mutta useimmiten tuontapaisia kaavioita nähdessäni niiden tavoite on ollut lähinnä sumuttaa lukijaa pepusta nykäistyillä luvuilla.
Miksi ihmeessä yrittäisimme sumuttaa tuolla kaaviolla ketään?Tarkoituksenamme on ainoastaan selventää asiaa mahdollisimman havainnollisesti.
Mistä muuten tuo johtuu että metristä neljään metriin äänenpaineet tippuvat 14dB mutta sitten neljästä kahdeksaan tippuu vain 4dB.
Tekstiin oli tullut typo, eli lähtöteho on 103 db:tä, ei 113 db:tä. Aina kun välimatka tuplaantuu, tippuu äänenpaine 4 db:tä.
Viime viikonlopun TIP label party:n äänentoisto ja järjestelyt ovat muuten saaneet runsaasti kehuja, eli kyllä Makasiineilla saa äänen ja muut järjestelyt toimiviksi. Heillä oli siellä 4 piste ääni, ja jo se oli ollut riittävän tehokas, joten kun Synchronicityssä on 6 piste ääni, niin ei se siitä ainakaan huonone.
kuulostaa hyvältä. täytyy tulla itse paikan päälle toteamaan miltä soundi kuulostaa. Ei makasiinit mikään mahdoton tila ole tehdä hyvää soundia, volumehan on se onglema mut kyl hiljaakin hyvä tulee se me tiedetään erittän hyvin ainakin Nessin kanssa, vai mitä:)
mielestäni pisteitä voi olla vaikka 10 isossa salissa koska tila on tosi pitkä ja jos se on poikittais muodossa tehty, niin mitä enemmän pisteitä et joka paikassa kuuluu tasaisesti sen parempi, se on tietenkin kustannus kysymyskin. mut ei tarvii myöskään käyttää isoimpia kaiuttimia vaan voi tyytä pienmpii ja paljon. hinta on silloin suurinpiirtein samoissa.
vaihevirheet ja muut ongelmat tulee aina vaan esiin kun on todella monta eri pistettä, mut toisaalta oon kuullut soundeja jotka on tehty erittäinkin pienillä kauttimilla monesta eri pisteestä ja soudi ollut lähestulkoon täydellinen eikä vehkeet ole olleet vaiheessa eikä soundi muutenkaan sekava vaan päinvastoin tosi ereotteleva. näihin monipiste soundeihin ei ole mitään suoranaisia kaavoja tai lakeja vaan kokeilemalla tulee parasta jälkeä. se on uskomatonta kun näkeee josku multi piste kaiutin settejä että miten ne on asennettu tulee mieleen et ei noi voi soida hyvin.
mm LOFT bailuissa David Manguso oli säätänyt 20 piste soundin erittäin toimivaksi ja tasaiseksi huomattavasti pienemmässä tilassa kuin makasiinit. tila oli mm Tokion YELLOW., mies oli käyttänyt pari päivää liikuttelemalla kaiuttimia eri asentoihin ja eri korkeuksiin ja kulmiin ilman mitään sen kummempaa kaavaa
sen enmpää tieteilemättä, paras tulla kuuntelemaan kun ei ole mikään ääni teknikko, tietää vaan milloin se toimii ja milloin ei...
nähdään sielä ja järjestäjille kiitos hienosta Line Upista ja Vipeistä ja kaikesta muusta...
ps. viimeksi kuullut Joey Beltramin tresorin 6v synttäreillä noin 5-7 vuotta sitten (tarkempaa aikaa ei muista enään)taisin soittaa setin silloin ennen beltramia ja kyl mies silloin säväytti kivasti, hyvää tiukkaa detroit soundia ja jokunen house raitakin tuli väliin. hauska kuulla mihin mies on soundissa tänä päivänä ohjannut