Kopiointisuojaus - CD levyt

14 posts, 1 page, 3,137 views

Avatar
#1 • • Edited DJ Rasta Guest
Kun ei ole vielä varaa aitoihin DJ laitteisiin, niin harjottelen PC:llä.
No, kun tässä yks päivä harjottelin, ja löysin vanhan Bomfunk MC's:in CD levyn (täynnä aika hyviä remiksejä), Ajattelin soitella sitä vähän, mutta harmikseni huomasin, että mun kumpikaan PC ei suostu soittaa sitä!

Eli itse kysymys kuuluu:
kannattaako mun ostaa levykaupasta levyjä, jos joissakin on sama kopiointisuojaus??? Onko kellään tietoa, että onko monessakin levyssä nykyään tollanen suojaus???
Ei tekis mieli ostaa uusia levyjä jos ne ei sit soi....:(

mua ei sit kiinnosta se miten sen suojauksen voi kiertää.....
! l<n0\/\/ !7 /\/\y531f
Avatar
#2 • • Faini Guest
Onhän niitä nykyään, osta piraattei ;)
Avatar
#3 • • Laite Guest
jos levyssä on sellanen alapuolella oleva pieni rako ja sit aivan levun laidassa menee dataraita, niin ton suojauksen saa kierrettyä vetämällä siihen ihan ulkokehällä olevaan raitaan vaikka mustalla tussilla viivan. tulos: soitin ei osaa lukea ulointa raitaa eikä tajua kyseessä olevan suojattu levy.
Avatar
#4 • • Takyon Guest
Noissa suojatuissa levyissä lukee jos se ei toimi tietokoneissa. Ainakin pitäis lukea
Avatar
#5 • • DJ Rasta Guest


Noissa suojatuissa levyissä lukee jos se ei toimi tietokoneissa. Ainakin pitäis lukea



Ei aina, ainakaan mun tuurilla :D
Avatar
#6 • • DjClubDaHouse Guest


Ei tekis mieli ostaa uusia levyjä jos ne ei sit soi....:(



Mielestäni on olemassa laki, juuri musiikkipuoleen, että jos sulla ei ole esim. cd-soitinta ja PC on ainoa musasoitin niin sulla on oikeus palauttaa se cd kauppaan toimimattomana, koska se ei toimi sun tietokoneella. =)
Avatar
#7 • • DjClubDaHouse Guest


Noissa suojatuissa levyissä lukee jos se ei toimi tietokoneissa. Ainakin pitäis lukea



Joissain lukee joissain taas ei. Välillä ne cd:t, jossa lukee se maaginen "will not play on PC or Mac", toimii silti PC:llä, että aika huvittavaa itseasiassa =P
Avatar
#8 • • Kopernikus Guest
No netistä saa melekein kaikki levyt jo, ja ei tarvi huolehtia kopiosuojista.:003:
Avatar
#9 • • DJ Rasta Guest
no ei tekis mieli tilaa netist ku tulee postimaksu, ku vois käydä tos ihan vieres hakee kaupast :(

Ja netistä on turha lataa, ku biisit on yleensä otettu jonku DJn setistä......

On muuten aika vaikee koittaa miksaa sellasta biisii jossa tempo muuttuu koko ajan :D
muutenki ku oon tällänen newbie.....

Mut kiitos ny tiedoista :)
Avatar
#10 • • Kopernikus Guest
Soulseekkiä kannattaa kokeilla, elektronisen musiikiin P2P-softa.
http://www.slsk.org
Avatar
#11 • • tiedemies Guest
Huonosti toimii kopiosuojaukset. Tossa ostin just Children Of Bodomin uusimman ja ihan kevyesti rippaantu koneelle ilman ongelmia. Asemina Toshiba SD-M1212 ja Plextor 48/24/48A.
Avatar
#12 • • nvd Guest


Huonosti toimii kopiosuojaukset. Tossa ostin just Children Of Bodomin uusimman ja ihan kevyesti rippaantu koneelle ilman ongelmia. Asemina Toshiba SD-M1212 ja Plextor 48/24/48A.



Mitä olen ihmisten kommentteja aiheesta seurannut, niin tuntuu, että kopiointisuojaukset estää nimenomaan sen kuuntelun, eikä niinkään kopiointia. Mikähän se hyöty tuosta sitten olikaan jos jengi saa kyllä nettiin levyt ripattua, mut ns. tavalliset käyttäjät palauttaa kauppaan kun ei kotisoittimilla toimi...

Harmittaa kyllä jos joku hyvä levy pitää tuon takia jättää ostamatta (ainoa kunnollinen cd-soitin on koneessa). Onneksi on vinyylit.
Avatar
#13 • • anco Guest
Niin, yleensä rippaus ohjelmat ja osa polttosoftista käyttää RAW -readiä. Eli, kone ei välitä siitä mitä cd:ltä lukee --> Identtinen kopio samanlaisella suojauksella, mitä alkuperäinenkin..
:D

Posts: 3,707

#14 • • :D
Esim. vanhemmilla cd-rom asemilla ei toimi nuo kopuosuojatut.
Kannattaa siis säästää vanhat cd-rom asemat ;) Tai no en nyt
tiiä et toimiiko kaikissa mutta mulla ainakin vm.98 olevassa rompussa on toiminut kaikki levyt mitä siihen olen ladannut.
Enempi tos näyttäis olevan ongelmia lukea levyjä jossa on
laitettu jotain videoita yms. multimedia pasketta sekaan.

Ehkä nuo tarrat tossa levyissä
"Will not play on PC or MAC - so don't even try" ;) ovat lähinnä
_pelkokkeeksi_. ainakin mun kohdalla.