Maalisvaalit

469 posts, 24 pages, 98,836 views

#241 • • ---[-]--- Guest

Määd props! icon14.gif

Ymmärrät varmaan kuitenkin kantani. Miksi äänestäisin, koska en usko, että pystyn sitä kautta vaikuttaa. Yhdellä äänellä ei olla koskaan ratkaistu yhtään vaalia, eikä mikään tue sitä todennäköisyyttä, että nyttenkään niin kävisi. Turha myös vedota kaikkien samanlaiseen ajatustapaan, koska kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Citys oli 10 hyvää syytä, miksi ei kandee äänestää. Mä keksin helposti tuhat lisää...<provosointi kunniaan kuiteski>
#242 • • ---[-]--- Guest
Tällä hetkellä 85% aikoo äänestää. Mä en missään olosuhteissa voi kyllä uskoo, että äänestysinto nousis yli 70:n. Tässä foorumissa en usko niinkään suureen todennäköisyyteen. On helppo mielessä kelata, että menen äänestämään jne.....kuinkahan monella nyt noin sanoneista on h-hetkellä huono muisti, paha darra, kyytiongelma jne jne....tai jotain muuta: :003:
#243 • • Edited Tapi T Guest

Ymmärrät varmaan kuitenkin kantani. Miksi äänestäisin, koska en usko, että pystyn sitä kautta vaikuttaa. Yhdellä äänellä ei olla koskaan ratkaistu yhtään vaalia, eikä mikään tue sitä todennäköisyyttä, että nyttenkään niin kävisi. Turha myös vedota kaikkien samanlaiseen ajatustapaan, koska kaikki eivät ajattele samalla tavalla.

Itseasiassa en edes ymmärrä. Mun mielestä on vaan yksinkertaisesti tosi väliinpitämätöntä jättää äänestämättä, kun se äänioikeus on kerran meille jokaiselle suotu! Äänioikeus on osa demokratiaa ja IMO sitä tulee kunnioittaa käymällä vaaliuurnilla.
#244 • • Jukka I Guest

Tällä hetkellä 85% aikoo äänestää. Mä en missään olosuhteissa voi kyllä uskoo, että äänestysinto nousis yli 70:n. Tässä foorumissa en usko niinkään suureen todennäköisyyteen.

Mä taas uskon että tässä populaatiossa on poikkeuksellisen paljon tiedostavia ihmisiä, jotka haluavat vaikuttaa asioihin edes sen oman pienen osuutensa verran.

On helppo mielessä kelata, että menen äänestämään jne.....kuinkahan monella nyt noin sanoneista on h-hetkellä huono muisti, paha darra, kyytiongelma jne jne....tai jotain muuta: :003:

Ennakkoäänestys?

Ei pitäis tänä päivänä olla enää mistään ihme tekosyistä kiinni jos aikoo oikeesti äänestää.
#245 • • Kosmonaut Guest
Mielenkiintoinen topic, tästä aiheesta oon koulussa saanu jo monet hyvät väittelyt aikaan :) Nyt kun kerran viimekuussa täytin 18, niin mielestäni demokraattisessa valtiossa on enemmän velvollisuus kuin oikeus äänestää. Demokratia ei toimi oikeudenmukaisesti jos äänestysprosentti on mitä on. Vai onko suomen kansasta 46/200 porvareita?! ..tästähän ei tosin voi syyttää kuin kansaa itseään, kuten joku täällä aikaisemmin jo totesikin, vaikka kuinka äänestät porvaria niin se ei muuta sinua sellaiseksi.

Vasemmistoliitto on tällä hetkellä listoillani korkeimmalla, demarit ovat pettäneet työläiset ja ovat samanlaisia paskanjauhajia kuin mikä tahansa yleispuolue. SKP(Suomen kommunistinen puolue) kiehtoo myös, he ovat ainakin aatteensa takana ja nykyisen hallituksen näennäispolitiikan takia olisi mielenkiintoista saada mukaan puolue joka todella ajaisi asioita eteenpäin. Joku minua viisaampi voisi valaista minua, että koittaako skp ajaa suomeen sosialismia?jos kyllä, niin taitaa se puolue jäädä väliin, tyhmä ei sentään saa olla :)
Kummastuttaa kyllä syvästi, miten keskustalla oon niin suuri kannatus. Jos ei ihan aivot narikassa lue puolueen lupauksia niin on kyllä ihme jos uskoo puolueen toteuttavan ne ..tai sitten pitää olla TODELLA kova luottamus taloudenkasvun jatkumiseen :D ..tosin tämäkin on jokaisen yleispuoleen synti. Keskustan ehdokkaat sattuu vielä ainakin itseäni jotenkin suunnattomasti vituttavan, en tiedä kamalampaa näkyä ehdokkaan esittelystä kuin Mikko Alatalo, joka (kärjistettynä) puhuu parissa minuuttissa puoleen yleisen ohjelman läpi ja sitten lauletaankin peukut pystyssä sutsisatsaata. Pelottavinta on, jos se menee läpi!
Pitäisiköhän perustaa polli, josta ilmenisi plattarin poliittinen jakauma?..minua ainakin kiinnostaisi! ..tosin vaalisalaisuus on vaalisalaisuus.. ;)
#246 • • jUSSi Guest
Ihmetyttää myös tämä huumeiden tuominen toiseksi tärkeimmäksi vaaliteemaksi. Missä vaiheessa huumeista on tullut yhteiskuntaa riivaavaa ongelma joka poistettava? Eiköhän se parantaminen kannattaisi alkaa ihan alkoholisteista.

