ja kaikilla on kivaa
55 posts, 3 pages, 10,214 views
Aamen! Toivottavasti kaikki maailman feministit lukevat ja sisäistävät tämän.
Hmmm...mäkin olen kyllä feministi (näen feminismin naisten ja miesten välistä tasa-arvoa ajavana liikkeenä, jossa asioita katsotaan naisten näkökulmasta).
ALENTAAKO MOINEN NAISEN ARVOA?
No voi pyhä ***** miten typerä kysymys.
Ei ole typeriä kysymyksiä, on vain typeriä ihmisiä.
Vähän arvelinkin et toi ei oo ihan sun ikioma kysymys... enkä tarkottanu henkilöidä tota typeryyttä erityisesti kehenkään, mua vaan ärsyttää se et jotkut naiset ei ymmärrä oman kauneutensa arvoa sellaisena vaalittavana ominaisuutena, joka meiltä karvaöllyköiltä uupuu.
Hmm... ite nään kyllä feminismin sovinismin vastaliikkeenä. Eli tuntuu että useimmat feministit ajaa naista paremmaksi sukupuoleks, millä taas ei oo tasa-arvoliikkeen kanssa mitään tekemistä. En tiedä, mikä alkuaikojen feministien meininki oli, mutta tämän näkemykseni pohjaan nykyfeministien kommentteihin.
Uskoisin, että todellinen tasa-arvo (jos se nyt kaikissa asioissa edes on tarpeellista) saavutetaan vain, jos asioita katsotaan ihmisen näkökulmasta, sukupuoleen, rotuun ja seksuaalisiin mieltymyksiin takertumatta.
Mitä mieltä olet missikisoista/kauneuskilpailuista?
Tarvitaanko niitä nykyajan Suomessa?
Tuleeko niistä vaan turhia julkkiksia?
Ovatko missit tyhmiä?
Alentavatko kauneuskilpailut naisen arvoa?
Jos naisilta vaaditaan laittautumista ja hyvää ulkonäköä, "naisellista" ulkoasua ym. mutta miehet voivat vapaasti olla "karvaöllyköitä" niin voiko tästä todeta muuta kuin että asiat ovat menneet juuri niin kuin enemmän valtaa omaava sukupuoli haluaa?
Originally posted by Caro²
Tästä tulee vaan sanomista, mutta...
Mun mielestä koko kauneuskilpailuidea on lähtösin suoraan jostain maatalousnäyttelystä missä verrattiin lehmiä toisiinsa.. Ihan samanlaisia nautanäyttelyjä nämä missikisat on.. Utareet vaan on pienemmät.
Originally posted by Mrrshan Jos naisilta vaaditaan laittautumista ja hyvää ulkonäköä, "naisellista" ulkoasua ym. mutta miehet voivat vapaasti olla "karvaöllyköitä" niin voiko tästä todeta muuta kuin että asiat ovat menneet juuri niin kuin enemmän valtaa omaava sukupuoli haluaa?
Uimapukukierrosta ei ole
Feministisinä kommentteina mä pidän sellasia joissa yleistetään naiset älykkäämmiksi, sosiaalisemmiks, empaattisemmiks tai muuten vaan paremmaksi sukupuoleksi synnytyskykynsä ansiosta. Sori et nyt ei oo lähteitä, mut yleissivistyneenä olet varmasti törmännyt vastaaviin.
Mä pyrin taas unohtamaan sukupuoliroolijaon kun tapaan uusia ihmisiä. Olen nimittäin tavannut monia miehiä, jotka on naisellisempia kuin Kata Kärkkäinen ja miehekkäämpiä naisia kuin Tony Halme. Lähinnä se, miten käyttäydyt ensi kertaa tavatessamme tai se, miten käyttäydyt, kun ensi kerran näen televisiosta sinut määrää aika paljon siitä, mihin kastiin tiputan. (Ensitapaaminen merkkaa mulle aikas paljon, vaikka siitäkin pyrin eroon. - Tietoisesti pyrin välttämään ensivaikutelman jättämää leimaa aivoissani, mutta niin ei vain aina käy.)
Hmmm...mäkin olen kyllä feministi
Huono vertaus. (Pahus, miksi en etsinyt linkkiä kun toisella topicilla tätä tarttin faktana...) Miehen seksuaalisuus on enemmän visuaalista, kuin naisen. Missin tulee vedota ennenkaikkea seksuaalisuuteen, sitähän kauneus pohjimmiltaan on. Miehistä vain noin 5% varmasti pitää miestä seksikkäämpänä, kuin naista ja näistä 5%:sta en tiedä kuinka pieni osa asettaa sekä miehen, että naisen samalle linjalle. Ja toinen tutkimus jonka luin, kun jenkeissä joitain tuhansia haastateltiin, niin todettiin, että 98% heteromiehistä ja noin 60% heteronaisista pitää seksikkäämmän näköisenä naisen masturbointia, kuin miehen. Koska ihmiset epäonnistuvat näkemään miehet ja naiset tasapuolisina, en kannata tätä ideaa.
sukupuolikriteerejä ei ole
Eli siis mielestäsi feminismi pitää naista parempana sukupuolena sillä perusteella että olet kuullut kommentteja joiden mukaan naiset ovat parempia, luokittelet nämä kommentit feministisiksi ja teet arvion feminismistä sen perusteella. Tämä on kehäpäätelmä.
Nojaa. Kyllä sillä sanalla voidaan tarkoittaa aika monia asioita.