Virtual Turntablesin osaajia?

12 posts, 1 page, 2,745 views

Avatar
#1 • • OuluMix Guest
Kun en ole IKINÄ käyttänyt mitään musasoftaa (paitsi WinAmppia:)) niin voisiko joku neuvoa, miten pääsisin alkuun tuon käytössä? Tarkoitus olisi vain yhdistellä tietyt alueet tietyistä mp3:sista, mutta pitääkö tossa ensin jotenki muuttaa waveiksi nuo mp3:t, että niitä voi käsitellä?
Avatar
#2 • • NS Guest
Hmm.. Kaipaatko siis yleisiä miksausvinkkejä vai onko ohjelmassa itsessään jotain epäselvää? VTT toimii mielestäni aika samalla tavalla kuin oikeat dj cd-soittimet. Miksauksen harjoitteluun suosittelisin ehkä kuitenkin jotain aloittelijaystävällisempää softaa kuten Traktoria. Molemmat toistavat kyllä suoraan mp3:sia.
Avatar
#3 • • -=aave=- Guest
Siis mun mielestä toi vtt on käyttäjä ystävällisimpiä softia.
ei tarvi ku vetää levarin päälle haluttu kappale, ja toiselle puolelle toinen ja siitähän se sit jo lähteekin. vtt oma mikseri on melko heikko, joten suosittelen ostamaan ulkoisen mikserin. (multa löytyis hyvä ja halpa ajoittelijan mikseri, jossa kaikki tarvittava Numark DM1002x) :D

numark_dm1002x.jpg

Offtopic:cool:

Niin siis mitä muuta tahot tietää?
Avatar
#4 • • OuluMix Guest
mikä on levari? mikä tarkottaa vtt:ssä tuo .vpl tiedosto? näin paljon mulla on perustietoa eli ei hajuakaan miten pääsen edes alkuun :) yhdistin kolme biisiä, mutta ei sitä tossa muodossa voi kuunnella.. varsinaista miksailua en aio vielä koittaa, mutta lähinnä että sais kappaleiden alut ja loput toistensa päälle ja että biitit menis edes jotenki kohdalleen. Siis vtt toistaa mp3:sia sen olen huomannut, mutta tarviiko tossa muutella waviksi ennenkuin voi perusmiksata kappaleet yhteen pidemmäksi mp3:ksi? Ehkä pitäs iteki tutustua ohjelmaan hieman ajan kanssa, ehkä sitten löytäisin vastauksia..
Avatar
#5 • • Edited -=aave=- Guest


mikä on levari?


Ai sori, mulla on itellä teknari skin. Mut siis soittimen päälle, tajusit varmaan.


mikä tarkottaa vtt:ssä tuo .vpl tiedosto? näin paljon mulla on perustietoa eli ei hajuakaan miten pääsen edes alkuun :)
Ja mistä ton .vpl:n löysit?


Ja mistä ton .vpl:n löysit?


yhdistin kolme biisiä, mutta ei sitä tossa muodossa voi kuunnella..


Tota en tjua, mitä tarkotat!?


varsinaista miksailua en aio vielä koittaa, mutta lähinnä että sais kappaleiden alut ja loput toistensa päälle ja että biitit menis edes jotenki kohdalleen. Siis vtt toistaa mp3:sia sen olen huomannut, mutta tarviiko tossa muutella waviksi ennenkuin voi perusmiksata kappaleet yhteen pidemmäksi mp3:ksi? Ehkä pitäs iteki tutustua ohjelmaan hieman ajan kanssa, ehkä sitten löytäisin vastauksia..




Niin ja ei vtt tarvi muuttaa mitään Waviksi, kaikki hoituu mp3:sina.
Avatar
#6 • • NS Guest


mikä tarkottaa vtt:ssä tuo .vpl tiedosto?


Taitaa olla vtt:n oma playlist tiedosto. Itse en ole playlistejä vtt:ssä koskaan käyttänyt. ".vct" tiedostoihin vtt tallentaa sellaisia tietoja kappaleesta kuten BPM luvun, volume ja eq asetukset jne.

varsinaista miksailua en aio vielä koittaa, mutta lähinnä että sais kappaleiden alut ja loput toistensa päälle ja että biitit menis edes jotenki kohdalleen.


Vtt on siis nimenomaan tollasten miksausten tekoon tarkotettu ohjelma - ei esimerkiksi remiksausten tekoon. Kannattaa lukea vtt:n helpin "step-by-step mixing with vtt". Vaikea ohjelman toimintaa on tässä sen selkeämmin selostaa.

mutta tarviiko tossa muutella waviksi ennenkuin voi perusmiksata kappaleet yhteen pidemmäksi mp3:ksi?


En ihan tajunnut, mitä tarkotit perusmiksaamisella, mutta vtt:ssä ei ole tallennusmahdollisuutta vaan se on tarkotettu "livenä" soittamiseen, joten jos haluat äänittää miksauksiasi mp3:siksi sun pitää joko vetää piuha äänikortin/vahvistimen line-outisa äänikortin line-iniin tai äänittää setti suoraan digitaalisena windowsin mikseristä, jos äänikorttisi sitä tukee. Mutta juuri ton takia Traktor olis helpompi, koska siinä on automaattinen biittilaskuri jos ei jaksa biittimiksaamista opetella ja siinä oli muistaakseni myös tallennusmahdollisuus.
Avatar
#7 • • Coyote Guest
Mitenkähä piuhat kytketään kun on ulkoinen mikseri ja tuo vtt ohjelma?
On kaksi äänikorttia sb live 5.1 ja se tietokoneen oma kortti. :confused:
Avatar
#8 • • -=aave=- Guest

Mitenkähä piuhat kytketään kun on ulkoinen mikseri ja tuo vtt ohjelma?
On kaksi äänikorttia sb live 5.1 ja se tietokoneen oma kortti. :confused:



Äänikorteilta piuhat mikseriin(RCA - 3.5mm Plugi-piuhat).
Mikseristä piuha vähvistimelle (RCA - RCA).
Avatar
#9 • • Psykerö Guest
ja jos haluat nauhoittaa jotain kovalevylle, niin sitten vielä piuha mixerin/vahvistimen outista äänikortin line in:n ja joku äänenkäsittelysofta (esim. soundforge tai wavelab) nauhoittamaan. itse vtt:stä en tiedä pystyykö sillä tekemään suoraan tuon "moniajon".
Avatar
#10 • • Coyote Guest
Mitenkä ku vtt.ssä soi biisi niin se laukkaa? Vääntäny varmaa kaikist nappuloista eikä biisi soi normaalisti.. Onko muita hyviä ohjelmia mitä vois kokeilla kun on ulkoinen mikseri?
Avatar
#11 • • NS Guest

Mitenkä ku vtt.ssä soi biisi niin se laukkaa? Vääntäny varmaa kaikist nappuloista eikä biisi soi normaalisti.. Onko muita hyviä ohjelmia mitä vois kokeilla kun on ulkoinen mikseri?



Öh, siis yksi biisi laukkaa vai miten? Jos kaksi biisiä laukkaa niin hidastaa tai nopeuttaa toista.. Varmaan itsestään selvää..
Avatar
#12 • • -=aave=- Guest

Mitenkä ku vtt.ssä soi biisi niin se laukkaa? Vääntäny varmaa kaikist nappuloista eikä biisi soi normaalisti.. Onko muita hyviä ohjelmia mitä vois kokeilla kun on ulkoinen mikseri?



Sulla on joku efekti päällä. Tai yleensä vain säädöt vähän viturallaan.