20.2.2004 Return of the Kuosiniemi @ Ravintola Kaisaniemi

119 posts, 6 pages, 11,655 views

#41 • • serotonot Guest

everyday i'm forced to add a name into the list of people who piss me off.
today i added few. :D

mut typerä nimi bailuille, ja surkeaa kommentointia/puolustusta (bad)dreamtime:n osalta.
Ja seratowhatever vois kans mennä itseensä imo.

siin lukee kuvan vieres aika selkeest serotonot töölö-b-äss mut ei se mitään. Se o harmi jos mun tylsät työpäivät muuttaa sun elämän inhottavaks, anteeksi siitä. Mut joo kyl mä meen itteeni, tuu vaik nuuhkii sormii
#42 • • dab Guest

mut suomi on vielä aikamoinen takapajula ja ihmiset on landeja vaikka oltas kuosiniemessä... ja douppaaminen on yx asia joka täällä pohojosessa o tapu...

Mikä ei välttämättä oo mikään huono asia. ;)
#43 • • NoStatus Guest
Ihan siis offtopic:

... Sen sijaan kun paikalla tulee tollainen pelle (vai pitäisikö sanoa imbesilli), joka pistää bileen...
Lyhyesti sanottuna: Uskomatonta, että joku voi olla noin _tyhmä_

--> silitetään päätä.

käsittääkseni syy...plaah ja plääh älä esitä mitään spekulaatioita jos et tiedä totuuspohjaa, vitun hiiri!!! sukella päähäs tosikko!!!!

--> varoitus.

Missä moderaattorin oikeuden- ja tasa-arvontaju? Ihmettelen vaan.
#44 • • Quu Guest

Luonnollisesti konemusiikkiskenessä sanasta 'kuosi' on tullut synonyymi sanalle 'kunto'

Missä konemusiikkiskenessä sä olet liikkunut?

Mä liikun siinä skenessä missä asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, eikä keksitä tekohauskoja vaihtoehtoisia käyttötarkoituksia jo käytössä oleville sanoille ainoastaa omanarvontunnon nostamiseksi.

Onhan tämä nyt typerää kinastelua ja rautalangasta vääntämistä, mutta seuraava asia jäivät vielä kaivelemaan:

Ensinnäkin, minä en ole sitä termiä keksinyt. Tämän voi varmaan moni todistaa ;) . Ei siis ollut minun valintani että tuo termi istutettiin päähäni jo teknoskenereivikauteni alkuaikoina. Kyllä olenkin epäonninen. :crybaby:

Toiseksi: Jos se ei tarkoita huumeilua, niin miksi sinä käytät sitä jatkuvasti huumeiden käytön synonyyminä? (foorumeiden searchit asian todistaa)

Ja kolmanneksi: Mikä saa sinut nyt kiistämään tuon sanan ja huumeiden käytön yhteyden, varsinkin sen jälkeen kun olet jo sitä pidemmän aikaa sujuvasti käyttänyt?

Eipä nyt liity enään aiheeseen, mutta onhan tämä ainakin omasta mielestäni jo vähän koomista.
#45 • • Daniel Braun Guest

Ihan siis offtopic:

... Sen sijaan kun paikalla tulee tollainen pelle (vai pitäisikö sanoa imbesilli), joka pistää bileen...

--> silitetään päätä.

käsittääkseni syy...plaah ja plääh älä esitä mitään spekulaatioita jos et tiedä totuuspohjaa, vitun hiiri!!! sukella päähäs tosikko!!!!

--> varoitus.

Pakko jatkaa tätä OT:tä...

Itsekkin olen samaa miettinyt pääni sisällä.
Uskoisin sen vain olevan siitä kii, että modet eivät uskalla jaella varoituksia aktiivikäyttäjille.
Ja Villen kanssa tässätapauksessa taidetaan olla liiankin hyvää pataa...
Mielestäni Ville olis ansainnu varoituksen siinä missä "dreamtime".
Kielenkäyttö molemmilla herroilla oli todella huonoa ja Ville ei tässätapauksessa fiksumpana* osannut pitää suutaan kiinne, vaan heitti lisää bensaa liekkeihin ja vajosi samalle tasolle* "dreamtime":n kanssa.

