Trackker musiikista

53 posts, 3 pages, 8,154 views

Avatar
#1 • • louis Guest
Tekeekö kukaan Millään trakkerillä musaa?

Minä itse osaan joten kuten Käyttää Modplugin Trackkeriä ja noin parivuotta sen kanssa törmäillyt, mutta silti edelleen on hiukan kankeata. Mutta, jos mun musa yritelmät kiinnostaa klikkaa http://www.Modplug.com ja arrtisti Nimellä: Louis löytyy mun biisini, jotka ovat siellä. Tuomita saa ja kehua. Jotta oppisin jotakin virheistäni.

Kiitoz
Avatar
#2 • • Tres Guest
Fast Tracker 1 -> Fast Tracker 2 -> Renoise

Mä en o varma onks muita musasoftia edes olemassa :confused:
Avatar
#3 • • sektori Guest
lasketaanko Buzz ?
Avatar
#4 • • 029 Guest


lasketaanko Buzz ?



-> -> AUDIO TECH
Avatar
#5 • • Transistor Guest
Tässä yhteydessä ei myöskään saa unohtaa sellaisia klassikoita kun Impulse-, ja Scream Tracker.
Avatar
#6 • • akir0 Guest


Tässä yhteydessä ei myöskään saa unohtaa sellaisia klassikoita kun Impulse-, ja Scream Tracker.


Puhumattakaan alkuperäisestä(?) SoundTrackeristä ja ProTrackeristä :)
Avatar
#7 • • onnela Guest
Juuh, kyllä tracker on mullekin aika pitkälti ollut se tuottavin
tapa tehdä musiikkia.

90-luvun alulla aloittelin vanhalla kunnon Scream Trackerillä.
Versio oli muistaakseni 2.24. Siitä sitten siirryin Fast
Trackeriin, mistä loikkasin Scream Tracker 3:een.
Pitkän aikaa sitä käytettyäni lopulta 16-bittiset samplet
veivät minut Fast Tracker 2:en puolelle.
Hardiksen tultua mukaan kuvioihin, jouduin siirtymään
sekvensseripuolelle.

Viime syksynä kuitenkin Renoise vei sydämeni täysin ja
sitä käytän edelleen. Loistava Tracker pitkälti FT2:n tyyliin,
mutta VST ja Midi-tuella. Jonkin verran tosin käytän edelleen
myös sekkareita. Tällä hetkellä koitan totutella Logiciin...

Träkkerillä on biisejä tullut tehtyä n. 300 kpl eli ei ihme, että
tuo träkkertouhu on enemmän selkärangassa. :D
Avatar
#8 • • fuc Guest
jos kiinnostaa vielä träkkerit, katsokaa sk@le tracker, se on ft3 mutta copyright syistä nimi muuttu.
osoite tais olla http://www.skale.org jos oikein muistan. olkaa hyvä.
Avatar
#9 • • Juhgu Guest


Fast Tracker 1 -> Fast Tracker 2 -> Renoise

Mä en o varma onks muita musasoftia edes olemassa :confused:



FT2 -> Buzz. Ehkä sitten 3 vuoden päästä vois taas harkita jos katsois uutta softaa :D
Avatar
#10 • • Remotion Guest
7 vuotta tuli tehtyä trackereilla, ensiksi Screamilla sitten Impulsella sitten vähän aikaa vielä Modplugilla...
sittemmin innostus lopahti, kyllästyin äänenlaatu ongelmiin, ostin DJ kamat ja se on sitten sitä lajia nykyään... Joskus pitää vielä palata juurilleen ja tehdä musiikkia...
Avatar
#11 • • Edited 029 Guest
mun musiikkihistoria träkkerien parissa meneen näin :)

v. 1990 tms alkaen - joskus viidennellä alotin kuitenki:

NoiseTracker [atari]-> Pro-tracker [atari]-> FT2 (5 vuotta emh = ennen midihirvityksien)-> (tässä välissä 4 vuotta säätöä sekvenssereillä) -> Buzz (nyt tän kesää opiskelussa).

:D:D
Avatar
#12 • • Edited Happo Guest
Oma historiani: 80-luvun loppupuolella aloittelin Amigalla (SoundTracker, ProTracker, OctaMED jne). Jossain vaiheessa siirryin FT2 käyttäjäksi PC:llä ja kun synia kertyi enemmän vaihdoin Cubaseen. Viimeaikoina olen taas palannut träkkerin käyttöön Renoisella. Siitä löytyy kaikki featuret mitä tarvitsen ja sitä on paljon mukavampi käyttää kuin Cubasea. Ja onhan se "hiukan" edullisempi (40e) kuin Cubase+Kontakt yhdistelmä minkä olin aikeissa hankkia. ;) Oli muuten hauska huomata miten FT2:n näppäinshortcutit ovat selkäytimessä, eikä hiireen tarvitse paljon koskea. :) Renoisen kanssa olen kuukaussa saanut enemmän aikaiseksi kuin puolessa vuodessa Cubasella... :D
Avatar
#13 • • Tres Guest


jos kiinnostaa vielä träkkerit, katsokaa sk@le tracker, se on ft3 mutta copyright syistä nimi muuttu.
osoite tais olla http://www.skale.org jos oikein muistan. olkaa hyvä.



Pari juttua tosta skalesta pistää äkkiseltään silmään:
hillitön koko (alkup. ft2 alle megan ja
renoise, ft2:n jalanjäljissä sekin, kahdeksan megaa asennettuna
kaikkine demoraitoineen) ja luotaantyöntävän amatöörimäinen
ulkoasu verrattuna renoiseen ja alkuperäiseen ft2:seen.

