenkaan kuullut tämän aikaisemmin. ehkä sighin levyllä)

ainoa mikä suuremmalti häiritsee biiseissä on raskaalla kädellä tehty mp3-pakkaus. toisaalta silti ymmärrän ratkaisusi. en itsekään kehtaa pakata omia biisejäni kovinkaan erikoiselle laadulle, tietäessäni että technopoliisit eivät niistä kuitenkaan pidä. säästämme näin kaikkien meidän kaistahermoja.

sagag. ei biisinä säväytä. on ehkä liian "tavallista" meininkiä.

biisejä eteenpäin kuunnellessani totean että olet laittanut alkuun parhaimmat. mikseri-netin ensimmäiset neljä biisiä kunniaan! wank ja should jäävät ehdottomasti kovalevylle jatkokuunteluun.

-Borg Nagar
Avatar
#22 • • louis Guest
Näin o.. :D
Avatar
#23 • • Giuseppe Guest
Heh, ihan hauskaa kamaahan nää ovat enimmäkseen. Pari biisiä kyllä meni tosin hieman "ohi"... Vaikuttaa että uusien äänimaailmojen ja 'siistin kuulosten' soundien ymppääminen yhteen on ollu pääasiana. Muistelen samaa olleen itelläkin sillon ku sain Sound Blasterin ja ekan träkkeriohjelman 12-13 vuotta sitte... :)

Ihan kivaa ja persoonallista, vaikka minäkin suosittelen vaihtamista parempiin ohjelmiin - huomasin itekki että träkkeriohjelmien kanssa puuhatessa kehittyminen OIKEANA musiikintekijänä/artistina on rajallisempaa ku jollain kunnon vehkeillä, ni siihen se jäiki. Ja lisäksi: Ei musan tekeminen välttämättä tee DJ:tä... DJ eli disc Jockey tarkoittaa semmoista henkilöä, joka soittelee levyjä klubeilla ja monesti vielä ihan jonkun toisen artistin tekemiä biisejä... ;)
Avatar
#24 • • louis Guest



kyllä näistä kuulee että näitä tekevä henkilö säveltää myös jotain muuta.

-Borg Nagar



:scared: Varsin yllättynyt tuosta kommentista. Mä en tiedä nuoteista kuin jotain alaasteen pakko-opetuksen kautta jotain, soittimista yhtään mitään. Opin tehdessäni. Olen rehellinen. :( :eek: :panic: :scared: :crybaby: :confused: :)
Avatar
#25 • • borg nagar Guest



kyllä näistä kuulee että näitä tekevä henkilö säveltää myös jotain muuta.

-Borg Nagar



Varsin yllättynyt tuosta kommentista. Mä en tiedä nuoteista kuin jotain alaasteen pakko-opetuksen kautta jotain, soittimista yhtään mitään. Opin tehdessäni. Olen rehellinen.



Itse olen aivan samoilla linjoilla. Olen monesti sanonutkin, että "niin kauan kuin säveltämistä opetetaan koulussa, sitä mitä minä teen ei voi kutsua säveltämiseksi". Ehkä siksi pidinkin musiikistasi, ainakin jollain kummallisella tasolla, koska se oli niin rehellistä. Jatka samaan malliin, mutta yritä löytää kokoajan parempia juttuja biiseihisi ja parempia työkaluja niiden toteuttamiseksi.

-Borg Nagar
Avatar
#26 • • GateWay Guest
Katselin tuossa hieman kommentteja ja ajattelin että kuunnellaampa pois... yllätyin :confused: positiivisesti. Etenkin Should ja Wank biisien loput kertovat selvästi siitä että ei näitä ole tehnyt kukaan täysin hukassa musiikista oleva. Kyllä tämä selkeästi ambientia on :D , tosin ambient biisit (joista minä pidän) on selvästi hitaammasti rakentuvampia kuin nämä. Ehkä liikaa tavaraa liian lyhyissä biiseissä. Yhtä "koukkua" voisi vedättää pidempään?
Avatar
#27 • • Shuffle Guest
wank on wänkä raita. loppupuolen soundit miellyttää. jatkakaa!
j
Avatar
#28 • • Zeraf Guest
:D Aika surrealistisesta alitajunnasta pulppuavaa äänimateriaalia. Onko tietoisuuden ja alitajunnan välillä mitään mikä erottaa ne toisistaan? Luoja paratkoon, ei. Toisaalta biiseissä on todella oivallisiakin juttuja, mutta toisaalta missään ei ole mitään järkeä, luovaa ja kaava-aitoja kaatavaa naivin luonnonlapsen tekemää musiikkia, siis kyllä, musiikkia tämä mielestäni kuitenkin on. Ehkä tämä on verrattavissa abtraktiin kuvataiteeseen...jokut tekevät sitä luonnostaan vaikka eivät olisi kuulleet abstraktista taiteesta yhtään mitään. Kaikki eivät vain sitä ymmärrä. :) Mutta ajatuksena...Dj Satu väsäämässä tätä kamaa, ei helvata :D :D :D. Niin viatonta ja lapsenomaista, nyyh :( Todellisuuspakoiset ihmiset maksaisivat maltaita päästäkseen samaan tilaan kuin Satu sammakko. Yhteenveto: Kyllä tämä on taidetta aidoimmillaan, purkautumiskanava jollekkin mitä ei voi muutoin ilmaista. :right:
Avatar
#29 • • MikkiHiiri Guest
Ei kyl nää hittimatskuu on ku toisen kerran jo kuuntelee :D
Avatar
#30 • • theblender Guest
hmm :scared:

rytmit menee miten sattuu... noissa sampleissa/luupeissa eri bpm:t tai muuten vaa vääris kohis... ei tästä voi kyl mitään positiivista sanoa, ehkä tää musan teko ei vaan oo sun juttu, puuttuu rytmitaju!

paitsi jos nää on vaa jotai vitsejä tai jos oot niiku yks tuttu "teen vaa sillon tällön jonkin paskan ja se riittää mulle"-ihminen ni sit en ymmärrä miks näitä jakoon pitää laittaa.... harjottele käyttää ohjelmii kunnolla ennen ku teet kokonaisia "biisejä"
Avatar
#31 • • tma Guest
pakko on kyllä kommentoida...
kuuntelin muutaman biisin, ei mitään suurempaa positiivista jälkeä jättänyt mikään niistä...

...paitsi 'song'!

en mitenkäänpäin osaa selittää miksi, mutta se jäi pidemmäksi aikaa playlistilleni :D

mikäli olet vasta aloittelemassa musantekoa, ja aiot tosissasi yrittää eteenpäinkin siinä, olet hyvään suuntaan menossa...
yritä vain kriittisemmin valikoida mitä pistät jakoon ja mitä et, samalla kun mietit mitä biiseiltäsi haluat...
yhteen biisiin on hyvä pistää maksimissaan pari ideaa, kymmenen on jo liikaa. :)
Avatar
#32 • • louis Guest

wank on wänkä raita. loppupuolen soundit miellyttää. jatkakaa!
j

:D

Kiitos kommentista.
Avatar
#33 • • louis Guest

pakko on kyllä kommentoida...
kuuntelin muutaman biisin, ei mitään suurempaa positiivista jälkeä jättänyt mikään niistä...

...paitsi 'song'!

en mitenkäänpäin osaa selittää miksi, mutta se jäi pidemmäksi aikaa playlistilleni :D



:scared: :laugh: :hearts:
Avatar
#34 • • louis Guest

:D Aika surrealistisesta alitajunnasta pulppuavaa äänimateriaalia. Onko tietoisuuden ja alitajunnan välillä mitään mikä erottaa ne toisistaan? Luoja paratkoon, ei. Toisaalta biiseissä on todella oivallisiakin juttuja, mutta toisaalta missään ei ole mitään järkeä, luovaa ja kaava-aitoja kaatavaa naivin luonnonlapsen tekemää musiikkia, siis kyllä, musiikkia tämä mielestäni kuitenkin on. Ehkä tämä on verrattavissa abtraktiin kuvataiteeseen...jokut tekevät sitä luonnostaan vaikka eivät olisi kuulleet abstraktista taiteesta yhtään mitään. Kaikki eivät vain sitä ymmärrä. :) Mutta ajatuksena...Dj Satu väsäämässä tätä kamaa, ei helvata :D :D :D. Niin viatonta ja lapsenomaista, nyyh :( Todellisuuspakoiset ihmiset maksaisivat maltaita päästäkseen samaan tilaan kuin Satu sammakko. Yhteenveto: Kyllä tämä on taidetta aidoimmillaan, purkautumiskanava jollekkin mitä ei voi muutoin ilmaista. :right:



Hämmennystä kuvaava huokaus, ehkäpä olet oikeassa. :hah:
Avatar
#35 • • louis Guest

Ei kyl nää hittimatskuu on ku toisen kerran jo kuuntelee :D



Niinkö? :hah:
Avatar
#37 • • Damien Guest
- I'll have a Horse Coke...

- Horse Pepsi Ok?

- Nej!


Kiasma matskua, minä en pidä Kiasmasta...