Polkupyörät

432 posts, 22 pages, 177,727 views

#81 • • dixoff Guest

Akkurälläkkä ja siihen timanttilaikka.

Lukot on rehellisiä varten. Paska juttu, mutta erityisesti fillarien kohdalla niin totta :(

Yhdellä kaverilla oli 2000 euron GT varmaan 150 euron arvoisilla lukko- ja kettinkivirityksillä kiinni teräsaidassa duunipaikan pihassa, ja niin se vaan lähti eräänä päivänä jälkiä jättämättä... Itse taas kävin aikoinaan hakemassa kotivakuutuksen samana päivänä kuin ostin fillarini. Onneksi sitä ei vielä ole tarvinnut.
#82 • • Remotion Guest
Ei tollasta ~3000e mankelia uskalla jättää minnekään. Enkä ole ikinä jättänytkään. Ennen säilytin sitä sisällä... nyttemmin varastossa, aika sama vaikka pöllittäis, sais ainakin rahaa..

Tulee enää ajeltua about kerran kuussa ihan kettuillakseen itselleen kuinka ei enää osaa mitään tsygällä...
Vähän liian korkea runko tossa mun mankelissa et vähän sukukalleudet vaarassa jos kämmäilee.
Sanonta "pyörällä ajamista ei unohda koskaan" on valhe.
#83 • • Edited jaksu Guest

Jaa milloinkohan nämäkin urbaanilegendat lakkaava elämästä?

no joo, kaks kertaa scott hiilikuiturungon takuuna vaihtaneena tiedän edes hieman, mistä puhun. kummallakin kerralla runko oli murtunut pystyputkesta 15 cm keskiön yläpuolelta. kaverilla meni myös juuri äsken takuuna vaihtoon viime vuotinen scott g-zero strike runko.

vaikka takuut ovatkin aina pelanneet, niin harmi on suuri, kun joutuu olemaan useamman viikon ilman pyörää parhaimman sesongin aikaan.
#84 • • vaavu Guest

Lukot on rehellisiä varten. Paska juttu, mutta erityisesti fillarien kohdalla niin totta :(

Mut pakkohan ihmisten on pystyä ne pyörät aina välillä jonnekin lukitsemaan... Ei pyörällä hirveästi tee mitään jos sillä ei pääse liikkumaan paikasta A paikkaan B ilman että molemmissa päissä sen voi raahata sisätiloihin.

No, itse olen asettanut uudelle pyörälleni sellaisen vaatimuksen, että sen on oltava riittävän paska niin että se ei ensimmäisenä ole varkaiden anastuslistalla. Mä en ainakaan jaksaisi raahata mitään U-lukkoa isompaa viritelmää mukana kaupungilla tai kauppareissulla, tai kantaa pyörääni neljänteen kerrokseen parvekkeelle.

Originally posted by dachef
Akkurälläkkä ja siihen timanttilaikka

Tai nestemäistä typpeä, jolla rauta voidaan murtaa näppärästi. Periaatteessa kaikki kyllä lähtee, mutta eri asia on kuinka nopeasti / huomaamattomasti / äänettömästi. Se on vain sitten varkaan röyhkeydestä kiinni kuinka paljon uskaltaa rälläkällä vetää keskellä kaupunkia ihmisvilinässä.
#85 • • dixoff Guest

Mut pakkohan ihmisten on pystyä ne pyörät aina välillä jonnekin lukitsemaan... Ei pyörällä hirveästi tee mitään jos sillä ei pääse liikkumaan paikasta A paikkaan B ilman että molemmissa päissä sen voi raahata sisätiloihin.

Pointti olikin, että arvopyörän omistajalla ei riitä se, että sen tsygän laittaa vain lukkoon kun asioi jossain. Tokihan niin voi, ja usein on myös pakko tehdä juuri siksi, että ei sitä mankelia voi raahata mukana joka paikkaan. Silloin vain täytyy elää siinä toivossa, että juuri siihen paikkaan mihin pyörä on pysäköity, ei osu juuri sillä hetkellä ketään ammattilaista jolla on välineet mukana.

Sitten on vielä erikseen nämä tällaiset tapaukset, jotka ohikulkiessaan voivat kähveltää fillarista kaiken irtilähtevän, joko pöllimis-, tai ilkivaltamielessä. Erityisen hyvät edellytykset tähän tarjoavat kaikenlaiset pikalukitukset... Siksikin on vähän rasittavaa, että edes kohtuullisen amatöörinkestävän suojan vuoksi pitäisi kantaa aina pyöräretkillä mukana joko kahta lukkoa (kummallekin pyörälle) tai lukkoa ja ketjua/vaijeria. Itse useimmiten otan riskin, että kun pistän fillarin vaan ihan tavallisesti lukkoon, ja kiinni johonkin vaikeasti liikuteltavaan, niin eiköhän se siinä pysy. Toistaiseksi on onneksi pysynyt.

Ainiin, sitten vielä loppuun kyyninen näkemys turvamerkinnästä. Fillariinhan voi kaivertaa omistajan tiedot, jolloin tavara voidaan palauttaa omistajalleen, jos se löytyy. Yhden fillariliikkeen pitäjä sanoi aina kaikille, että hän ei suosittele moista kenellekään. Nimittäin, jos tavara löytyy, ja se on löydettäessä ihan paskana, niin se on sitten aika pitkälti omistajan murhe. Korvauksia ei välttämättä tipu ollenkaan, riippuu vakuutuksesta, eikä varkaaltakaan saa kuitenkaan mitään takaisin, vaikka sattuisikin jäämään kiinni...

Yhdelle kaverille kävi niin että häneltä vietiin kotipihasta sellainen 500 euron fillari. Pyörä sitten löytyi, kun varas (sellainen 13 v vähän tyhmä pikkupahis) sattui asumaan kahden korttelin päässä ja kuvitteli, ettei sitä tsygää tunnisteta kun sen maalaa kauttaaltaan lateksilla valkoiseksi. Kun pyörä oli muutenkin paskana, ei kaveria kiinnostanut alkaa tekemään asiasta mitään juttua, vaan mieluummin kävi vähän kierittelemässä varasta ojan pohjalla, ja otti paremman fillarin vakuutusyhtiöltä.
#87 • • da_chef Guest

Tai nestemäistä typpeä, jolla rauta voidaan murtaa näppärästi.

Ai sinäkin katsoit T2:n :D
#88 • • vaavu Guest

Ai sinäkin katsoit T2:n :D

No itse asiassa katoin eilen Amadeusta enkä Terminaattoria... :) Ville mua joskus tässä asiassa valisti kun mietittiin millä eri tavoilla pyörän saa pöllittyä.
#89 • • vaavu Guest

Pointti olikin, että arvopyörän omistajalla ei riitä se, että sen tsygän laittaa vain lukkoon kun asioi jossain.

Sitten melkein pitäisi olla kaksi pyörää... Toinen sellainen superkallis jolla ajetaan vaan varmoissa tilanteissa, ja toinen arkipyöränä jolla voi jopa mennä jonnekin muualle kuin kotiin.

Itselläni kyllä vaan kävisi sitten niin että sillä kalliilla pyörällä ei koskaan tulisi ajettua kun se olisi niin hankalaa.
#90 • • Hitchhiker Guest
Itselle kävi niin, että fillari oli kellarissa lukossa. Sit oli viel tommone ketjulukko viel mikä oli pyörän "ympäril" kiinitettynä,
ja kun viime vuoden marraskuussa aattelin mennä ottamaan satulan pois (ettei kettään pölleis). Kun menin varastoon, katoin lattialle siihen kohtaan missä fillari oli ollu ni ei ollut kuin enää tuo ketjulukko maas katkasuna :(.
Vahingosta viisastuneena säilytän fillarii parvekkeel.
#91 • • root Guest

Kiitos muuten superuserille, jolta sain ostettua Y-50:n....

Kiitos itsellesi. On kiva tietää, että pääsi hyvään kotiin. Sitten kun alkaa olla valmis niin laitathan kuvia? Aikoinaan, ja profi-piireissä edelleenkin aikamoinen katseidenkääntäjä. Harmi, että ns. markettitäysjoustoputkihässäkät tappoivat mundaanin kiinnostuksen.

Takajoustosta vielä sen verran, että kyllä se on aktiivinen putkeltakin poljettaessa mutta tosin vähemmän kuin istuttaessa. Kaikista joustoista jota olen kokeillut niin edelleen toimivin ratkaisu ainakin meitsin aikaisempaan ajotyyliin.

Tosin Jekyll reagoi paremmin nopeassa juurakossa jossa nykyään ajelen enimmäkseen.

Trek Y 4Ever.

Anodisoinnista vielä sen verran, että löysin broidin vanhat venttiilinhatut. Punaiseksi anodisoitua cnc-koneistettua laatua by AC (Adventure Components).

Itse asiassa olen juuri lähdössä Luminescentin kanssa maastoon polkemaan.

Bye.
#92 • • Edited Ezzy Guest
Eikö pyörille ole mitään järkevää hällärisysteemiä?
Saisi ainakin olla kaupungilla rauhassa.
#93 • • Keba Guest

Oma vartija. Idioottivarmoja ei oikeasti ole, kalliimmankin u-lukon saa naurettavan pienellä vaivalla irti.
#94 • • root Guest

Joku 15-v kehui että sen Konan hälytin auttoi saamaan vannevarkaat kiinni koulun pihalta. Oli semmoinen stydin mutta siron näköinen pullotelineen alle kiinnitettävä härdelli.

Itselläni oli vähän aikaa iso, ruma ja todella muovisen oloinen hässäkkä joka olisi vaimentunut nyrkillä.

Itseltäni ei ole koskaan varastettu pyörää tai edes yhtä ainutta osaa. Paras tapa suojata varkailta on jättää tsygä mestaan jossa se on ITSELLÄ jatkuvasti näköetäisyydellä. Pitkällä U-kaarilukolla saa myös etuvanteen kiinni samaan pakettiin. Lontoosta oppii kiintoisia ratkaisuja.

Yksi kätevä tapa suojata lommoilta että myös nisteiltä on kääriä käytetty sisäkumi jokaisen putken ympärille. Monen retkun mielenkiinto herää juuri merkin mukaan.

Kun olin lähettinä neljä kuukautta niin koko lafkasta pöllittiin yksi ainoa Kuwahara, halpa sellainen. Ei ollut lukittu kiinteästi. Itseltäni vissiin yritettiin nyysiä etukiekkoa keskellä päivää Hesan dösärin R-Kioskin edestä. Olin poissa alle viisi minuttia. Sitten kun lähdin polkemaan niin kelasin et etuakseli on poikki. Sitten huomasin että pikalinkku oli ruuvattu lähes auki. Onneksi haarukassa oli sen verran leveät drop-outit että varas ei saanut.

Ja vika vinkki. Jättäkää tsygä provosoivasti esille ja jääkää puskaan venaamaan pesismailan kanssa. Sitten kun joku innostuu nyysimään niin lähdette yhdessä pelaamaan.

btw: Tulin just 36n kilsan maastolenkiltä.
#95 • • Fusione Guest

Oma vartija. Idioottivarmoja ei oikeasti ole, kalliimmankin u-lukon saa naurettavan pienellä vaivalla irti.

Ja vaikka pyörä pysyisikin kiinni paikallaan ei osia saa lukittua. Itseltäni on varastettu kaikki irtilähtevä jo kahteen kertaan. Toisella kerralla pyörä Kinopalatsin edessä 20:00 ja toisella kerrajja sisäpihalla.
#96 • • root Guest

Ja vaikka pyörä pysyisikin kiinni paikallaan ei osia saa lukittua. Itseltäni on varastettu kaikki irtilähtevä jo kahteen kertaan. Toisella kerralla pyörä Kinopalatsin edessä 20:00 ja toisella kerrajja sisäpihalla.

Hesari taisi uutisoida Tiksin asemalla olevista pyöräkaapeista ellen väärin muista. Olisi kyllä kiva jos voisi vaikka leffan ajaksi sujauttaa kaappiin.

Unohdin mainita, että häröin mesta jonne olen saanut pyöräni jemmaan oli vanha Arkadia eli Arkku, nykyinen CTRL. Poket ei antaneet lappua eikä perineet maksua.

Homman nimi oli se, että olin keskustassa polkemassa (ilman lukkoa) ja sitten tuli pakko lähteä käymään pikaisesti Espoossa taksilla. (Huom, oli erittäin tärkeä henk. koht juttu)

No poket olivat ymmärtäväisiä ja palattuani ajoin ne Arkun rappuset alas. Kaatumatta. (Ville huom! ei sillä Trekillä)
#97 • • vaavu Guest

No poket olivat ymmärtäväisiä ja palattuani ajoin ne Arkun rappuset alas. Kaatumatta. (Ville huom! ei sillä Trekillä)

"do not try this at home, kids" :p
#99 • • Daniel Braun Guest

Itseasiassa, kyllä saa....
http://asdfg.mine.nu/~rehabdoll/pics/bike02.jpg

Tossa varmaankin tarvitaan jo peräkärryä noille lukoille dogpile.gif
#100 • • Keba Guest
Mikäs fitness-pyörissä mättää? Hybridin maantiemaisempi puolisko..:/