E-Jay StreetStyle

20 posts, 1 page, 3,486 views

Avatar
#1 • • louis Guest
Mä olen käyttänyt ohjelmaa vasta 3päivää ja periaatteessa tehnyt jo 2biisiä. Ainoa vika on että Ohjelma näyttää kaatuvan, eikä aina tallenna muutoksia.

Kannattaako hakea netistä korjasuta vai leviääkö ohjelma lopullisesti?
Avatar
#2 • • jUSSi Guest
--> audio tech on oikea paikka musiikin tekemiseen liittyville aiheille.
Avatar
#3 • • Laite Guest
E-jay :happyroll:

totanoin, jos tosissaan ollaan niin tottakai kannattaa päivittää, jos vaikka sillä lähtisi toimimaan kunnolla :)
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest

E-jay :happyroll:


Eks se oo E-jay :D :D

Kyllähän toi leikkikaluksi pikkusiskoille ja -veljille on varmaan oikea tai vaihtoehtoisesti erittäin helppoa perehdyttämistä musiikin tekoon jne.
Varsinkin rakenteet tms tolla ainakin oppii... Jos oppii :excellent:
No, kuitenkin.
Ei dissaten tätä kirjoita, mutta jos tosissaan haluaa jotakin tehdä niin sijoittais vaikka sen about huntin Fruityyn.
Sillä ainakin pääsis hieman pidemmälle eikä olis niin palapelin kasaamista kuin E-jay on...
Avatar
#5 • • Juha Vilkamo Guest
Näemmä nimimerkki louis käyttää sanaa "periaatteessa" juuri oikeassa kohtaa. En oo itse asiassa ikinä e-jayta kokeillu mut luulis nyt että aloittelijalle olis jokin trackeri tai vaikkapa reason se paras ratkaisu.
Avatar
#6 • • R24 Guest

En oo itse asiassa ikinä e-jayta kokeillu mut luulis nyt että aloittelijalle olis jokin trackeri tai vaikkapa reason se paras ratkaisu.



Offtopikissa mennään:
Ei muuten oo trakkeri tahi reasoni paras aloittelijalle. Ei niistä tajua mitään jos ei hitustakaan ymmärrystä musiikista. E-jaylla yms. voi tehdä "biisejä" latomalla legopalikoita toisen eteen ja silloin jos raja tule vastaan ni kandee siirtyy fruityyn tahi reasoniin. Noin oon koukuttanut pari pikkuskidiä konemuusikoiksi ;)

Kyllä se päivitys kandee, tuskin skoitaa systeemiä enempää.
Avatar
#7 • • dope white Guest

Offtopikissa mennään:
Ei muuten oo trakkeri tahi reasoni paras aloittelijalle. Ei niistä tajua mitään jos ei hitustakaan ymmärrystä musiikista. E-jaylla yms. voi tehdä "biisejä" latomalla legopalikoita toisen eteen ja silloin jos raja tule vastaan ni kandee siirtyy fruityyn tahi reasoniin. Noin oon koukuttanut pari pikkuskidiä konemuusikoiksi ;)

Kyllä se päivitys kandee, tuskin skoitaa systeemiä enempää.



Ja jatkuu edelleen offtopikissa; luenko oikein rivien välistä jos ymmärsin tuon niin että musiikista ymmärtämättömistä tulee konemuusikkoja ejayn avulla? :scared: nojoo, nykypopmusiikki,ok. :troll:

-g.
Avatar
#8 • • Juha Vilkamo Guest


Offtopikissa mennään:
Ei muuten oo trakkeri tahi reasoni paras aloittelijalle. Ei niistä tajua mitään jos ei hitustakaan ymmärrystä musiikista. E-jaylla yms. voi tehdä "biisejä" latomalla legopalikoita toisen eteen ja silloin jos raja tule vastaan ni kandee siirtyy fruityyn tahi reasoniin. Noin oon koukuttanut pari pikkuskidiä konemuusikoiksi ;)

Kyllä se päivitys kandee, tuskin skoitaa systeemiä enempää.



ot edelleen

Kyllä varmaankin suurempi osa ei-aloittelijoista, jotka tänne demo-osastolle biisejään postailee, on alottanut duunailunsa nimenomaan trackerilla. Olettaisin että paras ratkaisu pidemmän päälle olisi aloittaa softalla joka ei ole ihan leikkikalu, jotta edes oppisi jotain. Loppupeleissä musanteossa pitäisi pyrkiä säveltämään ja/tai luomaan jotain uutta eikä vain pelleillä valmisloopeilla.

Sitäpaitsi, jos ei ole valmis näkemään vaivaa tai kuten sanoit, "jos ei hitustakaan ymmärrystä musiikista", niin on turha ees aloittaa koko harrastusta.
Avatar
#9 • • tempest Guest
On se kumma kun kirjaimet e-j-a-y saa jengin ihan sekasin :) Jos joku kysyy et miks softa kaatuu niin vois vaan vastata että ite kysymykseen tai jos ei tiiä vastausta ongelmaan niin pitää naamansa kiinni. Heti alkaa hirvee "EJAY, EI VITTU ET VOI OLLA TOSISSAS" Vaikka onkin lelu softa ni tää topic ei varmaan oo sen softan disautusta varten, eiks ni!
Avatar
#10 • • MikkiHiiri Guest

Ja jatkuu edelleen offtopikissa; luenko oikein rivien välistä jos ymmärsin tuon niin että musiikista ymmärtämättömistä tulee konemuusikkoja ejayn avulla? :scared: nojoo, nykypopmusiikki,ok. :troll:



No päteehän se muihinki tyyleihin :) Jos ajatellaan esim millaisista elementeistä
kokonainen biisi muodostuu.
Avatar
#11 • • J-P Guest

On se kumma kun kirjaimet e-j-a-y saa jengin ihan sekasin :) Jos joku kysyy et miks softa kaatuu niin vois vaan vastata että ite kysymykseen tai jos ei tiiä vastausta ongelmaan niin pitää naamansa kiinni. Heti alkaa hirvee "EJAY, EI VITTU ET VOI OLLA TOSISSAS" Vaikka onkin lelu softa ni tää topic ei varmaan oo sen softan disautusta varten, eiks ni!


Mitä sä sitten odotit plattarista? jotain asiallista keskustelua? hah :)

muttajoo, päivitykset auttaa usein ohjelmien ongelmiin.
Avatar
#12 • • kosmo Guest


Kyllä varmaankin suurempi osa ei-aloittelijoista, jotka tänne demo-osastolle biisejään postailee, on alottanut duunailunsa nimenomaan trackerilla.

Sitäpaitsi, jos ei ole valmis näkemään vaivaa tai kuten sanoit, "jos ei hitustakaan ymmärrystä musiikista", niin on turha ees aloittaa koko harrastusta.



(word!)

Imo, paras tapa olis alotella jollain mahdollisemman yksinkertaisella ja helpolla ohjelmalla (esim. just joku trackkeri) mut kuitenkin sellaisella jolla on tosiaan jotain tekemistä musiikin (ks. säveltämisen) kanssa, ei ehkä reasonilla joka tuo jo vähän liikaakin nuppeja aloittelijan eteen. Ja E-Jay?! Ei mun mielestä ensimmäinen / tärkein opittava asia ole arrangementit.

toisaalta mitä väliä millä aloittaa.. kunhan ei lopeta! :excellent:

mä alotin a.fonilla&jazzilla ja skippasin siten trackkeri vaiheen lähes kokonaan. Vähän on kyllä jäänyt harmittamaan.. sequjen käytön olisi ehkä oppinut vähän nopeammin.
Avatar
#13 • • pakana Guest
ohiaihesektoriin sekaan vaan-

Luulenpa et moni niistä, jotka on alottanu jollain trakkerilla alotti sellasella syystä että siihen aikaan ei oikeen muutakaan ollu helposti käsillä.
Avatar
#14 • • MikkiHiiri Guest

ohiaihesektoriin sekaan vaan-

Luulenpa et moni niistä, jotka on alottanu jollain trakkerilla alotti sellasella syystä että siihen aikaan ei oikeen muutakaan ollu helposti käsillä.



Totta. Eipä ollu 10v sitten valittavissa muuta ku trackerit tai hardware.
Avatar
#15 • • louis Guest
Mä hiokasin yhdistamalla E-jayn, Modplugträkkerin & Cooleditin sillä saa jo aikas hyvää tavaraa irti. Mulla vaan ei Budjetti anna periksi mennä Ostelemaan Reasonia *:( :scared:
Avatar
#16 • • Daniel Braun Guest

Mä hiokasin yhdistamalla E-jayn, Modplugträkkerin & Cooleditin sillä saa jo aikas hyvää tavaraa irti. Mulla vaan ei Budjetti anna periksi mennä Ostelemaan Reasonia *:( :scared:


Hyvää tavaraa?
Niinku noi Mikseriin laittamasi "biisit"...? :scared:

Voihan sen asian ilmaista noinkin.
Onhan se Hesarikin hyvää tavaraa perseen pyyhkimiseen, jos muuta ei sillähetkellä ole...
Avatar
#17 • • Armakettu Guest

Mä hiokasin yhdistamalla E-jayn, Modplugträkkerin & Cooleditin sillä saa jo aikas hyvää tavaraa irti. Mulla vaan ei Budjetti anna periksi mennä Ostelemaan Reasonia *:( :scared:



Hyvää tavaraa?
Niinku noi Mikseriin laittamasi "biisit"...?



Tässä olisi ehkä käyttöä nk. nöyryydelle. Luulen että se danielkin joskus on haparoinut askelissaan, ellei enää?
Asenteissa näyttäisi kuitenkin olevan vielä snadisti viilaamista.
Avatar
#18 • • Damien Guest
Me duunattiin progekokeiluita tossa muutama vuos takaperin, E-jay, 505 ja Cakewalk Sonar XL yhdistelmällä ja hyvää tuli. E-jay:n komppirakennus-generaattorilla oli käsittämättömän helppo duunata kunnon viidakkorummuttelua ja ne samplet, voi luoja ne samplet. Jos joku on joskus nosturissa tanssinut Unik:n setin aikana synkän kuulloista viidakkorytmiä, paska mäihä olet tietämättäsi mahdollisesti fiilistellyt E-JAY tesnoa....HAHAHA!
Avatar
#19 • • :t:c: : : Guest
[img]http://members.aol.com/ditmanppi/burningman[/img]


Edit: kai siihen pitää jotain tekstiäki laittaa ^___^

Nii, ei ne träckerit niin eroa ejaystä, molemmissa sampleja räiskitään valmiille raiteille. A500 oli kans oma eka 'alusta', jos ei neliraituria ja rumpukonetta lasketa :) Ejays vaan tuntuu ne samplet sisältävän vähän liikaa tavaraa ja sit kaikki biisit kuulostaa... ainakin niiltä samoilta luupeilta. Reasonin tunnistaa ihan äänen pakkauksesta, ainakin jos ei ole kaikkea miksattu erikseen.

Kyl esim niitä reason presettiluuppeja on bongailtu ties kenen seteissä.. Anyway kandee hajottaa sitä musantekoo mahd pieniin paloihin jos haluaa jotain oppiakin.
Avatar
#20 • • SamZa Guest
E-Jay.. :laugh: Hyvä ehkä jos ei tiedä biisien elementeistä tuo taivaallista ja haluaa oppia asiat "leikiten" .. No kuitenkin. Jos nyt sit oppii ja ymmärtää niin mä suosittelen Reasonia!! http://www.propellerheads.se/ Aika kone!! Tämä softa sisältää niin paljon juttuja et siinä riittää vähän opiskelemistakin.
Vähän inspiraatiota niin johan tapahtuu.. :happyroll: :happyroll: