Uusimmat DVD:si?

959 posts, 48 pages, 168,116 views

#201 • • Taedium Guest

Veronikan Kaksoiselämän DVD:lle

Amazon.co.uk ei tunne DVDtä, eikä myöskään www.*.co.uk.

VHS näyttäisi olevan Tartanin levittelemä, mutta Tartanin sivut ei tunne koko elokuvaa. Edes VHS muodossa. Tai sit ei vaa osunu silmään.

Etsin näillä kriteereillä DVD:tä:

Double vie de Véronique, La
Double Life of Veronique, The
Drama
Krzysztof Kieslowski
Irène Jacob
#202 • • Samus Aran Guest
Kiitos etsinnöistä Taedium :)

Näyttää kyl aika toivottomalta, mut koska kyseessä on meikäläisen suosikkileffa niin en luovuta ihan helpolla :)
#203 • • Taedium Guest

Näyttää kyl aika toivottomalta, mut koska kyseessä on meikäläisen suosikkileffa niin en luovuta ihan helpolla :)

Epäilen, ettei moista ole vielä tullut DVD muodossa. Eli Tartanin sivuilta kannattaa kattoo, jos se sinne tulis joskus. www.tartan.com

Tai joltain Kieslowski fanisivulta.

Pitääpä kattoa onko Fear & Loathing tullut jo R2 muodossa. Jos ei, niin kai se on R1 muodossa pakko hankkii jossain vaiheessa.
#204 • • climate Guest
"uusi" on liukuva käsite, mutta täs jotain tyyliin loka/marras/joulu -akselilla hankittuja/saatuja.

-Two Towers (ext.)
-Kerran sotureita
-Windtalkers
-Kohtalon kirja
-Phonebooth
-Sumuisten vuorten gorillat
-Elefanttimies
-Minority report
-Changing lanes
-Henkien kätkemä
-Vampire Hunter D
-1+2
-Piglet's Big Movie
-Finding Nemo
-Ice Age
-The Faculty
-Häivähdys purppuraa
-Final destination 1+2
-Rapa-nui
-Donnie Darko
-the mangler
-puhu hänelle
-driver
-the big hit
-babylon 5 season 3
-daredevil
-herbie hancock future2future live
-laurent garnier unreasonable live
-the tuxedo
-el mariachi
-desperado
-tsui hark: vampyyrin metsästäjät
-national geographics-dokkari: lord of the rings
-darkness falls

...äääh, nyt kun tota listaa kattoo niin tajuaa että onko mulla oikeesti edes elämää? :scared: :panic:
#205 • • SAMi Guest
Mission Impossible 10e

bongasin R-Kioskilta.
#206 • • Oules Guest
Anttilan "alekasasta" tuli napattua vanha klassikko Midnight Express. Saas nähdä järkyttääkö elokuva samalla tavalla kuin joskus ennen muinoin. Tosin olen lukenut jostain juttua, että vaikka elokuva perustuukin tositapahtumiin, niin tapahtumien julmuutta/raakuutta on liioiteltu erittäin paljon. Mene ja tiedä?
#207 • • vaavu Guest
Hitsi. Mä tässä just laskin että olen ostanut viimeisen 6 viikon aikana 33 dvd-leffaa. Tätä aikaisempana elämänä oon ostanut peräti 3 levyä yhteensä. Eli tommonen ~1000% kasvu on tapahtunut tässä viimeiden puolentoista kuukauden aikana... ;)

Ja asiallahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa että se videotykki on tullut... ;)

Suosittelen muuten oikeasti tota play.comia, sieltä löytyy todella hyvään hintaan joitakin nimikkeitä! cdwow.comista löytyy paljon vähemmän, mutta sopivalla hintavertailulla sieltäkin irtoaa hyviä löytöjä, esimerkiksi simpsonien tuotantokausia 25-29 punnalla (R2). Nyt erityisesti kun euron kurssi on niin vahva, noista nettikaupoista saa todella hyviin hintoihin levyjä.
#208 • • Lachesis Guest
Tuli Free record shopin "2 elokuvaa 25 eurolla" - kampanjasta poimittua Eyes wide shut ja Black hawk down.

Eyes wide shutissa on pirun hieno tunnelma ja musiikki. Kubrick sattuu myöskin olemaan lempiohjaajiani.

Isku Mogadishuun on taas melko aivoton, mutta suht realistinen ja laadukkaasti toteutettu sotapätkä, jonka jaksaa katsoa aina välillä.

Viime aikoina olen innostunut ostelemaan leffoja enemmänkin, joten tähän topiciin tulee kirjoiteltua jatkossakin.

Vaavun suosittelemasta play.com:sta on itselläkin hyviä kokemuksia, tilasin 6 leffaa ja kaikki tulivat 2 viikon sisään, vaikka osa oli "out of stock" tilattaessa. Hinnoittelu on pääsääntöisesti varsin kilpailukykynen ja toimitus on maksuton.
#209 • • climate Guest

Isku Mogadishuun on taas melko aivoton, mutta suht realistinen ja laadukkaasti toteutettu sotapätkä, jonka jaksaa katsoa aina välillä.

Joku joka oli tuon käynyt katsomassa ensi-illassa väitti silloin että se on "väkivaltainen" ja että siinä ammutaan "paljon" ... no sitten kun minä sen katsoin, niin olipas pettymys! Eli tuolta leffalta ei kannata odottaa kovinkaa paljoa mäiskettä, mun mielestä.
#210 • • climate Guest

Ja asiallahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa että se videotykki on tullut... ;)

Tyhmä kysymys: rajaako videotykki sen kuvan aina 4:3 suhteeseen vai näyttääkö se 16:9 suhteessa? Vai riippuuko se täysin tykistä?
#211 • • vaavu Guest

Tyhmä kysymys: rajaako videotykki sen kuvan aina 4:3 suhteeseen vai näyttääkö se 16:9 suhteessa? Vai riippuuko se täysin tykistä?

Toi meidän tykki on natiivisti 16:9, joten se näyttää kuvat samalla tavoin kuin esim. laajakulmatelkkari. Myös meidän kangas on rajattu samaan muotoon.

Mutta toi riippuu tykistä, koska aika monet tykit ovat kuvasuhteeltaan 4:3. Tosin nämäkin tykit pystyvät kyllä näyttämään 16:9 -leffat, mutta niissä vaan leikkautuu tavaraa ylhäältä ja alhaalta pois.
#212 • • vaavu Guest

Tuli Free record shopin "2 elokuvaa 25 eurolla" - kampanjasta poimittua

Jepa, itsekin on tullut tuota tarjousta pari kertaa käytettyä. Tosin kannattaa vertailla hintoja, koska muualta saattaa saada halvemmalla kuin 12,5e. Tuolta freerecorshopista voi tilata tuotteita myös netistä, ja jos tilauksen hakee itse myymälästä, ei tilaaminen maksa mitään. Itse en ainakaan jaksa lähteä penkomaan liikkeiden laareja, vaan tilaan suoraan netin kautta ja haen valmiin paketin kaupasta.

Heitetään nyt tähän pieni yhteenveto niistä nettiliikkeistä joista olen tilannut. Jos jollakulla on kokemuksia muista liikkeistä, olisin kiinnostunut kuulemaan.

www.netanttila.com - Kaikkein halvimmat hinnat tarjouslevyissä, samaa valikoimaa kuin Anttiloissakin. Tilauskulut ovat tosin ikävä puoli, kahdelle dvd:lle 2,5e ja isommalle erälle 5,95e. Toisaalta, ei tarvitse nähdä itse vaivaa tuotteiden metsästämiseen.

www.freerecordshop.fi - 25 leffaa 25 eurolla on ihan ok tarjous, mutta kannattaa vertailla hintoja. Ihan mukiinmenevä valikoima. Jos tilaa myymälään, ei toimituskuluja peritä.

www.play.com - Hieno valikoima, ilmainen postitus, ja alle 45e ostoksista ei mene tullia tai alvia. Kohtuu nopea toimitus, paljon leffoja hintaluokassa 6-9 puntaa.

www.cdwow.com - Suppeampi valikoima, muuten sama kuin play.com. Kokonaisuudessaan ehkä vähän kalliimpi, mutta joitakin leffoja saa halvemmalla.

www.dvdboxoffice.com - Joskus tullut täältäkin tilattua. Vain R1-levyjä. Ilmainen postitus, hinnat ei mitään superhalpoja.
#213 • • Edited vaavu Guest
prkl :right:
#214 • • Taedium Guest

Mutta toi riippuu tykistä, koska aika monet tykit ovat kuvasuhteeltaan 4:3. Tosin nämäkin tykit pystyvät kyllä näyttämään 16:9 -leffat, mutta niissä vaan leikkautuu tavaraa ylhäältä ja alhaalta pois.

Siis tarkoittanet nyt, että 4:3 tykillä näytettäessä 16:9 leffaa leikkautuu tavaraa oikealta ja vasemmalta pois?
#215 • • Paarma Guest
Hieman jauhantaa videotykeistä ja kuvasuhteista:

4:3-tykki siis tarkoitta projektoria joka ei osaa tulkita oikein 16:9-muotoisille näytöille suunnattua anamorfista ("pystysuunnassa venytettyä") kuvainformaatiota, ts. leffa näkyy kankaalla venyneenä. Tämän ongelman voi poistaa muuttamalla soittimesta kuvalähtöasetuksia 16:9/wide-tyypistä 4:3/letterbox-muotoon, jolloin nuo anamorfisuudella saavutettavat ylimääräiset kuvajuovat (ja tämän myötä lisätarkkuus) jätetään piirtämättä ja kuvasuhde toistuu oikein. Kummallakin tavalla elokuvan kuvasuhde on sama, anamorfisena kuva vain on tarkempi.

4:3-tykki siis voi toistaa laajakangasmuotoiset leffat aivan normaalisti, kunhan lähtöpään asetukset ovat kohdallaan. Tykin heijastama kuva-ala on siis 4:3-muotoinen, elokuva kuitenkin tämän sisällä laajakuvamuodossa ("mustat palkit", koko vaihtelee katsotun elokuvan kuvasuhteesta riippuen).

16:9-tykki taas tajuaa anamorfisen signaalin ja tämän sortin tykkien projisoima kuva-ala taas on 16:9-muotoinen. (Ei "mustia palkkeja" jos elokuvan kuvasuhde on 16:9, eli ~1,78:1, mutta leveämpiäkin kuvasuhteita on, kuten usein käytetty "scope" aka 2,35:1 jolloin 16:9-näytölläkin on näkyvissä em. palkit)

Kuvasuhteista ja muusta aiheeseen liittyvästä lisää löpinää täällä:
http://www.thedigitalbits.com/officialfaq.html#3.5

ps. Joissain soittimissa on mahdollista myös pakottaa kuvasignaali 4:3-muotoon jolloin kuvasta Taediumin mainitsemalla tavalla kuvasta leikataan sivuilta pois ylimenevä osa, eli ns. "zoomataan" laajakuvamuotoista videota niin että se täyttää 4:3-ruudun.

Ehkä tästä joku jotain tolkkua sai ;-I
#216 • • vaavu Guest

Siis tarkoittanet nyt, että 4:3 tykillä näytettäessä 16:9 leffaa leikkautuu tavaraa oikealta ja vasemmalta pois?

Eikun itse asiassa tarkoitin sitä, että 4:3 tykillä voi katsoa 16:9 tai leveämpiäkin leffoja, mutta kuva-alasta puuttuu tavaraa ylhäältä ja alhaalta -> näkyvillä on ne mustat palkit mitkä Paarmakin mainitsi. Kirjoitin vaan mahdollisimman epäselvästi asian. :)

Tosta en ole kuullutkaan että jotkut 4:3-tykit saattaisi näyttää 16:9-leffoja niin että zoomaavat kuvan sisään ja leikkaavat reunoja pois. Toisaalta ihan loogista kyllä, mutta aikamoista elokuvan raiskausta kun sivuista menee niin paljon tavaraa pois. Välillä kun katsoo sellaisia leffoja jotka on leveämmästä kuvasuhteesta cropattu 16:9-muotoon niin tulee niissäkin ihan itku puseroon.
#217 • • ville Guest

16:9-tykki taas tajuaa anamorfisen signaalin ja tämän sortin tykkien projisoima kuva-ala taas on 16:9-muotoinen. (Ei "mustia palkkeja" jos elokuvan kuvasuhde on 16:9, eli ~1,78:1, mutta leveämpiäkin kuvasuhteita on, kuten usein käytetty "scope" aka 2,35:1 jolloin 16:9-näytölläkin on näkyvissä em. palkit)

offtopic:

Saisivat kyllä enemmän käyttää tuota 2,35:1 ... huomattavasti mukavampi silmälle ja muutenkin tyylikkäämään näköinen
#218 • • Taedium Guest

Eikun itse asiassa tarkoitin sitä, että 4:3 tykillä voi katsoa 16:9 tai leveämpiäkin leffoja, mutta kuva-alasta puuttuu tavaraa ylhäältä ja alhaalta -> näkyvillä on ne mustat palkit mitkä Paarmakin mainitsi.

Aaa... Niin kuvaala ja kuva itsessään on eri asia. Täytyypi ostaa kirja. Luulin, että tarkoitat sitä kuvaa itsessään leikaten, eikä sitä että siinä 4:3 kuvasuhteessa se letterboxi jättää hukkatilaa.
#219 • • vaavu Guest

Täytyypi ostaa kirja.

Ei, kyllä tässä tapauksessa mulle pitäisi ostaa joku kirja jossa opetetaan asioiden ilmaisua kirjallisesti, sen verran löysää ja epämääräistä puhetta se mun alkuperäinen oli. ::p:
#220 • • Mimako Guest

Hitsi. Mä tässä just laskin että olen ostanut viimeisen 6 viikon aikana 33 dvd-leffaa.

Miten sinä ja tietyt muut tässä topicissa ehditte katsoa kaikki ostamanne dvd:t? Eiks tule vähän kiire? Ehtiikö elää?

(Toi oli spontaani reaktio. Itselläni on hankaluuksia ehtiä katsoa seuraavat Amazon.co.uk:sta pari viikkoa sitten saamani brittikomediat:)

* Father Ted Series 3 (Suomessa näytettiin vain 2 ekaa kautta)
* Bottom Series 1 (Young Ones -Rikin ja -Vivianin seuraava sarja, ei näytetty Suomessa)
* Peter Kay's Phoenix Nights Box Set (Officen ja Tankin täyteen tyyppistä, ei kuoliaaksinaurattavaa huumoria)
* Eddie Izzard live in San Fransisco (2h kestävä stand up -komediasetti, aiheena kaikki maan ja taivaan väliltä ja transvestismi)
* joululahjaksi saadusta Kummisetä Box Setistä on vielä kolmonen ja lisälevy kattelematta :panic:
* ja entäs viime vuonna tipahdelleista kalliista Spede-sarjan dvd:eistä! Hyvä jos olen Fakta homma -elokuvan ehtinyt... Siinä vasta elokuva btw :excellent: