Ovella on salee POLIISI!! mikä tuol rasahti!?

95 posts, 5 pages, 16,450 views

Avatar
#61 • • ville Guest


Ei sen välii vaikka töitä teettää, jälki on se mikä merkkaa. (Ja hinta - oikeastaan hinta aika paljon.)



Käytännössä CRT tykkejä ei enää paljoa tehdä, kun tekniikka on ajanut niistä jo ohi. Vaihtoehtona on siten

1) Jokin vanha CRT (joka oikesti on vanha, eli n 90 luvun puolestavälistä), joka maksaa vaikka päälle 1 ke

2) Uusi LCD, joka maksaa vaikka 1.5 ke

Tietysti riippuu aika paljon tilasta ja kuvanlähteestä, mutta itse en koskaan ostaisi vanhaa CRT:ä, sillä:

1) Huone on pimennettävä 100% (eli pitää olla pimennysverho, joka ulottuu reilusti ikkunen reunojen yli

2) Vanhat CRT tykit eivät syö sisäänsä DVI singaalia. Käytännössä tämä tarkoittaa, että maksierottelu on tv-tasoa, joka on oikeesti nykystandardeilla tosi kuraa.

Jos tykit ja kuvanlaatu kiinnostaa suht halvalla niin ainoa keino on hommata DVI:ä syövä LCD tykki ja HTPC, jonka pistää tekemään tykille progresiivistä signaalia. Tätä kuvaa kun vertaa CRT:n niin se vanha CRT on oikeesti kaatopaikkatavaraa :)
Avatar
#62 • • Remotion Guest


Jos tykit ja kuvanlaatu kiinnostaa suht halvalla niin ainoa keino on hommata DVI:ä syövä LCD tykki ja HTPC, jonka pistää tekemään tykille progresiivistä signaalia. Tätä kuvaa kun vertaa CRT:n niin se vanha CRT on oikeesti kaatopaikkatavaraa :)



Eli samantien sen verran parempi tykki joka syö progee (useimmat nykyään)
ja myös dvd sen verran parempi että ymmärtää antaa progee (useimmat ¿kai? nykyään)
Avatar
#63 • • ville Guest


Eli samantien sen verran parempi tykki joka syö progee (useimmat nykyään)
ja myös dvd sen verran parempi että ymmärtää antaa progee (useimmat ¿kai? nykyään)



Juurikin näin :)

Tosin jos on yhtään innostunut (tai osaa) kasata tietokoneita, niin kannattaa tehdä HTPC (home theater personal computer). Sama kone pyörittää silloin leffoja, soittaa mp3:t, hoitaa virittimen (=tv) homma ja tietysti nauhoittaa kaikki ohjelmat kovalevylle. Lisäksi koneeseen voi tietysti ympätä kaikkea muutakin kivaa :)

Tässä esim ihan ok linkki, josta pääsee alkuun: http://htpcnews.com/
Avatar
#64 • • mosaik Guest

vähän sama juttu kun kiksauttaisi 15v tp:ä: kyllähän siitä kyydin saa mutta jotain jää puuttumaan


Mulle riittäis nyt kyl ihan vaan pelkkä kyyti.


Tapi T soittaa aina kahdesti.
Avatar
#65 • • Taedium Guest

2) Uusi LCD, joka maksaa vaikka 1.5 ke

Täh? ...Mun on oikeesti poistuttava tästä maasta... Eikö siis noi uudet maksa enää ees kahta tonnia? No toisaalta jos maassa maksaa DVD+R 25kpl spindle 84 juroa, ni eipä ihme että mä oon aina joutunu vaihtaa alkkarit ku mä oon käyny hintoja kattelee elektroniikkaan liittyen.

1) Huone on pimennettävä 100% (eli pitää olla pimennysverho, joka ulottuu reilusti ikkunen reunojen yli

No toi olis jo kunnossa. Tietenkin elokuvia katsotaan pimeydessä. Ja osittain siksi ja osittain irlantilaisen rakennustaidon ja saumojen tiivistystaidon siivittämänä olenkin tukkinut omasta huoneestani päätyikkunan kokonaan. Valokuvia en kehittäisi siinä huoneessa, mutta melkein.

Ja vaikka se on tukittu, niin silti tänä aamuna oli järkyttävän kylmä. Pakko laittaa lämmitys päälle kämpästä kohta. Ollaa sitä jo kohta kaks viikkoo mietitty et pitäskö laittaa. Mut sitä varten pitäis ostaa kaasua. Mut aamulla ku herää ja ulkona +4,5 astetta, ni ei oo kiva jos kämpässä on pari astetta lämpimämpää. No vois säästää sähkölaskussa jos laittaa jääkaapin pois päältä. Ja tänää oli ekaa kertaa muuten huurrevarotusvalo päällä autossa ku lähettii ajamaan. Hrr...
Avatar
#66 • • OSC8 Guest

Postaa tänne ku oot valvonu viikon



:panic:




Dude, you need to CUT BACK ON THE AMPHETAMINE :eek:


siis leikatahan meinaa jatkaa eli pistäs vähä tännekkiii :laugh:
Avatar
#67 • • R Guest
hulluja noi diyukot;)
How much does it cost to build a projector?

Depending on what kind of setup you want it ranges from $200 to $1000.

How does a projector work?

Take a look at the theory page and you will see how the different parts of the projector work.

Where do I get the parts to make one?

There is a big list of links where you can find different parts you need on the parts page also search Ebay and google and you can find some useful things.

Is it hard to build a projector?

Actually it was alot easier than I thought it was going to be, after I read all the info on how they work and got all my parts it only took me about 12 hours to build my first working model.

How big is the projected image?

Right now mine is 8 feet wide but you can go bigger you just need a brighter light.

How big is the projector?

My first one is 4 feet long 15" tall and 15" wide but as soon as I can find a smaller light and smaller LCD panel I hope to have a small projector I could hang from the ceiling.

BLAahBlaah..

http://www.hommie.net/






Private Sub cmdLaskeKA_Click()
Dim tiednro As Long
Dim nimi As String
Dim arvosana As Integer
Dim summa As Long
Dim ka As Single

tiednro = FreeFile

Open "z:\VB\jatko\grades.txt" For Input As #tiednro
Input #tiednro, nimi, arvosana
Do While Not EOF
summa = summa + arvosana
lkm = lkm + 1


Loop
Close #1
End Sub

..PÄRINÄä ja sekoilua.
Avatar
#68 • • Timce Guest

Mut kyllähän kaveritkin pitää jossain vaihees päästää maistaan puolivalmista. Ei kato pidä pantata :)



Ääh, puolivalmista ei tarjota tai oteta ... vähän sama juttu kun kiksauttaisi 15v tp:ä: kyllähän siitä kyydin saa mutta jotain jää puuttumaan :cool:



haha *reps* indeed :D

Kyl sitä elämästä oppii vanhakin onneks uusia juttuja :)

JA NIITÄ EI SAA LEIKATA KESKEN KAIKEN, SAATIKA TUNKEE MIKROON :) (lapsen iho on siis herkempi tms)



Paistettuna banaanit kyllä maistuu parhaimmalta.

:D
Avatar
#69 • • serotonot Guest


Paistettuna banaanit kyllä maistuu parhaimmalta.

:D



ja kuoret uuniin kuivumaan!
Avatar
#70 • • R Guest


ja kuoret uuniin kuivumaan!


..noin kovat vajarit? :)
_______________________
turha sitä dullaa on polttaa,
eihän se ees toimi!
Avatar
#71 • • Eiko Guest

Postaa tänne ku oot valvonu viikon

:panic:



saaks tänne postata kun on tehny lopputyötä putkeen 17 tuntia? vapiti! onko se eläin? :panic: :panic: :panic:
Avatar
#72 • • Faini Guest

Mutta kun siitä ovisilmästä huomaa heti että joku kurkkii sieltä oven sisäpuolelta...
Ja sen jälkeen mr tarkastaja rimpauttelee ovikelloa yhä kiivaammin ja kiivaammin.


Itse ratkaisin ongelmaan aikoinaan näin:
Ovikello soi. Avasin oven. Hei tv-lupatarkastaja tässä. Ovi kiinni.
Ei asiaa näin hoideta! Hei avaa se ovi! Naurua.. :D


Hoituiko se asia todellakin noin?
Ei tullut mitään jälkiseuraamuksia tms?

Pitääkin kokeilla... :D



No mitä on tehtävissä kun talkkarilla on lupa tulla kämpääni ihan milloin vaan, vaikka päästämään tv-lupa-tarkastajan?? :scared:
Avatar
#73 • • Faini Guest

Itseasiassa mikro on kaikkein hellävaraisin, se vain kuivattaa (tosin aiheuttaa pahaa makua kun tappaa lehtivihreän samalla), kun taas hella/uuni tappaa kaikki muutkin ainesosat. Tämä siis vain jos on kiire, muutenhan vanha sanomalehti/pimeä paikka on paras mahdollinen.



Lapsen ihon rakenne hajoaa muistaakseni jossain 200 tuntumassa, joten tämän alapuolella voidaan turvallisesti käyttää uunia.

Muutenkin lapsen kuivatuksesta on hyvin erilaisia koulukuntia. Itse suosin ns jaloista kiinni metedia, jossa lasta roikotetaan pitkään pää alaspäin, kun taas toiset katkovat heti kädet ja jalat ja pistävät osat paperipusseihin. Makuasioita tietysti :D



Villellä on hyvä metodi, pääsee ilma kiertään ja ns. fermentoituminen alkaan :) Ja namusedät on muuten tutkinut, että about 180 astetta on se ihon rakenteen höyrystymispiste. Tätä tietoa hyödynnetään mm. erilaisissa tyttöhöyrystimissä.



jos lapsen aikoo valmistaa nautittavaksi uunissa suosittelen alle 160 asteen lämpötilaa koska muuten lapsesta saattaa kadota se suurin terävyys. Ilmeisesti luusto pehmenee tms, eikä sit maistu sipsitkää enää miltää. Tosin paras tapa on tuo roikottaminen jaloista koska se mureutuu kivasti samalla eikä siten tule niin pahaa jälkimakua.



No HUH HUH, mitä läppäää!! alkaa meikäläistäkin pelottaa tulla psyke-bileisiin
Avatar
#74 • • serotonot Guest

No HUH HUH, mitä läppäää!! alkaa meikäläistäkin pelottaa tulla psyke-bileisiin


Mua on alkanu pelottaa tulla psykebileissä ku vessois ei oo enää lukkoi melkein missää


nimim. bukkake, lapset, bukkake, lapset, bukkake
Avatar
#75 • • phanatic Guest
Miks pitäs tulla psykebileiden vessas, se on mulle viimeisiä paikkoja missä haluisin tulla. Kandee mieluummin syödä purkki fluoritabletteja edellisenä päivänä ja ettii sopiva paikka uv-putken lähellä.
Avatar
#76 • • ville Guest

Täh? ...Mun on oikeesti poistuttava tästä maasta... Eikö siis noi uudet maksa enää ees kahta tonnia?



Jos otetaan LCD tykeistä esimerkiksi panasonic PT-AE300, joka on voittanut käytännössä jokaisen testin johon on osallistunut, niin laitteen hinta on karvan vajaa 2ke. Kyseisellä tykillä saa oikesti jo varsin laatukuvaa (varsinkin progena) ja lamppu kestää muistaakseni 4000h ja uusi maksaa 350e. Kokonaisuudessaan siis varsin hyvä paketti.

CRT on kyllä vielä pieni ja voimakas kannattajaporukka. Parasta tietysti heidän kannaltaa on, että käytettyjä CRT tykkejä saa oikeasti jo todella halvalla. Esimerkiksi sonyn 1031:n hinta käytettynä on pyörinyt 500-1200 välillä ja sony 1200 sarjalaisten parisataa enemmän. Molemmilla saa kotiin oikeesti todella hyvää jälkeä jos vaan putket ovat hyvässä kunnossa (muistaakseni jopa toi 1031:n syö progea, 1200 sarja syö varmasti).

Jos esim nyt olisin ostamassa n 1000 (+100e postikuluja) CRT tykkiä niin ottaisin ton: http://www.vision.esenet.dk/tilsalg/ecp3100_1994/forside.htm
Kuten kuvasta näkyy putket ovat kuin uudet ja muutenkin tanskalainen äijä putsaa noi tykit uskomattoman hyvään kuntoon.
Avatar
#77 • • kilobitti Guest
ajattelin ratkaista tv-lupamaksun oviketjulla. Ketjun voi pitää
kiinni, ni kaveri ei näe eikä pääse sisään. Päästäkseen sisään,
mun pitää laittaa ovi ensin kiinni - odotelkoon siellä vaikka
seuraavaan aamuun.
Avatar
#78 • • Taedium Guest

ajattelin ratkaista tv-lupamaksun oviketjulla.

Täällä on kyl puhuttu näistä lupamaksuista jo pariin otteeseen muistaakseni. Mut mikä ihmeen ongelma se lupatarkastaja on?

Kyllähän se periaatteessa pitäis sen lupamaksun olla maksettu, mutta jos ei ole, niin miksi siitä hirvee paniikki pitää ottaa jos tarkastaja on tulossa?

Tarkastaja ei saa tulla kämppään ilman sun lupaa. Vaikka TV pauhaisi täysillä, niin sen voi selittää "maailmanradiolla", niistä pitäis kuulua TV kanavien äänikin. Ikkunaverhon läpi näkyvä kajo on selitettävissä tietokoneella. Jos tarkastaja kertoo nähneensä TV:n verhon raosta tai muuten katsoneensa etukäteen, pyytäkää se kirjallisena ja nostakaa syyte kotirauhan häirinnästä. Tirkistely on laitonta. Ja vaikka se TV-lupatarkastaja olisikin normaalissa työssään poliisi, on hän TV-lupia tarkastaessa siviilihenkilö, ja hänellä on yhtä paljon oikeuksia tulla asuntoosi, kuin postimiehelläkin. (Eli jos rupee änkeämään, niin kotiaanhan saa puolustaa tunkeutujaa vastaan, mutta niistä ei tässä sen enempää.) Ja niin kauan kun TV-lupatarkastaja ei näe televisiota, etkä sinä tunnusta, niin eipä hän voi oikeastaan yhtään mitään. Ja vaikka hän ikkunasta kertoisi nähneensä sen telkkarin, niin pyytäkää se kirjallisena siten, että ette vahingossa tunnusta, että siellä se telkkari on.

Voi niiden kanssa jutella ovella jonkun aikaa jos siltä tuntuu. Tarkastaja kun ei saa tulla sisään ilman lupaa. Muistakaa se!

(Mutta Suomen lakien mukaan vaikka hän tunkisikin puoliväkisin sisään ja näkisi telkkarin, voidaan tätä laittomasti hankittua todistusaineistoa käyttää sinua vastaan. Tosin sinä voit sitten nostaa vastaavasti syytteen siitä, että se jannu tunkeutu sun kämppään. Vaan joka tapauksessa menee maksuun se telkkarilupa.)
Avatar
#79 • • JussiS Guest

No mitä on tehtävissä kun talkkarilla on lupa tulla kämpääni ihan milloin vaan, vaikka päästämään tv-lupa-tarkastajan?? :scared:


Neuvottele uus vuokrasopimus?
Avatar
#80 • • Taedium Guest

Postaa tänne ku oot valvonu viikon

No pää ollu kipeenä ni jääny muutama yö välistä. Tulin tänään kuudeksi töihin ja 6-7 välillä olen yksin duunissa. Ja päissäni tuli kaksi ekaa säkeistöä muotoiltua... älkää kysykö miksi ... ja mitä toi ees meinaa ... ja oli sit pakko tarkistaa sanat ja ne muljahti sit kaikki suomeksi:

Tapasin hänet ostarilla vanhassa Jakiksessa, missä voi juoda bissee, joka maistuu aika urealle. U-R-E-A, Urea.
Hän käveli luokseni ja kysyi lompakkoani. Kysyin hänen nimeään ja syvällä, tummalla äänellä hän vastasi Bubba. B-U-BB-A, Bubba.

No mä en oo mikää maailman fyysisin jätkä, mutta ku hän rutisti mua, ni melkee rikko selkärangan. Au, Bu-Bu-Bubba!
Mä en oo ihan dorka, mutta en ymmärrä, miksi kysyi lompakkoa ja käy samantein käsiksi. Au, Bu-Bu-Bubba!

No pissasin verta ja syljin hampaita koko yön, alla katulamppujen.
Hän nosti mut ylös, murskasi polveni ja sanoi "Nyt kloppi pääset minne kuulutkin."

No mä en oo mikään maailman kovin jätkä, mutta kun hän katsoi mun silmiin, mä melkee itkin. Bu-Bu-Bu-Bubba.

Työnsin häntä pois ja koitin juosta karkuun. Kaaduin maahan, polvet vaan kun oli rikki. Katsoin häntä ja hän minua.

No tässä oliki kaikki mitä mä oikeestaa haluaisin kertoa tästä ja aina tiedän, että asiat nyt vaan on näin Bubban kanssa. Bu-Bu-Bubba.
Pojat on poikia ja Bubba on Bubba. Tää on sotkunen, kämänen maailma, paitsi Bubballe. Bu-Bu-Bubba

No mä yritin karkuun ennen kuin...
Enkä ikinä ollut pussannut Bubbaa ennen, mutta Bubba hymyili ja tarttui niskastani. Hän sanoi: "Poika, nyt susta tehdään mies."

No mä en ole maailman lihaksikkain jätkä, mutta tiedän kuka mä oon ja oon peloissani, että nyt oon mies. Ja niin on Bubbakin. Bu-Bu-Bubba.