Portsarit

31 posts, 2 pages, 12,141 views

#21 • • Karo Guest
Itseäni vituttaa portsareissa lähinnä ikärajojen kohtuuttoman tarkka syyni. Nyt olen pian jo 23, joten ongelma on enimmäkseen takanapäin (paitsi että lost&foundiin on edelleen viikonloppuna ikäraja 24). Kuvitelkaa tilanne, että naispuolinen, kohtalaisen siististi pukeutunut ja selvinpäin oleva henkilö pyrkii ravintolaan, muttei pääse sisään, koska on 21,8 vuotta muttei vielä 22!

Yleensä liikun itseäni vanhempien ystävieni kanssa, ja aina oli aikaisemmin ongelmia kun portsarit eivät päästäneet minua sisään. Mikä ihme siinä on? Kyse ei ole laista vaan jostain ihme pilkunnussinnasta. Ikärajathan ovat ravintolan itsensä asettamia, ja ravintoloilla on toki oikeus valita asiakkaansa, mutta luulisi että hyvinkäyttäytyvä nainen olisi ihanneasiakas. Ei mun rahat ilmeisesti kelpaa... :rolleyes:
#22 • • ER Guest

Johtuu ehkä siitä, että mitä kännisempää ja vittumaisempaa sakkia, sitä helpommin pokella palaa käämi.

Minun mielestä pokella ei koskaan saa työaikana palaa käämi. Kaikkiahan sitä joskus töissä vituttaa, mutta sen mukaan ei saa toimia sen enempää poket kuin hävittäjälentäjät. Työ on varmaan yksi vittumaisimmista, mutta se ei oikeuta yhtään mihinkään. Poken täytyy pysyä rauhallisena ja asiallisena tilanteessa kuin tilanteessa. Ja vielä suuremmalla syyllä koska usein voi vastuuttomalla käyttäytymisellään saada todella pahaa jälkeä aikaan.

Itse toisaalta arvostan hyvää portsaria paljon. Hänen tehtävänsä on pitää iltani turvallisena. Ja kohtalaisen turvallisia ne ovat olleet.
Erittäin hyviä kokemuksia on erään Joensuulaisen hotellin pitkäaikaisesta järjestyksen valvojasta. Aina asiallista ja jopa hieman huumoria sisältävää käytöstä. Hauska yksityiskohta: henkkareita katsottuaan ja iän riittäväksi todettuaan katsoo niistä etunimen, "tervetuloa Mikko".

Ja kommentti vielä siihen, että jos olet 23,99 ja ikäraja on 24 niin poken ei mielestäni pitäisi päästää sisään. Eikä se ole poken vika jos se ikäraja on se mitä on. Tietysti ravintolan puoleltakin voi tulla se ohje, että päästä kauniit 22 vuotiaat tytöt sisään, mutta silloin kääntäisin syyttävät katseet taas sinne päin. Tarkoitan siis sitä että pelisääntöjen pitäisi lukea siinä ovessa.
#23 • • MikkiHiiri Guest

Minun mielestä pokella ei koskaan saa työaikana palaa käämi. Kaikkiahan sitä joskus töissä vituttaa, mutta sen mukaan ei saa toimia sen enempää poket kuin hävittäjälentäjät.

Mun mielestä jos pokea viskataan tuopilla päähän, potkastaan
päähän jne, saa poke mun puolesta vääntää asiakkaan solmuun.
Näin siellä paikassa ei kukaan enää käy vittuilee ;)
#24 • • ER Guest

Mun mielestä jos pokea viskataan tuopilla päähän, potkastaan
päähän jne, saa poke mun puolesta vääntää asiakkaan solmuun.
Näin siellä paikassa ei kukaan enää käy vittuilee ;)

