HKL

208 posts, 11 pages, 25,817 views

#161 • • Edited Locutus Guest

Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan.

Tilastoihin voisi taas lisätä yhden PLATINUMin uhrin... :D
#162 • • jUSSi Guest

Ihmiset haistakaa pitkä paska. Hankkikaa oma elämä ja en ole 15 v. vaan 21 vuotias en kuuntele apulantaa vaan psygressiivistä goaa,psytrancea. Jos menemme rokin puolelle on alice cooper paras. Suurimman osan ihmisistä tunnen täällä ja en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia. Se jota kiinostaa vittuilla mulle. niin tulkaa sanomaan jos joskus törmätään. Kato mä uskallan aukoa päätäni livenäkin. :D Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan. Kavereille semmosta että törmäillään joskus.

Et ole näköjään ymmärtänyt kenenkään huomautuksia siitä, että olet ottanut eriävät mielipiteet ja kommentit henkilökohtaisena vittuiluna. Ne eivät ole sitä. Jos otat järjen käteen ja mietit mitä enemmistö on esimerkiksi täällä plattarissa mieltä pummilla matkustamisesta niin (melkein) kaikki kommentit ovat olleet aiheesta. Yleisin moraalikäsitys on, että pummilla matkustaminen on itsekästä ja moraalisesti sekä lakien mukaan rangaistava teko. Aivan varmasti jos joskus jutellaan tästä asiasta naamasta naamaan, niin sanon aivan samat asiat. Typeryys on sellaista mitä en siedä ja asiallisen kritiikin ottaminen henkilökohtaisesti on erittäin lapsellista.

Jos sinun mielestäsi siippasi on rikoksen tahi epäoikeudenmukaisuuden uhri niin ottakaa ihmeessä yhteyttä oikeuslaitokseen ja mitatkaa mielipiteenne kestävyys yleisiä moraali- ja laillisuuskäsitteitä vastaan.

Sillä minkä ikäinen olet fyysisesti tai mitä musiikkia kuuntelet ei ole mitään tekemistä sen faktan kanssa, että kirjallinen ulosantisi on 15-vuotiaan teinin tasoa. Miettikää asioita oikein kunnolla ja laskekaa kymmeneen ennen kuin kirjoitatte suutuspäissänne vastauksia julkisille foorumeille. Hätäiset ja erityisesti perusteettomat vihanpurkaukset eivät saa ketään ymmärtämään teidän näkökulmaanne asioihin.

On hyvä, että toimit, kirjoitat ja puolustat omaa näkemystäsi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä ennen kuin olet miettinyt asiat kunnolla ja perustelet mielipiteesi. Järjetön huutaminen kritiikkiin ja vastakkaisille mielipiteille vähentää ainoastaan sinun uskottavuutta ja huonontaa ihmisten mielikuvaa henkilöstä nimimerkkisi takana.

Ikävää, jos tämän takia olet lopettamassa platinumin käytön, sillä täältä voi oppia kaikenlaista. Äkkipikaisuus ei vie minnekkään ja menetät samalla hyvän ja informatiivisen kanavan. :(
#163 • • MikkiHiiri Guest
Joo en tiedä mitä sieniä on vedelty tai missä liuottimissa lie
ollutkaan.. mut Elwira vois välil miettii mitä ihmisist sanoo ennenku
painaa submit-nappulaa *vinkvink* :003:

t:taulapää, idiootti, plattari is my life
#164 • • pinnie Guest

Vaikken ole mikään laki-ihminen, niin seuraavien pykälien löytäminen intternetistä ei ollut erityisen vaikeaa:

Laki joukkoliikenteen tarkastusmaksusta 11.5.1979/469

11 §

Tarkastajan oikeudet ja vastuu

Tarkastajalla on oikeus ottaa kiinni ilman asianmukaista matkalippua oleva matkustaja, joka ei luotettavasti selvitä henkilöllisyyttään. Tarkastaja voi myös poistaa tällaisen matkustajan kulkuneuvosta tai 1 §:n 2 momentissa tarkoitetulta laiturialueelta, jollei se matkustajan ikä ja muut seikat huomioon ottaen ole kohtuutonta tai aiheuta vaaraa matkustajan terveydelle. Jollei kiinniotettua välittömästi poisteta kulkuneuvosta tai edellä tarkoitetulta laiturialueelta, hänet on viivyttelemättä luovutettava poliisin haltuun. (9.7.1982/540)

Jos matkustaja vastarintaa tekemällä koettaa välttää kiinniottamisen, poliisin luo toimittamisen taikka kulkuneuvosta tai 1 §:n 2 momentissa tarkoitetulta laiturialueelta poistamisen, tarkastajalla on oikeus käyttää sellaisia voimakeinoja, joita toimenpiteen suorittamiseksi voidaan matkustajan käyttäytyminen ja muut olosuhteet huomioon ottaen pitää puolustettavina. (9.7.1982/540)