Yksi tärkeä feature kuitenkin skalessa on, jonka vuoksi
softa on pakko ottaa renoisen rinnalle käyttöön koska
siitä nämä puuttuvat: minkä tahansa tiedoston lataaminen
sampleksi, ja elintärkeä CONVERT-toiminto samplerissa
(029 huom ;)).

Nyt voin nukkua yöni rauhassa :004:
Avatar
#14 • • Elatek / Lauri E Guest


Tässä yhteydessä ei myöskään saa unohtaa sellaisia klassikoita kun Impulse-, ja Scream Tracker.


jepulis.. noilla tuli joskus 90-luvulla aloteltua. :rolleyes:
eka screamilla ja siittä sitte impulseen.. ja nelikasikutosesta loppui aina tehot kesken! :(
vois kyllä kaivaa noi jostain esille ja kokeilla kyhätä jotain..:D
Avatar
#15 • • Transistor Guest



jepulis.. noilla tuli joskus 90-luvulla aloteltua. :rolleyes:
eka screamilla ja siittä sitte impulseen.. ja nelikasikutosesta loppui aina tehot kesken! :(
vois kyllä kaivaa noi jostain esille ja kokeilla kyhätä jotain..:D


Tein just viime kuussa pitkästä aikaa Impulse Trackerillä musaa ja kivaa oli. Kaikki komennot on yhä selkäytimessä. Volumeslide 01, 02, 03, 04, etc. heh....:p
Avatar
#16 • • Edited 029 Guest


Siitä löytyy kaikki featuret mitä tarvitsen ja sitä on paljon mukavampi käyttää kuin Cubasea. Ja onhan se "hiukan" edullisempi (40e) kuin Cubase+Kontakt yhdistelmä minkä olin aikeissa hankkia. ;) Oli muuten hauska huomata miten FT2:n näppäinshortcutit ovat selkäytimessä, eikä hiireen tarvitse paljon koskea. :) Renoisen kanssa olen kuukaussa saanut enemmän aikaiseksi kuin puolessa vuodessa Cubasella... :D



jep. Toi on kyl hämärä juttu. Kerran träkkeriäijä aina träkkeriäijä :) Mulla oli just ihan sama juttu BUZZin kanssa. Matskuu syntyy ihan vitusti jos ei tuu seinä vastaan kokoajan... :)


ja Tres joo thanks pitää tsekata toi ... ni mukaan ei enää hämää :D
Avatar
#17 • • OSC8 Guest


Yksi tärkeä feature kuitenkin skalessa on, jonka vuoksi
softa on pakko ottaa renoisen rinnalle käyttöön koska
siitä nämä puuttuvat: minkä tahansa tiedoston lataaminen
sampleksi,




Hehee toi oli muuten yksi aivan megasuosittu toiminto silloin hulluina gabbervuosina :D

Sitä oli kiva kokeilla ladata eri .exe filejä ja kattoo kenellä surisee häröimmin :003:
Avatar
#18 • • xybo Guest
Protracker -> ft1 -> ft2 -> renoise

Kerran träkkääjä aina träkkääjä.

Mitä taas tulee siihen sample convertiin niin
ulkoiset säröt ja monet pluginit antavat niin paljon
puhtaampaa ja munakkaampaa soundia, että
enää sortuisi sitä käyttämään, suhina vaan ei iske.

-- xybo
Avatar
#19 • • Transistor Guest
Tunsimpa aikoinaan yhden kaverin joka teki musiikkia ilman äänikorttia pc-speakerin kautta. :DD Toinen keksintö oli tosiaan konvertoida nuo sämplet lo-fiksi. Hehheh...oi niitä aikoja. Silloin ei tiennyt paljon mistään mitään, mutta intoa ainakin riitti. Mullekin on kertynyt noita tracker-biisejä n. 250 kpl. Jos vain sais pumpattua itseensä vielä tänäkin päivänä samanlaisen driven tehdä musaa. Tieto tuo tässäkin tapauksessa tuskaa. :p
Avatar
#20 • • janski Guest
Joo, mua ottaa päähän kun jotkut mollaa näitä trackereita. Ei mukamas oo kunnon musan tekoa... Kuten hyvä ystäväni sanoi: pitääkö metsurinkin käyttää fiskarsin kirvestä ollakseen oikea metsuri? Mulla on synat ja muut vermeet, ihan kiva studio ja käytän ft2:sta millä ohjaan midiä ja teen biisit alusta loppuun. Mitä nyt soundforgella efektoin tarvittaessa joitain saundeja jne. Ja sit toi skale tracker... siitä kyllä on jo ammattimaisuus aika kaukana. Midihän sillä kyllä pelaa vähän paremmin kun ft2:lla mutta muuten se sitten onkin aika syvältä, jo ulkoasusta lähtien...
Joku kun vaan olis tehny pieniä parannuksia ja lisäyksiä tohon ft2:een niin olisin taivaissa. Toi skale mukamas on niinku ft3 mutta on kyllä otettu takapakkia ja pahasti. No, saas nähä mikskä se siitä kehittyy kun on vasta beta versio tullu.
Niin ja siinä ootte oikeessa että kun on trackerillä musaa tehny niin eipä siitä voi luopua. Oon yrittäny "oikeilla ohjelmilla" cubase. sonar ja logic mutta ei oo kyllä mun juttuja. Samahan se on millä sitä midiä ohjaa, saundithan niistä synistä kuitenkin tulee ja pääasiahan on se että syntyy hyvää jälkeä. Mäkin alotin aikoinaan (muistaakseni -91) atarilla ja sit siirryin amicaan kun siinä oli parempi äänenlaatu ja samplaus jutska ja sitten jossain vaiheessa pc:hen ja samoihin aikoihin tuli synat mukaan kuvioihin. Että sellasta...