Polkupyörät

432 posts, 22 pages, 177,813 views

#241 • • Jusu Guest

Muistatteko kaikki (joskus) omistamanne polkupyörät?
...
v.1985-1986 Nopsa (sininen) 20" X
...

Mullakin oli noihin aikoihin tuollanen! Jopotyyliin yhdellä vaaka/viistoputkella. Lopulta siitä hajos osia ja oli pakko siirtyä käyttämään siskolta perittyä Helkama Somaa (!). Tästä kuitenkin aika nopeesti siirryin Helkama Hulivilin tangon taakse. Siitä ei ihan heti tarvinnutkaan luopua ja kilometrejä kertyi. Joskus ysärin alussa sain Tunturi Riderin, joka vaihtui 1997 GT Taleraan. Taleraan ilmestyi joustokeula ja maastoajo rupesi tosissaan viehättämään. 2002 oli saatava täysjuusto, Sunn Neuro Comp. Pyörän tuhoutuminen kolarissa syksyllä 02 johti 03 alussa Specialized Enduron hankintaan. Silläpä huristelen edelleen ja GT on käyttöpyöränä.

Ville! Miten sait takalevyjarrun kiinni? Takahaarukka Finnpeakille ja korvakkeet kines?
#242 • • Remotion Guest
eka: kolmipyöräinen, kulahtaneen punainen, tallessa mökillä!
toka: "Nappula", kulahtaneen punainen, tallessa himassa!
kolkki: "Rocky mountain", valkoinen BMX neon vihreillä detaileilla, myyty!
nelkka: "Scott - x" Ensimmäinen maastopyöräni 90-alussa, vihreä-valkoinensininen, myyty!
vitka: "Tunturi - Matrix Matra" tällön rupes tulee joustokeulat muotiin, tässäkin oli Rockshox Indy C, tajuttoman hyvä ja huoltovapaa halpa keula, keltainen, myyty!
kutonen: "K2 - Razorback" tässä 2001 malli mutta lähes vastaava, väritys tosin kelta-musta: http://www.k2bikes.com/01site/mountain_bikes/razorback_team.html Noleenin n. 4000mk keuloja pamahteli 3 kesässä, jousituksen lukitukset eivät toimineet, paljon vikoja, tuskin ollenkaan ajokunnossa, lopulta tähän korvattiin sillähetkellä markkinoiden kallein XC-keula, hiilikuituinen, magnesium putkilla varustettu 80mm Manituo Mars CL, peruin kaupan kesän lopussa koska tuote ei vastannut hintaa. Paras maastokone jota olen ajanut, mutta harmi ettei osat kestäneet.
seiska: seuraavana keväänä ostin tämän nykyisen. "Cannondale - Jekyll" Jekyll 1000 rakennettu polkupyöräliikkeen pitämä hetken ajettu ja viritelty, esim vanteina super kevyet/kestävät satellitet, kaikki osat vaihdettu punaisiksi paitsi kammet, vaihtajat, satulaputki, jarrut ja vanteet. Tästäkin hajosi toissa kesänä Headshok Super Fatty, tilalle ostin Marzochin super flyn, tietysti punaisen :) , eipä oo tullut paljoa enää ajeltua nykyään...
#243 • • Daniel Braun Guest

Lmf:t on kyllä hyvät kiekot, tolla kokonaisuudella koottuna maksoi muistaakseni 250e, tyylikkään näköiset ja kestää..Eikä edes paina kauheita!

Jaah, 24" noi olikin...
Sitä tossa vähän katselinkin, oli kuitenkin itsellänikin siinä lelussa kii kys vanteet 24" ;)

Ei paina ihan mitään järjettömän kauheita, mut on niissä kyl sitä painoa jonkinverran.
Mut toisaalta uskois niiden kestävänkin...
Onko navatkin Planet X:ää?
#244 • • jaksu Guest
eka: systerin vanha nopsa.
toka: tunturi vip.
kolmas: scott peak. legendaarinen TM:n testivoittaja.
neljäs: scott cheyenne 1994. syyhkittiin pari vuotta myöhemmin.
viides: scott vantage m25 1996. rosmot veivät.

kuudes: scott pro racing 1997. hiilikuiturunko ja muuta hianoo. kahden rungon takuuvaihdon ja muutenkin kattavan päivityksen jälkeen päätyi pitkäkyntisten käsiin kesällä 2002.

seiska: scott g-zero fx-1 2002. eka täysjousto. täks kaudeks eteen marzun z1 fr ja snadisti muuta hebelii.

unelmapyörä: ellsworth moment
#245 • • ville Guest
83-n.89 joku halpis BMX, joka oli loppuvaiheessa niin raiskattu että melkein hävettää.
89-94 Soliferin käyräsarvinen, meni suoraan kaatopaikalle kun ostin seuraavan pyörän
94-98 Marin Palisades Trail, jäkkis (pöllittiin)
99-03 Marin Eldridge Grade, jäykkis (pöllittiin)
03-03 Giant ATX-team, etujousto (pöllittiin)
03-> Trek Y-50, täysjousto (ja saatanan tehokkaat lukot)

Jo alusta asti uusin fillariin osia jatkuvaa tahtia ja siten pyörät on pysyneet aika hyvässä kunnossa. Jokainen fillari on tähän mennessä pöllitty, mutta kaikissa tapauksissa fillari ei ole ollut kiinni missään rakenteessa. Uskoisin, että lukon oikea käyttö olisi voinut estää kaikki varkaudet.

Tavoite olisi, että nykyistä pyörää ei pöllitä, sillä tällaisesta keräilyharvinaisuudesta en halua luopua.

Lisäksi olen nyt ensimmäistä kertaa täysin tyytyväinen omaan pyörääni.
#246 • • jaksu Guest

Jokainen fillari on tähän mennessä pöllitty, mutta kaikissa tapauksissa fillari ei ole ollut kiinni missään rakenteessa. Uskoisin, että lukon oikea käyttö olisi voinut estää kaikki varkaudet.

mulla on ollut 2/3 varkaustapauksissa filo kryptonitella kiinni teräskaiteessa tms. pari vuotta sitten fillari pöllittiin arkiaamuna puol kahdeksan aikaan parvekkeelta lukittuna parvekkeen kaiteeseen, kun olin itse samaan aikaan suihkussa. aika röyhkeää :scared:
#247 • • ville Guest

mulla on ollut 2/3 varkaustapauksissa filo kryptonitella kiinni teräskaiteessa tms. pari vuotta sitten fillari pöllittiin arkiaamuna puol kahdeksan aikaan parvekkeelta lukittuna parvekkeen kaiteeseen, kun olin itse samaan aikaan suihkussa. aika röyhkeää :scared:

Eikö tässä tapauksessa itse kaide vedetty poikki?

Hyvän kryptonitelukko kestää oikeesti sen verran, että ei sitä kovin helposti saa poikki. Tällöin ainoa vaikeus on löytää sopiva kiinnityspaikka.
#248 • • Keba Guest
->D.

Juu, muistan, olisin aikoinani voinu ostaa ne siitä, jos erikseen olisit myynyt.

On siinä lanetin navat, edessä Goljatti ja takana uusi alumiiniakselilla oleva dog, koekäytössä mulla, nähdään, että kestääkö se vilumiini tollasta käyttöä.
#249 • • ville Guest
Sain juuri valmiiksi vaavun mankelin. Alkuperäinen budjetti oli 400-500, mutta se vänähti n. 550:een. Toisaalta ei toi ole paha hinta pyörästä, jonka osasarja on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta XT:ä (ja ne puuttuvat deorea), vanteet mavic 217 (ceramic), runko spessun stumpjumper ja mukana lokarit, tarakka, kunnon lukko, seisontajalka. Ainoa heikkous tossa on keula joka on rock shox judy tt, mutta näytti kelpaavan testiajossa vaavulle hyvin: "hei, täähän on kiva kun ei töki käsille"

VaavunFillari.jpg

Runkoon pitäisi hankkia ehkä jotkut tarrat, mutta vähän vaan pelottaa varkaat. Nyt fillarista on otettu pois kaikki merkit, joten ulkopuolisen on oikeesti aika vaikea sanoa pyörän laadukkuutta :)

Lisäksi noi renkaat voisi ehkä vaihtaa kokomustiin. Noi vaan rullaa aika kivasti ja painaa vähän (ritchey speedmax WSC) eikä noita oikein viitsi paskempiin vaihtaa
#250 • • root Guest
Hei! Ei se Judy TT nyt niin huono ole.. Halpa kylläkin. Ne muuten jähmettyy kylmällä vaikka sisällä on pelkät jouset.

Pätevän oloinen kokonaisuus tuo Vaavun polkupyörä. Lontoossa ja NYCissä lähetit käyttävät yleisesti vanhoja sisäkumeja rungon ympärillä. Suojaavat kolhuilta, tekevät mankelista kämäisen näköisen ja peittävät merkin/mallin.

Eli sisäkumia kehiin.

Kaksi poliisia ihasteli mun Cruzia tänään. Takaswingiin voisi hommata "Criminal"-tarran. Sitten voisi poliisin kanssa harjoittaa urban assaulttia tai Getaway in Helsinkiä.

Ajaisikohan ne polkupyöräpoliisit Tuomiokirkon portaat alas?

Ville: Hommaa ilmaiskari Trekkiin. Jotenkin ne toimivat paremmin kuin kierrejousi tuossa mankelissa.
#251 • • Daniel Braun Guest

->D.

Juu, muistan, olisin aikoinani voinu ostaa ne siitä, jos erikseen olisit myynyt.

On siinä lanetin navat, edessä Goljatti ja takana uusi alumiiniakselilla oleva dog, koekäytössä mulla, nähdään, että kestääkö se vilumiini tollasta käyttöä.

Mullakin tais olla Goljatti edessä ja dog takana.
Tosin vähän eri akselilla :)
Siis ihan Planetin linkku siellä takana?
Vai joku muu?

Vissiinkin kiekot Draktorista ostettu... :)
BTW: katoinko muuten ihan väärin vai oliks tossa Planetin cromokammet?
Jos näin on, ni ootkos ollu niihin tyytyväinen?
Eiks toi ollu ihan normi keskiöllä eikä BMX?
#252 • • Keba Guest
->D. Braun

Juu, Sampalta oon hakenu. Siis sulla oli dogi teräsakselilla. Lanetin linkku juu, mut se ei kai liity asiaan mitenkään.

On juur ne cromokammet, en nyt tiedä, pitäskö ne vaihtaa flyn kampiin, kun ne joskus ehkä saapuvat. Hyväthän kammet ne on, samat, kun entiset on-onet, kahdet tuommoset omistaneena voin sanoa, että jos ne asentaa kunnolla, niin on hyvät kammet, tosin kevyemmät vois olla =(
#253 • • Daniel Braun Guest

->D. Braun

Juu, Sampalta oon hakenu. Siis sulla oli dogi teräsakselilla. Lanetin linkku juu, mut se ei kai liity asiaan mitenkään.

Äh.
Sekoilin taas jotakin täällä ruudun takaa.
Ajatukset juoksevat eritahtiin kuin kirjoitan, en oikeesti tiedä itsekkään mitä tossa hain takaa... :panic:
#254 • • Keba Guest
Nii siis millä akselilla se oli? =) Samppa ainaki väitti, et eka alumiininen akselilla oleva tommoseen pyörään..
#255 • • Timmo Guest
Mites on porukkaa tulossa lohja 24:seen?

Itse meen sinne lauantaina kikkailee speed-trialia jonkun urheilu/uimahallin pihalle.
#256 • • Daniel Braun Guest

Nii siis millä akselilla se oli? =) Samppa ainaki väitti, et eka alumiininen akselilla oleva tommoseen pyörään..

Enp nyt oikeesti muista.
Myös Sampalta tilattu oli toi mun Dogi taakke.
Oliskos sit ollu terästä tms?
Mut ei kyl mee nyt allekirjoittamaan.

Ulkonäollisesti se oli ainakin ihan samanmoinen kuin Draktorin sivuilla oleva Dogi taakse.
Mitä väliä sillä on että millä ajaa kunhan ajaa :D
#257 • • Keba Guest
->D. Braun

Tiettyhän se sama on, kiinnosti vaan, että kestääkö toi alumiiniakseli millasta käyttöä, olis ollu hyvä, jos joku muu olisi käyttänyt sitä etukäteen.

Lohja 24h skippaantuu, gines päällä, tosin mun pyörä tulee sinne..
#258 • • cyrus Guest

Mites on porukkaa tulossa lohja 24:seen?

Itse meen sinne lauantaina kikkailee speed-trialia jonkun urheilu/uimahallin pihalle.

Mut löytää hyppimästä bmx:llä dirtistä mitä ollaan jo pari päivää rakennettu/hypitty :D
#259 • • Timmo Guest

Mut löytää hyppimästä bmx:llä dirtistä mitä ollaan jo pari päivää rakennettu/hypitty :D

Missäspäin se dirtti on siellä? Vois tulla kattelee hyppimistä. :)
#260 • • cyrus Guest

Missäspäin se dirtti on siellä? Vois tulla kattelee hyppimistä. :)

Se on siinä jäähallin päädyssä, ihan leirialueen läheisyydessä.