No minun mielestä ei kyllä todellakaan saa. Tottakai hyväksyn tuollaisessa tilanteessa kovankin voiman käyttämisen, mutta tarkoituksena ei saa olla tahallisesti vahingoittaa asiakasta. Onhan noitakin tapauksia missä ollaan pokeja tultu pistoolien tai vielä isompien kavereiden kanssa noutamaan. Väkivalta synnytyttää lisää väkivaltaa läpä läpä nyyh nyyh. Mutta kyllä se silti vähän niinkin on.
#25 • • laura Guest
mun mielestä premin henkka on kaikkein paras poke!
#26 • • J.Cage Guest
Asiallisin poke mihin olen ikinä törmännyt oli Kotkan Heinähatussa. Sellainen vähän vanhempi mies. Siellä alkoi seitsemän mustalaista riehumaan, poke kävi asiasta huomauttamassa heille jolloin sai puukosta selkäänsä. Poke antoi silmälasinsa erään asiakkaan huomaan, "ohjasi" mustalaiset pihalle ilman turhaa riehumista/väkivaltaa ja sitten soitti itselleen ambulanssin. Koko aikana hän ei korottanut ääntään tai tehnyt mitään provosoivaa.
BIG up.
#27 • • Uinajainen Guest
Hymyilin mikkelissä King creolessa pokelle kun olin menossa sisään. seisoin n5min vesisateessa " sulla ku on noin kivaa nii voit oottaa siinä!" Kaverit pääs suoraan. No tyyppi Skinhead ja kunnolla ei-ehkä-niin luonnollinen ruumiinrakenteeltaan. Portsareille ja vartijoille yms myms pitäs saada pakolliset mielenterveystestit joka toinen vuosi! samoin poliisit ja opettajat!
#28 • • LindaGP Guest
Edellisessä työpaikassani naapurihotelli-ravintolan poke vapaailtanaan meidän ravintolassa ampui vahingossa itseään käteen kun piti käsiasetta housuntaskussa...:rolleyes:

Onneksi en ole törmännyt tuon Nelosella nähdyn dokkarin kaltasiin pokeihin. Ainakaan vielä. Aivan uskomattomia heppuja. Eipä uskaltaisi edes hymyillä.

Ehdoton suosikkiportsarini löytyy (ainakin vielä helmikuussa löytyi) Rocksin ovelta. Nimestä ei tietoa. Tervehti minua aina nimellä (en vieläkään tiedä miten hän tietää nimeni :confused: ), toivotti tervetulleeksi ja kyseli kuulumisia.

"Hyvä on, hyvä on! Olen joutunut tähän palveluammattiin ja sen minä teille vielä kostan. Enkä varmastikaan sano päivää enkä tervetuloa. Sitäpaitsi asiakkaat ovat yleensä tyhmiä. Pitäisikö heille jumalauta vielä hymyillä?"
#29 • • Mr. Sinner Guest

Ehdoton suosikkiportsarini löytyy (ainakin vielä helmikuussa löytyi) Rocksin ovelta. Nimestä ei tietoa. Tervehti minua aina nimellä (en vieläkään tiedä miten hän tietää nimeni :confused: ), toivotti tervetulleeksi ja kyseli kuulumisia.

Et olis sattumoisin näyttäny henkkareita? ;)
#30 • • LindaGP Guest

Et olis sattumoisin näyttäny henkkareita? ;)

Kultsu, mä oon parin viikon kuluttua 26, eipä oo hirveesti tarvinnut niitä vilautella...
#31 • • sonni Guest
pienet paikkakunnat ja kuppilat ovat loistavia. kovaa komennettavaa näyttää löytyvän niin kovin vähän.

'siellei soi härgähyvä poppi!'. no voi itku, kotona voi luukuttaa mitä haluaa. kapakoissa ollaan menossa mukana eikä ruikutetauikuteta.

humalaisia ihmisiä pitää osata käsitellä. ei siis vain fyysisesti. joojoo, aina on poikkeuksia, tiedetään. harvoin silti urpoilua syntyy täysin tyhjästä.