Polkupyörät

432 posts, 22 pages, 177,858 views

#61 • • Boot Guest

uuuuuuh, toi spessun enduro on kyl niiiiiin tsiidu filo :006:

On se kyllä kaunis!
#62 • • Funkatronik Guest
50 km menee melkein joka päivä.

Pyöränä semmoinen ainakin 5v vanha katumaasturi joka maksoi kai jotain 1600mk. Jarrut eivät toimi ja päästäkseen yli kävelyvauhtia pitää polkea täysillä seisaaltaan.

Pyöräily on asenne-, ei välineurheilua.
#63 • • root Guest

Pyöräily on asenne-, ei välineurheilua.

Jukka-Poika taisi laulaa kolmevaihteisesta limusiinistaan. Normaalisti kun kehtaa kertoa mitä on pyörästään maksanut niin ensireaktio on "Mitä helvettiä, sillähän saa jo auton!"

Kyllä, pyöräily on asenne. En muuten tykännyt Dark Angelista mutta se oli töissä lähettilafkassa. Taisi olla Kännärin Bad Boy alla.
#64 • • Daniel Braun Guest
Jeps. Toi mun kaveri on ollu nyt parisen päivää koossa... Ajettu sen mitä kunto kestää ja aika riittää. Eli, en oo juuri kerenny ajamaan kun on ollu duunia riittäviin. Penteleen Kotkan Meripäivät!
Noh, kuitenkin. Kyllä tuo ainakin noilla pikkupyrähdyksillä mitä on kerenny tekemään on vaikuttanut todella kannattavalta sijoitukselta. Runko tuntuu sen verran tukevalta että ei "pieniä" droppeja pelkää. Tosin, kuskin laita onkin sitten toinen juttu. :rolleyes:
Kumit, Gazzat kun kyseessä ovat, eivät ole ainakaan asfaltilla mitkään rullailun riemuvoitot. Mutta, kun asfaltti loppuu... :) Kyllä niistä löytyy maastossa pitoa ihan riittäviin.

No, tässä kun kerkeäis ottamaan kuvan jotta sais tänne tökättyä sen. Mielestäni ulkonäöllisesti (vaikka sillä nyt ei oo oikeesti kyllä mitään väliä) tasapainoinen kokonaisuus. Ei siis mitään "yks osa tuota väriä, toinen tuota, tuon mallinen tuo ja tuo sitten tuollainen... Lisäksi vielä tommonen ja..." Perus, simppeli matta hopea + musta. Rungon teippaukset, punaiset siis, osuivat aikas hyvin yhteen ton planetX:n keulassa olevan logon kanssa. Ja satulassakin on ripaus punaista...
#65 • • nuclearfish Guest

Jukka-Poika taisi laulaa kolmevaihteisesta limusiinistaan.

..Taa vanha fillari on mun limusiini, se on mun yksityinen jukkamobiili./ Taa on rajatonta liiketta, kun ei tarvii pitaa kenenkaan kiiretta, eika ajaa takaa aikatauluja, voin laulella omia lauluja.... ;)

Mita vanhempi, sen enemman siina on tunnetta ja muistoja. En luopusi vanhasta katuhaistani vaikka sen jarrut ei oikein toimikkaan.
#66 • • Tapi T Guest
Mulle tarjotaan käyttämätöntä Kona Mokomoko (vm. 98) pyörää hintaan 690e. Muuten pyörän speksit ovat samat kuin tuossa linkissä, mutta keula on Marzocchi Z2 ja takajousi on Fox Vanilla Air (?)...

Mitäs te pyöränörtit olette tuosta laitteesta mieltä, kannattaako maksaa? "19-runko on ilmeisesti aika sopiva 188cm pitkälle?
#67 • • cajwirman Guest

Mulle tarjotaan käyttämätöntä Kona Mokomoko (vm. 98) pyörää hintaan 690e. Muuten pyörän speksit ovat samat kuin tuossa linkissä, mutta keula on Marzocchi Z2 ja takajousi on Fox Vanilla Air (?)...

Mitäs te pyöränörtit olette tuosta laitteesta mieltä, kannattaako maksaa? "19-runko on ilmeisesti aika sopiva 188cm pitkälle?

Jos saat ne haluamasi apupyörät päälliskauppaan niin sitten kannattaa ostaa.
#68 • • Tapi T Guest

Jos saat ne haluamasi apupyörät päälliskauppaan niin sitten kannattaa ostaa.

Jos sulla ei ole tähän(kään) asiaan mitään fiksumpaa kommenttia, niin olisit edes hiljaa.
#69 • • ville Guest

Tässä on kuva vuoden 98 mallista: http://www.konaworld.com/Bikes/98bikes/mokomoko.html

Tietysti ensiksi katsotaan väri ja sitten vasta päätetään kannattaako fillaria edes harkita =)

Kannattaako tuosta maksaa 690 e riippuu täysin pyörän kunnosta. Tässä asioita, jotka kannattaa kysellä/tarkistaa:

- Milloin voimansiirto on uusittu? Jos takana on esim 5000 km, ei yhtään ketjunvaihtoa ja alkuperäiset rattaat alla, niin hyvin todennäköisesti koko voimansiirto on uusimiskunnossa. Uusi voimansiirto maksaa helposti satoja euroja.

- Onko ajattu kilpaa/hypitty. Tällä tavalla saadaan runko paskaan kuntoon hyvin nopeasti.

- Missä kunnossa vaihtajat/jarrut/vaijerit. Huonolla tuurilla alkuperäiset eikä huoltoja ole tehty, joka tarkoittaa jälleen täydellistä remonttia, joka taas maksaa paljon.

- Milloin jousituksia on huollettu/vaihdettu öljyt. Onko muuten tehty huoltoja.

- Onko ollut talviajossa. Vähän sama juttu kun autoilla, talvi kuluttaa.

- Onko vanteet suorat/ilman lommoja

Tossa muutama asia joita kannattaa katsoa ...

Jos toi fillari on hyvässä kunnossa, osia on uusittu ja muutenkin käyttö ollut kevyttä niin toi on (mun mielestä) ihan ok ostos tohon hintaan.

Yleisesti ottaen käytyissä voi säästää todella paljon rahaa, mutta välillä pitää olla valmis likaamaan kädet ja tekemään itse pientä remonttia. Toisaalta yksinkertaisimman toimenpiteet on hyvin helppoja tehdä ja huoltamalla fillarin ikä kasvaa moninkertaisesti.

Lisäksi käytetyssä on sellainen etu, että kun pyörä pöllitään saa siitä helposti enemmän rahaa kuin mitä siitä maksoi :rolleyes:
---

Kiitos muuten superuserille, jolta sain ostettua Y-50:n. Lika lähti pesussa, uudet kammet saan maanantaina, kumit meni vaihtoon, ohjainkannatin vaihtoi suuntaa ja tarrat revin pois. Vielä kun käytän takahaarukan ja satulatolpan maalamossa, hommaan keltaisen raiserin ja teetän uudet tarrat niin tosta tulee niin kaunis, että pitää varmaan harkita pyörägallerian tekemistä :)

ja sitten kunhan rahaa on, uudet kiekot ja etujousi :cool:

ps ja tällä toivottavasti y-50:n ei heti häviä:

lukko.jpg
#71 • • Timmo Guest
http://koti.mbnet.fi/ecsounds/magura_alp.jpeg

Minä ja kaksi kaveriani aloitettiin trialin ajeleminen kesän alussa...
Itse asiassa tänään olisi tarkoitus lähteä yöllä helsinkiin kikkailemaan. :) Mutta saas nyt nähdä.

Meillä kaikilla muuten on samanlaiset pyörät. :D
#72 • • Daniel Braun Guest
Trial on kyllä lajina sellainen että siitä on propseja annettava. Itse tykkään enemmän tollaista free/urban/seka- ajoa harrastaa. Ajoa siellä ja siten miten huvittaa... :D

Kun noita trial ammattilaisia katselee, niin kyllä jää vain miettimään että mitä kaikkea sillä fillarilla kykenee tehdä... Ainoa miinus tollaselle trial-pyörälle on se, että sillä ei kyllä siirtymätaivalta ajeta lainkaan... Tai jos ajetaan niin hyvin heikosti ;)
#73 • • Edited Keba Guest
Jos triali luo tommosia fiiliksiä, niin tsekkaappa muutama bmx-leffa, käytetään vieläkin enemmän mielikuvitusta...Aika paljon trial-stuffia on juur tullu tuolta bemaksipuolelta..

Khah, Chinalla on ainaki plattarin kalleimmat pinnat =D Mun etukiekko on varmaan hyvä kakkonen, 1,5e/kpl ;)
#74 • • kilobitti Guest

Mun kokemusten perusteella toi "nousukahva" nimitys on kyllä jostakin ****** keksitty :D Mäkiä ylös noustessa ei niistä kahvoista kyllä erkkikään pitele kii.

Onhan ne jonkun mielestä aikas kivan näköiset, sopii varmaankin tollaseen halpis-pirkkamarket-maasturiin mutta tossa sun trek:issä todennäköisesti turhat. Joku tykkää, joku ei.

*growl*...toi nyt on niin tasan fillarin geometriasta ja käytöstä kiinni. Esim. aiemmin mulla oli Trek 8000ssa varsin kisa-mainen asento, eli ohjaustanko todella matalalla. Nousukahvat istuivat siihen kuin nenä päähän ylämäkeen väännettäessä ja tasasta kruisaillessa. Myöhemmin vaihdoin dh-tangon, ja siihen ne ei luonnollisestikkaan sovi -liian leveällä ja törröttävät ulos:D Eli neuvona; jos ylämäessä tai tasasella tuntuu että voisit välillä ottaa kauempaa kiinni, osta nousukahvat. Jos ei, älä.

Nyttemmin jäänyt toi fillarointi vähemmälle, mun '95 trek on jäänyt vähän pieneksi enkä raaski satsata +1000e fillariin. Sääli sinänsä, tää nykynen freeride oli oikeastaan just sitä mitä harrastin päivittäin '93-98, metsissä ja kaduilla pomppimista. Silloin vaan ei tehty samanlaisia temppupyöriä kuin nykyään:(

Joku kysy niitten anodisoitujen nippelien perään, mun '95-reessä niitä vielä on muutama:
Trek 8000, pun.alumiinirunko liimatuin saumoin,
SPD535-lukkopolkimet
Manitou Magnum, Wings-iskarilla-sarjalla höystetty
XT/LX- osasarja, takana Tektron punanen V-jarru
Mavicin vanteet, edessä punainen Hopen napa ja punaset nippelit:D
AnswerPost
RooX-dh-tanko
#75 • • vaavu Guest

Kiitos muuten superuserille, jolta sain ostettua Y-50:n.

Ton pyörän myötä olen huomannut, että on olemassa ihan samanlainen kummallinen alalaji kuin pienten vauvojen äidit tai koirien omistajat: pyöräfriikit. Kun pyöräfriikki näkee jonkun hienon pyörän kaupungilla, siitä on lähes pakko mennä aloittamaan keskustelua ja päästä hipelöimään ihan itse ja kertomaan minkälainen pyörä itsellä on. Eilenkin makasiineilla Alahuoneen portsari jätti ovensakin vartioimatta ja tuli jutustelemaan ton pyörän nähtyään. Salainen alakulttuuri, josta ainakaan mulla ei tähän mennessä ole ollut mitään tietoa. :rolleyes:

Ja onhan toi pyöräfriikkeys näkynyt myös tästä topikista aika hyvin. ;)

ps ja tällä toivottavasti y-50:n ei heti häviä:
http://www.hut.fi/~vpartane/lukko.jpg

Tollanen ranteenpaksunen jättiketju olisi lähinnä vitsi, ellei oikeasti tietäisi kuinka tehokkaasti varkaat saa hyvätkin U-lukot auki. Sairasta että pitää mennä noin pitkälle ennen kuin pyöränsä uskaltaa johonkin jättää.
#76 • • da_chef Guest

Tollanen ranteenpaksunen jättiketju olisi lähinnä vitsi, ellei oikeasti tietäisi kuinka tehokkaasti varkaat saa hyvätkin U-lukot auki. Sairasta että pitää mennä noin pitkälle ennen kuin pyöränsä uskaltaa johonkin jättää.

Akkurälläkkä ja siihen timanttilaikka.

Jo lähtee.
#77 • • da_chef Guest

Normaalisti kun kehtaa kertoa mitä on pyörästään maksanut niin ensireaktio on "Mitä helvettiä, sillähän saa jo auton!"

Saahan sillä joo jonkun vm89 ritsan millä on tuhottu 200 000 kilsaa.

Suomessa.
#78 • • jaksu Guest

Kiitos muuten superuserille, jolta sain ostettua Y-50:n.

toi Y-50 on kyl nätti peli :)

mutta. eiks toi takajousitus ole nivelöity niin, että se lukittuu ainakin jonkin verran polkiessa? ja hiilikuiturunko taas ei kestä yhtään kunnon tuhoutumista. eli ei hirveesti herkuta maastossa ajaminen.
#79 • • Edited Remotion Guest
mun hieno punanen headshok hajos jotan vaihdoin tilalle 100mm supaflain! :) Aika kallista huvia.

No mut tässä kuvassa kuitenkin minä ja mun pyörä.
http://remotion.escimo.net/images/cannon.jpg
#80 • • kilobitti Guest

ainakin jonkin verran polkiessa? ja hiilikuiturunko taas ei kestä yhtään kunnon tuhoutumista. eli ei hirveesti herkuta maastossa ajaminen.

Jaa milloinkohan nämäkin urbaanilegendat lakkaava elämästä?
Aikoinaan testattiin hajottaa Trekin hiilikuituputkea hakkaamalla
sitä mm. vasaralla - ilman tulosta. Huvin vuoksi kokeitiin myös
hakata sillä Cannondalen alumiiniputkea, tuloksen voi arvata:)
Erona tässä ei liene muuta kuin hiilikuidun vaikea
korjattavuus...ja siihen taas auttaa takuu.