Parhaat softa-efektit

16 posts, 1 page, 3,176 views

Avatar
#1 • • Tuppu_ Guest
En löytänyt tällaista topiccia, eli voisi listata, mitkä ovat mielestänne parhaat softaefektit, mitä pc:llä voi käyttää? Itseäni kiinnostaa lähinnä, mikä on paras softa-reverb, joka toimisi VST-efektinä? Cubasen oma reverb32 kun ei ole mikään kaikkein paras (ainakaan mun mielestä). Voiko hyvää reverbiä siis saada, ellei hommaa esim. Creamwaren tai TC:n dsp-kortteja? :rolleyes:
Avatar
#3 • • Tuppu_ Guest
Jep, tiedän kyllä, että logicin platinum verb on pirun hyvä, mutta voiko vastaavaa saada jossain muodossa cubaseen?
Avatar
#5 • • pakana Guest
Wavelabin mukana tuleva Naturalverb on sangen miellyttävä, pehmonen ja luonnollisemman kuulonen ku SXn reverbit. Mut ei oo tullu kokeiltua et saisko sillä mitään kilsan mittasia kikkeliverbejä ;)

Ohmforcen efektit on muilla saroilla omaa luokkaansa. Ohmboys, kahden linjan delay LFOilla on paras vastaantullu viiveVST, ja ilmanen Frohmage-filsu kannattaa sekin kokeilla.

PSP Vintage Warmer taitaa olla jo jonkunasteinen klassikko, kompura/analogisaturaattoriplugi jolla tosiaan saa kiilloteltua raitoja. Digital Fishphonesin Fishfillets- plugarisetti (freeware)vois olla tästä köyhän miehen versio.

Steinbergin oma Warp on elosan kuulonen kabinettisimu, sivistyneesti käytettynä antaa nastaa lisäväriä V/A-soundeille.
Avatar
#6 • • Edited MikkiHiiri Guest
Platinumverb on joissain tapauksissa ihan hyvä, mutta toisaalta
se työntää ulos aika hirveetä sontaakin :)
Itse otan ainakin early reflectionit pois kun ne on niin "likaiset" :)

TC Native Verb on aika lämmin, mutta buginen.

Altiverbin ku sais PC:lle. On meinaan paras softareverb mitä oon
ikinä kuullu (ja tehosyöpöin=) Toivottavasti tulee vielä PC:llekin.
Avatar
#7 • • FoFlow Guest


Altiverbin ku sais PC:lle. On meinaan paras softareverb mitä oon
ikinä kuullu (ja tehosyöpöin=) Toivottavasti tulee vielä PC:llekin.



Ooohhh... Sweet. Todella sweet... Kristallinkirkas, ei häröilyä ja tosi luonnollisen kuuloinen. Uh. Me want too :002:

Mutta tähän hätään suosittelisin itsekin Wavesin plugareita masterointipuolelle, reverberberiin esim. TC:tä joka on ihan ok.
Avatar
#8 • • Edited Tuppu_ Guest
Perskules! Toi TC:n Native Reverb 3.0 + on ihan yhtä hyvä kuin mun ulkoinen TC M-One! Ei siis epäilystä, mitä reverbiä käytän jatkossa. Onneksi ei siis tarttenu reverbin perässä siirtyä logicin käyttäjäksi. Cubase toimii ainakin mun koneella kevyemmin ja on nopeampi/selkeämpi käyttää. ;)
Avatar
#9 • • tony_e Guest
Timeworks Reverb 4080L

Oon kuullu, että on hyvä. Ja oon itsekin todennut hyväksi:)
Avatar
#10 • • 029 Guest


Timeworks Reverb 4080L

Oon kuullu, että on hyvä. Ja oon itsekin todennut hyväksi:)



on joo... On yks mun lemppari softisreverbi kyllä kans. Tätä voi kyl suositella...
Avatar
#12 • • pakana Guest


Nyt löyty kyllä uus suosikki...

tsekatkaa ihmees kaikki kalat täältä:
http://www.digitalfishphones.com/main.php?item=1&subItem=1

ei terve miten laadukkaita dynamiikkaplugareita - ja vieläpä kaikki ilmasia...

;) ;)



Originally posted jo aiemmin by hänmies
Digital Fishphonesin Fishfillets- plugarisetti (freeware)vois olla tästä köyhän miehen versio.



Eli yhdymme suosituksiin, nyt kun noi toimii 1.. versiosta kunnolla SXssäkin. Saman kaverin vanhempi Endorphin on puhissu mun talon kompurana eikä oo ollu juuri valittamista :)
Avatar
#13 • • upi Guest
Kertokaapas mitä step Sequencereita olette kokeilleet?
Pitäis löytää jokin simppeli softa, millä vois ohjailla softasynia Logicissa. Mukana olis hyvä olla ainakin 303 tyylinen glide...

Itse olen testaillut Logicin "Ultimate Step Sequenceria" sekä TCWorksin TCSeq - Step Sequenzeria.

Jotenkin pidin enemmän TCWorksin sekkarista, vaikka USS:än pitäisi olla aika monipuolinen. TCSeq:n käyttöliittymä ja ulkonäkö olivat ehkä lähempänä sitä mitä haen...

Muita vaihtoehtoja?
Avatar
#14 • • MikkiHiiri Guest
Jos joku tykkäs Steinberg Freefilterin ideasta mutta haukkui
soundin ihan paskaks (kuten minä), tsekatkaa Voxengo Curve EQ.
http://www.voxengo.com/curveeq/

Pesee Freefilterin 100-0 äänessä ja tuntui toimivan hommassa
ihan eri tavalla muutenkin.
Avatar
#15 • • Bobsony Guest
Timeworks Reverb 4080L:n seuraaja ReverbX on aika törkeän hyvä vehje, ainakin näin lyhyen demottelun perusteella. Ja varsinkin kun on käyttänyt fruityn reverbiä paljon, tää on ihan toiselta planeetalta (ei uranus).
Avatar
#16 • • MikkiHiiri Guest


Timeworks Reverb 4080L:n seuraaja ReverbX on aika törkeän hyvä vehje, ainakin näin lyhyen demottelun perusteella. Ja varsinkin kun on käyttänyt fruityn reverbiä paljon, tää on ihan toiselta planeetalta (ei uranus).



NO HUHHUH!!!
Testasin ReverbX:ää, joka pesee todella ison läjän hardwaveverbbejä
suoraan. Vetää vertoja jopa AltiVerbille. Miinuksena tietysti että
syö helvetisti tehoa mutta ääni on kyllä sen mukainen =)