96 posts, 5 pages, 16,253 views
Sitäpitsi kitkoilla ei ole vaihtoruljanssia joka kevät/syksy ;)
No jos haluu toisenkin talven ajaa niillä, ni olis hyvä vaihtaa ne kyl kesäks pois. Kitkarenkaat kun pakkaa kulumaan normaaleja kesärenkaita huomattavasti enemmän.
Tiedä oliko tuossa kuinka paljon sarkasmia ( :hah: ), mutta lähes kaikki
autovalmistajat ovat tunnustaneet etuvedon olevan turvallisempi - jopa
Volvo. Etuvedon aliohjatessa ei voi paljon muuta tehdä kuin painaa kytkin
pohjaan ja käännellä pyöriä, yliohjatessa taas auto on hyppysissä
kaasulla..mutta ylipäätään auto on huomattavasti tasapainoisempi.
totta on, että ne kuluvat nopeammin, mutta mieluummin uudet kitkat 4 vuoden välein kuin jokavuotinen vaihtoruljanssi.
Yllättävää siis että kaikki luxus autot ovat nykyään takavetosia tai nelivetoja, esim. BMW, MB, Lexus, Jaguar, Porche... minne asti jatketaan.
1. Yllättävää siis että kaikki luxus autot ovat nykyään takavetosia tai nelivetoja, esim. BMW, MB, Lexus, Jaguar, Porche... minne asti jatketaan.
2. Etuveto on n. 30% tms halvempi rakentaa kuin takaveto, that's the reason.
3. BMW:n pääinsinööri / tekninenjohtaja sanoi että ei ole yhtään syytä miksi etuvetoinen olisi parempi.
Etuvedolla varustettu raskas auto on hyvin vaarallinen jo siksi, että autoa on mahdoton kontrolloida tai saada pysähtymään, kun se lähtee puskemaan.
Yllättävää siis että kaikki luxus autot ovat nykyään takavetosia tai nelivetoja, esim. BMW, MB, Lexus, Jaguar, Porche... minne asti jatketaan.
Äh, liian helppo oli. Meinasin aluksi hakee kuvan wwiivehicles.comista, mutta sit kelailin, että jos hakee aidon kopion kuvan ja josko sitä ei huomaisi. Höh, huomasit.no kyl ilman muoviliimalla liitettyjä telaketjuja pärjää...
Esitit mielenkiintoisen absoluuttisen faktan.
totta on, että ne kuluvat nopeammin, mutta mieluummin uudet kitkat 4 vuoden välein kuin jokavuotinen vaihtoruljanssi.
Onhan se totisesti hirveää, jos uhraa pari kertaa vuodessa puolisen tuntia aikaa, sotkee kätensä ja vuodattaa pari hikipisaraa... ;)
Hmm, minulla ei ole voiman mittaavaa momenttiavainta ainakaan käytössä ja ilman sitä en vaihtaisi itse renkaita. Siinä on liian suuri mahdollisuus laittaa pultit liian kireälle tai liian löysälle
Hmm, minulla ei ole voiman mittaavaa momenttiavainta ainakaan käytössä ja ilman sitä en vaihtaisi itse renkaita. Siinä on liian suuri mahdollisuus laittaa pultit liian kireälle tai liian löysälle
Tuskin ko. värkkiä kovin moneltakaan itse renkaansa vaihtavalta löytyy ja en ole ainakaan tien päällä nähnyt sellaista näkyä, että renkaat irtoaisivat kesken ajon :)
Ootko insinööri?Hmm, minulla ei ole voiman mittaavaa momenttiavainta ainakaan käytössä ja ilman sitä en vaihtaisi itse renkaita. Siinä on liian suuri mahdollisuus laittaa pultit liian kireälle tai liian löysälle joten auto pitäisi käyttää rengasliikkeessä, jotta pulttien kiinnitys voitaisiin tarkistaa. Ja niihin liikkeisiin en ala jonottamaan.
Hmm, minulla ei ole voiman mittaavaa momenttiavainta ainakaan käytössä ja ilman sitä en vaihtaisi itse renkaita. Siinä on liian suuri mahdollisuus laittaa pultit liian kireälle tai liian löysälle joten auto pitäisi käyttää rengasliikkeessä, jotta pulttien kiinnitys voitaisiin tarkistaa. Ja niihin liikkeisiin en ala jonottamaan.
Ootko insinööri?
totta on, että ne kuluvat nopeammin, mutta mieluummin uudet kitkat 4 vuoden välein kuin jokavuotinen vaihtoruljanssi.
Onhan se totisesti hirveää, jos uhraa pari kertaa vuodessa puolisen tuntia aikaa, sotkee kätensä ja vuodattaa pari hikipisaraa... ;)
Hmm, minulla ei ole voiman mittaavaa momenttiavainta ainakaan käytössä ja ilman sitä en vaihtaisi itse renkaita. Siinä on liian suuri mahdollisuus laittaa pultit liian kireälle tai liian löysälle joten auto pitäisi käyttää rengasliikkeessä, jotta pulttien kiinnitys voitaisiin tarkistaa. Ja niihin liikkeisiin en ala jonottamaan.
Ei sitten mitään. Ehkä on parempi, että käyt siellä rengasliikkeessä vaihdattamassa, niin et riko itseäsi.Olen, mitä sitten :what:
Anteeksi mut ei kukaan voi olla noin nihkeen käsi amatööri ettei sais vanteita suoraan ilman jotain v. mittaria, :scared: :panic: :right: