Coca-Cola vai Pepsi?

130 posts, 7 pages, 16,834 views

#81 • • Taedium Guest

Tähän väliin viikon sitaatti: Mun pizzaan sipulii, salamii ja homejuustoo. Juomaks laittikokis, koska oon laihiksella. - Kaverin pikkusisko viime lauantaina.

Olen kuullut moista (mm. pikkusiskon kavereilta) mutta lähinnä Mäkissä joskus törmänny tollaseen, että napsasee Big Mac aterian plussana ja laittikokiksen ku on laihiksella...

Ja itse asiassa tässä maassa olen törmännyt tapaukseen, kun tyyppi palauttaa pekonihampurilaisen vihaisena ja sanoo, että ei voi kasvissyöjänä syödä sitä purilaista, kun siellä on jauhelihapihvi välissä... Mistä kasvista pekoni saadaan?
#82 • • A-E Guest
Juo Coca-Cola Companyn limonaadia niin, että napa ruskaa! :hah:46981.jpg
#83 • • vaavu Guest

Noh, ehkäpä suo itselleen sitten kunnon limpparia raskaan laihdutusviikon päätteeksi.

Periaatteessa joo, mutta käytännössä ihminen pystyy kyllä totuttelemaan moniin kevyempiin versioihin, ja loppupelissä saattaa käydä niin että se alkuperäinen versio alkaakin maistua pahemmalta. Mulla esimerkiksi on käynyt niin kermavaahdon kanssa, nykyään se maistuu lähinnä margariinilta korkean rasvapitoisuuden takia. (Myös mascarpone on yksinään liian rasvaista mun suuhuni.) Samaten otan mieluummin leipäni päälle maustettua kevytsulatejuustoa kuin margariinia.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että laihiksellakin pitää pystyä herkuttelemaan aina välillä, koska muuten siihen hommaan kypsyy alta aikayksikön.

Jos juo limua kohtuudella, niin onko limun versiolla terveyden kannalta loppupeleissä edes niin erityisen paljon väliä?

Tietysti ensin pitäisi määrittää mitä tarkoittaa kohtuus... Jos sanotaan että juo vaikka 0,5l pepsin päivässä, ja vaihtaa sen 0,5l pepsi maxiin, niin päivässä säästää 5*195kJ=975kJ. Kuukaudessa tämä tekee 30*975kJ=29250kJ eli n. 6970kcal. Ja kun yhden rasvakilon laihduttaminen vaatii noin 7000kcal, voidaan päätellä että pelkällä limumerkin vaihdoksella laihtuu noin yhden kilon kuukaudessa eli 12 kiloa vuodessa.

Jos dietti on hyvin tiukka, niin veikkaisin silloin olevan kaikenlaiset juomat vettä ja proteiinijuomia lukuunottamatta pannassa?

En tiedä yleisesti urheilijoiden dieeteistä, mutta yksi tuntemani triatlonisti juo säännöllisesti pepsi maxia juuri sen sokerittomuuden vuoksi. Kaipa niitä toisaalta on myös sellaisia dieettejä joissa ei saa juoda muuta kuin vettä, mutta varmaan niissäkin on olennaisinta se missä muodossa se päivittäinen energia tulee.

Paljonko he juovat limuja? Onko heidän hampaansa vielä tallella?

Ymmärtääkseni luokkaa 1,5l limua päivässä. Siitä olen kyllä samaa mieltä että tuollainen määrä hapanta limsaa tekee hallaa hampaille, vaikka se olisikin sokeritonta.

Tähän väliin viikon sitaatti: Mun pizzaan sipulii, salamii ja homejuustoo. Juomaks laittikokis, koska oon laihiksella. - Kaverin pikkusisko viime lauantaina.

Joo, tämä on tosi tyypillistä ja oikeastaan se suurin ongelma mikä kevyttuotteissa on. Ihmiset käyttää sitä keveyttä verukkeena sille että sitten voi syödä enemmän määrällisesti, jolloin laihtuminen jää vain puheeksi. Kevytversioissa tärkeätä olisi nimenomaan se että niillä korvattaisiin jotain päivittäisessä käytössä olevaa ruoka-ainetta, koska silloin kumuloituva laihdutus toimisi kaikkein parhaiten. Tuollaiset pienet päivittäiset säästöt energiamäärässä merkitsee vuositasolla usein yllättävänkin isoa eroa.
#84 • • Tapi T Guest

Mulla esimerkiksi on käynyt niin kermavaahdon kanssa, nykyään se maistuu lähinnä margariinilta korkean rasvapitoisuuden takia. (Myös mascarpone on yksinään liian rasvaista mun suuhuni.) Samaten otan mieluummin leipäni päälle maustettua kevytsulatejuustoa kuin margariinia.

Mä oon taas lopettanut noiden kaikenmaailman margariinien käytön jo pari vuotta sitten. En todellakaan ole innoissani niiden tuoteselosteista, jossa hehkutellaan lisäaineilla ja kaikella muulla asiaan kuulumattomalla. Margariinit jo yksinkertaisesti haisevat ja maistuvat niin hirveälle, että ne ovat aivan ehdottomassa pannassa.

Ainakin mä olen tottunut jo tässä pikkuhiljaa syömään leipäni ilman mitään levitteitä. Tosin joskus, kun on hyvää ja tuoretta leipää, niin laitan leivälleni ihan oikeaa voita...

Näin gastronomisesta näkökulmasta mä suhtaudun muutenkin todella epäröiden noihin kaikenmaailman kevyttuotteisiin. Mä käytän kermaa/voita todella vähän ruoan laitossa, mutta silloin kun käytän, niin suosin täyttä tavaraa. Lisäksi noiden kevytkermojen ja muiden litkujen ominaisuudet eivät pääse lähellekään kuohukermaa.

Tietysti ensin pitäisi määrittää mitä tarkoittaa kohtuus... Jos sanotaan että juo vaikka 0,5l pepsin päivässä...

Mun mielestä ihminen juo limuja kohtuudella, mikäli sitä kuluu n. 1,5l/viikko. Mua huolettaa noissa limuissa lähinnä niiden vaikutukset purukalustolle, jonka ongelmat ovat usein huomattavasti kiusallisempia, kuin pari ylimääräistä kiloa.
#85 • • Taedium Guest

Tietysti ensin pitäisi määrittää mitä tarkoittaa kohtuus... Jos sanotaan että juo vaikka 0,5l pepsin päivässä,

3,5l viikossa? Onko se nyt kohtuullista? Meillä on säilynyt kämppiksen kanssa kahden litran kokis jääkaapissa nyt sen verran, että hiilihapot on poissa ja puolet limua jäljellä. Siis jos kiskoo eka limpparia, sitten aplaria ja sitten vielä janojuomat janoon, niin siinähän on nestettä riittämiin. Eikös se pidä jokunen litra vettä juoda päivässä, niin tulee nätiksi, sanoo Cosmo...

Ainakin mä olen tottunut jo tässä pikkuhiljaa syömään leipäni ilman mitään levitteitä. Tosin joskus, kun on hyvää ja tuoretta leipää, niin laitan leivälleni ihan oikeaa voita...

Sama täällä, mutta lähinnä siksi, että mä en oo koskaan tykännyt margariinin mausta ja voita ei viitti laittaa joka leivän päälle - eikä sekään niin hyvää ole ei-uunituoreen leivän päällä. Paitsi jos on uunituoretta, hyvää leipää, niin silloin ei saa laittaa leikettä tai mitään muutakaan, vaan iiiiiso lasi maitoa käteen ja leivän päälle voita!

(Iso lasi maitoa on oikeesti loistavaa monen hyvän kanssa. => Fazerin sininen levy / tuoretta ruisleipää valkosipuli-ruohosipuli philadelphian, venäläisen metwurstin, kevätsipuleiden, tuoreiden tomaattien ja mustapippurirouheen kansa (Suomessa asuessani kevään traditio oli hakea ainekset tähän torilta heti ku kasvihuonevihannekset on myynnissä.) / tuoreiden pullien kanssa / uunituoreen leivän kanssa... Ja maito mielellään ykkösmaitoo, (tai täs massa juon 99,7% fat free maitoa... outo tapa ilmoittaa rasvaprosentti...) sillä enempirasvaisia kun ei ole juonut, ne maistuu turhan jämäkälle ja rasvaton on vaan jotenkin... niin... mautonta. Vaikka siellä olisi se 0,3% sitä rasvaa, niin se jo tuo maitoon maidon maun.)
#86 • • Remotion Guest
noh margariiniä en söis edes pahimmissa unissani.

90% tapauksista leivän päälle menee creme bonjour kamaa ja 10% tapauksista voita.
#87 • • Roz Guest
Mä vedän ihan kumpaa vaan, pepsiä tai kokista tai first choice kolaa (jano kuin talkkarilla), laittia tai sitten ei. En mä ymmärrä miksi porukka on niin perskuleen ronkelia noiden suhteen ettei voi juoda esim pepsiä kun se on niin kuvottavan pahaa vaikka se nyt maistuu lähestulkoon samalta kuitenkin kuin kaikki muutkin kolat. Ja ei, en haasta riitaa vaan ilmaisen vain mielipiteeni :happyroll:
#88 • • Edited Juho Kahilainen Guest
En juo Coca-Colaa. Syyni on ehkä jossain määrin ideologinen. Aikanaan nimittäin Hartwall valmisti Cokista Suomessa, jolloin Coca-Cola Company olisi halunnut ostaa Hartwall Jaffa -tuotemerkin itselleen. Jaffa kilpailee pahasti CCC:n Fantan kanssa... CCC siirsi tuotantonsa Hartwallilta Sinebrychoffille, joka suostui myymään oman Frisco-tuotemerkkinsä. Nyt Frisco-pullojen kyljessä lukee Coca-Cola Company ja tuotantoa sen osalta lasketaan (toisaalta niin laskee myöskin kyseisen tuotteen myynti)... Kohta Friscoa ei enää ole.

Pepsi ei esittänyt Hartwallille samanlaisia vaatimuksia kuin Cokis, joten siinä mielessä suosin Pepsiä. Toisaalta paras vaihtoehto on suomalaisen Olvin colajuoma. Toisin kuin Koff ja Hartwall, Olvi on edelleen suomalainen yhtiö.

Maun puolesta pidän Jaffasta ja Pommacista, jos nyt yleensäkään limpparia ostan. Bisseen tuntuu rahat menevän.
#89 • • Tapi T Guest

En mä ymmärrä miksi porukka on niin perskuleen ronkelia noiden suhteen ettei voi juoda esim pepsiä kun se on niin kuvottavan pahaa vaikka se nyt maistuu lähestulkoon samalta kuitenkin kuin kaikki muutkin kolat.

Jos parkkipaikalla on Mersu ja Lada, niin ainakin minä valitsen Mersun. ;)
#90 • • dixoff Guest

Kolajuomista jos puhutaan, niin kysymys lienee siitä valitseeko punaisen vai sinisen Toyotan ;)
#91 • • jUSSi Guest

Kolajuomista jos puhutaan, niin kysymys lienee siitä valitseeko punaisen vai sinisen Toyotan ;)

ja mä ottaisin kyl ton ladan, sill on parempi imago kuin mersulla ;)
#92 • • Tapi T Guest

ja mä ottaisin kyl ton ladan, sill on parempi imago kuin mersulla

No mut sä ootkin tollanen vasemmistonihkeilijä. ;)
#93 • • Remotion Guest
Ottaisin mersun siinä on tähtäin valmiina konepellillä, osuu mummoihin paremmin kun kaahaa! :laugh:
#94 • • LindaGP Guest

Ottaisin mersun siinä on tähtäin valmiina konepellillä, osuu mummoihin paremmin kun kaahaa! :laugh:

Jee! Pääseksmä sun kyytiin!!! :roll:
#96 • • Taedium Guest

mulla on nykyään tämmönen auto

Nätti.
#97 • • LindaGP Guest

Nätti.

No on!
#98 • • Tapi T Guest

...och pappa betalar! :D

(Kivan näköinen auto tuo tosissaan on. Ei herätä liikaa huomiota, hyvälla maulla rakennettu ja erottuu massasta.)
#99 • • cajwirman Guest
kaljaa
#100 • • Remotion Guest

...och pappa betalar! :D

(Kivan näköinen auto tuo tosissaan on. Ei herätä liikaa huomiota, hyvälla maulla rakennettu ja erottuu massasta.)

Pappa muuten ei maksa! :cool: ;)
Mä oon aina sanonut että se on oma valinta jos haluaa olla köyhä opiskelija nuoruutensa... toki ihmisillä on erilaisia lähtökohtia...