Pakkokeinolaki 30.4.1987/450
1 §

Jokamiehen kiinniotto-oikeus

Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on lievä pahoinpitely, näpistys, lievä kavallus, lievä luvaton käyttö, lievä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, lievä vahingonteko tai lievä petos. (12.7.2002/615)

Noista voi helposti päätellä, että sekä metrokuski että tarkastaja toimivat aivan oikein. En nyt muista mistä sen luin, mutta pummilla matkustaminen olisi rikoksena tuo ylempänä mainittu lievä petos. Enivei, jatkakaa toki vänkäämistä, täällä päässä ainakin on erittäin hauskaa. :D

Olinpa kaivamassa samoja pykäliä. Nuff said! Turha valittaa, kun toimii vastoin lakia.
#165 • • yana Guest

Suurimman osan ihmisistä tunnen täällä ja en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia. Se jota kiinostaa vittuilla mulle. niin tulkaa sanomaan jos joskus törmätään. Kato mä uskallan aukoa päätäni livenäkin. :D B]

"Oveluutta on kutsua "asiallista" valitusta, siis sitä, jota itse esitää muita kohtaan, kritiikiksi, ja vieläpä rakentavaksi sellaiseksi, ja sit sellasta arvostelua, mikä kohdistuu suhun, kutsutaan loanheitoks. Näin olet selkeä" -- kuilu
#166 • • Edited Kaino Guest

Ihmiset haistakaa pitkä paska. Hankkikaa oma elämä ja en ole 15 v. vaan 21 vuotias en kuuntele apulantaa vaan psygressiivistä goaa,psytrancea. Jos menemme rokin puolelle on alice cooper paras. Suurimman osan ihmisistä tunnen täällä ja en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia. Se jota kiinostaa vittuilla mulle. niin tulkaa sanomaan jos joskus törmätään. Kato mä uskallan aukoa päätäni livenäkin. :D Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan. Kavereille semmosta että törmäillään joskus.

Sä et taida turhaan lukea sinulle osoitettuja viestejä? Kuten sanoin "ellen paremmin tietäisi". Aivan totaalisen turha urputtaa mistään täällä jos itse auot päätäsi kaikille niin paljon, kun lystäät ja hetikun joku vastaa takaisin samalla mitalla ollaan itkemässä, että "EI SAA MENNÄ HENKILÖKOHTAISUUKSIIN", mitäs jos elwira siellä kotona nyt vaan katsoisi itseään peiliin ja lopettaisi tuon naurettavan angstauksen.

Edit:
Kaikki mitä voin enää sanoa: WAY TO GO! YEA! ALLRIGHT! WOO-HOO!
#167 • • Kaino Guest

"Oveluutta on kutsua "asiallista" valitusta, siis sitä, jota itse esitää muita kohtaan, kritiikiksi, ja vieläpä rakentavaksi sellaiseksi, ja sit sellasta arvostelua, mikä kohdistuu suhun, kutsutaan loanheitoks. Näin olet selkeä" -- kuilu

Niinhän se menee, ainakin tässä threadissa ;)
#168 • • funkyboy Guest
voi tsiis:001:
#169 • • Edited JussiS Guest

Et ole näköjään ymmärtänyt kenenkään huomautuksia siitä, että olet ottanut eriävät mielipiteet ja kommentit henkilökohtaisena vittuiluna...

+ koko muu postaus

... Äkkipikaisuus ei vie minnekkään ja menetät samalla hyvän ja informatiivisen kanavan. :(

WORD! Vielä lisäksi:

Tappelun tulos
#170 • • Edited Jim K Guest

Lakiuskovaisille ominaista on se, että heidän mielestään se mikä on laillista ei voi olla väärin. Toisaalta se että jokin on laitonta on aina väärin. Onhan se varmasti mukavaa kun viranomaiset näin vapauttavat omasta ajattelusta.

Ei tuosta kuitenkaan suoraan voi päätellä että tarkastaja olisi toiminut laillisesti, kun laki on muotoiltu noin epämääräisesti, laki on niinkuin se luetaan.

On myös olemassa ihmisryhmä joka olettaa lain
aina olevan väärässä ja sortamista varten tehty.

Kyllä se laki teksti mielestäni aika selkeä (ainakin)
tässä tapauksessa on. Ja kohtuullisen selvää myös on,
että tarkastaja on tässä tapauksessa toiminut
täysin lain sallimissa puitteissa.

Orginally posted by Zeta
Luulin hetkeksi eksyneeni Demi-lehden foorumeille.

Taidankin vaihtaa sinne jos siellä on aina näin
hedelmällisiä keskusteluja :002:
#171 • • Edited laura Guest
oho. harhahutilaukaus
#172 • • yana Guest

Kyllä se laki teksti mielestäni aika selkeä (ainakin)
tässä tapauksessa on. Ja kohtuullisen selvää myös on,
että tarkastaja on tässä tapauksessa toiminut
täysin lain sallimissa puitteissa.

mutta huomatkaa että vääryydeen joutuneen oli aivan mahdotonta hankkia lippua johtuen äärimmäisen yllättävästä tilanteesta joutua aamulla töihin
#173 • • MikkiHiiri Guest

mutta huomatkaa että vääryydeen joutuneen oli aivan mahdotonta hankkia lippua johtuen äärimmäisen yllättävästä tilanteesta joutua aamulla töihin

Täs threadissa on kaikki muut väärässä paitsi Elwira :)
#174 • • Kaino Guest

Täs threadissa on kaikki muut väärässä paitsi Elwira :)

ja itse vääryyttä kokenut vapaamatkustajamme, dj vision
#175 • • Ryvon DJ Guest

...en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia.

Voi kuule, tulet kokemaan elämässä vielä paljon vittuilua muodossa tai toisessa, jos et hallitse tempperamenttiasi. Ei tässä topikissa vielä ole edes kunnolla aloitettu tuon jalon taidon harjoittamista, vähän nälvitty vaan. Kunnon vittuilu vaan piristää päivää jos osaa suhtautua siihen rennosti ja heittää hetulaa takaisin. Ei vittuilua koskaan oteta tosissaan itseensä. Kannattaa hillitä kuumapäisyyttään, muuten sua viedään kun pässiä narusta, etkä edes huomaa sitä. Muutama on täällä jo vedättänytkin, ja he ovat vielä varsin kilttejä ihmisiä.

Osa lukijoista on varmasti huomannut mikä näidenkin purkausten takana on, ja antanut asian siten olla. Se on sellasta ;)
#176 • • Tapi T Guest
Täältä Platinumista ei pitäisi olla päivääkään poissa, kun koskaan ei tiedä millaisia topiikkeja syntyy ja kuinka ne kasvaa nopeasti!

Nytkin kolmen päivän aikana Helsingin Kaupungin Liikelaitoksen normaaleista toimenpiteistä alkanut keskustelu on saanut lähes raamatulliset mittasuhteet, jonka seurauksena emme ehkä enää saa nauttia Helsingin johtavan DJ-pariskunnan postauksista. Jälleen kerran foorumi kokee kovan kolauksen.

Jottei vastaisuudessa kenellekään kävisi samoin, niin kehoitan kaikkia investoimaan matkakorttiin, jotteivat smurffit enää ikinä kiusaisi.

Ja jos silti kiusaavat, niin aina voi ottaa yhteyttä HKL:n toimitusjohtajaan [email protected]. Jos Matti on nihkeä, niin on olemassa vieläkin järeimpiä keinoja.

Lopuksi toivot Dj Visionille ja Elwiralle voimia, jaksamista ja onnea heidän loppuelämäkseen. Nuorenparin elämän keskellä suurkaupunkia typerien keskustelufoorumien, smurffien, bussien, metrojen ja väkivaltaisen kuljettajien keskellä ei totisesti ole ruusuilla tanssimista.

Rauhaa, rakkautta ja ystävyyttä kaikille toivottaa:

Tapani
Matkakortin omistaja
Espoo, Kauklahti
Onnellinen julkisen liikenteen käyttäjä jo vuodesta 1980
#177 • • khatt Guest

Ihmiset haistakaa pitkä paska.

Godwinin Hitler-laki toteutui jo toisella sivulla. Olet hävinnyt tämän väittelyn kauan, kauan sitten.

Btw, saisinko buukata teidät kaksi keikalle? Matkakuluja ei varmaan tarvitse maksaa :003:

(kun toinen osapuoli vastaa asialliseen argumentointiin jaardi jaa, on pieni sohaisu ihan paikallaan)
#178 • • Edited JussiS Guest

Godwinin Hitler-laki toteutui jo toisella sivulla. Olet hävinnyt tämän väittelyn kauan, kauan sitten.

Mmh, imho toi koko pätkä tästä tohon Hitler-keissiin sopii vallan hyvin tähän topicciin.
#179 • • Lachesis Guest

Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan.

Good riddance. Yksi "säälittävä kusipää" vähemmän.

Lopuksi toivot Dj Visionille ja Elwiralle voimia, jaksamista ja onnea heidän loppuelämäkseen. Nuorenparin elämän keskellä suurkaupunkia typerien keskustelufoorumien, smurffien, bussien, metrojen ja väkivaltaisen kuljettajien keskellä ei totisesti ole ruusuilla tanssimista.
[/i]

Ei ole helppoa, ei. Liikaa meitä typeriä ihmisiä hankaloittamassa heidän eloaan.
#180 • • Homegrove Guest
:001: :001: :001: :001: :001: :001:

Yksi parhaista topiceista koskaan! :D