Synaongelma: mykistynyt DX-11?

4 posts, 1 page, 1,055 views

Avatar
#1 • • Edited jk73 Guest
Eli kuka osaisi neuvoa seuraavanlaisessa ongelmassa:

Treenikämpän nurkasta pölyttymästä löytynyt ja siellä kohta lähemmäs kymmenen vuotta lojuneesta Yamahan DX11-syntikasta ei kuulu minkäänlaista ääntä?

Vaikka ulos ei tule pihaustakaan mistään outputeista, laite ei silti ole täysin kuollut. Virta menee päälle, näyttö pelaa, jokseenkin kaikkia parametrejä voi muutella ja koskettimisto toimii ilman ongelmia midi-koskettimistona.

Mikä voi ylipäätään olla vikana tällaisessa tilanteessa ja mihin tai kenelle laitetta kannattaisi viedä näytettäväksi? Entä mahdollinen korjauksen hinta?

Kuten mainitsin, säilytysolosuhteet eivät ole olleet ihanteelliset mutta ulkoisesti syna ei näytäyttäisi paljoa kärsineen. Omistajan mukaan "se toimi vielä ihan normaalisti joku vuosi sitten..."

Kiitos kaikista vinkeistä.
Avatar
#2 • • OSC8 Guest
Tuntematta DX-11:sta mitenkään, minulla on vain yksi veikkaus: kymmenen vuoden aikana hissuksiin tyhjentynyt paristo.

Jos siis siinä sellainen sisällä on.. Tuskin se tosta on kiinni mutta kyllä mä ton ihan ensimmäisenä tarkastuttaisin.
Avatar
#3 • • txgov Guest
Vaikea kyssäri. Mulla on parissa laitteessa (TV ja CT-670) käynyt sillein että toi kuulokeliitäntä joka sammuttaa kaiuttimet/muut outit on hapettunut ja pätkii äänen pois. Tosin tuossa laitteessa ei varmaan kuulokeliitäntä sammuta line outteja?

Mun pitää aina ronata sitä plugia sisään-ulos että ääni palaa kaiuttimiin.

-T
Avatar
#4 • • vartio Guest
avaa (tai pistä joku muu avaamaan) tuo masiina ja katso miltä se näyttää sisältä. jos jossain on jotain epämääräisen näköistä niin se vika on sitten siinä.

näitä tekniikan perussääntöjä :p