Maalisvaalit

469 posts, 24 pages, 98,995 views

#141 • • Felis Guest

Nyt seuraa OT ja personal

OT ja personal kuuluvat yksityiseen viestintään, ei julkiselle foorumille. Jos viestissäsi ei ole asiaa edes nimeksi, hoida se privaviestillä, eikö?
#142 • • Edited kuilu Guest

OT ja personal kuuluvat yksityiseen viestintään, ei julkiselle foorumille. Jos viestissäsi ei ole asiaa edes nimeksi, hoida se privaviestillä, eikö?

Joo, ajattelin ensin niin. Muuta on myös oikeus julkisesti vastata julkisesti esitettyihin syytöksiin, eikö? Ja olihan siinä asiaa, ainakin NIMEKSI! Vaiko?
Voisit reagoida joskus -ttu toisinki päin!

edit mitä edit

- tasahymiöpuolinen -
#143 • • jUSSi Guest

Niin no.. vastuuta tai ei, mutta jos en väärin laskenut, niin Soneran vuoksi on viiden vuoden sisällä vaihdettu liikenneministeriä ainakin kahdesti.

Niin, minäkin kutsun siirtymistä ministerin pallilta YLE:n johtajaksi rangaistukseksi munauksistaan...
#144 • • Edited dixoff Guest

Niin, minäkin kutsun siirtymistä ministerin pallilta YLE:n johtajaksi rangaistukseksi munauksistaan...

Noh, eipähän ole enää ministerin pallilla sotkemassa meidän kaikkien asioita. Tietenkin täytyy kysyä, onko tuon kaltaisissa poliittisissa suojatyöpaikoissa mitään mieltä.
#145 • • Tapi T Guest

Voisit reagoida joskus -ttu toisinki päin!

Hei kamoon. Noi sun Tarskalle tarkotetut postaukset on useimmat ohi aiheesta ja menevät vieläpä aika henkilökohtaiseksikin. Itse olisin modena puuttunut peliin huomattavasti aikaisemmin.

-pipoahymiölöysemmälle-
#146 • • Edited jUSSi Guest

Itsekin olen yrittäjä. Tiedän, että yrittäjä on paskemmassa asemassa ku duunari.

Miten yrittäjä oikeastaan on huonommassa asemassa kuin duunari, jos otetaan pois lähes kokopäiväinen työrupeama mikä seuraa suoraan valinnasta alkaa yrittäjäksi?

edit: lisättäkööt, että katson pk-yrittäjän olevan paljon lähempänä duunaria, kuin Johtajaa
#147 • • Taedium Guest

Sulta tarska tulee aika korneja kommentteja välillä. Sä oiot liikaa mutkia.

No joo. Toi oli aikasten turhan yksioikoisesti sanottu. Mutta silti. Jos Kokoomus on sun mielestä huono ratkaisu ja se nyt sattuu olemaan aikas suuri puolue. Kysymys jää silti voimaan: Mitä sinä olet tehnyt asian ratkaisemiseksi?

Ääntäsi käytit, kuulut kansaan. Kansa, eli sinäkin, valitsitte Kokoomuksen.

Ootko ikinä kuullu gallupeista? Kyllä se kansanäänestys tulee vielä sieltä jahka yleinen mielipide on riittävän positiivinen.

Äkkiäkös se kansan yleinen mielipide positiiviseksi saadaan. Ensiksi pari lööppiä, kuinka NATO pelastaa ja on Suomelle hyvä ratkaisu, pari jotain negatiivista juttua, että tämäkin olisi ollut parempi, jos olisimme olleet NATO:ssa ja sitten joku oikea taho kustantamaan galluppi ja siinä: Galluppien mukaan kansa haluaa NATO:on. Ja siitä sitten positiivista mainoskampanjaa juurikin lehtien lööppien avulla ja niin päin pois.

Ja kun rauta on vielä kuumaa, kansanäänestys kehiin.

Mut pakko piiskaa kuolluttaki hevosta

Hautaan koiraa kirppuista. Miksei se hakenut kapulaa? Miksei se huomannut ajoissa, kuka on herra talossa? Miksi se meni puraisemaan kättä sitä ruoskivaa? Jouduin kesken aamukahvan rengasraudan autosta hakemaan.

(No deeper meaning.)

sä alat taas asenteelliseks, jo ennen vastausta. Huomaatko?

Jep. Kuvittelin, että kyseessä on joku turha läppä, kuinka 60-luvulla osattiin kapinoida työväen puolelta, mutta jos asialla on oikeasti jokin syvällinen merkitys, niin kiinnostaa kyllä. En vain ole löytänyt tarinaa tapahtuneesta. Ja mun alkuasenne ei oo mitenkään merkityksellinen, mikäli mä luen sen tekstin ja muodostan lopullisen mielipiteeni sen jälkeen.

Eli sun mielestä historiasta pitää oppia, paitsi 60-luvusta täyttä mitään

Ei. Vaan tiedän ja tunnen 60-luvusta mielestäni riittävästi ja silloin tapahtui minun mielestäni melko naurettavalla tavalla näitä "vallankumouksia" ympäri maailman. Ajattelin, että josko jotain turhaa vasemmistopropagandaa. Koitan etsiä netistä, mutta ei löydy, kun en tiedä oikeita hakusanoja. Pelkällä "mommila" sanalla ei löydy.

"Mä ainakin henkilökohtaisesti tuen Neuvostoliiton niitä tai näitä toimenpiteitä, oli ne sitten oikeita tai vääriä, sillä mä nään sen pohjan, miltä ne ponnistaa ja onhan se kommunismin perusta." - Vapaasti ulkomuistista lainattu sarjasta Z-Salamapartio

Ällöttävää holhoavaa ylimielisyyttä.

Tosissaanko olisi pitänyt vastata, jos sinä et kerralla virheesi osoittamalla huomaa? En minä ole sinun opettajasi.

Sä et oo ees oikee nihilisti

En ole niin väittänytkään. Nihilismi on turhaa, eikä johda mihinkään. Minulla on nihilistisiä ajatuksia päässäni, mutta niistä pyrin eroon. On siellä muutakin ja järki pyrkii koko aatteesta eroon. Vaan kun tuo tunnepuoli on ihmisellä aikas vahva.

Toivottavasti ilmoittelet kun tuut Suomeen bilettämään. Haluan kerran sanoa käsipäivää ja katsoa silmiisi. Onnistuuko?

Toki. Kehä III sisäpuolella ja käsipäivää, ei nyrkillä päivää. Ensi syksynä tod.näk. Jos olet sitä ennen Brittein saarille tulossa, niin ilmoo.

Okei. Nyt sitten kaivoin quotissa pilkkaamasi "loogisen erheen" postistani. Luepa tuosta seuraavasta (tai ihan mistä tahansa postistani), missä sanon, että A) äärioikeisto- tai vasemmisto istuvat hallituksessa ja B) Suomessa ei ole äärioikeistoa?? Aineiston osa tässä, ole hyvä.

Eikö siis tämä: "Äärioikeistolla ja -vasemmistolla on paljon samoja agendoja, vasemmisto istuu oikeiston kanssa samassa hallituksessa," kerro sinällään jo, että on äärioikeisto ja -vasemmisto, joista molemmat hallituksessa samojen agendojensa kanssa? Voidaan tuosta kyllä pilkun paikkaa viilata, että onko se "-oikeisto" vai "oikeisto". Vasuun pakoa se olisi. No toisaalta OJ:kin on syytön.
#148 • • kuilu Guest

Miten yrittäjä oikeastaan on huonommassa asemassa kuin duunari, jos otetaan pois lähes kokopäiväinen työrupeama mikä seuraa suoraan valinnasta alkaa yrittäjäksi?

Lähinnä siinä, et hyvin menee ainoastaan jos olet huipulla, vallitsevalla yhteiskuntajärjestelmällä (tai sillä miksi sitä satutaan kutsumaan) ei ole siinä merkitystä.
Jos pakotetaan ottamaan toiminimi, jotta yleensä voisi tehdä töitä... Idea on siinä, että saadaan "sieluja" pois duunareitten joukoista nimittämällä ne yrittäjiks. Jokainen tavallaan omistaa itsensä ja työpanoksensa, jonka siis "myy" palkkaa vastaan, eli olemme "yrittäjiä" kaikki. Semantiikkaa, mutta sillä taas hämätään vähän joka suuntaan.

Mut ammatinvalintakysymyksiähän nää on!:D

- yrityksetönhymiö -
#149 • • Edited jUSSi Guest

Ääntäsi käytit, kuulut kansaan. Kansa, eli sinäkin, valitsitte Kokoomuksen.

heh, ja tämän takia minun pitäisi olla tyytyväinen?

