::: olliS - Grass & Grains (october mix) :::

36 posts, 2 pages, 3,869 views

Avatar
#21 • • sixtus Guest

:sad: Blaah..olisin jo odotellut sitä housemixiä :D Täytyy säästää seuraava sun tekemän mixin kuuntelukerta siihen, nimittäin homma oli kyllä mainiosti hanskassa tässäkin..mut mut..biisit oli sit mitä oli. Eli muutamaa (oisko ollu 2 kpl) lukuunottamatta, hmmm, kauheita :crybaby:

:D :laugh:
poika sä et vaan ole sisäistänyt melodisen progen syvintä olemusta vielä ts. sun makusi on rajoittunut ;)

mutta joo, mulla on koneella kyllä miksattuna parikin housemixiä eli jos nyt noin innokkaasti haluat, niin voin pistää sulle vaikka cd:nä tai jollakin muulla tavoin (irc, msn).. siis jos kiinnostaa. Tai sitten saat vaan tyytyä odotteluun, josko vaikka seuraava olisi sitten ihan pleiniä housea :happyroll:



Rajoittunut oon ainakin :D

Mut nyt on itse asiassa just sopiva aika odotteluun, on kotona koneella odottelemassa niiin paljon kuuntelua kaipaavaa matskua mille ei yksinkertaisesti oo jäänyt aikaa..mut jos tilanne muuttuu niin pyydän sit vaikka sen cd:n :)
Avatar
#22 • • vaavu Guest

Blaah..olisin jo odotellut sitä housemixiä



Eijei, ainakin muhun uppoaa ihan kybällä tämmönen maalailevan rauhallinen melodinen progeilu (äh, olipa kyllä kummallinen ilmaisu asialle). Oikeastaan tahti voisi olla vähän hitaampi, mutta sitä kompensoi hyvin noitten biisien leijuvat melodiat. Tämmöistä olisi aivan ihana ihku tanssia jossain Nosturin lattialla, luulisin että tämä toimisi tanssilattialla oikein loistokkaasti!
Avatar
#23 • • olliS Guest

Tämmöistä olisi aivan ihana ihku tanssia jossain Nosturin lattialla, luulisin että tämä toimisi tanssilattialla oikein loistokkaasti!


Hommaas mulle Vaavuseni sitten habalta keikka Illuihin ;)
(ei tarvitsisi kahta kertaa kysyä tulisinko soittamaan :D )
Avatar
#24 • • Jukka I Guest
Hyviä biisejä siellä täällä ja muutama erinomainenkin, mutta kokonaisuutena ei päihitä sun aiempia tuotoksia, varsinkaan Broken Heartia. Kolmosbiisistä alkaen on kyllä ihan hyvä meno päällä, ja setin huippukohta osuu tuonne Pad Songiin. Sitä edeltävä kappale ei kyllä putoa yhtään, kuten ei myöskään lopetusbiisi, joka hakee tylsyydessään vertaistaan. :) Ihan mukavasti kuitenkin vaihtelua setissä, ja teknisesti bueno, mitä nyt vaihdossa 01-02 edellisen biisin vokaalit jää hiukka jalkoihin kun uusi biisi pääsee vauhtiin.
Avatar
#25 • • vaavu Guest

Hommaas mulle Vaavuseni sitten habalta keikka Illuihin ;)



Ei taida se asia olla mun päätäntävallassa... :hah: Mutta täytyy kyllä sanoa että sun settiä olisi todella ilo kuunnella Illussa!
Avatar
#26 • • ville Guest
Juuri tällaista kaipaisin lisää .. IHMO paras ehkä jopa paras miksaus mitä olet tuottanut :)

kerrassaan loistavaa
Avatar
#27 • • Lank Guest
Joo mukavan kuulosta melodista progea :)

Kiva kuunnella kun ei tuu enää itse tällaista pahemminkaan hommattua :excellent:
Avatar
#28 • • Tapi T Guest
Hyviä biisejä.... Check!
Ei mokia... Check!
Hyvä ohjelmointi/progressio... Check!

Tää rulex! :D

Kokonaisuus ei ehkä ole aivan yhtä rautainen kuin Broken Heart, mutta lähelle pääsee. Cass & Satoshi jyräävät!
Avatar
#29 • • olliS Guest

Kokonaisuus ei ehkä ole aivan yhtä rautainen kuin Broken Heart, mutta lähelle pääsee.


Broken Heartissa oli vahva tunnelataus mukana ja melankolisuus pääteemana. Tässä yritin hakea taas hieman erilaista kokonaisuutta iloisemman ja groovemman saundin sekä kauniiden melodioiden muodossa..
Hyvä, että on kuitenkin herättänyt erilaisia tuntemuksia tämäkin sekoitus. :)
Lisää kommentteja saa tietysti vielä antaa..
Avatar
#30 • • Milla Lehto Guest
olli tekee sitten aina yhtä laadukkaita miksauksia tulee ne ulos vuoden tai viikon välein :)

tämä oli kivasti pirteämpi kuin edellinen. olen kyllä homegroven kanssa samaa mieltä, että alkupuolella oli hieman tylsä putki ennen kun juttu lähti rullamaan, ei muuta valittamista ;)

laadukasta settiä kyllä!
Avatar
#31 • • Unda Guest
No kommentoinpa nyt minäkin, kun tätä on tullut muutama kerta kuunneltua..

Yleisvaikutelmaltaan Plattarimiksien parhaimmistoa ja miellyttävää soundia kaikin puolin.. Biittimiksauksessa ei valittamista. Vielä vähän meille progefaneille tyypillistä (yli)tarkkaa analyysiä :D :

Avausraita Loway - Two Bags Of Grass on loistava, mutta originaali on mielestäni paljon parempi versio.
Biisistä on tosi vaikea miksata ainakaan melodisesti mitään ulos, kun on vähän epätavallisessa sävellajissa mutta ihan hyvin homman hoidat vaikka vähän melodiat meneekin ristiin...

Toka biisi olikin sitten vielä itselle tuntematon, kivaa deeppiä menoa..
Siitä erittäin hyvä, huomaamaton vaihto Gazoriin, joka on ihan tykki biisi ja saa kyllä pään jo nyökkäilemään tahdissa..

Seuraava vaihto ei ihan edellisen tasolla sulavuudessa pääse, vaikka hyvä onkin. Tosin Eelke Kleijn - Knowledge Base on niin ihana biisi, että huomio kiinnittyy nopeasti siihen. Tällaista melodisen progen pitääkin olla!

Paljon hehkutettu Björk - Kindness Kind tuleekin sitten seuraavaksi sisään.
Pikkuista säröä harmoniassa ainakin mun korvaan, mutta eipä mitään vakavaa. Hieno biisi tämäkin ja sopii tunnelmaan loistavasti.

Vaihto Systematiciin on taas tosi hyvä: Pakon ja Frederikin uusin lähtee tosi kivasti kuin suoraan Digweedin miksaamana. Hyvä esimerkki siitä, että ei hyvän vaihdon progessakaan tarvi kestää välttämättä minuuttitolkulla.

Myös Illuminate tulee mielestäni nätisti mukaan ja biisi jaksaa kuulostaa
aina vaan tosi hyvältä. Nyt harmittaa, kun ei tullut itse ostettua..

Seuraavaksi miksi lähteekin taas sopivasti uusille urille Roland Klinkenbergin myötä. Pure Music on uusinut kivasti ilmettään viime aikoina ja Steve Porter on eittämättä oiva valinta remiksaajaksi. Taattua laatua jälleen mieheltä tämäkin.

Vaihto Aeronauticsista olisi mielestäni voinut olla vähän "kiihkeämpi", kun kerran miksi lähestyy peaktimea mutta anyways ihan jees näinkin. Substructure - Readers Waves on taas perus-Sumsonic eli näitä biisejä, jotka sopivat kivasti settiin, mutta eivät pompi liikaa silmille.

Pig & Dan ovat viime aikona kunnostautuneet ja seuraava biisikään ei ole poikkeus. Hyvä Baseline ja kivat kilkutukset ja melodiat päälle tekevät tästäkin biisistä ehdottomasti ostamisen arvoisen.

Vaihto Bounce & Addiin on taas todella onnistunut ja itse biisi on myös ihan huippu. Toivottavasti myös julkaisu tapahtuu pian, kun en promoa saanut itselleni haalittua. Taisi Digweed soittaa tämän Kaapelitehtaalla, jos en ihan väärin muista? Loisto biisi.

Myöskin Satoshi Tomiien remiksi Mind Rewindista saa jalan vispaamaan. mutta viimeinen biisi Morelilta taitaa olla niitä, jotka jakavat mielipiteet kahtia. Minäkään en biisistä erityisemmin pidä, vaikka varmaan livenä biisi vois toimia paljon paremmin. Vika biisi ei kuitenkaan pysty pilaamaan hyvää kokonaisuutta.

8+/10
Avatar
#32 • • olliS Guest

No kommentoinpa nyt minäkin, kun tätä on tullut muutama kerta kuunneltua..


Kiitoksia erittäin paljon todella rakentavasta palautteesta!
Mukavaa huomata, että täältä löytyy myös muita progesta analyyttisesti ajattelevia :) (tietysti vanhojen tuttujen lisäksi)

kiva jos maistui :roll:
Avatar
#33 • • phace Guest
noniin, tuli tämäki sit kuunneltua..

lähinki kommenttien perusteella
eri mentaliteetilla kuuntelemaan
tätä ku mitä sun muut miksaukset
ois antanu odottaa.

eli, kuuntelin tän ns. kuuntelumusiikkina
enkä ajatellu yhtään miten tää setti uppois
tanssilattialla.

ehkä olin just sopivassa mielentilassa
tätä kuunnellessani mut uppos kyl miltei
täydellisesti sillasenaan.

tosin pitää sanoa kyllä että kovemmin on
kuitenki iskeny ne sun ei-niin-melodiset
setit.
..mut niinhän ne sanoo että vaihtelu
virkistää, ja niin teki tässä tapauksessa.
Avatar
#34 • • Aulis_G Guest
Ehkä tyylikkäintä ikinä. Aivan mieletön. Lähti HETI levylle :hearts:
Avatar
#35 • • Osiriz Guest
Ei voi muuta sanoa tästä setistä kuin, 10 pistettä ja papukaijanmerkki! :)
Avatar
#36 • • Kupez Guest
Koska en progesta pahemmin mitään tajua, totean vain että loistavan tunnelmallista melodista fiilistelyä ja miksaus lähes virheetöntä. Sopii syksyiseen melankoliaan kuin nyrkki silmään. Se edellinen miksi, September 2003, oli myös todella hyvä.