Vinkeimmät acid-väännöt

56 posts, 3 pages, 5,516 views

Avatar
#21 • • Edited dixoff Guest




Uuuh! Tuo 'megamix' on ihan mielettömän kova. Helvetin hyvää matskua on myös Mike Dredin vanhat Kosmik Kommando-tuotokset, esim. Freaquenseize, 2x12" (Rephlex, 1993)



Mulla on itselläni UI-vinyyleistä vihreä ja punainen, joista ensin mainittu iskee paremmin. Sinisestä pidän vähiten, kun siinä ei ole oikein sellaista terävyyttä ja napakkuutta. Sama ongelma koskee mielestäni myös Freaquenseizea, vaikka kyllähän sekin paikkansa tuolla hyllyssäni ansaitsee. Mike Dredin tyylinä ainakin takavuosina oli tosiaan sellainen pehmeämpi lurittelu, joista mainitsemisen arvoisia ovat ainakin Machine Codes -lafkan Code C -julkaisu, sekä Chimera-aliaksella julkaistu Valley of the Spirits. Tämä viimeksi mainittu menee softiudessaan mielestäni jo hieman hissimusiikin puolelle, ja aika harvoin sitä olen jaksanut kuunnella. Niin joo, ja sitten kannattaa vielä sellaisesta enemmän mäiskeen puolelle menevästä Dred-tuotannosta mainita Diatomyc-lafkan julkaisut.
Avatar
#22 • • xybo Guest
Mike Dreddin Laptopdancing liven näin barcelonassa
ja sekin rokkas, tosin live on aina live, levyltä ehkä
ei toimi niin kovaa.

UI:lla tosiaankin on pari ihan kivaa raitaa vaikka
aika basic basic lurittelua onkin. Levyt on varsin helposti
saatavissa, mutta niistä saa kyllä nykyään maksaa
reippaasti ylihintaa.

-- xybo
Avatar
#23 • • Edited Toma Guest
Tällaisen keksaisin, aika pitkälti jo hardtrance-osastoa, mutta silti:

Soundgrabber - Acid Fighter (The Crow mix) (Pulsive)

Ai niin, oma suosikkin Universal Indicatoreista on Yellow 4. Se
biitti siinä on aivan saatanan upea!
Avatar
#24 • • Ryvon DJ Guest

Originally posted by anton
Voi olla Frostin sinkut kiven alla. Tom Tom on ainankin mun hyllyssä kokoelman poikasella.



Jack Frostin levyä EI ole koskaan julkastu TRAXilla, ainakaan alkup. jenkkilabelilla sellaisenaan, vaan ne raidat on aina ollu jollain kokoomalla.

Asiaa on kysytty itse Larry Shermanilta, ja se äijä on sanonut että Frostin lättyä ei oo koskaan julkastu EP:nä tai minään muunakaan alkup. TRAXilla. Ja sehän ois prässänny ne jo sata kertaa jos sillä ois matriisit tai oikeudet niihin raitoihin ;)

Joku wise-guy jos kysyis asiaa Adonikselta, niin se voiskin varmaan laittaa Frostit pihalle jollain uudella lafkalla, samaan tyyliin kun Saundersin 'On and on' tuli joku aika sitten.

Itelläni on Frostia mm. Needle-lafkan kompilla:

http://www.discogs.com/release/102195
Avatar
#25 • • anton Guest

Jack Frostin levyä EI ole koskaan julkastu TRAXilla, ainakaan alkup. jenkkilabelilla sellaisenaan, vaan ne raidat on aina ollu jollain kokoomalla.

    Siis sen isOimman kiven alla! :D
Avatar
#26 • • Edited Bedroom dj Guest
legenda:

Josh wink - higher state of Consiciousness :)
Avatar
#27 • • kimik Guest
en tiedä mainitsiko joku ritchie hawtinin mitään juttuja, mut löytyy kyllä erittäin maistuvia narinabiisejä vuosien takaa...
Avatar
#28 • • Edited OSC8 Guest




Nyt menee varmaan sen verran sekaisin että mulla on toi miksaamaton 2x12" eli tämä:

http://www.discogs.com/release/39662

Aika paljon samoja, mutta kuitenkin hyviä biisejä kummassakin. Ykköstä mulla ei ole.




Heii... Mullahan on tää CD-kokoelmana. Tai sit näitä (kokoelmia) on tehty niin paljon ja käytännössä identtisillä tracklisteillä että vähemmästäkin sekoilee.


edit: hehh mikä biisi, I Got A Big Dick :001:
Avatar
#29 • • djsakke Guest



edit: hehh mikä biisi, I Got A Big Dick :001:



ei nyt niin kovin acid mut chicago hittia kuitenkin.

Tuolla albarilla (VA - acid trax 2) on kuitenkin kovempia raitoja kuten "spank spank" (ei niin kovin acidia), "bango acid", "feel the mood", "never gonna change", "jackin tall", "box energy" ja toki "i'll make you dance" jne.
Avatar
#30 • • OSC8 Guest


"box energy"




Hyvä biisi tosiaan, soundi on ainakin niin suttuinen että lieneekö masteri toimitettu vinyyliprässiin C-kasetilla :D
Avatar
#31 • • Ryvon DJ Guest
Box energy on kans sellanen biisi jota mun tietääkseni ei saa muuten kun LP-muodossa. En tiiä onko sitä uudelleenjulkastu minkään lafkan toimesta maxisinkkuna tai EP:nä.
Hyvää suhinasoundia ja yks Aphex Twinin kaikkien aikojen acid-suosikeista.
Avatar
#32 • • djsakke Guest


Box energy on kans sellanen biisi jota mun tietääkseni ei saa muuten kun LP-muodossa. En tiiä onko sitä uudelleenjulkastu minkään lafkan toimesta maxisinkkuna tai EP:nä.
Hyvää suhinasoundia ja yks Aphex Twinin kaikkien aikojen acid-suosikeista.



juuh, aika kiven alla on. jokin hamara muistikuva mulla olis et jotain suht huonolaatuista bootleggia olisin joskus kuunnellut, mut laatu oli sen verta huono verrattuna jopa traxin originaaleihin tai joihinkin naista uusista represseista etta kauppaan jai. jollain strictlyn tms ison lafkan kokkarillahan tuo oli aika hyvalaatuisena jokin aika sitten, taisi olla ep-tasonen prassi, 2 biisia per puoli.

ja aphexin remixi tuosta on toki men1:lla, remix ei kyl ollut mun makuun, eika se toisenpuolen flow coma -remixkaan :)
Avatar
#33 • • Ryvon DJ Guest
Joo, joku kans aikoinaan mainosti mahdollista bootleginomaista maxia Box energystä tms., mut ei oo tullu vastaan.
Avatar
#34 • • ipe Guest



ja aphexin remixi tuosta on toki men1:lla, remix ei kyl ollut mun makuun, eika se toisenpuolen flow coma -remixkaan :)



Nää on makuasioita. Itse tykkäsin noista niinkin paljon että MEN1 löytyy hyllystä sekä CD että 12"-formaatissa.
:006:
Avatar
#35 • • Toma Guest
Yks ehdottomasti huomionarvoinen levy on
Universal Indicator - Innovations In The Dynamics Of Acid.

Levyllä on 21 raitaa, vuorotellen pituuksiltaan 1:01, 2:02, 3:03 ja
6:06.
Avatar
#36 • • djsakke Guest


Yks ehdottomasti huomionarvoinen levy on
Universal Indicator - Innovations In The Dynamics Of Acid.

Levyllä on 21 raitaa, vuorotellen pituuksiltaan 1:01, 2:02, 3:03 ja
6:06.



jep, tuo on humoristinen kokoelma noista universal indicator ep:den raidoista, en ole tuota hetkeen kuunnellut mut biisien pituudet ainakin osassa raitoja taisivat olla viite suoraan ep:n kataloginumeroon jolta biisi/biisin osia oli napattu. (muistaisin etta esmes tr-606:lla ei olisi 6min6sek pitkaa raitaa :) )
Avatar
#37 • • Toma Guest
Tätäkään ei ole kukaan tainnut mainita:

Public Energy - Three O Three

Taitaapa olla Speedy J:n tuotantoa...
Avatar
#38 • • Edited dixoff Guest


Tätäkään ei ole kukaan tainnut mainita:

Public Energy - Three O Three

Taitaapa olla Speedy J:n tuotantoa...



Vauhtijiipä hyvinkin. Tuolla aliaksella mies on tehnyt toisenkin levyn, Slumber/Velocity, joka ei ole enää acidia ollenkaan, vaan sisältää pari menevää teknobiisiä, jotka kaipaisivat kunnollisen hallin päästäkseen oikeuksiinsa. :)

edit: Ja loistava biisihän tuo Three O Three on, potkii aina vain. Jos samankaltaisia biisejä hakee, niin kannattaa tarkistaa Joey Beltramin vanhoja Trax-lafkan julkaisuja.
Avatar
#39 • • hugebass Guest
code 3: code of acid
Avatar
#40 • • faerie Guest
pierre's phantasy club - phantasy girl
armando - land of confusion