Koitan etsiä netistä, mutta ei löydy, kun en tiedä oikeita hakusanoja. Pelkällä "mommila" sanalla ei löydy.

esim. http://www.kordelin.fi/saatio.html
#150 • • Taedium Guest

heh, ja tämän takia minun pitäisi olla tyytyväinen?

Ei, mikäli olet tehnyt asian ratkaisemiseksi jotain. Kysyn vielä kerran: Mitä olet tehnyt asian hyväksi?

Kiitos. Luen.
#151 • • Taedium Guest

Mommilasta on liian kauan aikaa, ja tuntuu porvarin muistikin pätkivän...

Sen lisäksi, etten tuntenut koko Mommilan tapausta, en sitä nyt ymmärrä. Miten seuraava teksti liittyy siihen, että pitkäaikaistyötön raahaisi minut saunan taakse?

Ainakaan vielä mun mahti ei ole valtioiden tasoa, enkä usko, että yksinäinen yrittäjä muutenkaan saisi mitään sotilaallista tukea "varmuuden vuoksi", ellei palkkaa itse armeijaa. Mitäs tuossa tilanteessa olisi voinut tehdä? Palkata oma armeija, ei muuta. Vaikka olisi maksanut 95% kaikesta omaisuudestaan veroina, niin epäilen, että valtio olisi silti laittanut joukkoja hengailemaan hänen pihamailleen "varmuuden vuoksi".

Ja se, että hällä oli aseita talossa, ei ole mikään erikoinen juttu. Niitähän löytyi niin valkoisten, kuin punaisten kodeista.

Ymmärrän kyllä tuon tekstin tärkeyden, mutta tuohon aiheeseen se ei liity.

"Jostain sitten tuli Suomen alueneuvoston tietoon huhu, että valkokaartien päämaja olisi Mommilassa, ja että siellä suunniteltaisiin hyökkäystä Pietarin ja Helsingin välillä kulkevien sotilasjunien kimppuun. Mommilaan lähetettiin sitten retkikunta ottamaan selvää tilanteesta ja riisumaan paikalliset valkoiset aseista. Tämä tapahtui marraskuun kuudentena, vain päivää ennen lokakuun vallankumousta (tai vallankaappausta, miten vain). Retikunnan saatua Kordelinin vastaanpanematta antamat aseet haltuunsa otti hänet ja muutakin talonväkeä vangikseen ja lähti kulkemaan pois kartanosta. Paikallisten suojeluskuntalaisten kanssa syttyi maantiellä kahakka, jolloin venäläiset tappoivat vankinsa."
#152 • • Edited kuilu Guest

jUSSille hissasta kiitettävä! Tai hyvästä hakumoottorista... ;) Mommilan hurjia veritöitä käytetään usein viitatessa punaterroriin. Ja tuo teksti on hieman kyseenalainen, olen kuullut myös että kartanon väki ammuttiin kylmästi seinän viereen...

Eli olen sitä mieltä, että porvarin muisti on lyhyt, eikä hän muista enää Mommilaa. Siis merkityksessä, kun sorrettu viimein ärähtää ja oikeutta sortajaltaan käsi nyrkissä vaatii, niin siitä ei seuraa hyvää. Ikinä. Tietysti voi "yletä" sortajasta murhaajaksi, ja yrittää poistaa ne ikävät kateelliset köyhät... Siis sen sijaan, että tulisi puoleenväliin vastaan.

Ja Terska. Putsaas postilaatikkos ni saat joulukortin. Toi Kissa repii viksensä, jos mä viel tässä täräytän. Ja muille kiinnostuneille lähetetään kopiot dialogista privaan 1e kpl...:D

- underhymiöground -
#153 • • Edited jUSSi Guest

Ei, mikäli olet tehnyt asian ratkaisemiseksi jotain. Kysyn vielä kerran: Mitä olet tehnyt asian hyväksi?

Äänestänyt, sivistänyt itseäni, miettinyt vaihtoehtoisia ratkaisuja, kirjoitellut mielipidekirjoituksia ja palautteita esim. poliittista tv-ohjelmista. Vähän kaikkea on tullut tehtyä mitä mihinkään poliittiseen koneistoon kuulumaton, vajaat 2 vuotta politiikasta kiinnostunut nuori mies pystyy. Politiikkaa tehdään muuallakin kuin vaaleissa.

