Automaattinen sampleleikkuri..?

10 posts, 1 page, 1,752 views

Avatar
#1 • • Roz Guest
Eli tilanne on tämä:

Otan (audio) sample-cd:ltä raidan waviksi koneelle. Wavissa on esim 27 eri rumpusoundia jotka pitäisi saada helposti, nopeasti ja vaivattomasti (tm) leikeltyä erillisiksi waveiksi.

Löytyykö softaa joka tekisi tämän automaattisesti vai täytyykö itse ruveta ohjelmoimaan moista? (ei olisi todellakaan vaikeata toteuttaa).

Olen kyllästynyt käsin nysväämään noita Forgella.
Avatar
#2 • • djsakke Guest
no ensteks vaikka auto-region ja sit extract regions. ton jalkeen olis varmaa kiva auto trim-cropata jokainen savetettu regioni et saa tyhjat pois mut en loytany batch-prosessia enaa forge 6:sta, tai sit oon sokee :)
Avatar
#3 • • 029 Guest


Eli tilanne on tämä:

Löytyykö softaa joka tekisi tämän automaattisesti vai täytyykö itse ruveta ohjelmoimaan moista? (ei olisi todellakaan vaikeata toteuttaa).



Ainakin recycle 2 kannattaa tsekata jos esim rumpuja tahdot slaissailla. Sillä toi hoituu myös aika iisisti. . .
Avatar
#4 • • Roz Guest


no ensteks vaikka auto-region ja sit extract regions. ton jalkeen olis varmaa kiva auto trim-cropata jokainen savetettu regioni et saa tyhjat pois mut en loytany batch-prosessia enaa forge 6:sta, tai sit oon sokee :)



Lyhyissä sampleissa tuo toimii melkein järkevästi mutta asetuksia joutuu edelleen säätämään ihan liikaa. (Tai sitte en vain osaa käyttää).

Seuraavaksi yritämme Wave Surgeonia.
Avatar
#5 • • MikkiHiiri Guest
Ainakin Wavelabissa on autosplit, jolla voi palotella samplet tietyn
tresholdin mukaan, eli esim file alkaa silloin kuin äänentaso >0 ja
päättyy kun äänentaso on nolla
Avatar
#6 • • bulk Guest
Phatmatic Prota käytän itse, saa säädettyä tresholdin ja loopin efektointikin onnistuu. Aika pikkunäppärä, suosittelen, muutamista miinuksista huolimattaan. (2xoct nuottiohjaus, huonot efektit ja riittämättömät envelopet).
Avatar
#7 • • Edited 029 Guest


Phatmatic Prota käytän itse, saa säädettyä tresholdin ja loopin efektointikin onnistuu. Aika pikkunäppärä, suosittelen, muutamista miinuksista huolimattaan. (2xoct nuottiohjaus, huonot efektit ja riittämättömät envelopet).



eiks hei toi phatmatikki oo ihan puhdas VSTi?


edit: typotypooh...
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest




oliks hei toi phatmatikki oo ihan puhdas VSTi?



Joo ei tainnu olla stand-alone, eli vaatii VST hostin
Avatar
#9 • • bulk Guest
Joo toi phatmatic on tosissaan vsti.

Tarkemmin kun luin ton kyssärin, niin ainakin wavelabista löytyy moinen ominaisuus nimeltään auto-split, siinä pystyy määrittämään tresholdit ja muodestetun samplen minimipituuden etc.
Avatar
#10 • • Mike East Guest




Ainakin recycle 2 kannattaa tsekata jos esim rumpuja tahdot slaissailla. Sillä toi hoituu myös aika iisisti. . .



juu.. recyclellä onnistuu tuo sliceäminen loistavasti, suosittelen ;)

http://www.propellerheads.se