Lumi topik

72 posts, 4 pages, 9,850 views

Avatar
#41 • • serotonot Guest
en harrasta mitää talviurheiluu hirveemmin (luistimet löytyy kaapist jostaa) mut lumi on kaunista eikä se pakkanen haittaa.

Luminen jouluyö med kireä pakkanen <3<3<3
Avatar
#42 • • LindaGP Guest

BTW: jokos muutit sitten tänne Kotkaan, vai käväsitkö vain?



No pysy nyt housuissasi Dani, huonekalujen muutto on tulevana sunnuntaina, muut kamat on jo kutakuinkin tällä. Virallinen Kotkalaistuminen on maistraatille ilmoitettu olevan 3.11. 2003.
Avatar
#43 • • Daniel Braun Guest

BTW: jokos muutit sitten tänne Kotkaan, vai käväsitkö vain?



No pysy nyt housuissasi Dani, huonekalujen muutto on tulevana sunnuntaina, muut kamat on jo kutakuinkin tällä. Virallinen Kotkalaistuminen on maistraatille ilmoitettu olevan 3.11. 2003.


Ei mulla pöksyjä oo jallassa ollutkaan... :)
No, tervetuloa vaan.
Tai, otan osaa... :D
Avatar
#44 • • Timmo Guest
LUMI ON KIVAA!!!

F6.jpg

toi lonkero mikä tuol takana näkyy on vajaa neljä metriä pitkä...toivottavasti kaverin vanhemmat tykkää niiden uudesta "pihatontusta". :)
Avatar
#45 • • axiom Guest
Tripodilla ei ollut lonkeroita ainakaan kirjoissa muistaakseni, vaan kolme jalkaa. Toisin sanoen: kuva ei näy.

*vink, vink*, koittakkaa copypasteta... kopcrew.tripod.com/pics/F6.jpg

-axiom, joka yritti tehdä päivän (todella pienen) hyvän työn
Avatar
#46 • • ipe Guest
Öh. Mä kyllä tykkään enemmän syksystä kun talvesta. Täällä länsirannikolla sitäpaitsi harvoin edes on kunnon talvea -> räntäloskapaskaa lokakuusta huhtikuuhun, YÖK!

Viimetalven pilas ylikovat pakkaset ja se että talvi alkoi liian aikaisin ja kesti lähes puol vuotta. :[

Toisaalta olis helkkarin kiva jos vaan ilmat pysyttelis hieman pakkasen puolella kun tuo koiran ulkoilutus noilla kurakeleillä on yhtä helvettiä. Tulee kilotonni hiekkaa ja kuraa sisälle tassuissa vaikka kuinka pyyhkis.

Tulipas vuodatus, sori. Pulkkamäkeen mä kyllä aion tyttäreni kanssa mennä. Ja luistelemaan frendien kanssa. Ja avantoon viimeistään perinteisesti uudevuodenaattona. :)

Juu ja mä olen sitä porukkaa joka palelee puolet vuodesta vaikka kuin pukis päälle.
Avatar
#47 • • vaavu Guest

Luminen jouluyö med kireä pakkanen <3<3<3



On muuten erittäin lux. Jouluaattona on kiva kävellä jouluaterian jälkeen kotiin keskellä yötä ja sulatella samalla ruokia. Kaupunki on kyllä todella hiljainen tohon aikaan, ja muutenkin tunnelma on rauhallinen. Kunhan vaan pistää tarpeeksi vaatetta päälle niin ei kävellessä tule edes kylmä.
Avatar
#48 • • silr Guest
Jouluaattona on kiva ajella serkuille joulupukkeilemaan. Liikenteessä vain iso kasa pukkeja ja muutama poliisi :D
Avatar
#49 • • phace Guest
no joo, talvi nyt on p*rseestä
ku on kylmä ja kaikkea..
..mut se ku kuitenki tulee, halus
tai ei - nii ehdottomasti lumen kanssa
kivempaa.

etenki turun joulukatu lumisena
ja kylmänä aattona ahh sitä
tunnelmaa :heart: :heart:

talvi joulun jälkeen on tylsää
aikaa :silence:
Avatar
#50 • • Hansu Guest

talvi joulun jälkeen on tylsää
aikaa :silence:



Ei mun mielestä, sittenhän se kunnon talvi vasta alkaa. Sitä ennen on ollut lähinnä loskaa & kuraa. Ite tykkään kyllä kunnon talvesta, jossa lunta on paljon, pakkasta -5-10 ja sää on kirkas. Silloin on mukava lähteä vaikka hiihtämään, laskettelemaan tai testaamaan Stigalla salaa sitä pikkupoikien rakentamaa hyppyriä :excellent:
Avatar
#51 • • Taedium Guest
Eilen aamulla oli -0,5 astetta ja ikkunat huurussa. Joutu skrabaamaan. Yöh!

Ja kolme vuotta sitten tänne tullessani oli kaksi päivää lunta. (4cm) Kulin sen ajan t-paita päällä ja takki auki siinä yllä. Eikä ollut juurikaan kylmä.

Mutta nyt kun oli -0,5 astetta olin t-paita, pitkähihainen t-paita, huppari, neule ja toinenkin neule yllä. Pipo ja kynsikkäät siinä vielä ja silti oli kylmä. Prkl. Ei ollu ees lunta.

Huh, onneks tänä aamuna oli +8, ni ei ollu niin kylmä. Vaikka kyl mä vähän hytisin silti.

