Ulkoinen CD-RW vai ulkoinen HDD?

5 posts, 1 page, 1,320 views

Avatar
#1 • • da_chef Guest
Tämä nyt ei varsinaisesti liity musavehkeisiin tai musiikintekoon koneella.

Mutta silti uskalla kysyä, mitä te, rakkaat platinumilaiset, preferoisitte?

Ulkoinen CD-RW alkaa jostain 110 euron hinnoista ylöspäin, USB 2.0 -liitäntäiset.

Ulkoinen 20 Gt Kovo taas olisi esim. PC Superstroressa muistaakseni 220 euroa.

Käyttömukavuus on kovossa varmaankin parempi, mutta sillä 110 eurolla saa kohtuullisen pinon CD-Rriä.

Käyttötarkoitus on suurien datamäärien siirto koneelta toiselle ja varmaankin varmuuskopioiden pito. Nuo ulkoiset kovot ovat varmaankin aika hyvin suojattuja?
Avatar
#2 • • akir0 Guest
Koska et määritellyt mikä on suuri datamäärä, niin oletan että puhutaan muutamista sadoista megoista.

Ehdottomasti varmuuskopiointiin cd-asema, koska voit tehdä useita kopioita ja levyjen kestoikä on riittävä.
Avatar
#3 • • CJDaft Guest
Firewire-boksatut ulkoiset isot siirtolevyt alkavat kans olla aika huokeita -- sellaisen kun voi kasata itse -> osta boksi ja tavan IDE-levy erikseen ja voilá!

Siirtyy ainakin messevä määrä tavaraa paikasta a paikkaan b esim tuommosella 120GB siirtolevyllä!

CJDaft
Avatar
#4 • • akir0 Guest


Firewire-boksatut ulkoiset isot siirtolevyt alkavat kans olla aika huokeita -- sellaisen kun voi kasata itse -> osta boksi ja tavan IDE-levy erikseen ja voilá!


Firewiren ongelma on vielä se, että FW-väyliä on aika harvassa koneessa. Eli kavereille tavaran roudaaminen on aika hankalaa.
Avatar
#5 • • CJDaft Guest



Firewiren ongelma on vielä se, että FW-väyliä on aika harvassa koneessa. Eli kavereille tavaran roudaaminen on aika hankalaa.



Jes, ihan totta. Mut noi firewire-kortit on aika huokeita ja melkeinpä kaikissa uudemmissa koneissa sellainen jo löytyy.
Mut en sitten tiedä voiko cd-kirjoittavaa edes vertailla kovalevyn kanssa...tallennuskapasiteetti on ihan eri luokkaa ja hintakin on jokseenkin eri...Itse valitsisin kuitenkin firewire kovon tai ehkäpä kunhan noitten DVD kirjoittavien hinnat alkavat tulla alas ...:D

CJDaft