midiTEMPO-dataa lähettävä mikseri.

7 posts, 1 page, 1,797 views

Avatar
#1 • • Edited J-P Guest
mitäs otsikon mukaisia miksereitä on?

JA onko olemassa jotakin ohjelmaa (pc), joka line-in signaalista ottaisi midi-tempon?

lisä: eli tarkoitus on mahdollisimman helppo levyntempo/sekkari synkka (eli ei sekkarin jatkuvaa tempon muuttelua manuaalisesti) :)

edit: selvennys.
Avatar
#2 • • Edited :t:c: : : Guest
Ilmeisesti siis potikoiden ja liukujen dataa haluaisit lukee koneelle? Noi mikserit taitaa mennä silloin anyway digitaalisten puolelle ja hintahan sit nousee pilviin. Silloin yleensä sen tosin saa jollain paremmalla tapaa koneeseen kiinni ja datan liikkuun. Varsinaista MIDI In/Outtia en oo kyllä nähnytkään kuin Pro Toolsin Procontrollissa.

Vai perusteletko miksi mikserin pitäisi määrätä tahti?

Ja siis line-innistä tempo joka muutetaan midiks? :) Ensimmäisenä herää kysymys 'miksi', mutta kai sekin teoriassa on mahdollista :) sellaisia ohjelmia ainakin on, joka siis laskee audiodatasta tahdin. Miksipä sitä ei sit sais käännettyä mididataksikin... Tuskin kuitenkaan mistään valmiina löytyy? Dunno...
Avatar
#3 • • Edited dj daniel Guest
Moi, tuli mieleen heti Rolandin DJ1000 mixeri joka lähettää midikelloa:
http://www.roland.co.uk/prodcatdetail.asp?id=DJ-1000
Siinä on Start ja Stop napit.

Lisäksi on syntikoita jotka lähettää kelloa audion mukaan:

Korg EMX ja Quasimidin Sirius.
Avatar
#4 • • R24 Guest



Vai perusteletko miksi mikserin pitäisi määrätä tahti?

Ja siis line-innistä tempo joka muutetaan midiks? :) Ensimmäisenä herää kysymys 'miksi', mutta kai sekin teoriassa on mahdollista :) sellaisia ohjelmia ainakin on, joka siis laskee audiodatasta tahdin. Miksipä sitä ei sit sais käännettyä mididataksikin... Tuskin kuitenkaan mistään valmiina löytyy? Dunno...



Ettei vaan tässä tarkoitettu DJ mikseriä?
Mä kyllä keksisin käyttöä palikalle jolla sais synkkattua laptopissa pyörivän Acidin, vinyylisoittimeen.
Avatar
#5 • • jlm Guest
Mitähän toi Coma oikeen sekoilee... :)

Jos olet käynyt Pussyssa ja ihmetellyt miten kaikki vermeet seuraa mukana niin salaisuus on RED'in Beat Xtractor (Soundatan edustuksessa). Se on mulla mixerin kakkos kuulokelähdössä ja generoi siitä MIDI clockin. Siitä voi myös säätää nopeutta ja käynnistää MMC'llä sekvensserit. Pieni, helppo, varma palikka ja suht halpa. Miksi ostaa paska mixeri vain ton featuren takia tai päinvastoin?

Terveisin:
Johnny Lee / Pussy
Avatar
#6 • • :t:c: : : Guest


Mitähän toi Coma oikeen sekoilee... :)

Jos olet käynyt Pussyssa ja ihmetellyt miten kaikki vermeet seuraa mukana niin salaisuus on RED'in Beat Xtractor (Soundatan edustuksessa). Se on mulla mixerin kakkos kuulokelähdössä ja generoi siitä MIDI clockin. Siitä voi myös säätää nopeutta ja käynnistää MMC'llä sekvensserit. Pieni, helppo, varma palikka ja suht halpa. Miksi ostaa paska mixeri vain ton featuren takia tai päinvastoin?

Terveisin:
Johnny Lee / Pussy



Jou JLM

Se on kuule mun duuni sekoilla :) unohdinkin aivan noi hardispuolen lisälaitteet...

Ja Parikalle vinkkii et vois vähän tarkentaa noita kyssäreitään :D Kuten huomattiin, mikseri voi olla dj tai studioversio.. pahimmassa tapauksessa sen voi kaataa jopa viinan päälle grogilasiin.
Avatar
#7 • • J-P Guest



Ja Parikalle vinkkii et vois vähän tarkentaa noita kyssäreitään



Jaha, ihmisten ajatustenlukutaito on taas kadonnut... hittovie, mihin tää maailma on menossa???

:D

vitsivitsi, hyvä pointti, ihmettelin itsekkin, että "mitähän mä nyt oikein yritän kysellä?" :)

Kiitos JLM:lle, laite vaikuttaa juuri siltä, mitä etsin.