Kaippa se leuto ilmasto pehmentää sitten. Vähän hirvittää millanen mun eka talvi tulee olee jos/kun mä Suomeen takaisin palaan.
Avatar
#52 • • phace Guest

talvi joulun jälkeen on tylsää
aikaa :silence:



Silloin on mukava lähteä vaikka hiihtämään, laskettelemaan tai testaamaan Stigalla salaa sitä pikkupoikien rakentamaa hyppyriä :excellent:



no juu :happyroll:
tosin kaikki muut paitsi
toi pulkkamäki on multa
poissuljettuja vaihtoehtoja.
..sitä ei oo harmi kyl
tullu pariin talveen harrastettua.
Avatar
#53 • • Hansu Guest

no juu :happyroll:
tosin kaikki muut paitsi
toi pulkkamäki on multa
poissuljettuja vaihtoehtoja.
..sitä ei oo harmi kyl
tullu pariin talveen harrastettua.



Mulla on nyt pulkka varastossa odottamassa kunnon lumikelejä. Tässä ihan meidän lähellä on sellanen paikka kun Kontulan kelkkapuisto, jossa on nimensä veroisesti huikeet pulkkamäet. Vielä kun sais ton ukon houkuteltua mukaan ettei ihan yksin tarttis lähteä...
Avatar
#54 • • putteh Guest
Lumi on kivaa. Tässä vaiheessa vuotta pitäisi jo olla lunta maassa, toisi vähän valoa maailmaan, kun nyt on päivät jo niin lyhyitä. Kaikista huonoin tilanne on silloin, kun syksy jatkuu sinne jouluun asti: taivaalta sataa paskaa, on liian lämmintä ja lumi on lähinnä sitä loskaa kaduilla.

Jouluna pitää olla lunta maassa! Onneksi tämä on tainnut toteutua tähän mennessä joka joulu, vaikka joskus on lumentulo jäänyt aika viime tippaan.

Talvella sais olla lunta ainakin se 30cm ja pakkasta kaiken aikaa joku viidestä kymmeneen astetta. Mukavan raikasta, kirkasta ja kaunista, varsinkin jos sitä lunta on maassa.

Ja tietenkin sitä lunta saa olla senkin takia paljon, koska lumilautailu on aina kivempaa, kun lunta riittää :) (laskettelukeskukset, kuka niitä kaipaa ;)) Hiihtämistä tulee myös harrastettua jonkun verran vieläkin, onhan se kuitenkin erinomaista liikuntaa.
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#55 • • LindaGP Guest
Jaaha. Taas sitä tulee taivaalta. Lunta. Lumitöissä menee vähintään tunti jos lunta tulee, on sitä lääniä sen verran paljon. Jippe meni just vaihtamaan meitin crossiin piikkirenkaita alle.
Avatar
#56 • • Daniel Braun Guest
Jees.
Taas näin talven aluksi oli semmonen fiilis "onpa kiva kun sataa lunta, kaikki näyttää niin paljon kauniimmalta..."
Mutta nyt enemmän on pinnalla "miks vitussa tota perkeleen valkosta töhnää on edes olemassa"

Nimimerkki "tänään työmatkalla ensimmäistä kertaa tän talven aikana nurin huonosti hiekoitetun kadun takia. prkl!"
Avatar
#57 • • drS Guest
nyt kun lautailu on jäänyt vähemmälle niin mun ainoo syy tykätä lumesta on kans toi joulu. ilman lunta se ois melko nihkee.

se on aika fiilis kun kävelee aattoiltana lähes tyhjässä kaupungissa ja taivaalta sataa hiljalleen lunta, joka puolella on valkosta, jouluvalot valaisee jne. :heart:
Avatar
#58 • • LindaGP Guest

Nimimerkki "tänään työmatkalla ensimmäistä kertaa tän talven aikana nurin huonosti hiekoitetun kadun takia. prkl!"



Nytkö vasta? Mä vedin lipat jo tiistaina. Ja omalla terassilla vielä, kun olin muksua hakemassa päikkäreiltä... Vasen kankku on pikkasen hellänä vieläkin.
Avatar
#59 • • Daniel Braun Guest

Nimimerkki "tänään työmatkalla ensimmäistä kertaa tän talven aikana nurin huonosti hiekoitetun kadun takia. prkl!"



Nytkö vasta? Mä vedin lipat jo tiistaina. Ja omalla terassilla vielä, kun olin muksua hakemassa päikkäreiltä... Vasen kankku on pikkasen hellänä vieläkin.


Joo, nyt vasta.
Onhan tässä jo monta viikkoa sipsuteltua liukasta jalankulkuväylää pitkin tonne Sorsakauppaan...
Eivät osaa hiekoittaa millään muulla ainaalle kuin about 5 mm kivimurskalla. :scared:
Ei sinänsä siinä mitään vikaa ole, mutta vielä näin vähäisellä lumimäärällä se vaan aiheuttaa asfaltin pinnassa kuulalaakeri-ilmiön... :mad:

Taitaa muuten olla Kotkan maantieteellisellä sijainnilla jotakin tekemistä sen kanssa että minäkin pyllähdin vasemmalle kankulleni... :D
Avatar
#60 • • Felis Guest
Lumi tekee pyörällä ajamisesta jännää. Aika äkkiä on oppinu tuntemaan hyvin huolletut tienpätkät himan ja duunin välillä :scared: