Korg Triton 16 midi out?

16 posts, 1 page, 2,825 views

Avatar
#1 • • gerry Guest
Kysymykseni koskis korg tritonia josta haluan tietää miten se saataan soimaan 16 midikanavaa? Ongelmani on et ku liitän sen sekvensseriohjelmaan (cubase sx) en saa määriteltyä tritonista ku yhen midi ulostulon (eli kanavan joka soittaa midia). Eli voin käyttää vaan midikanavaa 1 mihin tahansa ääneen mut esm. kanavalle 2 ja siitä ylöspäin en ääntä saa... Luulen että jossakin asetuksissa on vika...


Tosin, sain sen toimimaan "SEQ" modessa eli käyttäen tritonin omaa sekä tietokoneen sekkaria yhdessä! Nehän toimivatkin hyvin, mutta SEQ tilassa tritonin soundit ovat hiukan latteammat johtuen siitä et PROG tilassa oleville äänille on lisäätty kaikuja etc. efektejä (voihan ne tritonin sekkarissakin lisäätä mutta eikö saisi yksintekrtaiseesti se toistamaan kaikki 16 midikanavaa?)
Avatar
#2 • • timppa^ Guest
Öö. On vähän hankaluuksia hahmottaa tota sun tekstiä mutta käsitinkö oikein jos yrität käyttää tritonin soundeja ja cubasea sekvensserinä, ja että sulla on midipiuha tritonin outista koneen inniin? Jos tämä on tilanne, on syytä huomauttaa, että tarvitset midipiuhan myös koneelta tritoniin, koska sekvenssidatahan kulkee sinne päin.
Avatar
#3 • • gerry Guest

Öö. On vähän hankaluuksia hahmottaa tota sun tekstiä mutta käsitinkö oikein jos yrität käyttää tritonin soundeja ja cubasea sekvensserinä, ja että sulla on midipiuha tritonin outista koneen inniin? Jos tämä on tilanne, on syytä huomauttaa, että tarvitset midipiuhan myös koneelta tritoniin, koska sekvenssidatahan kulkee sinne päin.




Ei helvatti, en mä nyt NIIIn amatööri oo :D Sitäpaitsi kysymykseni ei ollut ollenkaan hankala kun ITSE näistä asioista sattuu tietämään... mm. fidancen puolella sain ihan asiallisia vastauksia... Mut kiitos enivei :roll:
Avatar
#4 • • Adam t Guest
Mikäs pätemis foorumi tästäkin on tullut? Aika monessa topicissa toistuu sanat ITSE ja en ole amatööri. Eikös ammattilainen tee musiikkia työkseen ja amatööri harrastaa musiikin tekemistä? Noh, näihin annettuihin vastauksiin voisi vastata asiallisemminkin. Toisen tietotasoa on kuitenkin aika vaikea ennustaa, ellei sitten ole meedio.
Avatar
#5 • • timppa^ Guest
Ok Gerry, heilauta vaan pilkkakirvestä kun apua pyydät. Opettele vaik sitten puhumaan suomea ekaks.
Avatar
#6 • • bulk Guest

Öö. On vähän hankaluuksia hahmottaa tota sun tekstiä mutta käsitinkö oikein jos yrität käyttää tritonin soundeja ja cubasea sekvensserinä, ja että sulla on midipiuha tritonin outista koneen inniin? Jos tämä on tilanne, on syytä huomauttaa, että tarvitset midipiuhan myös koneelta tritoniin, koska sekvenssidatahan kulkee sinne päin.




Ei helvatti, en mä nyt NIIIn amatööri oo :D Sitäpaitsi kysymykseni ei ollut ollenkaan hankala kun ITSE näistä asioista sattuu tietämään... mm. fidancen puolella sain ihan asiallisia vastauksia... Mut kiitos enivei :roll:



Yleensä nämä "en saa synaani xx toimimaan kunnolla sekvensserini yy kanssa " ON kovin amatöörimaisia kyssäreitä, kun yleensä ne selviävät aika pienellä ohjekirjan selaamisella.

Mutta itse aiheeseen. Triton siis on sinulla masterkeyboardina ja samalla se toimii myös soundimoduulina. Tarkasta, että sieltä on valittuna "local off" midivalikosta ja että jokaiselle partille on määritetty oma oikea vastaanottomidikanava. Lisäksi tarkista, että sekvensserissä on midi-receive asetukset kondiksessa, ettei se jostain syystä filtteroi joitain midikanavia pois.
Avatar
#7 • • gerry Guest

Ok Gerry, heilauta vaan pilkkakirvestä kun apua pyydät. Opettele vaik sitten puhumaan suomea ekaks.




Munia puhua hjuva suomi.... Offtopik? Jollakin on jäänyt säännöt taas lukematta. Jos ei ole mitään sanottava on turhaa kasvattaa omaa postitusmäärä aukomalla turhanpäiväisesti päätä.... Hei, ei nyt niin vakavasti oteta mitään foorumia....:) Ei edes plattaria.... :roll:
Avatar
#8 • • Tuppu_ Guest
voi veljet. ;)
Avatar
#9 • • osenoko Guest

Kysymykseni koskis korg tritonia josta haluan tietää miten se saataan soimaan 16 midikanavaa? Ongelmani on et ku liitän sen sekvensseriohjelmaan (cubase sx) en saa määriteltyä tritonista ku yhen midi ulostulon (eli kanavan joka soittaa midia). Eli voin käyttää vaan midikanavaa 1 mihin tahansa ääneen mut esm. kanavalle 2 ja siitä ylöspäin en ääntä saa... Luulen että jossakin asetuksissa on vika...



Asetuksissa ei ole vikaa : program modessa Triton käyttää ainoastaan yhtä, erikseen määriteltävää global midi channelia.

Tosin, sain sen toimimaan "SEQ" modessa eli käyttäen tritonin omaa sekä tietokoneen sekkaria yhdessä! Nehän toimivatkin hyvin, mutta SEQ tilassa tritonin soundit ovat hiukan latteammat johtuen siitä et PROG tilassa oleville äänille on lisäätty kaikuja etc. efektejä (voihan ne tritonin sekkarissakin lisäätä mutta eikö saisi yksintekrtaiseesti se toistamaan kaikki 16 midikanavaa?)



Tritonissa efektit ovat kahdella tasolla : insert ja master.

Program-modessa joka programmilla on käytössä sekä insertit että masterit. Multimodessa (eli sekkaritilassa) taas programmikohtaisia ovat vain insert-efektit, masterefektit ovat samat kaikille. Tähän on luonnolisestikin syynä efektien syömä prosessointiteho.

Erittäin harvassa synassa pystyy määrittämään täysin yksilölliset effut joka soundille - äkkiseltään tulee mieleen vain Novationin (Super)Nova.
Avatar
#10 • • gerry Guest
Nonnih... asiaa.... :) Kiitos kovasti hyvästä vastauksesta! Näki heti että vastaajalla oli tietoa asiasta (tosin kuten erääillä jotka olisivat voineet jättä vastaamatta).
Avatar
#11 • • Laite Guest

Nonnih... asiaa.... :) Kiitos kovasti hyvästä vastauksesta! Näki heti että vastaajalla oli tietoa asiasta (tosin kuten erääillä jotka olisivat voineet jättä vastaamatta).



ai niinkuin näin?
Onneksi sinä ITSE osaatkin sitten vastaisuudessa vastata muiden kysymyksiin suoraan ja aina oikein :)
Avatar
#12 • • gerry Guest

Nonnih... asiaa.... :) Kiitos kovasti hyvästä vastauksesta! Näki heti että vastaajalla oli tietoa asiasta (tosin kuten erääillä jotka olisivat voineet jättä vastaamatta).



ai niinkuin näin?
Onneksi sinä ITSE osaatkin sitten vastaisuudessa vastata muiden kysymyksiin suoraan ja aina oikein :)



AINA :roll: Ja jos en osaa, en neuvo....:)
Avatar
#13 • • timppa^ Guest
No voihan nyt hohtimet. Ircissä näen päivittäin sitä, että ihmisillä menee innit ja outit sekaisin. Tosta sun postauksesta helposti kehitin sellasen kuvan kun en tritonia sinänsä laitteena tunne. Aina on tietysti asiallista soittaa poskeaan ihmisille, jotka hyvää hyvyyttään edes yrittää auttaa. :rolleyes:
Avatar
#14 • • OSC8 Guest
OK, eiköhän jätetä tämä keskustelu nyt tähän ja jatketaan topikkia asiapitoisissa merkeissä.

Jos jollekulle on jotain jäänyt hampaankoloon, niin privat on sitä varten.
Avatar
#15 • • timppa^ Guest
Privat on siitä kohtaa perseestä että niistä ei viisastu kuin 2 ihmistä. Mut joo, eiköhän fleimit ollut siinä.
Avatar
#16 • • gerry Guest
Hei rittu oikeasti?!? Eiks se jo riitä...? Jos ei ole asiallista sanottava niin olkoon hiljaa... Pitetään tän plattarin taso kuitenkin korkealla eikä tehdä tästä mitään mikserin kaltaista teinifoorumia? Ja mitä timppa tarkoitat et privassa voi vaan kaksi iihmistä viisastua? Tän kaltaisilla postauksilla ei kukaan viisastu. Jos on asiaa niin privat ovat todellakin sitä varten...

Olen pahoillani "ylimielisistä" kommenteistani mutta sehän oli vaan läpällä heitetty, enkä luullut et joku sen takia yöunia menettäis... Piste, threadi lukkoon ja avaimet järveen.