Kolmella levarilla soitto

6 posts, 1 page, 1,578 views

Avatar
#1 • • kapteeni säärikarva Guest
En tiedä onko tämä oikea osasto mutta siirtäkää jos ei...
Asiaan..Kokeilimme tossa kaverin kanssa kolmella dekillä soitella ja eihän siitä muuta tullut kuin kauheaa ääntä:D
Niin että voisko joku valottaa että mikä on idea soittaa kyseisellä kokoonpanolla? Mitä enemmän kuin kahdella? Näyttää nimittäin olevan muodissa kun katselee noita forms of energy bileitä.

Siis gurut vastatkaa!
Avatar
#2 • • Tapsa Guest
Plaah.. En ole Guru, joka jaksaisi ruveta tarinoimaan.
Mutta melko soppahan siitä syntyy, jos sinä ja kaverisi olette soittaneet esmes. kolmen Trääns piisin nostatusta päällekäin.

Harvat soittaa kolmea biisiä päällekkäin, mutta jos joku sen tekee, niin silloin levylautasella pyörii suhtkot monotonisia
piisejä..

Kolmas soitinhan on kätevä olla olemassa, mutta sinun pitää ITSE tiedostaa mitä sillä teet.



Hyvät loppuvuodet ja terveisiä kavereille



TÄÄ oli niiin turha postaus
piste
;)
Avatar
#3 • • cterror Guest
mä olen itse harjoitellut kolmiäänisiä juttuja niin että laitan kaksi cd:tä luuppaamaan jotain tiettyä juttua. ylensä toiselta bassoraita ja toiselta jotain kihinää/vinkunaa/puhe/laulu-samplea ja soitan vinyyliltä varsinaisen kappaleen päälle. jos pakastaa vinyylin bassoja runsaasti niin housemätkeestä tulee hauskaa samalla monotonisella bassoraidalla.

jos tuon osaa tehdä hyvin niin voi ikäänkuin lennosta remixata biisejä uusiksi.

peace
Avatar
#4 • • Edited Quu Guest
Ei sillä kolmannella kääntöpöydällä oikeasti mitään tee, ellei soita kohtuullisen monotonista teknoa (esim Lakerilla muistan nähneeni melko usein kolme levyä pyörimässä ja kolme kanavaa auki ;) ). Muuten se menee näpertelyksi. Onhan siinä kolmannella levarilla kiva pitää jotain "jackhouse" acapellaa, mutta vähemmän laiskat deejiit pyörittää sen kahdellakin levarilla. :rolleyes:
Avatar
#5 • • anton Guest
3:lla! Tjaah.. Harvoin tulee laitettua kyl kolmee kerralla
päällekkäin soimaan, mut joskus sitäkin tulee tehtyä.
Yleisimmin sil kolmannella lautasella rullaa jokin acapella
tai sit jokin beat-raita. Kolmen raidan päällekkäinkuuntelu
voi kyllä olla aika tuskaa, varsinkin jos kahta ekaa saa
korjailla kokoajan kolmatta kuunneltaessa. Moon tehny
sen siten, et silloin kun kolmatta aletaan vasta nostella
lautaselle, niin valitsen jo pöydällä olevista toisen ns.
"kontrolliraidaksi" jonka mukaan pidän beatin kahdessa
muussa lautasessa. Jos pidät beattia lautasesta 1 lauta-
seen 2 ja lautasesta 2 lautaseen 3, niin lautaset 1 ja 3
heittävät helpommin keskenään, koska virhe kertautuu
lautasen 2 kautta. Got it? Ei kai tähänkään mtn oikeaa /
väärää tapa ole, mut noin mä sen about teen, silloin har-
voin kun siltä tuntuu, jos ei tunnu ni en tee. Hmm aikas hankalasti kyl selitin, mut hope tost on apua. Kokeilemalla
selviää paljon.

Ps. Aika tarkkaan saat raidat valita, jottei lopputulos ole Huttua. :)
Avatar
#6 • • kapteeni säärikarva Guest
Kiitos vastauksista. Joo tarkaan sai valita biisit ja kiire tuli. Soiteltiin silleen et kaks kanavaa oli päällekkäin tjsp. Joskus jopa kuulosti ihan siedettävältä mutta taidan itse kyllä pitäytyä kahdessa dekissä :003: