HKL

208 posts, 11 pages, 25,838 views

#1 • • Edited Dj Vision Guest
Okei, nyt ottaa päähän kyseinen laitos.

Olin tänään menossa duuniin aamulla.
Hyppäsin metroon, ja kas smurffit. (ei tietenkään lippua, koska ei kiska auki, eikä automaattia lähellä) No sitten vaan äkkiä ulos, ja kas (taas) karvainen smurffi setä nappaa kiinni. No sitten rimpuilemalla ulos hänen kynsistään. Lähdempä sitten käveleen tilanteesta poispäin. niin, eihän se riitä HKL:lle vaan, metrokuski tulee ulos metrosta, ja yrittää käydä käsiksi. Onnistuukin kamppaamaan mut metriksen lattialle. Pääsin onneksi siittä(kin) tilanteesta pois (kiitos taedium). Eikä sekään vielä riitä HKL:LLE!!! vaan metro kuski huutaa perään, osta lippu niin ei tarvi juosta. Hieman vittuuntuneena tilanteesta huusin takaisin että osta elämä.

Ihan älytöntä tuohua HKL:ltä!

Onko metro kuskilla oikeus käydä käsiksi? Tietääkseni en ole syyllistynyt kuin rikkeeseen. EN RIKOKSEEN. Johon pätee jokamiehen oikeus.

Muutenkin vituttaa koko HKL:llä!

Tiedän olisi pitänyt ostaa se lippu! (mutta minkäs teet)

Kokemuksia voi tilittää tähän..

terveisin- liputta jatkossa matkustava!
#2 • • Quu Guest
bwahahah.jpg
#3 • • Edited i L E Guest
löytyy noita YTV:ltäkin:

yks bussikuski nappas kaverin niskalenkillä maahan kun oli zetti tuhriintunu pesussa (sai kumminkin päivästä selvää).
ei päästäny sisään ja kaveri sano että mähän vittu meen kun tää lippu on voimassa niin sitte kuski flippas...

jotain kuskeja sais kyllä latoa tauluun. ja varsinki jos käy käsiks.

edit: teppo
#4 • • Ezzy Guest
Mua laittoi vituttamaan, kun paikallisbussissa tuli tarkastaja ja olin ostanut kertalipun, joka sitten meni hukkaan takkini syövereihin. Meni sitten varmaan 15min, jotta löysin sen ja missasin pysäkkini jne.

Mikä idea on tarkastaa jotain paikallisbusseja? Onko jänisongelma kovinkin paha paikallisbusseissa?
#5 • • osm Guest

"Nyyh nyyh, iso setä kiusasi."

Oisit ostanu lipun tai vaan kestäny seuraukset siitä ettet ostanu. ;) Sillä että yks kuski ylittää valtuutensa ei ole mitään tekemistä HKL:n kanssa.
#6 • • Dj Vision Guest

"Nyyh nyyh, iso setä kiusasi."

Oisit ostanu lipun tai vaan kestäny seuraukset siitä ettet ostanu. ;) Sillä että yks kuski ylittää valtuutensa ei ole mitään tekemistä HKL:n kanssa.

Kuten selitin ei automaattia ei käteistä, ei kiska auki. What can yuo do????

Niin, iso setä kiusas.. ja kävi käsiksi... cruel world!
#7 • • pie Guest

Kuten selitin ei automaattia ei käteistä, ei kiska auki. What can yuo do???? Niin, iso setä kiusas.. ja kävi käsiksi... cruel world!

Kännykkälippu?

Niin, olisit ostanut sen lipun niin ei olisi tullut harmia. Sen kännykkälippuun tarvittava viesti ja numero kannattaa tallentaa puhelimeen tarkastajien varalta, jos on kovakin into matkustaa liputta. Nythän siinä ei ole enää sitä 30s viivettäkään. Tai pitää lompakossa yhtä käyttämätöntä pahvilippua aina mukana hätätilanteiden varalta.

Mutta turhaanpa alat koko liikennelaitosta syyllistämään parin työntekijän virheen takia. Raskasta duunia tarkastajat ja kuljettajat tekevät, eivätkä saa asiakkailta kovinkaan paljon kiitosta, vittuilua siitäkin edestä.

Ja ei siinä liputta matkustamisessa nyt paljoa säästä, koska ei ne liput nyt niin kalliita ole, varsinkin jos lataa kortille pitkän kauden.
#8 • • Quu Guest
Oma lippu maksaisi paljon vähemmän jos yksi päivä ihmiset lopettaisivat pummilla matkustamisen.
#9 • • Dj Vision Guest

Kännykkälippu?

Niin, olisit ostanut sen lipun niin ei olisi tullut harmia. Sen kännykkälippuun tarvittava viesti ja numero kannattaa tallentaa puhelimeen tarkastajien varalta, jos on kovakin into matkustaa liputta. Nythän siinä ei ole enää sitä 30s viivettäkään. Tai pitää lompakossa yhtä käyttämätöntä pahvilippua aina mukana hätätilanteiden varalta.

Mutta turhaanpa alat koko liikennelaitosta syyllistämään parin työntekijän virheen takia. Raskasta duunia tarkastajat ja kuljettajat tekevät, eivätkä saa asiakkailta kovinkaan paljon kiitosta, vittuilua siitäkin edestä.

Ja ei siinä liputta matkustamisessa nyt paljoa säästä, koska ei ne liput nyt niin kalliita ole, varsinkin jos lataa kortille pitkän kauden.

Joka ei mun tietääkseni toimi DNA:n liittymässä? Vai toimiiko? Numero, koodi?
#10 • • Dj Vision Guest

Oma lippu maksaisi paljon vähemmän jos yksi päivä ihmiset lopettaisivat pummilla matkustamisen.

Ikinä en ole pummilla matkustanut, enkä matkusta! (=
#11 • • Dj Vision Guest

löytyy noita YTV:ltäkin:

yks bussikuski nappas kaverin niskalenkillä maahan kun oli zetti tuhriintunu pesussa

edit: teppo

sama juttu kävi tyttöystävälle, ei sentään niskalenkillä maahan.
Smurffi tuli ja nappas lipun häneltä, väittäen että väärennetty, vaikka pesukoneessa oli ollut.
Sitten piti ostaa kerta lippuja, ihan yks kaks kolme. Korvasivat sitten kiivaan väittelyn jälkeen nekin liput kyllä, rosiksella piti uhkailla! (=

Pieni angsti ehkä paistaa läpi näistä mun jutuista. On vaan sattunut kaikenlaista ton HKL:n kanssa.

Edelleen kysyn onko metrokuskilla oikeus käydä liputta matkustavaan käsiksi?
#12 • • Edited MikkiHiiri Guest

Kuten selitin ei automaattia ei käteistä, ei kiska auki. What can yuo do????

Niin, iso setä kiusas.. ja kävi käsiksi... cruel world!

Muahaha!
Oiskohan kannattanu selittää kyseinen asia myös niille 'smurffeille' =)

(mulle tulee smurffeista aina mieleen joku sienien vaikutustila)
#13 • • Laite Guest

Onko sulla oikeus kulkea pummilla jos sulla ei oo rahaa?

Vai oikeuttaako dj-nick tuollaiseenkin käyttäytymiseen ja sen jälkeen julkisella foorumilla itkemiseen?

p.s. ei millään pahalla, aika turhaa poraamista kuitenkin imho.
#14 • • ville Guest

Okei, nyt ottaa päähän kyseinen laitos.

Ja eräältä toiselta aivan samalla tavalla ...
#15 • • Edited MikkiHiiri Guest

Mielestäni on, mikäli liputta matkustava ei omaa taitoja selittää
kyseistä tilannetta juoksematta karkuun.

Nyt vast hokasin ettei sulla ollukaan ees aikomusta maksaa.
Perseestä tollanen meininki, ei millään pahalla. Selkää vaa :D
#16 • • xybo Guest
Kiitos näiden mulkkujen jotka ei maksa matkojaan,
lippujen hinnat nousee kokoajan. Kuskeilla pitäs
olla pesismailat kannossa. ;)

-- xybo
#17 • • onnela Guest

Kiitos näiden mulkkujen jotka ei maksa matkojaan,
lippujen hinnat nousee kokoajan. Kuskeilla pitäs
olla pesismailat kannossa. ;)

-- xybo

Nii just!! :D Eiku oikeesti. Ei tullut Visionille vissiin mieleen yrittää selittää tilannetta.

Se, että et ole tajunnut ostaa lippua aikaisemmin jne. jne. Ei tarkoita sitä, että olet oikeutettu matkustamaan ilmaiseksi.

Ethän sä voi kauppaankaan mennä ja pölliä kamaa sillä varjolla, ettei sattunut olemaan käteistä, pankkiautomaattia lähellä tai pankkikorttia. Haloo!?!?!

Lippujen hinnat ovat jo nyt ihan tarpeeksi korkeat. Ei tarvita enää yhtään pummilla matkustelijaa nostamaan noita hintoja...
#18 • • Dj Vision Guest

Onko sulla oikeus kulkea pummilla jos sulla ei oo rahaa?

Vai oikeuttaako dj-nick tuollaiseenkin käyttäytymiseen ja sen jälkeen julkisella foorumilla itkemiseen?

p.s. ei millään pahalla, aika turhaa poraamista kuitenkin imho.

Mitä itse olisit tehnyt?
Kävellyt automaatille kilometrin päähän, myöhästynyt töistä, ja saanut huudot pomolta. Tuskinpa.
#19 • • Dj Vision Guest

Mielestäni on, mikäli liputta matkustava ei omaa taitoja selittää
kyseistä tilannetta juoksematta karkuun.

Nyt vast hokasin ettei sulla ollukaan ees aikomusta maksaa.
Perseestä tollanen meininki, ei millään pahalla. Selkää vaa :D

ja miten sä tiedät mun aikomukset? Perusta ennustaja- linja..
Herännyt puoli tuntia ennen tätä episodia niin eipä mun päässä silloin vielä leikkaa.
#20 • • Edited MikkiHiiri Guest

Mitä itse olisit tehnyt?
Kävellyt automaatille kilometrin päähän, myöhästynyt töistä, ja saanut huudot pomolta. Tuskinpa.

Häh?
Olit tietoinen ettei sulla ole rahaa mennä töihin metrolla ja
myöhästyminen ei olisi oma vikasi? Tässä tapauksessa et siis
edes myöhästynyt ja vielä syytät HKL:ää "ilmaisesta" matkasta
(joku sen aina maksaa, mikään ei ole ilmaista)?

Vai syytätkö 'smurffeja' kiinni käymisestä? :)
Sama homma kun syyttäisin jotain äijää siitä et se veti mua
turpaan vaikka itse kerjäsin :)