Minne on kadonnut modejen puolueettomuus ja kyky "tuomita" myöskin ystäviään tms...?

* = saankos mäkin varoituksen koska vahingossa dissailin dreamtime:a epäsuorilla ilmauksilla? :D
#46 • • genki Guest
joo ei mikään paras veto tehä ton nimisiä bileitä varsinkaan siihen mestaan, mut tais mennä jo.

pakko kommentoida kyl kans tosta 'platinum lynch mob'ista joka hyökki heti paikalle varoittelemaan ja huutelemaan, hei kaverit oikeeeeeeestiiii..... :D ehkä se viesti meni jo perille siinä jossain tresin kommentin kohdalla. :heart:
#47 • • serotonot Guest

pakko kommentoida kyl kans tosta 'platinum lynch mob'ista joka hyökki heti paikalle varoittelemaan ja huutelemaan, hei kaverit oikeeeeeeestiiii..... :D ehkä se viesti meni jo perille siinä jossain tresin kommentin kohdalla. :heart:

Nimenomaan tuon asian takia koin tarvetta puolustaa sorrettua. Ja quu: anna tästä vaikka varoitus, mutta ole kiltti ja etsiessäsi searchilla kirjoittamiani posteja, lue ne myös läpi niin huomaat, että täällä käy silmäkulmassa pilke.

En mäkään haluis et bileiden nimi ois kamanvetokarnevaali 2004 mut mun mielestä 2 sivua nimen perusteella dissaamista osoittaa jo... nooh. jätän sanomatta
#48 • • Tres Guest

En mäkään haluis et bileiden nimi ois kamanvetokarnevaali 2004 mut mun mielestä 2 sivua nimen perusteella dissaamista osoittaa jo... nooh. jätän sanomatta

Mun mielestä toi on vaan osoitus siitä
että meillä menee hyvin eikä meillä
oo juuri mitään muuta tekemistä ku
keskustella tästä ja samalla bileet
saa puolivahingossa ilmaista näkyvyyttä.
:heart:
#49 • • serotonot Guest

Mun mielestä toi on vaan osoitus siitä
että meillä menee hyvin eikä meillä
oo juuri mitään muuta tekemistä ku
keskustella tästä ja samalla bileet
saa puolivahingossa ilmaista näkyvyyttä.
:heart:

*PUS*
#50 • • ville Guest

Ihan siis offtopic:

--> silitetään päätä.

--> varoitus.

Jo postia kirjoittaessa tiesin, että järjestäjää tyhmäksi haukkumalla ylitän varoituksen kynnyksen. Toisaalta en antanut sen haitata, sillä se oli mielestäni vähintääkin oikein ...

Jälkikäteen kyllä hieman ihmettelin, kun en julista varoitusta saanut. Mutta jos nyt jotakuta lohduttaa niin sain kyllä varoituksen privaviestillä ...

Eli kyllä ne moderaattorit osaa mua tylyttää, vaikka niistä suurin osa kavereita onkin :heart:
#51 • • Individual Guest
Tämä plattari on kuitenkin nyt vain yksi keskustelupalsta satojentuhansien??? samanlaisten joukossa, mutta välillä se tuntuu olevan elämää suurempaa draamaa...Hyvä niin! :)

T
#52 • • Palikat Guest
Sivullinen kertoo...

Loppujen lopuksi onko tässä kyse teidän valittajien kateudesta kuitenkin?? Uskoisin että ravintolapäällikkö tietää mitä on tulossa ja hänelle on varmaan kerrottu, että kyseessä on psy-bileet.

Nimen valinnalla mun mielestä ei ole mitään väliä ja
itse en miellä sanaa kuosaamista sen kummemmin dokaamista pahemmaksi. Sanan merkitys sinänsä ei kuvasta mitään laitonta, kuin jos olisi ottanut vaikka sitten liimaa päähän tai polttanut banaanin kuoria, mitä laitonta siinäkään olisi?

Jos jengi on joskus bommanut tms.. niin toivottavasti se typeryys on hävinnyt ja ihmiset osaisivat hieman käyttäytyä niin tulevaisuudessakin kaisaniemessä on mahdollisuus järjestää juhlia itse kunkin teistäkin.
Tuskimpa se jää nimestä kiinni.

Joskus muistan flyerissa olleen jopa
erääseen kahvilaan 90 alussa leikattavissa oleva "pingviini" ja ravintola ei siitä mitään sanonut??? En tiiä, en ollut juhlissa, mutta muisto on seinällä vieläkin ks. bileistä. Vastaavastihan Missy Elliotin iso E on verrattavissa vaikka mihin " my extacy people " ja sekin suorempi vertaus, soi vieläpä
perus-clubeilla ei ees kaisaniemessä. Tai sanat Dj.speedyJ, tai vaikka tosta seinältä nyt heittämällä tempastu flyeri Acid Party.. Piripolkkamusa, herättää mielenkiintoisia ajatuksia kaikille. Hymynaamaakaan et saa laittaa flyeriin.
EI EIEIEIEIEIEI EIiiiieiei.. Älkää tehkö niin.

Kyseessä on kuitenkin selvästi humoristinen läppä niin en voi enää sietää saati ymmärtää tätä valitusta ja hölinää.

Jos jollain on varma kuva, että kaikki on psykettäjät tms.. teknottajat on huumehörhöjä niin sinä / te olette siellä siinä asiassa väärässä.

Jos nimi olisi vaikka "nörttibileet" niin veikkaampa, että psyken soidessa
perustrancehouseclubi-ihmiset alkavat ahdistumaan?? Keksimään jotain et sais päänsä ihan sekasin kun musat ei toimi tarpeeksi ja ääniä, rytmejä aina vaan uupuu soundista.
Perus-psykettäjät taas on puolen tunnin jälkeen niin tranceissa pelkästä musiikillisesta vapautumisesta, että ei ees tarvii kuosaa sanan merkitystä sanoen teidän mielestä nyt tässä tapauksessa viitaten laittomiin aineisiin ja hemo-hesseihin.

Eiks ne julkkis dopetkin, rikkaat trendijampat aina oo jossain trendimestoilla teknoomassa vetää teidän joidenkin nimimerkkien mielestä sit sitä kuosia? Onneksi!!!!!!!!!

Vitsit tossakin alkuperäisessä tapauksessa juttu voi hyvin juontaa Bidin polttajaan joka ei totuttuun tapaan osta tupakoitaan Amerikkalaisilta.
Knasterin polttokin on ongelmallista koska kyseessä on niin harhaanjohtava tuoksu. Voin ymmärtää hyvin ravintoloitsijaa ja hänen ongelmia.

Itse lisäisin järjestyksenvalvontaa omaan ravintolaan jos minulla sellainen olisi ja pyytäisin porukkaa tupakoimaan ulkona.

Laittaisin myös lapun, että huumeiden myyminen ja käyttäminen kielletty muutoin kuin lain sallimissa rajoissa!

Tekisin selväksi sen asiakkaille en järjestävälle taholle tai mainokseen nettiin ilmoittaneelle nimimerkille.

Ironista kyllä, mutta pakko puolustaa heikkoa.

En voi toivoa kun hyvää henkeä kaiken tän kirjoittelun jälkeen kaikille ja
muistakaa, että rakkaus se kaiken voittaa ei tarvii vääntää.

Valittettavan usein joutuu katsomaan kuinka tasa-arvoista ihmistä viedään foorumeilla.

Toivottavasti ihmiset te vain itse tajuavatte missä mennään, minne mennään, mitä siellä tehdään. Matka ei oo pitkä se lähtee jokaisen omastatunnosta ja sydämestä.

Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti.

Peace
#53 • • fizban Guest
Joo, ei täs kai voi muutakun nauraa. Mut hei, jatkakaa tota turhaa väittelyä, tätä on ilo lukea! Mielestäni on erittäin hienoa että ihmiset nousevat barrikadeille kalastellakseen pisteitä muiden silmissä, ja puhuvat täyttä paskaa silti kaikkien edessä.

Palikat kiteytti ajatukseni aika hyvin tästä erittäin pintaliitoisesta ja todellakin naurettavasta keskustelusta, joten en lähde kertaamaan asioita. Onkohan sanonta "se koira älähtää, johon kalikka kilahtaa" tuttu kirjoittajille? Olisikohan mahdollista että tässä nyt vaan on osuttu liian arkoihin kohtiin, ja ihmiset ovat joutuneet alkaa pätemään pelkästään sen takia, että näyttäisivät hyvältä piireissä? Vai onko tässä tosissaan kysymys erittäin puhdasomatuntoisien ihmisten ärsyyntymisestä nimen suhteen, koska kokevat että se loukkaa heitä, ja ihmisiä lähellään.

Ei, Ei, ja EI: Kattokaa itteenne spedet, ei tos hommas oo mitään järkeä, jokainen näkee tän jutun läp. Ja ne ketkä ei nää voi hankkia isommat tehot linsseihin. Jos tässä olisi kyse mistään muusta kuin patoutumien purkamisesta, ärsyttämisestä, vittuilusta, itsetunnon puutteesta, paskan jauhamisesta tai muuten vaan turhasta jaarittelusta, niin menisitte tanssimaan ja nauttimaan hyvästä musiikista.

Mutta ei, parempi se on kiistellä ehkä maailman turhimmasta asiasta, jättää itse asia varjoon, ja tuntea itsensä moraaliseksi voittajaksi. Jos porukka on noin vainoharhaista ja suvaitsematonta, niin ei ihmekään että konemusiikkiskene leimataan huumeidenkäyttäjiksi. Normaalit ihmiset sentään osaavat nähdä metsän puilta.
#54 • • Tres Guest
Ihan asiallistakin tekstiä palikoilta ja
fizbanilta. Mutta teillekin on terveisiä
ja mietittävää nyt kun asiaan päästiin.

Minua hämmästyttää lähinnä se, että
pari mainintaa bileiden nimestä tässä yksittäisessä
topikissa on aiheuttanut metakeskustelua parilla
muullakin forumilla joita seuraan. Miksi?
Onko tämä nyt niin iso juttu että se pitää viedä
tämän topikin ulkopuolelle? Minusta ei.
Onko tämä nyt yht'äkkiä elämää suurempi
moraalikeskustelu johon te osallistutte vasta
kun kalikka on kalahtanut teihin?

Ei ole ensimmäinen kerta kun parista
kommentista plattarilla tehdään härkänen,
ja heti ollaan tuomitsemassa jonkinlaisiksi
tekopyhyyden barrikadeille nouseviksi
egobuustaajiksi ne, jotka uskaltautuvat sanomaan
yksittäisen mielipiteensä, joka ei olekaan
ihan sen suuntainen kuin juuri teidän mielipiteenne.
Voi juku, kaikilla ei olekaan samanlainen
huumorintaju? :confused:

Nytkö yritän ehostaa asemaani jossain teidän
kuvittelemassanne hierarkisessa skenessä, kun
sanon oman mielipiteeni aiheesta? Mitä minun
pitäisi sanoa, jotta EN teidän mielestänne
olisi jonkinlainen pyrkyri? Pitäisikö minun olla
hiljaa jos ihmettelen miksi bileillä on nimi
jonka tarkoitus ei minulle täysin aukene?
Tätäkö tässä ajetaan takaa, ja miksi:
oletteko te Oikeassa ja minä Väärässä?
Puhun nyt ja aina vain omasta puolestani -
jokainen joka lähtee tätä persreikää seuraamaan
tietää tekevänsä itsestään pellen.

Terveisiä, ja saa tulla juttelemaan bileissä -
näissäkin. Tulen parhaiten toimeen sellaisten
ihmisten kanssa, jotka ovat kanssani eri mieltä
asioista :heart:

Ja kyllä, kirjoitin tämän kirjoittamisen ilosta.
Juuri nyt piparien paistaminen on prioriteettilistani
ykkösenä, ei yksittäisten bileiden nimi tai joku
random metakeskustelu :excellent:
#55 • • Moonlighter Guest
BestThreadEver1.gif
#56 • • pHaze Guest

Olisikohan mahdollista että tässä nyt vaan on osuttu liian arkoihin kohtiin, ja ihmiset ovat joutuneet alkaa pätemään pelkästään sen takia, että näyttäisivät hyvältä piireissä?

Eiks ne julkkis dopetkin, rikkaat trendijampat aina oo jossain trendimestoilla teknoomassa vetää teidän joidenkin nimimerkkien mielestä sit sitä kuosia? Onneksi!!!!!!!!!

Anteeksi nyt off-topic, mutta miten on mahdollista että tämä sama kaikkien klubittajien ja muiden non-psykeihmisten pintaliitäjiksi ja pyrkyreiksi leimaaminen tulee aina esiin? Välillä tuntuu kuin koko psykeskene olisi käynyt jonkun ehdollistamis- ja aivopesuohjelman läpi.
#57 • • töölöBASS Guest
LOL@ "rikkaat trendijampat" :D
#58 • • ville Guest

Ei, Ei, ja EI: Kattokaa itteenne spedet, ei tos hommas oo mitään järkeä, jokainen näkee tän jutun läp. Ja ne ketkä ei nää voi hankkia isommat tehot linsseihin.

Äläs nyt, juuri kävin lääkärissä ja taas tuli pikkusen lisää miinusta ... kyllä tää -7 musta riittää aika hyvin näkemään tämän jutun läpi (tämä oli vitsi)

Jos porukka on noin vainoharhaista ja suvaitsematonta, niin ei ihmekään että konemusiikkiskene leimataan huumeidenkäyttäjiksi. Normaalit ihmiset sentään osaavat nähdä metsän puilta.

Ymmärsinkö nyt oikein:

1) Skeneläisiä pidetään huumeidenkäyttäjinä, sillä ihmiset skenessä ovat vainoharhaisia?
2) Se että huumeiden käyttö yhdistetään suoraan bileiden nimeen, aiheuttaa reaktion, että normaalit ihmiset eivät yhdistä bileitä huumeisiin?

Jolloin voisi suoraan tehdä johtopäätöksen:

Laitetaan kaikille bileille nimeksi: "Huumemusiikkia paikassa X", ei riidellä foorumeilla ja aletaan julistamaan maailmarauhaa, niin yhtäkkiä skeneä ei pidetäkään huumehörhöjen paikkana? Hmm, tämähän voisi jopa toimia :rolleyes:

(follarit tästä tokasta osasta varmaan jo huumetopiciin)

Noin yleensä taitaa olla parasta lopettaa aiheesta jauhaminen, sillä tästä tuskin pääsee tällä forumilla yhteisymmärtykseen. Jokatapauksessa väittelisin varsin mielelläni Fizban, Palikatin tai Dreamtimen kanssa henkilökohtaisesti siitä onko onko järkevää laittaa bilelle nimi, joka liittyy huumeidenkäyttöön. Keskustelu voisi mielellään rajoittua tähän aiheeseen ilman, että mukaan aletaan sotkea streettipisteiden keräämistä, pätemistä, tanssimista, musiikista nauttimista, surkea itsetuntoaa tai sitä ah niin ihanaa maailmanrauhaa. (vaikka ovathan nuo kivoja aiheita, eivät vaan mielestäni liity alkuperäiseen väittelyn aiheeseen mitenkään)
#59 • • fizban Guest
En tainnut missään vaiheessa puolustella bileiden nimeä. Satuin vaan lukemaan tämän topikin, enkä pystynyt olemaan enää hiljaa. En vaan vieläkään oikeen ymmärrä, minkätakia tästä on tällainen haloo noussut, sillä kyseessä nyt on vaan bileiden nimi. Jotenkin tämä koko keskustelu tuntuu niin epäolennaiselta itse tapahtumaan nähden, mielestäni on paljon hauskempaa nauttia bileistä, kuunnella hyvää musiikkia ja nähdä ihmisiä kuin kiistellä pikkuasioista.

On ehkä totta, että antamalla tapahtumalle tällaisen nimen, järjestäjä joutuu varautumaan siihen, että kourallinen ihmisiä luulee näiden olevan huumebileet. Toisaalta. Jokainen teistä tietää, että jos joku haluaa mennä bileisiin "kuosaamaan", niin se ei silloin ole bileiden nimestä kiinni. Toivottavasti tällaisia tapauksia ei ilmenisi, ja että kaikki menisi hyvin.

Jokatapauksessa väittelisin varsin mielelläni Fizban, Palikatin tai Dreamtimen kanssa henkilökohtaisesti siitä onko onko järkevää laittaa bilelle nimi, joka liittyy huumeidenkäyttöön. Keskustelu voisi mielellään rajoittua tähän aiheeseen ilman, että mukaan aletaan sotkea streettipisteiden keräämistä, pätemistä, tanssimista, musiikista nauttimista, surkea itsetuntoaa tai sitä ah niin ihanaa maailmanrauhaa.

Mieluummin olisin väittelemättä näin tylsistä ja ikävistä asioista, ja keskittyisin ajattelemaan ettei siihen ole tarvetta. Kyllähän näistä asioista aina väittelyä saa aikaiseksi, enemmän ja vähemmän rakentavaa. Kuitenkin olisi ehkä mielekkäämpää yrittää luoda tällaisenkin tapahtuman ylle sellaista ilmapiiriä, ettei ainoa asia mikä bileistä tule mieleen ole se, että ihmiset viistävät nenä pitkin lattiiaa ja imuroivat kärsäänsä ties mitä roinaa. Yritetään nyt keskittyä oleelliseen, ja toivotaan ettei tapahtuma saa enää kielteistä julkisuutta nimivalinnan takia. rauhaa.
#60 • • Stelios Kirtselis Guest
Keskustelu nimestä näyttää jo loppuneen,niin tarkoitus ei ole enää heittää lisää pökköä pesään.Yleensä en jaksa edes sekaantua näihin vänkäyksiin täällä-sivusta seuraaminen on paljon mukavampaa- mutta tällä kertaa asia koskee vähän muakin.

Kuluneen vuoden aikana on tullut järkättyä itse kolme iltaa Kaisaniemessä ja paikan uudelleen aukaiseminen clubikansalle ei todellakaan ole ollut helppoa.Pääseminen paikkaan vaati monta työlästä vakuuttelutuokiota omistajien kanssa ja ehdot sopimuksissa oli aluksi varmasti paljon kovemmat kuin muilla tilaisuuksilla.

Omistajien,tarjoilijoiden ja järjestyksenvalvojien mukaan hanat suljettiiin meiltä juuri psyke_iltojen takia.Tapsan Reneissance:ien takia sitä ei ainakaan tehty.Te,jotka olette siellä jotain järkännet ja käyneet tiedätte varmasti syyn.Mielenkiintoisia tarinoita on tullut ainakin kuultua.

Tämmöisen nimen-tarkoittaa se mitä vaan(ei jaksa edes kommentoida)-onkin hölmöä ottaen huomioon paikan historian.Itseä ainakin harmittaa kaiken työn jälkeen nähdä tämmöisen nimen alla kulkevan illan tulevan sinne ensimmäisenä.Tämmösellä tempauksella järjestämisestä tehdään mahdollisesti muiden kohdalla paljon vaikeampaa.Mikä on sääli,koska paikka on omasta mielestä erittäin hyvä.

Epäilyttää myös,että onkohan omistajilla täysin oikea kuva illasta.Psyke_inho on siellä aika vahvassa.Miksiköhän???

Kaikkien järjestäjien kannattaisi muutenkin vähän miettiä omia lähtökohtiaa.Raha,kunnia,naiset(no,ehkä naiset hehe,heh) ja kuosaus(mitä sit taas tarkoittaakaan) eivät tunnu oikeilta.Musiikki on ainut,minkä pitäisi merkitä.

Vastuuta ei pääse karkuun missään.Oma hölmöily vaikuttaa aina muiden tekemiseen.

Enempää en aio asiasta keskustellä ja kenenkään on turha mistään loukkaantua.Nämä on vain omia mielipiteitä ja jokainen tehköön tavallaan.

Ps. Palautetta-niin positiivista kuin negatiivistakin- voi antaa ja ottaa vastaan monella tavalla.Molemissa onnistuttiin taas tällä kertaa surkeasti.

Hyvää joulua..