Tarska, demokratialle on erittäin tärkeää se, että on vaihtoehtoja. Demokratiaa ei ole ilman valinnan mahdollisuutta. Siksi minäkin jaksan esitellä vasemmistolaisia ajatuksiani ja ehdotella erilaisia vaihtoehtoja, jotta ei tarvitsisi tyytyä Kokoomuksen malliin ;)

Saatan ehkä harkita jopa liittymistä johonkin puolueeseen, mutta minun täytyy ensin selvittää mitä puolueeseen kuuluminen oikeastaan tarkoittaa.
#154 • • jUSSi Guest

jUSSille hissasta kiitettävä! Tai hyvästä hakumoottorista... ;)

hakumoottori ja hieman järkeä. Tuon läytymiseen meni nin 2 minuuttia. Kattavampaa historiallista tietoa en nopeasti katsottuna löytänyt/etsinyt, mutta Alfred Kordelin siis ammuttiin venäläisen matruusin toimesta. Muista kuolonuhreista en löytänyt ko. haulla tietoa.

Ja muille kiinnostuneille lähetetään kopiot dialogista privaan 1e kpl...:D

_o/
#155 • • Sampsa Guest
by jUSSi: "Kertokaa joku minulle mitä hyötyä Natosta on Suomelle? Mikä on Lipposen mainostama "kova ydin", jossa Suomi ei ole mukana, mutta jossa Suomen asiat päätetään? "

No siis Suomen pojat haluaa päästä isojen poikien saunaan. Käytännössä noissa saunoissa lobataan muitakin asioita, eli hyöty löytyy sitä kautta. Mutta eihän tommosta voi julkisesti päästellä suustaan, koska neljä viidesosaa ymmärtää lausuman väärällä talvalla. Iltapäivälehdet etunenässä, koska se myy.

Turvallisuuden kanssa NATO:lla ei ole juuri mitään tekemistä.
#156 • • jUSSi Guest

Turvallisuuden kanssa NATO:lla ei ole juuri mitään tekemistä.

Sitä ei siis saisi käyttää perusteluna liittymisen puolesta.

Mitä konkreettista hyötyä Natosta on? Mitä se tulee meille toisaalta maksamaan kohonneina puolustusmäärärahoina? Uskooko poliittinen eliitti, että he pystyvät siellä Isojen Poikien Saunassa kampeamaan Suomelle jotain etuja? Ei se ulkopolitiikka ja sen hoitaminen sinne Natoon siirry...
#157 • • Sampsa Guest
by jUSSi: "Uskooko poliittinen eliitti, että he pystyvät siellä Isojen Poikien Saunassa kampeamaan Suomelle jotain etuja? Ei se ulkopolitiikka ja sen hoitaminen sinne Natoon siirry... "

Osaa jostakin siirtyy kumminkin. Nato on yks lobbauskeino muitten lisäksi ja siitä saa tietyn "saman ryhmän" Euroopan ulkopuolle. "Kun me ollaan nyt samalla puolella, niin eiks onnistuis, et..." etc.
#158 • • jUSSi Guest

Osaa jostakin siirtyy kumminkin. Nato on yks lobbauskeino muitten lisäksi ja siitä saa tietyn "saman ryhmän" Euroopan ulkopuolle. "Kun me ollaan nyt samalla puolella, niin eiks onnistuis, et..." etc.

Eli kärjistäen puolueettomuus uhrataan sen takia, että saataisiin mahdollisuus yrittää lobata meitä 10 kertaa vaikutusvaltaisempia maita, joille Suomi on suhteellisen merkityksetön valtio. Järjetöntä. Minä haluan nähdä niitä konkreettisia etuja.
#159 • • JussiS Guest

Eli kärjistäen puolueettomuus uhrataan sen takia, että saataisiin mahdollisuus yrittää lobata meitä 10 kertaa vaikutusvaltaisempia maita, joille Suomi on suhteellisen merkityksetön valtio. Järjetöntä. Minä haluan nähdä niitä konkreettisia etuja.

Kyllähän tollanen hiekkalaatikkoajattelu on aika yleistä, esim pystyykö joku sanomaan jotain selkeästi hyviä muutoksia EU:hun liittymisen jälkeen? Sinnekin liityttiin, ja ihan samasta syystä.
Missä suhteessa Suomi on muuten puolueeton? Eikös Naton rauhankumppanuus, ja osallistuminen kaikkiin suuriin sotiin viimeisellä vuosisadalla vie jo osan puolueettomuudesta pois?