Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan.
Tilastoihin voisi taas lisätä yhden PLATINUMin uhrin... :D
208 posts, 11 pages, 25,854 views
Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan.
Ihmiset haistakaa pitkä paska. Hankkikaa oma elämä ja en ole 15 v. vaan 21 vuotias en kuuntele apulantaa vaan psygressiivistä goaa,psytrancea. Jos menemme rokin puolelle on alice cooper paras. Suurimman osan ihmisistä tunnen täällä ja en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia. Se jota kiinostaa vittuilla mulle. niin tulkaa sanomaan jos joskus törmätään. Kato mä uskallan aukoa päätäni livenäkin. :D Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan. Kavereille semmosta että törmäillään joskus.
Vaikken ole mikään laki-ihminen, niin seuraavien pykälien löytäminen intternetistä ei ollut erityisen vaikeaa:
Laki joukkoliikenteen tarkastusmaksusta 11.5.1979/469
11 §
Tarkastajan oikeudet ja vastuu
Tarkastajalla on oikeus ottaa kiinni ilman asianmukaista matkalippua oleva matkustaja, joka ei luotettavasti selvitä henkilöllisyyttään. Tarkastaja voi myös poistaa tällaisen matkustajan kulkuneuvosta tai 1 §:n 2 momentissa tarkoitetulta laiturialueelta, jollei se matkustajan ikä ja muut seikat huomioon ottaen ole kohtuutonta tai aiheuta vaaraa matkustajan terveydelle. Jollei kiinniotettua välittömästi poisteta kulkuneuvosta tai edellä tarkoitetulta laiturialueelta, hänet on viivyttelemättä luovutettava poliisin haltuun. (9.7.1982/540)
Jos matkustaja vastarintaa tekemällä koettaa välttää kiinniottamisen, poliisin luo toimittamisen taikka kulkuneuvosta tai 1 §:n 2 momentissa tarkoitetulta laiturialueelta poistamisen, tarkastajalla on oikeus käyttää sellaisia voimakeinoja, joita toimenpiteen suorittamiseksi voidaan matkustajan käyttäytyminen ja muut olosuhteet huomioon ottaen pitää puolustettavina. (9.7.1982/540)
Pakkokeinolaki 30.4.1987/450
1 §
Jokamiehen kiinniotto-oikeus
Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on lievä pahoinpitely, näpistys, lievä kavallus, lievä luvaton käyttö, lievä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, lievä vahingonteko tai lievä petos. (12.7.2002/615)
Noista voi helposti päätellä, että sekä metrokuski että tarkastaja toimivat aivan oikein. En nyt muista mistä sen luin, mutta pummilla matkustaminen olisi rikoksena tuo ylempänä mainittu lievä petos. Enivei, jatkakaa toki vänkäämistä, täällä päässä ainakin on erittäin hauskaa. :D
Suurimman osan ihmisistä tunnen täällä ja en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia. Se jota kiinostaa vittuilla mulle. niin tulkaa sanomaan jos joskus törmätään. Kato mä uskallan aukoa päätäni livenäkin. :D B]
Ihmiset haistakaa pitkä paska. Hankkikaa oma elämä ja en ole 15 v. vaan 21 vuotias en kuuntele apulantaa vaan psygressiivistä goaa,psytrancea. Jos menemme rokin puolelle on alice cooper paras. Suurimman osan ihmisistä tunnen täällä ja en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia. Se jota kiinostaa vittuilla mulle. niin tulkaa sanomaan jos joskus törmätään. Kato mä uskallan aukoa päätäni livenäkin. :D Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan. Kavereille semmosta että törmäillään joskus.
"Oveluutta on kutsua "asiallista" valitusta, siis sitä, jota itse esitää muita kohtaan, kritiikiksi, ja vieläpä rakentavaksi sellaiseksi, ja sit sellasta arvostelua, mikä kohdistuu suhun, kutsutaan loanheitoks. Näin olet selkeä" -- kuilu
Et ole näköjään ymmärtänyt kenenkään huomautuksia siitä, että olet ottanut eriävät mielipiteet ja kommentit henkilökohtaisena vittuiluna...
+ koko muu postaus
... Äkkipikaisuus ei vie minnekkään ja menetät samalla hyvän ja informatiivisen kanavan. :(
Lakiuskovaisille ominaista on se, että heidän mielestään se mikä on laillista ei voi olla väärin. Toisaalta se että jokin on laitonta on aina väärin. Onhan se varmasti mukavaa kun viranomaiset näin vapauttavat omasta ajattelusta.
Ei tuosta kuitenkaan suoraan voi päätellä että tarkastaja olisi toiminut laillisesti, kun laki on muotoiltu noin epämääräisesti, laki on niinkuin se luetaan.
Orginally posted by Zeta
Luulin hetkeksi eksyneeni Demi-lehden foorumeille.
Kyllä se laki teksti mielestäni aika selkeä (ainakin)
tässä tapauksessa on. Ja kohtuullisen selvää myös on,
että tarkastaja on tässä tapauksessa toiminut
täysin lain sallimissa puitteissa.
mutta huomatkaa että vääryydeen joutuneen oli aivan mahdotonta hankkia lippua johtuen äärimmäisen yllättävästä tilanteesta joutua aamulla töihin
Täs threadissa on kaikki muut väärässä paitsi Elwira :)
...en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia.
Ihmiset haistakaa pitkä paska.
Lopuksi toivot Dj Visionille ja Elwiralle voimia, jaksamista ja onnea heidän loppuelämäkseen. Nuorenparin elämän keskellä suurkaupunkia typerien keskustelufoorumien, smurffien, bussien, metrojen ja väkivaltaisen kuljettajien keskellä ei totisesti ole ruusuilla tanssimista.
[/i]