Yhteisöverotus

5 posts, 1 page, 1,029 views

Avatar
#1 • • ---[-]--- Guest
Jaahas...onko kellään faktaa, mitä hallitus aikoo kyseiselle verolle tehdä? Kävin kattoo eduskunnan sivuilta ja en kyl löytäny ku Rajamäen hajanaisii kommentteja.

Oon vähän huolissani oman kotikaupunkini kannalta, kun ei ees tiedä mihin tuotto menee.

- Teollisuuden bruttoarvo/asukas on täällä yli nelinkertainen muuhun maahan verrattuna.

- Jalostusarvo/asukas lähes nelinkertainen muuhun maahan verrattuna.

- Teollisuuden vienti/asukas on yli 7- kertainen muuhun maahan verrattuna.

- Työpaikkaomavaraisuus on 150% eli joka kolmas käy muualta täällä töissä.


...mä oon ihan oikeesti huolissani tän kaupungin infrasta ja palveluista! 25 000 000 egee menee joka vuos muualle ja osa myöskin pääkaupunkiseudulle.

Täs niinku lypsätään lypsävä lehmä tyhjäks....
Avatar
#2 • • Ana-- Guest
mikä tää k.o. kaupunki on nimeltään?
Avatar
#3 • • LindaGP Guest

mikä tää k.o. kaupunki on nimeltään?



Salo. Kait edelleen?
Avatar
#4 • • charmer charmeleon Guest
Ei suinkaan ennen viime eduskuntavaaleja toteutettu "yhteisoveron siirto" romauttanut helsingin taloutta? Eli ei tääl pks:llakaan hyvin mene...
Avatar
#5 • • ---[-]--- Guest

Ei suinkaan ennen viime eduskuntavaaleja toteutettu "yhteisoveron siirto" romauttanut helsingin taloutta? Eli ei tääl pks:llakaan hyvin mene...



Ei niin. Ton veron vois kokonaan poistaa kilpailua vääristävänä elementtinä. Koska Salossa on teknologia ja tänne on kova muuttovirta, (n.600 uutta asukasta/vuosi) niin kaupungin pitää hoitaa jokaista muuttajaa kohti koulutusta, päivähoitoa, palveluja yms. Täällä pitää hoitaa kaupungin infra niin, että halutessaan voi tulokas viettää urbaania kaupunkielämää tai halutessaan kasvattaa vaikka sikoja ympäristökunnassa. Tai voi viettää idyllistä maaseutuelämää. Kuitenkin tollanen vaje näkyy niin paljon, että se ei voi olla näkymättä Salon maineessa vetovoimaisena kaupunkina. Tänne sais rakennettuu monta uutta kaupungintaloa marmorilla varustettuna vuodes ilman yhteisöveroo. :hah: