MP3 -pakkaajat

44 posts, 3 pages, 7,758 views

Avatar
#21 • • OSC8 Guest

lame 3.90.3 ja sillä --alt-preset cbr 192



Graafisella käyttiksellä varustettu Lame tuli sit hommattua ja tyytyväinen olen soundin lopputulokseen :)

Risuja pitää antaa linuxnörttihaXX0r -tyylisestä websivusta ja muutenkin softan bittinörttifiiliksestä. Mutta kyllä tätä käyttämään pystyy muutkin :)
Avatar
#22 • • thomas Guest
testasitkos sitten tuota kyseistä commandlinea ?
siellähän pitää valita se "use only custom options"

http://www.jthz.com/mp3 - tuolta saa uusimman lamen.
Avatar
#23 • • genki Guest
joo mulla on kaikki miksaukset enkoodattu lame --alt-preset standard ja hyvää jälkeä tulee.

komentoriviltä vaan, turhaan niitä tehoja minkään GUI:n pyörittämiseen kannattaa syytää. ;]
Avatar
#24 • • Delete Guest
lame --alt-preset standard tekee transparenttia jälkeä mahdollisimman pienellä bitratella, suosittelen. Mitä GUI:hin tulee niin ihan yhtä nopeesti ne filet kääntyy razorlamella kuin komentoriviltäkin. :)
Avatar
#25 • • da_chef Guest

iTunes .. pakkaa helvetin hyvällä laadulla ja todella ripeästi



Itse en havainnut eroa 256kbps mp3-tiedoston ja 128kbps m4a-tiedoston välillä.

Muutin n. 14 gigaa mp3:siä suoraan m4a:ksi. Tuli taas tilaa kovolla ja automaattinen volumensääntö toimii pirun sujuvasti.
Avatar
#26 • • thomas Guest

iTunes .. pakkaa helvetin hyvällä laadulla ja todella ripeästi



Muutin n. 14 gigaa mp3:siä suoraan m4a:ksi. Tuli taas tilaa kovolla ja automaattinen volumensääntö toimii pirun sujuvasti.



mikäs ihme tuo m4a on, tai no uskoisin että liittyy aac:hen jota apple
on viimeaikoina koittanut tuoda esille.
Avatar
#27 • • NS Guest

Tuli taas tilaa kovolla ja automaattinen volumensääntö toimii pirun sujuvasti.



Automatic gain control vai? Miten formaattimuutos m4a:ksi (minullekin tuntematon) voi vaikuttaa AGC:n toimintaan? Viekö se vähemmän prosessoritehoa? Vaatiiko toistaminen jonkun pluginin?
Avatar
#28 • • da_chef Guest

mikäs ihme tuo m4a on, tai no uskoisin että liittyy aac:hen jota apple on viimeaikoina koittanut tuoda esille.



Juu, sehän se. Eli Itunesissa kun muuttaa tiedoston aac-tiedostoksi, näkyy se explorerilla .m4a-tiedostona.
Avatar
#29 • • da_chef Guest

Automatic gain control vai? Miten formaattimuutos m4a:ksi (minullekin tuntematon) voi vaikuttaa AGC:n toimintaan? Viekö se vähemmän prosessoritehoa? Vaatiiko toistaminen jonkun pluginin?



Kun ensin pistin iTunesin kirjastoon kaikki mp3:set ja laiton volume controllin päälle, ohjelma alkoi analysoimaan jokaista mp3:sta oikealle tasolle. Kuitenkin AAC-tiedostoja softa ei yksi kerrallaan analysoi vaan se sujuu jotensakin automaattisesti tms. Laittoi vain ruksin kohtaan volume control ja sillä selvä.

<hävytöntä mainostusta>
Toistaminen ei vaadi iTunesin lisäksi mitään plugineja. iTunesissa on valmiina myös eräänlainen dj-fiitsöri, eli voi vaikuttaa taukojen pituuteen biisien välillä. Aikaisemmin kyselin sellaisen perään täälläkin ja neuvottiin hankkimaan joku plugini winamppiin. iTunesissa on valmiina ja nyt voi kohtuumukavasi kuunnella miksauksia mitkä on ripattu biisi kerrallaan eikä yhdeksi isoksi tiedostoksi.

Samaten iTunesin library on loistava. Kaikin puolin loistava musasoittosofta. Pieksee winampin 2099344-0.
Avatar
#30 • • MikkiHiiri Guest

Samaten iTunesin library on loistava. Kaikin puolin loistava musasoittosofta. Pieksee winampin 2099344-0.