On taas kokoomuksen rikos&rangaistus-keekoilut saaneet ihmiset vauhkoiksi. Eikä median häröily tässä tilanteessa yhtään auta asiaa.
#247 • • JussiS Guest

Ihmetyttää myös tämä huumeiden tuominen toiseksi tärkeimmäksi vaaliteemaksi. Missä vaiheessa huumeista on tullut yhteiskuntaa riivaavaa ongelma joka poistettava? Eiköhän se parantaminen kannattaisi alkaa ihan alkoholisteista.

Yhteiskunnan asenteet on niin huumevastaisia, että vaaliteemaksi kannattaa ottaa huumevastaisuus, vaikkei siihen mitään konkreettista ratkaisua olisi esittää. On helppo luvata vastustaa huumeita, vaikeampi tehdä ongelman eteen mitään todellista. Vähän sama kun lupaisi kaikille lisää palkkaa ja vähemmän veroja...
#248 • • Tapi T Guest

Samaa mieltä minäkin; en edes uskalla arvata kuinka monta kertaa alkoholi maksaa yhteiskunnalle huumeita enemmän vuodessa.

Tuon eilisessä hesarissa olleen jutun perusteella Kokoomus näyttää olevan aika pahasti hukassa.
#249 • • jUSSi Guest

Tuon eilisessä hesarissa olleen jutun perusteella Kokoomus näyttää olevan aika pahasti hukassa.

Äänestä vasemmistoa! ;)
#250 • • Tapi T Guest

Äänestä vasemmistoa!

Jos sen eilisen taulukon perusteella ois päätös pitänyt tehdä, äänestäisin ilman muuta vasemmistoa!

Kuitenkin Yle:n vaalikone kertonee, ketä äänestän. Btw, tänä vuonna ajattelin äänestää poikkeuksellisesti demareita, jottei siitä keskustan populisti-kotkasta tulisi pääministeriä.
#251 • • Edited phanatic Guest

Originally posted by Mixa
Ymmärrät varmaan kuitenkin kantani. Miksi äänestäisin, koska en usko, että pystyn sitä kautta vaikuttaa. Yhdellä äänellä ei olla koskaan ratkaistu yhtään vaalia, eikä mikään tue sitä todennäköisyyttä, että nyttenkään niin kävisi.

Mun mielestäni jos ei äänestä niin ei ole sitten paljon varaa valittaa lopputuloksesta. Ja äänestämällä sulla on tasan yhtä paljon vaikutusvaltaa kuin jokaisella muullakin äänioikeutetulla.

Originally posted by JZZ
Yhteiskunnan asenteet on niin huumevastaisia, että vaaliteemaksi kannattaa ottaa huumevastaisuus, vaikkei siihen mitään konkreettista ratkaisua olisi esittää. On helppo luvata vastustaa huumeita, vaikeampi tehdä ongelman eteen mitään todellista. Vähän sama kun lupaisi kaikille lisää palkkaa ja vähemmän veroja...

Ja lupaukset konkreettisemmasta puuttumisesta alkoholiongelmaan olisivat poliittinen itsemurha, ikävä kyllä.
On kyllä uskomatonta että vaikka alkoholi tappaa suoraan jo tuhansia vuodessa ja välillisesti varmasti saman verran, niin se on vain jotenkin "välttämätön paha" joka kyllä tiedostetaan mutta sille ei muka voida tehdä mitään.

...ja Kokoomushan ei muuta teekään kuin lupailee lisää palkkaa ja vähemmän veroja :)
#252 • • Edited ---[-]--- Guest

Itseasiassa en edes ymmärrä. Mun mielestä on vaan yksinkertaisesti tosi väliinpitämätöntä jättää äänestämättä, kun se äänioikeus on kerran meille jokaiselle suotu! Äänioikeus on osa demokratiaa ja IMO sitä tulee kunnioittaa käymällä vaaliuurnilla.

