HKL

208 posts, 11 pages, 25,899 views

#81 • • Elwira Guest

tottakai kannattaa. sähän matkustit pummilla, lähdit karkuun, pistit vastaan ja ties mitä.

Ei se mitään vastaan pistänyt. Älä lähe edes arvioimaan kun et sitä näköjään osaa. Olet kyllä niin helvetin ärsyttävä kun jaksat muistuttaaPUMMILLA MENOSTA JA TIES MISTÄ! Herää pahvi tähän kauniiseen maailmaan äläkä mene siellä sun omissa maailmoissa.
#82 • • MikkiHiiri Guest

Ei se mitään vastaan pistänyt.

"No sitten rimpuilemalla ulos hänen kynsistään. Lähdempä sitten käveleen tilanteesta poispäin. niin, eihän se riitä HKL:lle vaan, metrokuski tulee ulos metrosta, ja yrittää käydä käsiksi. Onnistuukin kamppaamaan mut metriksen lattialle. Pääsin onneksi siittä(kin) tilanteesta pois"

:rolleyes:
#83 • • Elwira Guest

Helsingin kaupungin liikennelaitos - Vuosikertomus 2001 - Tilinpäätös:

"Liikevaihto muodostui 510,6 milj. markan lipputuloista, kaupungin maksamasta 573,3 milj. markan tariffituesta, HKL-Bussiliikenteen YTV:ltä saamista 63,9 milj. markan liikennöintikorvauksista sekä muista tuloista, joita oli 4,1 milj. markkaa."

lähde webissä

Minusta on erinomainen juttu, että a) meillä on joukkoliikennettä ja että b) Helsingin kaupunki tukee sitä melkoisella prosenttiosuudella.

Sinuna Vision tekisin ihan valituksen metrokuskin käytöksestä. On eri asia tarkastaa liput, ja vaatia liputtomia maksamaan tarkastusmaksu, kuin hylätä kuljettamansa ajoneuvo ja käydä käsiksi liputtomaksi epäiltyyn matkustajaan.

Tämä on fiksu. Tätä me haimme emmekä ihmisten sääliä ja vittuilua. Tämä on fiksu ihminen ja fiksuja vastauksia me kaipaamme emmekä teidän neuvoja miten pitää käyttäytyä ja miten ei.
#84 • • Mikko Guest

Ei se mitään vastaan pistänyt. Älä lähe edes arvioimaan kun et sitä näköjään osaa. Olet kyllä niin helvetin ärsyttävä kun jaksat muistuttaaPUMMILLA MENOSTA JA TIES MISTÄ! Herää pahvi tähän kauniiseen maailmaan äläkä mene siellä sun omissa maailmoissa.

Olin tänään menossa duuniin aamulla.
Hyppäsin metroon, ja kas smurffit. (ei tietenkään lippua, koska ei kiska auki, eikä automaattia lähellä) No sitten vaan äkkiä ulos, ja kas (taas) karvainen smurffi setä nappaa kiinni. No sitten rimpuilemalla ulos hänen kynsistään. Lähdempä sitten käveleen tilanteesta poispäin. niin, eihän se riitä HKL:lle vaan, metrokuski tulee ulos metrosta, ja yrittää käydä käsiksi. Onnistuukin kamppaamaan mut metriksen lattialle. Pääsin onneksi siittä(kin) tilanteesta pois (kiitos taedium). Eikä sekään vielä riitä HKL:LLE!!! vaan metro kuski huutaa perään, osta lippu niin ei tarvi juosta. Hieman vittuuntuneena tilanteesta huusin takaisin että osta elämä.

ei pistänyt vastaan? edes ihan pikkasen? :rolleyes: no, kukin hoitaa hommat tyyllillään..
#85 • • Mikko Guest

Tämä on fiksu. Tätä me haimme emmekä ihmisten sääliä ja vittuilua. Tämä on fiksu ihminen ja fiksuja vastauksia me kaipaamme emmekä teidän neuvoja miten pitää käyttäytyä ja miten ei.

no, te kaks tulisielua voisitte miettiä et miten sitä omaa sanomaa kannattaa tuoda julki. niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. ainakin tässä mun omassa pikku maailmassa.
#86 • • Elwira Guest

"No sitten rimpuilemalla ulos hänen kynsistään. Lähdempä sitten käveleen tilanteesta poispäin. niin, eihän se riitä HKL:lle vaan, metrokuski tulee ulos metrosta, ja yrittää käydä käsiksi. Onnistuukin kamppaamaan mut metriksen lattialle. Pääsin onneksi siittä(kin) tilanteesta pois"

Niin mutta mitä tämä tilanne kuskille kuuluu? Lipun tarkastajilla on monesti vartijat mukana jotka hoitavat kiinniottamisen. Ei ole kuskin tehtävä pysäyttää liputonta matkustajaa, varsinkaan kamppaamalla. Kuskin tehtävä on pysyä ohjaamossa. Kuten jo monesti mainitsin älkää neuvoko mitä saa tehdä ja mitä ei vaan anatakaa fiksuja vatauksia. tommoset teidän syytökset eivät hetakauta meitä tipan vertaa. Olet syyllinen tuohon ja tuohon.... Hahhaa! Ihanaa kun te ihmiset oleete niin saakelin hyökkääviä. :D
#87 • • Edited Pilkku Guest

Kyllä mä ainakin kuljen pummilla töihin jos mulla ei juuri ole rahaa taskussa silloin saa sakot jos saa... Mulla ei ole aikaa jonotella ja venailla uutta matkakorttia nyt joten venaan et tulee postissa. Niin venaa visionikin.

Eh.. mutta kumminkin sulla on aikaa postata plattarille jatkuvalla syötöllä ties kuinka monta tuntia putkeen? Vai duunistako sä näitä kirjoittelet?
#88 • • Elwira Guest

ei pistänyt vastaan? edes ihan pikkasen? :rolleyes: no, kukin hoitaa hommat tyyllillään..

Ai mätkinyt turpaan? Visioni ei ole väkivaltainen ihminen ja ei tuota toiselle pahaa. Se että kuski kampitti sen ei tee visionista väkivaltaista. Visioni nousi ylös turvalleen lennettyä ja jatkoi matkaansa kun kuski vielä lateli törkeyksiä perään. mä tiedän tasan mimmonen mun oma mies on. Se että jos ite olisin ollut tossa tilaanteessa olisin näyttänyt keskisormea ja jatkanut matkaani pää pystyssä. Mua kukaan kuski saa koskaan kampitella kun se ei sen tehtäviin kuulu.
#89 • • Lachesis Guest

Okei, nyt ottaa päähän kyseinen laitos.

Olin tänään menossa duuniin aamulla.
Hyppäsin metroon, ja kas smurffit. (ei tietenkään lippua, koska ei kiska auki, eikä automaattia lähellä) No sitten vaan äkkiä ulos, ja kas (taas) karvainen smurffi setä nappaa kiinni. No sitten rimpuilemalla ulos hänen kynsistään. Lähdempä sitten käveleen tilanteesta poispäin. niin, eihän se riitä HKL:lle vaan, metrokuski tulee ulos metrosta, ja yrittää käydä käsiksi. Onnistuukin kamppaamaan mut metriksen lattialle. Pääsin onneksi siittä(kin) tilanteesta pois (kiitos taedium). Eikä sekään vielä riitä HKL:LLE!!! vaan metro kuski huutaa perään, osta lippu niin ei tarvi juosta. Hieman vittuuntuneena tilanteesta huusin takaisin että osta elämä.

Ihan älytöntä tuohua HKL:ltä!

Onko metro kuskilla oikeus käydä käsiksi? Tietääkseni en ole syyllistynyt kuin rikkeeseen. EN RIKOKSEEN. Johon pätee jokamiehen oikeus.

Muutenkin vituttaa koko HKL:llä!

Tiedän olisi pitänyt ostaa se lippu! (mutta minkäs teet)

Kokemuksia voi tilittää tähän..

terveisin- liputta jatkossa matkustava!

Ei oo todellista. Matkustat pummilla, joudut tarkastukseen, yrität karata tilanteesta ja vielä kehtaat itkeä kokeneesi vääryyttä? Logiikka pelaa.
Kaikki sympatiat tarkastajille, mahtavat kaltaisesi tapaukset v*tuttaa.
Mieleesi ei tullut varautua lipun ostoon, vaikka nostamalla rahaa edellisenä päivänä?

Herännyt puoli tuntia ennen tätä episodia niin eipä mun päässä silloin vielä leikkaa.

Eipä taida leikata muutenkaan.

Olen niin kettumaisen vihaset kilin munat prkl. täynnä teitä saatana kaikkia. Oletko niin kiinostunut mun elämästä että tarttee joka perkeleen sanaa vääristellä tai kommentoida? :mad:

Jos ladot elämäsi vaiheita ja moraaliasi tänne foorumille sitä tahtia, mitä nytkin niin taatusti joku sitä kommentoi. Buuhuuu..

Olenko silmätikku?

Noilla postauksilla? Aivan varmasti.
#90 • • Elwira Guest

Eh.. mutta kumminkin sulla on aikaa postata plattarilla jatkuvalla syötöllä ties kuinka monta tuntia putkeen? Vai duunistako sä näitä kirjoittelet?

Mitä onko muka HKL:n toimistot sunnuntaisin auki? Ei mielestäni. Mä vietän ihan kuule vapaapäivää joka ei sulle edes kuulu mitä mä teen muttasen sanon että olen töissä haarukka n.9-20 eli ei paljon nappaa jonotella kun on postikin olemassa.
#91 • • MikkiHiiri Guest

Mitä onko muka HKL:n toimistot sunnuntaisin auki? Ei mielestäni. Mä vietän ihan kuule vapaapäivää

Ai sä oot HKL:llä töissä? :D
#92 • • Pilkku Guest

Mitä onko muka HKL:n toimistot sunnuntaisin auki? Ei mielestäni. Mä vietän ihan kuule vapaapäivää joka ei sulle edes kuulu mitä mä teen muttasen sanon että olen töissä haarukka n.9-20 eli ei paljon nappaa jonotella kun on postikin olemassa.

No joo, ihan yleisesti ottaen ajattelin. Voidaan vaikka katsoa milloin sun aikaisemmat postaukset on tehty.. Kyllähän kaikki muutkin jonottaa. Miksi sulla olisi jotkut erikoisoikeudet, vain koska et jaksa?
#93 • • Dj Vision Guest

Niin tarttui smurffi kädestä kiinni. Sori jos käytin väärää sanaa.
Yritätkö pussittaa?
Enköhän tiedä kuitenkin mitä tapahtui ja mitä ei.
#94 • • Mikko Guest

Ai mätkinyt turpaan? Visioni ei ole väkivaltainen ihminen ja ei tuota toiselle pahaa. Se että kuski kampitti sen ei tee visionista väkivaltaista. Visioni nousi ylös turvalleen lennettyä ja jatkoi matkaansa kun kuski vielä lateli törkeyksiä perään. mä tiedän tasan mimmonen mun oma mies on. Se että jos ite olisin ollut tossa tilaanteessa olisin näyttänyt keskisormea ja jatkanut matkaani pää pystyssä. Mua kukaan kuski saa koskaan kampitella kun se ei sen tehtäviin kuulu.

nyt puhunkin siitä "smurffista" joka ukkokultas ensin nappas.. siitähän kaikki lähti..
#95 • • Dj Vision Guest

Ei oo todellista. Matkustat pummilla, joudut tarkastukseen, yrität karata tilanteesta ja vielä kehtaat itkeä kokeneesi vääryyttä? Logiikka pelaa.
Kaikki sympatiat tarkastajille, mahtavat kaltaisesi tapaukset v*tuttaa.
Mieleesi ei tullut varautua lipun ostoon, vaikka nostamalla rahaa edellisenä päivänä?

Jos ladot elämäsi vaiheita ja moraaliasi tänne foorumille sitä tahtia, mitä nytkin niin taatusti joku sitä kommentoi. Buuhuuu..

Noilla postauksilla? Aivan varmasti.

Oletkohan sinäkään lukenut koko topiccia!
Pitäisi varmaankin lisätä faktaa touhon ensimmäiseen postiin.
Olen niin paha ihminen kun matksutan ilman lippua. Hirttotuomio?
#96 • • khatt Guest

Kuten jo monesti mainitsin älkää neuvoko mitä saa tehdä ja mitä ei vaan anatakaa (sic) fiksuja vatauksia (sic). tommoset teidän syytökset eivät hetakauta (sic) meitä tipan vertaa. Olet syyllinen tuohon ja tuohon.... Hahhaa! Ihanaa kun te ihmiset oleete (sic) niin saakelin hyökkääviä (!).

Haluaisin nähdä hkl:n ihmisten ilmeet, kun menet valittamaan heille tarinasi kanssa :D Kun Dj Vision jäi kiinni, hänen olisi lain mukaan pitänyt maksaa tarkastusmaksu. Ihan sama, vaikka lippu jäi kotiin, ei ollut käteistä ostaa uutta lippua, selitykset eivät auta väistämään lakia. Jos tarinasi olisi kulkenut "matkustin pummilla, jäin kiinni, maksoin sakot, tarkastaja veti turpaan", niin valittamisessa olisi edes jotain perää. Todennäköistä on, että kun menet(te) sinne avautumaan, kysytään ensin että mitenkäs tuo tarkastusmaksu.

Ihan älytöntä tuohua HKL:ltä!
terveisin- liputta jatkossa matkustava!

Muistakaa kertoa se valituksessanne.
#97 • • Edited Dj Vision Guest

Haluaisin nähdä hkl:n ihmisten ilmeet, kun menet valittamaan heille tarinasi kanssa :D Kun Dj Vision jäi kiinni, hänen olisi lain mukaan pitänyt maksaa tarkastusmaksu. Ihan sama, vaikka lippu jäi kotiin, ei ollut käteistä ostaa uutta lippua, selitykset eivät auta väistämään lakia. Jos tarinasi olisi kulkenut "matkustin pummilla, jäin kiinni, maksoin sakot, tarkastaja veti turpaan", niin valittamisessa olisi edes jotain perää. Todennäköistä on, että kun menet(te) sinne avautumaan, kysytään ensin että mitenkäs tuo tarkastusmaksu.

Muistakaa kertoa se valituksessanne.

Taidanpa mennä.. Toisaalta toi liputta matkustaminen tuo mukavasti jännitystä elämään.
#98 • • Dj Vision Guest

nyt puhunkin siitä "smurffista" joka ukkokultas ensin nappas.. siitähän kaikki lähti..

En mä ole mitään nappaillut.
#99 • • Dj Vision Guest

Senhän sä voit sanoa ihan noin vain, sen perusteella mitä tänne kirjoittaa, niin voi vetää tosi syvää analyysia!
#100 • • Edited Lachesis Guest

Oletkohan sinäkään lukenut koko topiccia!
Pitäisi varmaankin lisätä faktaa touhon ensimmäiseen postiin.
Olen niin paha ihminen kun matksutan ilman lippua. Hirttotuomio?

Luin viestiketjun kokonaisuudessaan. Siihen, oletko paha ihminen en ota kantaa, mutta toimit tilanteessa täysin vastuuttomasti pakenemalla tarkastajia. Minua henkilökohtaisesti ärsyttää maksaa korotettuja lipunhintoja, kun tiedän, että on ihmisiä, jotka päättävät olla maksamatta kyydistään. Olen täysin tietoinen etteivät pummimatkustajat ole ainoa syy hintojen korotuksiin, mutta yksikin ylimääräinen centti jänisten takia on liikaa.