Ärsyttävät järvet ja muut mieltä kaivelevat vesistöt

29 posts, 2 pages, 4,567 views

#21 • • Daniel Braun Guest
Kymijoki... :angry: :angry:
#22 • • NoStatus Guest

Retkeily on muuten erinomaisen hauska harrastus. Minä suosittelen vasta-alkajille Nuuksiota, jossa voi helposti nähdä turisteja ylittämässä järviä säälittävillä rinkkalautoillaan ja sitten kiroilevan, kuinka ne tavarat olisi sittenkin pitänyt laittaa muovipussiin ja kuinka sudenpentujen käsikirjan ohjeistus vesistön ylityksiin on perin puutteellinen.

Toi on muuten siisti paikka.
Viimeks olin siellä muutama vuosi sitten telttailemassa... pakkasta
oli vain -22 astetta. Hyrrr. Mulla oli sentään kunnon makuupussi,
mutta kaverilla oli vain kaksi kesämakuupussia päällekäin. ;) Kylmä ei
kuitenkaan tullut, kun otettiin lämminvesipullot pusseihin ja ilta
lämmiteltiin tervaskantoa poltellen nuotion äärellä.
Reissu oli ihan vapaaehtoinen eli tais olla pää paleltunut jo ennen
tätä reissua...
#23 • • Taedium Guest

ok, se 45kg oli vähän yläkanttiheitto, eikä mikään tarkka määre,

No eipä se mulle kuulu vaikka sä kivikokoelmas otat mukaan vaellusretkelle. ;)

Parikymppiä on mulle ainaki maksimi. En mä mitää kivirekeä jaksa vetää. Ja kuka sen kivikasan sinne reen päälle edes kantoi?

hieman Taediumia luontotiedostavampia, niin ei, todellakaan kaikkea
ei pakattu minigrip-pusseihin. Sensijaan rinkan vuoraukseksi viriteltiin
iso jätesäkki, joka tosin sekin esti lähinnä sateen pääsyn läpi. Ei kai
kukaan hullukaan pakkaa yksittäisiin pikkupusseihin kaikkea :) Intissä

Hieman Hohtajaa luontotiedostavana en heitä minigrippejä pois yhden käyttökerran jälkeen, enkä varsinkaan luontoon. Niitä voi kato uudelleenkäyttää. :p (Kuulostaa ihan Jaakko Kolmoselta. Näitä kalanruotoja ei kannata heittää vielä pois, niistä saa vielä imeskelemällä makua.)

Ja et kai sä ole sitä pitkähihasta koittanu mihinkään pikkupussiin pakata? Kaupasta saa ihan oikee riittävän kokosia pussejakin.

Täbö pysy pakattuna
monta kuukautta, ja leirillekin se tuli mukaan lähinä rekvisiitaksi.

Ne pari kertaa ku joku mulle sano, että lämärikin ottaa täbon mukaan, ni äkkiä pakkaamaan se tyyny sieltä sirrasta sinne reppuun ni vie tilaa.

viime kesäisellä lapin reissulla

Missäs kävit? Onko kuvat nähtävillä jossain?

Minä suosittelen vasta-alkajille Nuuksiota,

Snelmannin kämppä on aika helpossa mestaa kans. Ja nättii maastoo.
#24 • • serotonot Guest

tuu kysyy uudestaan ku joku SUN sukulainen on hukkunu :(

Eikai se nyt järven syy ole?

nii en tiedä. pitäis kysyy joltain jonka sukulainen o hukkunu.
#25 • • Mikco Guest

tuu kysyy uudestaan ku joku SUN sukulainen on hukkunu :(

Eikai se nyt järven syy ole?

nii en tiedä. pitäis kysyy joltain jonka sukulainen o hukkunu.

"Järvi hukutti ihmisen Xjärvellä"

joopajoo...
Eiköhän pidetä sit pelastusliivit päällä myös maankamaralla ettei järvi hukuta meitä.
#26 • • Tapi T Guest

Kilpisjärvellä. Koitettiin pysytellä mahdollisimman kaukana Kalottireitistä, mutta silti törmäsimme muohin vaeltajiin todella usein. Mitään sen kummempaa suunnitelmaa meillä ei ollut, käveltiin, kalastettiin ja nukuttiin niin paljon kuin huvitti.

Lisäksi huomasin, että parin viimeisen vuoden aikana vaeltajien määrä on kasvanut aivan räjähdysmäisesti. Suurin osa vaeltajista oli todella panostanut välineisiin ja syytänyt Partioaittaan reippaasti yli pari tonnia...

Minigripit vs. jätesäkki: Itse olen suosinut suuria minigrip-pusseja, joihin olen pakannut kaikki tavarat. Minigripin etuja jätesäkkiin verrattuna on se, että yksittäisiin pusseihin pakatut varusteet löytyvät helposti ja pysyvät paremmin järjestyksessä. Sitäpaitsi minigrip-pussit pysyvät tiiviinä huomattavan paljon paremmin kuin jätesäkki - tästä on etua varsinkin silloin, jos kaatuu repun kanssa vesistöä ylittäessä.
#27 • • MikkiHiiri Guest

[*]Saimaa

Saimaa is best fuck the rest!!

Se vesistö sisältää Suomen upeimmat järvimaisemat :heart: :hearts: :heart:
Arvaa vituttaako ku ei ollu kameraa mukana pari kertaa kun Sulkavan
seuduilla ajelin... Ens syksynä sit kuvii ;)
#28 • • pakana Guest

Lisäksi huomasin, että parin viimeisen vuoden aikana vaeltajien määrä on kasvanut aivan räjähdysmäisesti. Suurin osa vaeltajista oli todella panostanut välineisiin ja syytänyt Partioaittaan reippaasti yli pari tonnia...

Hyvä geari kyl kustantaa... pro popot on puskassa pop, jos ei ihan sunnuntaikävelylle oo lähössä- rakkovapaat, kosteussuojatut ja nilkkaa tukevat kestokävelimet lohkasee lompakosta 200e ilman hikeä, kantamiseen esmes toi 906 uutena 250e, pakkasenpitävä nukuntasäkki jotain satasesta ylöspäin, keitin 60e ylöspäin, sovelias asu vaikka satasella (alakanttiin, mut ite möngin aina jossain armyylijäämissä sun muissa), mobiili maja katoaa kaupasta kolmella rahalla... ja rinkkaan sitten puukkoa, fikkaria, henkittävää alusasua ja kaikkee pientä kätevää.

Ehkä partiolaisena on vähän ulkona tosta basic siviilien sienestelymeiningistä, mut kaikenmaailman erätaitomittelöissä ja poikapartiolaisten reikäpäävaelluksilla oikeita varusteita todellakin oppii arvostamaan :)
#29 • • Wayne G Guest
Aurajoki.

Taitaa olla valuma-alue jonkun kunnalliskodin vessassa, sen verran sameaa se vesi on ja kauheen makusta.