lp:itä n. 100 kpl
cd:itä n. 500 kpl
cd-sinkkuja n. 50 kpl
ja ikuisuusprojektina syöttää nämä discogs:iin ikivanhan access-kannan sijasta...
137 posts, 7 pages, 19,867 views
Vinyyliä n. 2000, joista n. puolet mustaa musaa. Löytyy aika paljon arvokkaita helmiä mustan musan joukosta ja onkin alkanut kuumottaa vakuutushommat. Nyt mulla on joku ihan perus IF-vakuutus. Mitenkäs jengi on vakuuttanut isoja & arvokkaita kokelmia?
Vinyyliä n. 2000, joista n. puolet mustaa musaa. Löytyy aika paljon arvokkaita helmiä mustan musan joukosta ja onkin alkanut kuumottaa vakuutushommat. Nyt mulla on joku ihan perus IF-vakuutus. Mitenkäs jengi on vakuuttanut isoja & arvokkaita kokelmia?
Kyselin Tapiolasta kotivakuutusta ja he ainakin haluavat, että levyistä on olemassa tarkka lista ja mahdollisuuksien mukaan levyt olisi arvioitava "ammattilaisen" toimesta, mikä uuden tanssimusiikin kanssa on lievästi sanottuna vaikeaa. Peruskotivakuutus kattaisi suunnilleen 85oo euron arvosta levyjä, mutta kun se ei enää riitä, niin täytyy jotain kehittää...
Kyselin Tapiolasta kotivakuutusta ja he ainakin haluavat, että levyistä on olemassa tarkka lista ja mahdollisuuksien mukaan levyt olisi arvioitava "ammattilaisen" toimesta, mikä uuden tanssimusiikin kanssa on lievästi sanottuna vaikeaa. Peruskotivakuutus kattaisi suunnilleen 85oo euron arvosta levyjä, mutta kun se ei enää riitä, niin täytyy jotain kehittää...
Tietääkö kukaan Suomessa tahoa, joka arvioisi levykokoelmia?
Kyselin Tapiolasta kotivakuutusta ja he ainakin haluavat, että levyistä on olemassa tarkka lista
Eikö noita voi ihan arvotavaravakuutuksella vakuuttaa? Määrittelee siihen tavaran arvoksi vaan sen summan josta ne haluaa vakuuttaa jne.
Kyselin Tapiolasta kotivakuutusta ja he ainakin haluavat, että levyistä on olemassa tarkka lista
Kevyt homma listata kaikki :(
Pitänee vuokrata eilakaislasta joku kirjuri/sihteeri viikoksi...
Kevyt homma listata kaikki :(
Pitänee vuokrata eilakaislasta joku kirjuri/sihteeri viikoksi...
kannattaa tehdä, ihan oman mielenrauhan vuoksi.
Discgos on kyllä varsin kätevä tuossa listan tekemisessä. =)
Discgos on kyllä varsin kätevä tuossa listan tekemisessä. =)
Ai. Mä kun en keksi yhtään epäkätevämpää tapaa kirjata satoja levyjä ku hakea jokainen nimike yksitellen ja runkkailla miljoonan repressin tunnistamisen jne kanssa.
Suurimman osan saa kuitenkin kivuttomasti. Jos vertaat siihen, että
kirjoitat kaiken datan itse käsin vaikkapa excelliin kun että kirjotat
hakusanoja.. sanoisin että discogs on kätevämpi. Ja sitten kun taas
katsot whitelabeleita ja muita niin joutuu kuitenkin katsomaan levyjen
kaiverruksia lampun kanssa... Pelkästään kaiverruksessa olevista
kirjaimista on saanut tietoon levyn oikean nimen. Ja kun ensimmäinen
vaiva on tehty niin jatko ylläpito on suht-helppoa, vieläkin joutunee
googlella etc etsimään lisätietoa ja usein lisäämään levyjä kantaankin,
mutta se on osa tätä harrastusta <3
-- xybo
Mitenkäs jengi on vakuuttanut isoja & arvokkaita kokelmia?