Demokratia on prosessi. Nykypäivän ongelma on juuri se, että kukaan ei aja tosissaan vallankumousta. Se, että en äänestä, on kannanotto! Jos en pidä itseäni demokraattina ja jos en usko demokratian toimivuuteen, miksi ihmeessä ajaisin demokratiaa äänestämällä vaaleissa? Ymmärsitkö nyt?
#253 • • Edited ---[-]--- Guest

Mun mielestäni jos ei äänestä niin ei ole sitten paljon varaa valittaa lopputuloksesta. Ja äänestämällä sulla on tasan yhtä paljon vaikutusvaltaa kuin jokaisella muullakin äänioikeutetulla.

Äänen painossa olet aivan oikeassa. Kaikilla on yhdenvertainen ääni. Yhdenvertaisuus vain ei toteudu demokraattisessa yhteiskunnassa. Siksi yhdenvertaisella äänellä ei ole mielestäni väliä.
#254 • • Tapi T Guest

Demokratia on prosessi. Nykypäivän ongelma on juuri se, että kukaan ei aja tosissaan vallankumousta.

Siis nyt mä en ymmärrä ollenkaan. Miksi ihmeessä pitäisi "ajaa vallankumousta"? Onko vallankumouksen ajaminen joku itsetarkoituksellinen juttu, vai mikä kumma tässä demokratiassa on niin pahasti vialla, että se pitäisi jollain muulla korvata?
#255 • • JussiS Guest

Se, että en äänestä, on kannanotto! Jos en pidä itseäni demokraattina ja jos en usko demokratian toimivuuteen, miksi ihmeessä ajaisin demokratiaa äänestämällä vaaleissa? Ymmärsitkö nyt?

Aina voi äänestää tyhjää. Tosin se ei ehkä toimi antidemokratisena kannanottona.
#256 • • ---[-]--- Guest

Siis nyt mä en ymmärrä ollenkaan. Miksi ihmeessä pitäisi "ajaa vallankumousta"? Onko vallankumouksen ajaminen joku itsetarkoituksellinen juttu, vai mikä kumma tässä demokratiassa on niin pahasti vialla, että se pitäisi jollain muulla korvata?

No olenhan esittänyt muissa threadeissa paljonkin asioita, missä demokratia ei toteudu. En usko globaalisaatioon ja sen tuomiin asioihin juurikaan. Informaatioyhteiskunta ei tule ajamaan paikkaansa demokratiassa, vaan aiheuttaa korruptiota sekä terrorismia. Tuloeroja halutaan kasvattaa jatkuvasti ja se vaan lisää ihmisten eriarvoisuutta. Demokratia ei pysty millään tavalla järkevästi kitkemään eri-arvoisuutta. USA edustaa demokratian kärkimaata. Lopputulos on itsemääräämisoikeuden rajottaminen ja ihmisoikeuksista luopuminen. Suomessa on nähtävissä samansuuntaisia ajatuksia. Koska yhteiskuntaa ravistellaan kansainvälisillä rikoksilla ja terroriteoilla, demokratian ainoa tapa reagoida on lisätä poliisin oikeuksia ja tehdä valtiosta totaalitäärinen. Miksi kannattaisin aatetta, mikä on uhka omalle vapaudelleni?
#257 • • ---[-]--- Guest

Aina voi äänestää tyhjää. Tosin se ei ehkä toimi antidemokratisena kannanottona.

Nykyään ei kait enää saa äänestää tyhjää, joten ainoa keino on olla äänestämättä...
#258 • • Edited JussiS Guest

Nykyään ei kait enää saa äänestää tyhjää, joten ainoa keino on olla äänestämättä...

Ymmärtääkseni vaalilipuke palautetaan siten, ettei kukaan näe, onko siellä tyhjä lappu vai ei? ;)

Eikä sitä kyllä kielletty ole, eihän tuota edes pystyisi valvomaan.
#259 • • ---[-]--- Guest

Ymmärtääkseni vaalilipuke palautetaan siten, ettei kukaan näe, onko siellä tyhjä lappu vai ei? ;)

Eikä sitä kyllä kielletty ole, eihän tuota edes pystyisi valvomaan.

Kysymys onkin siitä, että se lappu hylätään. Sitä ei lasketa mukaan äänestykseen.
#260 • • JussiS Guest

Kysymys onkin siitä, että se lappu hylätään. Sitä ei lasketa mukaan äänestykseen.

Ainakin ennen tyhjät äänet on tilastoitu, toisin kuin äänet, joissa lukee esim "Aku Ankka" tai mihin on piirretty kirkkoveneen kuvia. En kyllä tiedä onko tätä muutettu edellisten presidentinvaalien jälkeen.

Muistaakseni jos tyhjien äänten prosenttiosuus on tarpeeksi suuri, ei vaalien lopputulosta voida pitää uskottavana, josta seuraa uudet vaalit.