Perjantaina 12.9. klo 23.30 TV1: Koneisto

18 posts, 1 page, 3,110 views

Avatar
#1 • • borzin Guest
Koneistoa TV:ssä
Perjantaina 12.9. klo 23.30 TV1: Koneisto
Konemusiikkikulttuurille uskollisessa tunnin koosteessa mukana mm. Moloko, Rinneradio, Imatran Voima, T. Raumschmiere, Giant Robot ja Texas Faggot. Lisäksi digitaalisella Yle Teema -kanavalla nähdään kaksi erillistä puolentunnin livetaltiointia joulukuussa.
Avatar
#2 • • Kopernikus Guest
Mahtavaa. Pääsee tutustumaan festariin vaikka ei itse päässyt paikalle.
Varmasti nauhoitetaan. Hieno homma :)
Avatar
#3 • • Lank Guest
Wautsi, kiitti infosta, pitää kattoa ja toivoa ettei oo osunut kameraan :D
Avatar
#4 • • Ozie Guest
Voi paska, missasin täysin, UUSINTAAN!
Avatar
#5 • • uniko1 Guest
jaha ei ollut oikein mun makuun, mutta ymmärrän kyllä että Yle tekee moisen koosteen. "elektronisen musiikin" festivaaleista heti alkuun esitetään didier sound spectrum, rinneradio+siiri nordin, don johnsson big band ja giant robot. hm. mitä tekemistä näillä on elektronisen musiikin kanssa? ehkä joku elektroninen instrumentti siellä mukana oli, mutta en kyllä sanoisi kovin elektroniseksi yhtään noista.

off-topic, en ole pitkään aikaan giant robottia kuullut ja täytyy sanoa että ihmetys valtasi minut kun näin tän ohjelman. miten se laulaja voi olla noin huonon kuuloinen, ja musiikkikin on lässähtänyt aika hienosteluksi sitten bändin alkuaikojen? harmillista.
Avatar
#6 • • Homegrove Guest
Paska kooste IMO, T.Raumrische (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan) teki siitä kyllä valvomisen arvoisen, se kun meni ohi itse kemuissa ja olihan sitä hauskaa katsoa telkustakin. :)
Avatar
#7 • • erik Guest
Hyvä konsepti, paska toteutus! Oli kyllä mahdollisimman tylsät artistit valittu esiteltäväksi.. paitsi T. Raumschmiere toki -Vaikka siinä pääsi oma naamari vilahtamaankin useaan otteeseen ruudussa :D
Tota DJBBtä tulee kyllä joka helvetin tuutista koko ajan.. usch.
Avatar
#8 • • disco Guest
Joo, ei oikeen iskenyt "koosteeksi". Toiko oli olevinaan kooste. Mä nähny mitään sinne suuntaan. Ja digikanavaa ei ole :angry:
Avatar
#9 • • erkko Guest

Joo, ei oikeen iskenyt "koosteeksi". Toiko oli olevinaan kooste. Mä nähny mitään sinne suuntaan. Ja digikanavaa ei ole :angry:



mikähän siitä mahdollisesti teki ei-koosteen? :-)

itse olisin nähnyt konemusiikkitapahtuman taltioinnissa mielelläni edes vähän dj-toimintaa, joka on kuitenkin klubikulttuurin peruskivi. harmillisesti myös omilta suosikeilta, imatran voimalta ja t.raumschmiereltä oli poimittu biisit aivan settien alusta, jolloin meno ei ymmärrettävästi ollut vielä läheskään hurjimmillaan, ei lavalla eikä yleisön joukossa. jälkimmäisessä tapauksessa tanssilattiakin odotti vielä täyttymistään. imatran voiman taas pelasti poikien omat videomatskut ja niiden leikkaaminen sekaan. ja se basso yhdessä kohdassa, huh..

ihan kivasti oli kuitenkin käytetty erilaisia kuvaus- ja leikkaustapoja ja efektejä yms eri musiikkityylien mukaisesti, mm. acid kingsin inverse-heiluminen sopi kuvaan kuin naula päähän, samoin mikko kallisen tanssiesityksestä (vai videosta?) taltioidun materiaalin miksaaminen neumin settiin. mut ehkä sitä jatsia olis voinut olla tosiaan hieman vähemmän. ansiokas dokkari silti.


-e
Avatar
#10 • • drS Guest
acid kings ja neum \o/
Avatar
#11 • • hiski Guest
prkl, missasin. jos joku sattui koneelle taltioimaan, niin mielelläni sen myös omaalle koneelleni ottaisin =)
Avatar
#12 • • Homegrove Guest
DJ:den tallentamisessa ongelmaksi tulee varmaankin biisien tekijänoikeudet, eli tarvitsisi tietää mikä biisi tai biisit tallenteessa soi mikä on tietenkin hieman hankalaa. Tai siis näin itse sen ajattelin.
Avatar
#13 • • erkko Guest

DJ:den tallentamisessa ongelmaksi tulee varmaankin biisien tekijänoikeudet, eli tarvitsisi tietää mikä biisi tai biisit tallenteessa soi mikä on tietenkin hieman hankalaa. Tai siis näin itse sen ajattelin.



niin varmasti. toisaalta soitetaanhan ylen radiokanavillakin livenä taltioituja dj-settejä, joskus ilman tracklistiäkin, joten ei kai tuo nyt ihan tyystin mahdotonta olisi.



-e
Avatar
#14 • • pikku-a Guest


harmillisesti myös omilta suosikeilta, imatran voimalta ja t.raumschmiereltä oli poimittu biisit aivan settien alusta, jolloin meno ei ymmärrettävästi ollut vielä läheskään hurjimmillaan, ei lavalla eikä yleisön joukossa.



hehe, ehkä se oli kaikkien kannalta paras ratkaisu, että ivoa näytettiin vain ja ainoastaan se eka biisi - siinä vaiheessa kun eräällä lavan edessä villejä rytmejä tanssineella nimeltämainitsemattomalla känniääliöllä oli vielä yläruumis peiteltynä... (onneksi, rakas äitini, et nähnyt poikaasi televisiossa)

enpä tosiaan muistanutkaan, että ivon visuaalit olivat noinkin hienot.


kuten sanottu, aika pintaraavintaa oli dokkari. propsit silti samuli alapuraselle nokkelista ideoista. täytynee yrittää päästä digiteeveen ääreen myös joulukuussa.
Avatar
#15 • • Individual Guest
Jooh...Olen samaa mieltä että dj:tten puuttuminen ko. ohjelmasta ihmetytti...Ohjelman alussa oli IMO miltei jotain dj-settimäistä progressiota havaittavissa mentäessä Didierin soundeista Rinneradion kautta Imatran Voimaan , eli hieman leppoisemmasta rankempaan, kunnes sitten lähdettiinkin yht'äkkiä Giant Robotin Ja DJBB.in pariin...
Parasta antia IMO oli Texas Faggot:in osuus... :)
Mutta aika laimea oli yleison meno keikoilla, ei ollut oikein kunnon tamppaustalkoita havaittavissa...
Outo maku jäi suuhun kyllä tästä dokkarista, vaikkein festareilla itse ollutkaan...

T:Tero
Avatar
#16 • • dixoff Guest


itse olisin nähnyt konemusiikkitapahtuman taltioinnissa mielelläni edes vähän dj-toimintaa, joka on kuitenkin klubikulttuurin peruskivi.



Ehkäpä ohjelman tekijä halusi antaa tilaa musiikin tekijöille, jotka juuri tuosta mainitsemastasi ilmiöstä johtuen ovat jäävät turhan usein paitsioon, jos levyjä paljon ostavia dj:tä ja muita keräilijöitä ei lasketa. Tai sitten tekijä on vain sitä osaa kansasta, joka ei näe mitään erikoista siinä, että joku soittaa levyjä. Mikä sekin on toisaalta ihan ymmärrettävää.
Avatar
#17 • • MikkiHiiri Guest

niin varmasti. toisaalta soitetaanhan ylen radiokanavillakin livenä taltioituja dj-settejä, joskus ilman tracklistiäkin, joten ei kai tuo nyt ihan tyystin mahdotonta olisi.



Telkkarissa taitaa olla nihkeempi meininki. Tuleehan niistä korvauksiakin ihan
eri määrä.
Avatar
#18 • • dixoff Guest
Niin joo ja imo minun mielestäni yksi tylsimpiä mahdollisia tv-ohjelman täytteitä on kuvata deejiistä soittamassa levyjä. Suurin osa deejiistä kun on sellaisia, ettei niiden touhussa ole oikein mitään nähtävää, varsinkin jos soi pitkiä biisejä. Eri asia sitten on soittajat, joiden setissä tapahtuu koko ajan, ja joiden työskentelyssä on riittävästi säpinää ollakseen visuaalisesti mielenkiintoista.