Juu library rokkaa. Mut ku se on Applen softa, ni tietysti bugeja löytyy.
Eli päivityksiä vois alkaa valuu. Ihan eka päivitys onkin Quicktime
helvettiin ja Quicktime Alternative tilalle ;)
Avatar
#31 • • da_chef Guest

Juu library rokkaa. Mut ku se on Applen softa, ni tietysti bugeja löytyy. Eli päivityksiä vois alkaa valuu. Ihan eka päivitys onkin Quicktime helvettiin ja Quicktime Alternative tilalle ;)



Tottis, quicktime on surkeinta mitä apple on tuottanut.
Avatar
#32 • • MikkiHiiri Guest

Muutin n. 14 gigaa mp3:siä suoraan m4a:ksi. Tuli taas tilaa kovolla ja automaattinen volumensääntö toimii pirun sujuvasti.



Eikös tommonen re-encode huononna ääntä entisestään vaikka bittitaajuutta
menis lisäämään?

Testasin muuten tota AAC:tä. 128kbit ACC kuulosti 192kbit ja 224kbit
mp3:n välimuodolta. 160kbit AAC:stä puuttui vielä kuulemani ylimmät
diskantit ja tuntu jotenkin että diskanteissa ois ollu pieniä esikaikuja tmv.
Selkeästi tehokkaampi häviöllinen pakkausmenetelmä tuo kuitenkin on
ja normaali kuuntelukäytössä ei varmasti erota 160kbit AAC:tä CD-äänestä

edit:lisäys
Avatar
#33 • • da_chef Guest

Eikös tommonen re-encode huononna ääntä entisestään vaikka bittitaajuutta menis lisäämään?



Todennäköisesti, itse en tosin omilla senkun peruskuulokkeilla havainnut muutosta suuntaan tahi toiseen. Äänikorttikin on joku integroitu kökkökortti.

Riittävä musiikin _kuunteluun_ :)

Selkeästi tehokkaampi häviöllinen pakkausmenetelmä tuo kuitenkin on
ja normaali kuuntelukäytössä ei varmasti erota 160kbit AAC:tä CD-äänestä



Ja säästää ihan kivasti tilaa, vrt 256kbit mp3 ja vaikka tuo 160kbit aac.
Avatar
#34 • • jouni a Guest


128kbit on siedettävää ääntä kunhan käytetään joint-stereota, stereon sijasta.
äänenlaatu paranee näin huomattavasti ja vielä kun pistää jonkun lowpass
filtterin about 16khz kohtaan niin johan on äänenlaadussa jo selviä eroja
perus 128kbit:iin.



mitäs eroa tolla joint-stereolla on tavalliseen stereoon? Oon pähkäilly tota muutamia kertoja :panic:
Avatar
#35 • • Quu Guest
Elikkäs, kun olen kohtuu taitamaton kaveri näiden ämppäreiden kanssa, niin voisiko suositella hyvää softaa cd-levyjen rippaamiseksi ja mp3 -koodaamiseksi?

Lame on jo koneella, se asia on hallinnassa, mutta onko olemassa jotain softaa joka automaagisesti rippaisi koko levyn, koodaisi sen ämppäriksi ja jopa nimeäsisi raidat oikein?

edit: Löysin tälläisen kivan freewaren. Kokeillaan.

On tää villiä tää mun nuoruus.
Avatar
#36 • • djsakke Guest

Elikkäs, kun olen kohtuu taitamaton kaveri näiden ämppäreiden kanssa, niin voisiko suositella hyvää softaa cd-levyjen rippaamiseksi ja mp3 -koodaamiseksi?

Lame on jo koneella, se asia on hallinnassa, mutta onko olemassa jotain softaa joka automaagisesti rippaisi koko levyn, koodaisi sen ämppäriksi ja jopa nimeäsisi raidat oikein?



cdex on aikas nappara winkkarilla, tukee cddb:sta nimien hakua jne. tukee myos vaikka mita external codecceja ja muuta kivaa. ja ennen kaikkea. ILMAINEN.

http://www.cdex.n3.net/
Avatar
#37 • • Sandor Guest

Elikkäs, kun olen kohtuu taitamaton kaveri näiden ämppäreiden kanssa, niin voisiko suositella hyvää softaa cd-levyjen rippaamiseksi ja mp3 -koodaamiseksi?



Exact Audio Copy on paras, ainakin rippauslaadussa.
Avatar
#38 • • Tuli Guest
Kun nauhoitan esim. mixtapen, miksi sen ensin tallennan, jotta saisi parhaan äänenlaadun? Mikä wav? Sen jälkeen, kun haluan sen pakata mp3:ksi, mitä teen?
Käytän nauhoittamisessa/editoimisessa Adobe Auditionia (Cool edit)...
Avatar
#39 • • osenoko Guest

mitäs eroa tolla joint-stereolla on tavalliseen stereoon? Oon pähkäilly tota muutamia kertoja :panic:



Joint-stereossa enkooderi träkkää ja hyödyntää L & R kanavilla esiintyviä yhdenmukaisuuksia -> säästyy bittejä kun ei enkoodata kumpaakin kanavaa omina kokonaisuuksinaan ja säästyvät bitit voidaan sitten hyödyntää äänenlaadullisesti merkittävämmissä kohdissa.