Ber Wox - Wrong Turn

19 posts, 1 page, 2,273 views

Avatar
#1 • • Edited Tuppu_ Guest
poistettu.
Avatar
#2 • • Jukka I Guest
Omassa lokeroinnissa tää menis enemmän progen kuin teknon puolelle, mutta mitäpä tuolla väliä, musiikki on musiikkia. Ensimmäisenä huomio kiinnittyy basariin, joka on aika kuivan oloinen ja voisi potkia paremminkin. Liekö matalia taajuuksia equtettu pois liiankin rankalla kädellä? Tämä yksistään ei olisi ongelma, jos biisissä olisi varsinainen bassline joka toisi sitä kaivattua muhkeutta. Tällaisenaan kuitenkin jäin kaipaamaan lisää ruutia alarekisteriin.

Taustan särötetyt vokaaliklipit, sweepit ja suhinat ovat todella pätevän kuuloisia ja luovat hyvin tunnelmaa. Rauhallinen tempo sopii myös biisiin. Perkussio-osasto olisi voinut hyötyä vielä jostain lisäkilkkeestä.

Ihan ok biisi, jossa äänimaailma on kohdallaan, mutta basso-osasto kaipaisi vielä terästystä.
Avatar
#3 • • Tuppu_ Guest
Joo, basari olikin vielä hieman arvoitus. Tein miksauksen luureilla, jotka boostaavat matalimpia bassoja, niin varmaan siksi sitä botnea jäi pois. Lopulliseen versioon korjaan tuon basarin. :)
Avatar
#4 • • bulk Guest
Tosi hyvällä saundilla, diggailen kyllä. Tää toimii mun mielestä paremmin ku ykskään sun aikaisempi tuotos. Sopivan psyykkaavaa menoa. :)

Pakolliset parannusehdotukset (aika minor tällä kertaa):

* Noi särörähinät tulee (IMO) liian pintaan, melkeen vitutti ekalla kerralla (oli ämyrit aikas lujalla).

* Bassarin perusnuotti ois saanu olla alempana (tai envelope ois saanu jyrätä alemmas), kuten Blackout jo mainitsikin.
Avatar
#5 • • Tuppu_ Guest
Kiva kuulla! Noi särövoksut tuli pintaan master limitterikompuran takia. Fiksaan sen kyllä. Samoin basari koki jotain aivan uutta. Laitan uuden version tossa illemmalla kehiin. :)


Edit: Uusi versio nyt ladattavissa. Vaihdoin linkin. Tiedostonnimi on sama. Basari muokattu, samoin voksut vähän hiljemmalla. Sille särösweepille en tehny mitään, koska jos sitä vaimentaa, menee sen luoma "hysteriaa herättävä fiilis" kokonaan mäkeen.

Kuunnelkaahan ja laittakaa palautetta. :)
Avatar
#6 • • Teemu T Guest
Hyvät soundit, mutta missä on bassline? Mun mielestä tää kyllä vaatii enemmän bassoa. Tai sitten en vaan kuullut sitä näillä halpisluureilla.
Avatar
#7 • • Tuppu_ Guest

Hyvät soundit, mutta missä on bassline? Mun mielestä tää kyllä vaatii enemmän bassoa. Tai sitten en vaan kuullut sitä näillä halpisluureilla.



Biisissä ei ole varsinaista basslinea, vaan murahduksia. Lisäksi kickissä on sellaista matalaa huminaa, joka ei välttämättä kuulu halpisluureilla. Voi olla, että sulla kuuluu vain se kopse ja se väpätys ei kuulu. Täytyy sovitella ihan viimeiseen versioon tuota bassopuolta vielä, mutta ainakin mun kummillakin luureilla ja kaiuttimilla murisee suht. ankarasti. Veikkaisin, että myös PA heiluttaisi massaa kivasti, varsinkin tuossa uudessa versiossa, mihin lisäsin juuri tuon murahduksen basariin. :)
Avatar
#8 • • bulk Guest
Paljon bättre.

Nyt alkaa olemaan sellasta matskua, joka jää meikunkin playlistille.

Isot propsit, mä dikkaan tästä isosti. :)
Avatar
#9 • • .:.::.:. Guest
Mukavaa kolinasuhinajumputusta. *tykkää* :D
Avatar
#10 • • Teemu T Guest

Voi olla, että sulla kuuluu vain se kopse ja se väpätys ei kuulu.



Heh, joo näinhän se varmaan meni, kopse kuulu mutta ei väpätystä ;). Eli pitää varmaan kuunnella paremmilla vehkeillä.
Avatar
#11 • • Tuppu_ Guest
Jees, tänks kommenteista. Lisääkin saa antaa. :)
Avatar
#12 • • LJJ Guest
hieno biisi ja vielä omaperäinenkin. enemmän siellä teknosaundin puolella kuin progen, mutta silti tajuaa miksi joku ton progen mainitsi. kuulin vaan tän uudemman version, josta en keksi mitään teknistä parannettavaa. ostaisin vinyylillä.
Avatar
#13 • • Elatek / Lauri E Guest
"Elävä" ja soundillisesti maittava raita..
eipä täs nyt oikeen muuta osaa sanoo. hyvää kamaa.. :)
Avatar
#14 • • Tuppu_ Guest
Hienoa jos tykkäätte. :) Joutuuko tässä nyt ettimään jonkun, joka prässäis tätä... :D
Avatar
#15 • • kilobitti Guest
ehdottomasti parasta kuulemaani tuppua:) [pilknus]toi avoin
takapotkuhaitsu kaipais mun mielestä jotain...en tiedä mitä. Kirkkautta tai
jotain. Toisekseen ärsyttää kun se on pannattu hintsusti vasemmalle.
[/pilknus]

Mut kaiken kaikkiaan mainio ja omaperäinen pläjäys!!
Avatar
#16 • • pakana Guest
Jeejee, yhdyn edellisiin- unohda jo se kikuli ja jatka tästä ;) laadukas träkki.

Tunnelmallisesti napakymppi, soundipaletti pysyy tiukasti kasassa, pl. toi potkurumpu joka kuulostaa jollain kaukasella tavalla cheapolta, mut siihenki tottu biisin vanhetessa. Rakenteeseen oisin ehkä kaivannu jotain selkeempää breikkiä, joku lyhyt raaka vedätys ois natsannu tonne keskelle?

Joka tapauksessa pisteet himaan, tällanen synkistely hallitsee.
Avatar
#17 • • Tuppu_ Guest
Basaria olen edelleen muokannut ja se kuuluu nykyisellään paremmin. Open hihatin muutan ehkä hieman enemmän oikealle. En sitä yleensä tollai pannaakaan. Se on ihan vahingossa jääny jotain asteen tai pari vasemmalle. Tosin sen sävyyn en aio koskea. Se soi tarkoituksella hieman "alakuloisesti" (samoin kuin ride) luoden tuota deeppiä fiilistä.

Kiitän jo tähän mennessä saamistani palautteista. Täytyy varmaankin tehdä tämäntyylistä musaa jatkossakin. Tosin en aio sitä tranceakaan kokonaan jättää. Voi olla, että mietin uuden projektinimen näille rankemmille biiseille ja jatkan sitä trancea FD-nimellä.
¡ Previous post a couple of years ago !
Avatar
#18 • • Edited Tuppu_ Guest
poistettu.
Avatar
#19 • • Superflyer Guest
Ihan hyvää pörinää