Elokuva-arvuuttelua

278 posts, 14 pages, 32,074 views

#1 • • Taedium Guest
Parhaat elokuvat -topicissa meni elokuva-arvuutteluksi. Siis tänne perustin elokuva-arvuuttelutopicin.

Aloituskysymyksenä vaikkapa se Parhaiden elokuvien puolella esittämäni Amadeuskysymys.

Mikäs onkaan erikoista musiikissa (Mozartin Requiem) elokuvassa Amadeus, kun herra Mozartia kannetaan hautaan?

Siitä tuon keksivä kysymään seuraavaa.
#2 • • Quu Guest

Siitä tuon keksivä kysymään seuraavaa.

Aika kauan saadaan siis odotella ;)

Oli meinaan IMHO aika kinkkinen kysymys, joka ei varmaankaan selviä ilman googletusta tai kyseisen kohtauksen katsomista.
#3 • • Daniel Braun Guest

Oli meinaan IMHO aika kinkkinen kysymys, joka ei varmaankaan selviä ilman googletusta tai kyseisen kohtauksen katsomista.

Elokuvan nähneenä (tosin joskus vuonna miekka ja kirves) ja siitä tykänneenä kävi tuo kysymys vaivaamaan niin kovasti että mun oli pakko sortua googletukseen...
Mutta ei, en ainakaan minä löytänyt mitään järjellistä vastausta tohon kysymykseen.
Ja nyt kun ei ole mahdollisuutta katsoa tuota leffaa :(

Hitto, ei noin pahoja heti alkuun...
#4 • • Tres Guest
Saisko kolmen pisteen vihjeenä esim. että
viittaatko tässä nyt ko. kappaleen esitystapaan,
siihen sävellyksenä vai kontekstiin jossa se
ilmenee kohtauksessa, esim. leikkauksen
ja kappaleen sovitus?

Vai onks nyt kyse siitä ettei mozart itse koskaan
kuullut requiemia esitettävän - eikä itseasiassa
saanut koko teosta valmiiksi elinaikanaan?
#5 • • Taedium Guest

eikä itseasiassa

Juuri näin. Se musiikki, joka soi Requiemista ei ollut Mozartin säveltämä.
#6 • • Tres Guest

eikä itseasiassa

Juuri näin. Se musiikki, joka soi Requiemista ei ollut Mozartin säveltämä.

\o/

Mä en kyl nyt heti keksi mitään kovin hyvää
tähän jatkeeks, mut palaan asiaan ku oon tuijottanu
himas mun leffakokoelmaa sillä silmällä jonkin aikaa,
enköhän keksi jotain joka ei googelilla ratkee.
#7 • • Taedium Guest

enköhän keksi jotain joka ei googelilla ratkee.

No en minäkään tuota Googlesta tarkistanu löytyykö, se vaan oli eka joka tuli mieleen.

Ei sen tarvii olla vaikee.
#8 • • anton Guest
Typerä googeli. Meinasin jo heittää sellasen semi-pahan pähkynän ratkottavaksi Tresin penkoessa arkistoistaan tiukempia visailuja, mut google vastasi kyssäriin ihan liian mutkattomasti. Osa kuukelin kiitoksista kuuluu eittämättä dvd-painokselle, jossa näytteliän nimi on nykyisessä muodossaan vaikka se ei alkuperäisessä niin ollutkaan. Jtn se siitä kyssäristä..

ps. No kerrotaan nyt sit mikä olisi ollut kyseessä, et ei mene pilttien unirytmi ihan mullin-mallin. Kysymys olis kuulunut apout näin: "Missä elokuvassa Jim Carrey kuolee ensimmäisen n. 5-10 minutin aikana?" Ja pidempiä puhaltelematta yhteen hiileen, kerrotaan ravinteikas vastaus samaan astiaan. Kyseessä on Clint Eastwoodin tähdittämä Murhapooli. Kyssärin koukku olisi ollut siinä, että kyseisessä filmatisoinnissa Jim ei olekaan vielä Jim vaan James, mikä on hänen oikea etunimensä. Ktn jo mainitsin niin dvd-pressissä tuo näytti olevan kirjoitettuna Jimiksi ja Google ratkaisi pulman yks-kaks. No fun at all..

ps.+ Mut mieles olis läjäpäin kyssäreitä aina aivosolujen semi-raffista väylälle ja bunkkerista viheriölle saakka, koskien Star Wars-elokuvia.. Jään kuitenkin odottelemaan edellisen pulman ratkaisijan kyssäriä. Selkeää, oikein vastannut saa kysyä, muut ratkokoon. *jänskättää kovasti* hih.
#9 • • Quu Guest
Elikkä selkeät säännöt tähän threadiin:

Googlen käytöstä langetettakoon niskalaukaus ilman oikeudenkäyntiä.
#10 • • Taedium Guest

Ja vilpin havaitseva saa toimia halutessaan syyttäjänä, tuomarina, valamiehistönä ja pyövelinä, tai sitten pelkästään pyövelinä.
#11 • • J Raninen Guest

Selkeää, oikein vastannut saa kysyä, muut ratkokoon.

Perhana, tässähän joutuu alkaa päivystämään täällä..
#12 • • milo Guest

Elikkä selkeät säännöt tähän threadiin:

Lasketaaks imdb?:cool:

Ja koska sisälukutaitoni ruostuu kasvavalla vauhdilla, niin mikä on voimassa oleva kysymys, vai odotellaanko Antonilta uutta kysymystä, kun itse ratkaisi oman kysymyksensä. (guuggelilla tosin :D)

+edit: Tressillähän on yksi kysymys varastossa
#13 • • Quu Guest

Lasketaaks imdb?:cool:

Sovitaan että kaikki tieto pitäisi löytyä päästä.

Lisäksi imho ihmiset voisivat vain laukoa noita kyssäreitä. Ärrrsyttävää venailla.

Oikeista vastauksista voisi jakaa pisteitäkin :)
#14 • • -orion- Guest
No kysytääs niin saadaan eloa.

Muistaako joku, mikä on tarina alkuperäisen Tarzanin huudon takana? Toisinsanoen - kuinka se saatiin aikaan?

vinkki: kukaan ei vetänyt Johnny Weissmülleriä mistään.

Niinjoo, jos aletaan jakamaan pisteitä, niin minusta piste tai parikin pitää ehdottomasti antaa myös henkilölle joka keksii kysymyksen johon kukaan muu ei tiedä vastausta (ei sillä että tämä edelläoleva olisi lainkaan sellainen).
#15 • • anton Guest

odotellaanko Antonilta uutta kysymystä, kun itse ratkaisi oman kysymyksensä. (guuggelilla tosin :D)

En ratkaissut kuukunalla, satuinpa vain tarkistamaan ennen postausta, et löytääkö kuukkuna ko. leffaa. Tosin eipä tuo varmaankaan kansiprinttejä katsomalla (hyvämuistinen leffan nähnyt kyllä muistaisi) olisi selvinnyt, paitsi arvaamalla.. Mut anyway sei olis enään ollu semi-pähkynä vaan jtn liian hjelpoa. Tres kysyköön, q ratkaisi ekan pulmion. Tjaa olihan tos toi Tarzanin jodlaus välis, pähkinöidään sitä sillä aikaa, kunnes Eiran pyöveli (siisti titteli) järisyttää maailmanrauhaa visaisella riddlerillään. :grinnari:
#16 • • Tres Guest
Sori, tää ei oo ihan yhtä nerokas ku toi Taediumin
alotus, mut jotta saadaan homma jatkuun niin
laitan tän. Ja, kolmiosanenkin vielä mut latelen
vihjeitä jos vaikuttaa pahalta. Edellyttää kyl
vähän enemmän ku hollywood-skeidan tuntemusta ;)

Eräässä 80-luvun merkittävässä brittielokuvassa
käytetään lampaita erikoisella tavalla erään
luonnoilmiön ennustamiseen. Mikä elokuva, mikä
luonnonilmiö, miten ennustaminen tapahtuu.

5. pisteen vihje: ennustuksiin liittyy myös vedonlyönti -
ovathan erilaiset pelit ja numerot yksi elokuvan
pääteemoista.
#17 • • Taedium Guest

Sori, tää ei oo ihan yhtä nerokas ku toi Taediumin
alotus, mut jotta saadaan homma jatkuun niin
laitan tän.

Aha. Äimänä olen. Ekana tuli mieleen Huovisen matskua, mutta epäilenpä, että se menee metsään sillä Huovinen ei ole britti. Ja toisena ajatuksena josko sisälmyksistä ennustettaisiin, mutta se olisi liian helppo... Eli pakko olla jotain muuta.

Jotenkin kuulostaa tutulta, mutta samalla niin etäiseltä. Pistit kyllä pahan näin aamutuimaan.
#18 • • Taedium Guest

Muistaako joku, mikä on tarina alkuperäisen Tarzanin huudon takana? Toisinsanoen - kuinka se saatiin aikaan?

Nii siis kumpi? Kuinka se saatiin aikaan, vai mikä tarina alkuperäisen huudon takana?

Se kuinka se saatiin aikaan... Epäilisin, että Johnin uimarin keuhkot olivat tässä hyvänä apuna, mutta muuten en sitä teknistä puolta tiedä.

Tarina sen huudon takana taisi olla niin, että niillä apinoilla oli tapana laittaa jalka saaliin rinnan päälle ja mylviä voitonhuutoa. Ja Tarzan kasvoi näiden apinoiden kanssa ja tietenkin apinoi käyttäytymisensä heiltä.
#19 • • Tres Guest
joo, toi on eittämättä aika hankala, mut kelasin
et näin päin ainakin googlettaminen hankaloituu
huomattavasti ;)

Laitan kohta seuraavan vihjeen jos ei uusia arveluita
ala tipahdella.
#20 • • Taedium Guest

et näin päin ainakin googlettaminen hankaloituu

Älä yllytä! Tulee 6-vuotiaan uhma läpi kohta. "Ai mitenniin ei muka voi tota löytää googlella? Katotaa vaikka..."

Laitan kohta seuraavan vihjeen jos ei uusia arveluita
ala tipahdella.

Mun puolesta saa laittaa... Ei keksi...