Miten hankkia 1000e mahdollisimman nopeasti? (kysely)

56 posts, 3 pages, 55,403 views

Avatar
#21 • • JussiS Guest

Mee töihin ja hanki saldorajoitus. Ei se oo sen vaikeempaa :)


Oikeesti käsittämätöntä et joku keksi ehdottaa tätä vasta tässä vaiheessa ;)

Paras vaihtoehto kuitenkin.
Avatar
#22 • • Mimako Guest

1.) Ryhdy väliaikaisesti freelance-toimittajaksi. Kirjoita vaikka City-lehteen (tai Johnny Knigaan tai Nyt-liitteeseen tai Nöjesguideniin). Maksavat hyvin. Aukeaman juttu Nytissä on jo yli 500e. :right:



Korjaus: Nyt ym. tilattavat lehdet maksavat hyvin. Ilmaisjakelut, ainakin City ja kuulemani mukaan myös Kniga maksavat vitun huonoa pullonpalautusrahaa, ja siksi niihin eivät ammatti-ihmiset kirjoitakaan. Älä luule tienaavasi tonnia kirjoittamalla ilmaisjakeluihin!
Avatar
#23 • • MikkiHiiri Guest

Mee töihin ja hanki saldorajoitus. Ei se oo sen vaikeempaa :)



Toimii ehkä Helsingissä.
Esim täällä homma tapahtuu näin(josset omaa mitään suhteita):
1. Lue ittes vähintään inssiks
2. Soita n.500e edestä puheluita
3. Jos tärppäs, mene töihin (älä unelmoi vakipaikasta, sellaisia ei enää ole)
4. Hanki saldorajoitus
:)
Avatar
#24 • • djsakke Guest

Mee töihin ja hanki saldorajoitus. Ei se oo sen vaikeempaa :)



Esim täällä homma tapahtuu näin(josset omaa mitään suhteita):
1. Lue ittes vähintään inssiks

:)



Vaikka lukis itsensa inssiksi nii tarvii olla vahintaan 5-10 vuoden kaytannon kokemus aiheesta X joka on ollut kaytossa enintaan 2 vuotta, seka osata myos tehda vahintaan 5 eri ammattinimikkeen hommia, unohtamatta myos niiden vaatimaa vahintaan 5v tyokokemusta. Ts. alle 30v tyonhakija tarvitsee noin 30 vuoden tyokokemuksen tullakseen edes harkituksi kelpo hakijaksi talla hetkella.

Kyl, menee vahan offtopic (anteeksi vain), mutta halusinpa sanoa. helpotti kummasti :)
Avatar
#25 • • Laite Guest

Mee töihin ja hanki saldorajoitus. Ei se oo sen vaikeempaa :)



Esim täällä homma tapahtuu näin(josset omaa mitään suhteita):
1. Lue ittes vähintään inssiks

:)



Vaikka lukis itsensa inssiksi nii tarvii olla vahintaan 5-10 vuoden kaytannon kokemus aiheesta X joka on ollut kaytossa enintaan 2 vuotta, seka osata myos tehda vahintaan 5 eri ammattinimikkeen hommia, unohtamatta myos niiden vaatimaa vahintaan 5v tyokokemusta. Ts. alle 30v tyonhakija tarvitsee noin 30 vuoden tyokokemuksen tullakseen edes harkituksi kelpo hakijaksi talla hetkella.

Kyl, menee vahan offtopic (anteeksi vain), mutta halusinpa sanoa. helpotti kummasti :)



kannattaako sit lukea itsensä insinööriksi? eihän niistä muutenkaan ole kuin haittaa ;)

/sarkasmi off
Avatar
#26 • • vaavu Guest

Vaikka lukis itsensa inssiksi nii tarvii olla vahintaan 5-10 vuoden kaytannon kokemus aiheesta X joka on ollut kaytossa enintaan 2 vuotta, seka osata myos tehda vahintaan 5 eri ammattinimikkeen hommia, unohtamatta myos niiden vaatimaa vahintaan 5v tyokokemusta.



Miten tää kuulostaakin niin tutulta... Ei ole insinööreillä eikä diplomi-insinööreilläkään tänä päivänä helppoa saada töitä. Kun hakijoita on näin paljon niin työnantajilla on varaa olla supernirsoja. :(

Mitä aiheeseen tulee, niin periaatteessa erilaisilla keikkahommilla voi kyllä raapia sitä rahaa kasaan 1000e edestä, mutta aikaa saattaa mennä aika kauan. Hyviä keikkahommia ovat esim. tentinvalvomiset, sijaisuudet kouluissa, ruuhka-apulaiset (Hullut päivät) ja valokuvauskeikat (esimerkiksi Hesarissa julkaistusta valokuvasta saa 70 euron korvauksen). Paras keino on hankkia hyvinpalkattu vakituinen työ ja rajoittaa menoja niin että talous on balanssissa.
Avatar
#27 • • MikkiHiiri Guest

myy itteäs



Eiks perseen myyminenki oo jossain määrin laillista, kunhan siitä maksaa
verot jne? :D
Avatar
#28 • • Ana-- Guest

Mee töihin ja hanki saldorajoitus. Ei se oo sen vaikeempaa :)



Toimii ehkä Helsingissä.
Esim täällä homma tapahtuu näin(josset omaa mitään suhteita):
1. Lue ittes vähintään inssiks
2. Soita n.500e edestä puheluita
3. Jos tärppäs, mene töihin (älä unelmoi vakipaikasta, sellaisia ei enää ole)
4. Hanki saldorajoitus
:)



Pläh. Kaikista isoista kaupungeista löytyy kyllä jotain duunia, jossei ala
nirsoilemaan liikaa. Eri asia sitten onkin jos ottaa asenteen et "Mäkkiin
en mee enkä vittu varmana siivoo missään vittu mä haluun
joko hoo-et-ämmään sen komeen kundin kaa niinku samalle tiskille tai sit niinku
esim. joku lakinaisen ura ois TOSI FANZUU
" . Nih. Eli entry-level -
hommiin vaan.

p.s. ja se södex kundi siel H&M:än tiskillä on muuten homo.
Avatar
#29 • • uniko1 Guest


p.s. ja se södex kundi siel H&M:än tiskillä on muuten homo.



!!!!! no älä!!!!! haha, toi on meinaan pikkusen ilmiselvä juttu!
Avatar
#30 • • Taedium Guest

Pläh. Kaikista isoista kaupungeista löytyy kyllä jotain duunia, jossei ala
nirsoilemaan liikaa. Eri asia sitten onkin jos ottaa asenteen et "Mäkkiin
en mee enkä vi**u varmana siivoo missään



Jep. Sen jälkee ku oon 15 täyttäny, ni mulla ei oo ollu kuukauttakaan yhtäjaksosta aikaa, jollo ei olis ollu joko koulua tai töitä. (Pisin oli tos toissakesänä ku tulin kolmeks viikkoo Suomeen lomille.)

Mut mä en oo ikinä ollu töissä pikaruokalassa ja se siivousfirma missä mä oon ollu ei oo sellanen, missä luudan kanssa olis mitään tekemistä.

Töitä saa jos töitä haluaa. - Sen olen oman kokemukseni perusteella oppinut.
Avatar
#31 • • serotonot Guest

Pläh. Kaikista isoista kaupungeista löytyy kyllä jotain duunia, jossei ala
nirsoilemaan liikaa. Eri asia sitten onkin jos ottaa asenteen et "Mäkkiin
en mee enkä vi**u varmana siivoo missään



Jep. Sen jälkee ku oon 15 täyttäny, ni mulla ei oo ollu kuukauttakaan yhtäjaksosta aikaa, jollo ei olis ollu joko koulua tai töitä. (Pisin oli tos toissakesänä ku tulin kolmeks viikkoo Suomeen lomille.)

Mut mä en oo ikinä ollu töissä pikaruokalassa ja se siivousfirma missä mä oon ollu ei oo sellanen, missä luudan kanssa olis mitään tekemistä.

Töitä saa jos töitä haluaa. - Sen olen oman kokemukseni perusteella oppinut.



Vahvasti samaa mieltä! Itse olen myös oppinut sen että työtä löytyy aina jos sitä haluaa tehdä. Itseasiassa suunnittelin tänään irtisanovani itseni ja lähteväni tyhjänpäälle etsimään uutta työtä, koska nykyinen ei erinäisistä erimielisyyksistä firman johdon kanssa johtuen enää tunnu kotoisalta. Eli katsotaanpa perustanko samanlaisen topicin kuukauden sisällä :D
Avatar
#32 • • louis Guest
Lueskelin varsin vaihtelevaa tasoa. Ongelma on Siitnä että Verottaja vie mun tukeni jos mä meen mitään laillista tekemään.. joutuu hankkimaan 2tonnia että saa tonninsa kokoon.. Se ei ole reilua :laugh: :confused: :angry:
Avatar
#33 • • Lank Guest
Tee vakuutus petos :D
Avatar
#34 • • OSC8 Guest

myy itteäs



Eiks perseen myyminenki oo jossain määrin laillista, kunhan siitä maksaa
verot jne? :D



Juu ei prostituutio ole Suomessa laitonta. Mutta paritus sensijaan on.

Pimpin' aint easy! :D
Avatar
#35 • • OSC8 Guest

Töitä saa jos töitä haluaa. - Sen olen oman kokemukseni perusteella oppinut.



Äänestätsä kenties kokoomusta?

Monelle duunarille elämän todellisuus on opettanut ihan kantapään kautta jotain aivan muuta ;)
Avatar
#36 • • Ana-- Guest

Töitä saa jos töitä haluaa. - Sen olen oman kokemukseni perusteella oppinut.



Äänestätsä kenties kokoomusta?

Monelle duunarille elämän todellisuus on opettanut ihan kantapään kautta jotain aivan muuta ;)



No selvä. Annappa niille tuhansille työttömille duunareille osote
www.securitas.fi ja kehota hakemaan töitä. Nytkin on about sata paikkaa
vapaana piiri-, paikallis-, respa- ja metrovartijan hommiin.
Avatar
#37 • • Taedium Guest

Äänestätsä kenties kokoomusta?

Itse asiassa kaksissa viime vaaleissa kahdesta puolueesta, joita harkitsin äänestäväni molemmilla kerroilla toinen oli Kokoomus. (Vaan kummallakin kerralla äänestin erästä toista puoluetta.)

Monelle duunarille elämän todellisuus on opettanut ihan kantapään kautta jotain aivan muuta ;)

Duunarin hommia mä oon tehny sen takia ku mä en viitti nirpottaa siitä onko duunissa kivaa jos tarvii sitä rahaa. Vielä kolmisen vuotta sitten IT alan hommat mitä tein oli loppukäyttäjille suunnattu helldesk (yrgh!) ja käytettyjen koneiden remppausta myyntikuntoon. (Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn tietokoneen?) Muuten ne hommat on ollu kirjasitomossa, satamassa, vartijana, erikoissiivouksessa, etc... Ne tuhannet työttömät duunarit on joko vaatinu ansaitsemaansa palkkaa tai ovat laiskoja. Jos ovat hölmönä vaatineet ansaitsemaansa palkkaa, niin minä olen muina miehinä vienyt heidän paikkansa alipalkattuna. Kökkö säkä, mut munki tarvii maksaa vuokra.

Ja voin sanoo, että jos tonne Securitakselle menee, niin menkää ihmeessä piirivartijaksi tai jonnekki muualle ku metrotunneleihin pyörii. Siinä hajoo pää. Ei todellakaan kannata. Ellei ole natsi. Ne spurgut ei häirinny mua niin paljo ku kolleegat.

Sitä pitää ihmisen tehdä itselleen selväksi silloin kun työpaikkatilanne on "huono", että onko ylpeä vai syökö joka päivä edes jotakin. Mä söin joka päivä, mut toisaalta mä oon ryöminy talon alla pakotilassa huuhtelemassa ihmisen paskaa, ku putket on hajonnu ja pakotila täyttyny vessan tuotoksista jokusen viikkoa. Mut tuli aika kivasti massiakin.
Avatar
#38 • • jUSSi Guest

Töitä saa jos töitä haluaa. - Sen olen oman kokemukseni perusteella oppinut.



Monelle duunarille elämän todellisuus on opettanut ihan kantapään kautta jotain aivan muuta ;)



No, itse olen huomanntu, että osalla työttömistä on todella korkeat vaatimukset työlle ennen kuin se otetaan vastaan. Itse olen kanssa aina saanut töitä kun olen tarvinnut. Ja se maaginen jippo oli nirsoilun lopettaminen. Ja minä olen äänestänyt vasemmistoa aina. Ei se valtio kaikkea yksilön puolesta tee, pitää tulla vähän vastaan.

nimim. "talonmies, hyttisiivooja, asiakaspalvelija postimyyntifirmassa, kaupan kassa, maitokaapin hoitaja"
Avatar
#39 • • Mrrshan Guest


No selvä. Annappa niille tuhansille työttömille duunareille osote
www.securitas.fi ja kehota hakemaan töitä. Nytkin on about sata paikkaa
vapaana piiri-, paikallis-, respa- ja metrovartijan hommiin.



Kaikilla ei riitä kantti tai fyysiset ominaisuudet siihen että pitäisi pistää kadulla häiriköitä kuriin.
Avatar
#40 • • Taedium Guest

Kaikilla ei riitä kantti tai fyysiset ominaisuudet siihen että pitäisi pistää kadulla häiriköitä kuriin.

Yksin ollessani yhden ainoan kerran jouduin käyttämään voimaa. Se oli Ruoholahden asemalla lauantai-iltana. Yllättäen humalainen metroon nukahtaja.

Toisen kerran kun olin poistanut hänet metrosta, hän alkoi olemaan uhkaavan oloinen ja sanoi, että haluaa vaan Hertsikaan metrolla. No osoitin suunnan Kamppiin ja sanoin, että kävele. Hän kertoi, että hänen tekisi mieli muuttaa ulkonäköäni voimakeinoin. Kerroin hyvin rauhallisesti, että kun hän kävelee Kamppiin ja hyppää metroon siellä, on varmaan raitis ilma herätellyt sen verran, että pysyy hereillä Hertsikaan saakka.

Kaveri oli sen verran äksynä toisella kertaa, että toivoin ettei hän kolmatta kertaa tule. Tulihan se. Taas nukku ja kääntövaihteelle oli päässy ku jotain teinejä piti ajaa tupakoimasta sisätiloista. (Lepakossa oli joku keikka.) Teinit poistu ihan kiltisti, eikä ees sanonu että muistuttaisin fallosta, sillä ihan asiallisesti heillekin juttelin.

Kun huomasin metrossa nukkuvan äijän taas siellä, jouduin repäisemään hänet ulos metrosta, hän ärisi siinä, painoin hänen olkapäänsä rullaportaiden kulmaan; sillä keinoin sain pidettyä minua päätä pidemmän kaverin vähän aloillaan matkan ylös. Samassa takakenossa, missä olin sen jannun repässy metrosta, huitasin ulos ja kinokseen (vaihtoehtoina oli joko nostaa pystyyn => ottaa suoraan heivarista / heittää päin puuta, tolppaa, seinää => kutsua ambulanssi... joten valitsin kaikille osapuolille vähiten tuhoa aiheuttavan) josta noustuaan hän seisoi ja tuijotti vihaisesti silmiin. Kertoi miettivänsä pitääkö mua "pätkästä".

Katsoin vihaisesti takaisin silmiin (uskokaa pois, osaan mä katsoa vihasestikin ja osaan mä olla hymyilemättäkin) ja kerroin, että nyt olis parempi poistua aika vikkelään ennen ku mä hermostun. Hän hölmistyi mun vastauksesta - katto vähän aikaa ja poistui mutisten.

Menin sen jälkeen sinne koppiin pidättämään itkua. Ja ku pulssi laski alle kahdensadan, jatkoin palloilua metroasemalla.

Katson, etten tehnyt väärin.

Vartijoiden käyttämä voima on suoraan suhteessa vartijan pääkoppaan, ei asiakkaan käyttäytymiseen. Lievää voimankäyttöä joutui harrastamaan sitten kun oli pari. Esmes steissillä ku pyöri. Suoraan sanottuna v*tutti kulkea parin kanssa. Mua ei oikeesti kiinnosta käydä kattoo aseita jossain leikkiasekaupassa Kaisaniemen ostoskeskuksessa, eikä mua kiinnosta juosta heti pamput ojossa jos joku koditon korkkaa viinapullon Sokoksen tuulikaapissa... Eikä mua kiinnostanu puhua koko ajan armeijasta/autosta/pampuista/aseista/splättäämisestä/eräpuukoista/maglightin takuuehdoista/aaaargh! Ne "kolleegat" hajotti mua enemmän ku asiakkaat. Kaikki toimii helpommin ja vähemmällä voimankäytöllä jos ei oo natsi.

Ennen vartijana työskentelyäni uskoin siihen satuun, että "ei kaikki vartijat oo sellasii, joita ei päästetty poliisikouluun". Nyt tiedän, että kaikki vartijat ei oo sellasii, joita ei päästetty poliisikouluun - siellä on niiden natsien seassa muutama opiskelija seassa palloilemassa jotka haluu vaa maksaa vuokransa.

Mä en oikeesti enää ymmärrä mitä niiden uravartijoiden päässä liikkuu... Muuta ku steroideja.