pro-53 syö tehot?

7 posts, 1 page, 1,466 views

Avatar
#1 • • tuke Guest
Kokeilin täs pro-53 VST synaa ja tuli heti CPU usage 100% kun pistän vaan 32voices ja unison päälle. Koneeni on 400mhz/128mb... Riittäiskö pelkkä rammin osto vai vaatiiko softasynat sen 2ghz koneen? Aika harmi jos vaatii, koska joudun silloin taas tekemään biisejä pelkillä sampleilla..
Avatar
#2 • • kimik Guest
joo noh...32 voicen unison syö kyllä paremmanki prossun tehot...kokeileppa ihan muutamalla voicella eka...mut suosittelen kyl paremman prossunki hankkimista...
Avatar
#3 • • 029 Guest


Kokeilin täs pro-53 VST synaa ja tuli heti CPU usage 100% kun pistän vaan 32voices ja unison päälle. Koneeni on 400mhz/128mb... Riittäiskö pelkkä rammin osto vai vaatiiko softasynat sen 2ghz koneen? Aika harmi jos vaatii, koska joudun silloin taas tekemään biisejä pelkillä sampleilla..



joo. Tolla 400mhz koneella pyörii ihan helvetisti paremmin jos hommaat lisää muistia. Tosin nopeempi kone ois mun ratkasu tohon ongelmaan... autto ainakin mulla ihan sikana kun laitoin kaikki massit vähän aikaa sitten tähän uuteen koneeseen. ->> ei oo enään ollenkaan sitä 400mhz kiristystä et tehot loppuu jne. ja pystyy tekeen biisii ilman et tulee jatkuvasti seinä vastaan
Avatar
#4 • • Tuppu_ Guest
Hehe, siis toi 32 voice unisono vetää mullakin 2100+ XP-koneesta heti n. 35-40% tehoo, joten et sä millään kyllä 400MHz koneella saa varmaan edes 16 ääntä siitä ulos... :/

Itekin olen tosta 2100+:sta huolimatta päivittämässä p4:ään, kun saavat megaherzeistä riippumatta paljon enemmän niistä vääntöö...

Eikun uutta konetta vaan hommaamaan... ;)
Avatar
#5 • • tuke Guest
hmm joo... ajattelin kokeilla saisko tol FM7:lla tehtyy soundei ettei tää kone räjähtäis heti :)
Avatar
#6 • • 029 Guest


Hehe, siis toi 32 voice unisono vetää mullakin 2100+ XP-koneesta heti n. 35-40% tehoo, joten et sä millään kyllä 400MHz koneella saa varmaan edes 16 ääntä siitä ulos... :/

Itekin olen tosta 2100+:sta huolimatta päivittämässä p4:ään, kun saavat megaherzeistä riippumatta paljon enemmän niistä vääntöö...

Eikun uutta konetta vaan hommaamaan... ;)



mmm.. onkos täällä muuten muilla kokemusta tosta P4:stä musakäytössä? Tosta Denormalisaatio-bugista on liikkunut sen verran huonoo läppää ja täs kaveri on hommaamassa studioon uutta konetta ni ollaan kelailtu et kannattaako sen ottaa pentti vai amd..

ootteko törmänneet tai onko täällä kellään oikeestaan p4 musakäytössä - ja siis silleen tehoo vaativassa musakäytössä = (sata plugaria per biisi ja hardwaree kii jne.) :)
Avatar
#7 • • kilobitti Guest


hmm joo... ajattelin kokeilla saisko tol FM7:lla tehtyy soundei ettei tää kone räjähtäis heti :)



Hmm...en ole FM7/Pro-53 vertailua tehnyt, mut kyllä FM7akin on huomattavan raskas kuorma koneelle kuin koneelle. P4:sen tehoista huolimatta renderoin simpelimmät loopit audioraidoksi jo aika alkuvaiheessa, ni jää enemmän marginaalia tehoa vaativille synille ja effekteille.